DÁVALI JSTE POZOR? PARAMOUNT ANZ & THE MARKETING SCIENTIST GROUP O ROLI POZORNOSTI V TELEVIZNÍM SPONZORINGU
spolupráce s

19. 1. 2024

Pokud jste dávali pozor, jistě si vzpomínáte na výzkum účinnosti sponzoringu televizních pořadů, který provedla společnost Marketing Scientist Group ve spolupráci s Paramount ANZ (Austrálie a Nový Zéland). Studie zkoumá vliv pozornosti na aktiva značky v rámci televizního sponzoringu. Studie zahrnovala komplexní experiment, kterého se zúčastnilo 2200 australských televizních diváků ve věku 18-69 let, kteří byli vystaveni různým reklamám a sponzorovaným pořadům, včetně celosvětově uznávaných pořadů, jako je MasterChef Australia a Australian Survivor, a také výše zmíněné komediální show. Cílem výzkumu bylo zjistit, jaký vliv má pozornost věnovaná reklamě na výsledky značky.

Měření pozornosti v televizních sponzorských pořadech

Studie byla dále rozpracována pomocí dat získaných sledováním pohybu očí, aby se zjistil vliv pozornosti/pohledů na vizuální aktiva značky. Výzkumníci použili data z pasivního eye-trackingu, kdy prostřednictvím kamery měřili pohledy účastníků výzkumu na loga, produkty a text. Studie pak spojením všech dat s metadaty a odpověďmi z průzkumu odhalila několik klíčových poznatků.

Jak ovlivní pozornost vnímání značky

Zásadní zjištění odhalilo, že pokud diváci věnují pozornost prvkům značky, dochází k výraznému nárůstu různých ukazatelů:

  • povědomí o značce se zvýšilo o 37 %,
  • průměrný počet asociací se značkou se zvýšil o 16 %,
  • známost značky se zvýšila o 18 %.

To naznačuje, že pozornost věnovaná aktivům značky přispívá k budování vzpomínek na značku a ke zvyšování její proslulosti.

Studie se rovněž zabývala vlivem velikosti aktiva na pozornost a paměť. Zatímco mezi velikostí aktiva a pozorností byla pozitivní korelace, souvislost s povědomím o značce byla slabší. Středně velká loga v některých případech předčila své větší protějšky, což podtrhuje vliv faktorů, jako je čas na obrazovce, umístění a kontext, na budování zapamatování značky.

Jak ovlivní prvky značky v obsahu následnou reklamu

Výzkum dále zjišťoval, zda aktiva značky uvedená ve sponzorovaných pořadech ovlivňují následnou reklamu. Například účastníkům, kteří byli vystaveni sponzorovanému pořadu se značkou restaurace rychlého občerstvení (QSR), byly později prezentovány různé reklamy – billboardy, standardní TVC a TVC na míru s obsahem značky. Zajímavé je, že účastníci, kteří se v obsahu dívali na aktiva značky QSR, měli větší sklon věnovat pozornost následným reklamám a rozpoznat je, což podtrhuje primární efekt sladění obsahu a reklamy.

Souhrnně lze říci, že mezi klíčové poznatky studie pro televizní sponzoring patří myšlenka, že pozornost věnovaná aktivům značky pozitivně ovlivňuje paměťové ukazatele. Kromě toho, i když je pro pozornost důležitá velikost aktiva značky, zásadní roli hrají i další faktory. V neposlední řadě je značka v obsahu pro diváky základem pro efektivní reakci na následnou reklamu. Tento výzkum rozšiřuje naše chápání televizního sponzoringu a poskytuje další důkazy o tom, proč funguje a jak mohou aktiva značky v obsahu a reklamě ovlivnit výsledky značky.

Zdroj: egtaknowledgehub.com

DALŠÍ PŘÍPADOVÉ STUDIE

FRANCOUZSKÉ ORGANIZACE SNPTV PŘEDSTAVILA NOVÝ VÝZKUM POZORNOSTI

18. 4. 2024

SNPTV, profesní organizace zastupující mediální domy ve Francii, se vydala na cestu, jejímž cílem bylo odhalit v čem tkví tajemství pozornosti diváků ve stále se vyvíjejícím prostředí televizní a video reklamy. V době, která se vyznačuje nebývalou fragmentací mediální spotřeby, se pochopení pozornosti spotřebitelů stalo pro zadavatele reklamy klíčovým měřítkem. Na spotřebitele denně dopadá v… Pokračovat ve čtení DÁVALI JSTE POZOR? PARAMOUNT ANZ & THE MARKETING SCIENTIST GROUP O ROLI POZORNOSTI V TELEVIZNÍM SPONZORINGU

DEGREE US: KAMPAŇ „NOT DONE YET/JEŠTĚ NENÍ HOTOVO“ S AD A OTEVŘENÝMI TITULKY

29. 3. 2024

V USA žije více než 60 milionů lidí se zdravotním postižením, ale velká část služeb, produktů a zážitků stále tuto komunitu nebere na vědomí a nebývají navržené tak, aby reflektovaly její potřeby. To ale neplatí pro značku Degree, jejíž inkluzivní obaly i reklama reflektují rovnocenné podmínky i pro osoby se zdravotním postižením. Kreativa: Degree® se… Pokračovat ve čtení DÁVALI JSTE POZOR? PARAMOUNT ANZ & THE MARKETING SCIENTIST GROUP O ROLI POZORNOSTI V TELEVIZNÍM SPONZORINGU

INOVATIVNÍ NÁSTROJ PRO PROPOJENÍ HODNOT ZNAČKY, OBSAHU A PUBLIKA OD SPOLEČNOSTI RAI PUBBLICITÀ

22. 3. 2024

Iniciativa společnosti Rai Pubblicità „Value Planning“, představená na MIM (Market Intelligence Meeting) v Madridu, má za cíl překlenout propast mezi hodnotami, které se odrážejí v mediálním obsahu, a vyvíjejícími se hodnotami naší společnosti. Tento jedinečný přístup představuje významný krok vpřed k pochopení toho, jak se hodnoty publika protínají s redakčním obsahem společnosti Rai. Iniciativa, vyvinutá… Pokračovat ve čtení DÁVALI JSTE POZOR? PARAMOUNT ANZ & THE MARKETING SCIENTIST GROUP O ROLI POZORNOSTI V TELEVIZNÍM SPONZORINGU

JAK NA EFEKTIVNÍ SPONZORING? SPONZORING NA CHANNEL 4 SALES JEDE BOMBY

21. 3. 2024

V situaci, kdy bezpečnost a transparentnost značek jsou v mediálním průmyslu prvořadým problémem, společnost Channel 4 Sales nedávno představila výsledky své exkluzivní studie Sponsorship Rocks. Tato komplexní analýza poskytuje přesvědčivé poznatky pro značky, které se pohybují ve složitém světě reklamy. Na základě téměř 240 sponzoringů a 666 vln výzkumu zahrnujících více než 400 000 diváků… Pokračovat ve čtení DÁVALI JSTE POZOR? PARAMOUNT ANZ & THE MARKETING SCIENTIST GROUP O ROLI POZORNOSTI V TELEVIZNÍM SPONZORINGU

INOVATIVNÍ REKLAMNÍ KAMPAŇ CANAL+ BRAND SOLUTIONS PRO AUDI VYTVOŘILA NA OBRAZOVKÁCH POHÁDKOVOU ZIMNÍ ŘÍŠI

15. 2. 2024

Kreativní oddělení Canal+ Brand Solutions nedávno představilo podmanivou reklamní kampaň pro nové Audi SQ8 Sportback e-tron a jeho technologii e-quattro. Kampaň je průkopnickým počinem, který v sobě spojuje technologie, kreativitu a automobilové inovace. Francouzský tým ve spolupráci se společnostmi Re-Mind PHD, Brand Content Fuse a Canal Brand Factory představil inovativní televizní kampaň prošpikovanou umělou inteligencí… Pokračovat ve čtení DÁVALI JSTE POZOR? PARAMOUNT ANZ & THE MARKETING SCIENTIST GROUP O ROLI POZORNOSTI V TELEVIZNÍM SPONZORINGU

SHOW MASKED SINGER PŘINESLA TVŮRČÍ SPOLUPRÁCI DPG MEDIA A JBC

15. 2. 2024

Zatímco důraz je kladen primárně na obchodní partnerství a spolupráce, spojení sil při prezentaci kreativity může být poměrně náročné, ale stejně tak přínosné. Tak tomu bylo i v případě partnerství mezi DPG Media a belgickým módním řetězcem JBC. Společnostem se podařila úspěšná kampaň, která spojila věhlas soutěže The Masked Singer s uvedením exkluzivní kolekce oblečení.… Pokračovat ve čtení DÁVALI JSTE POZOR? PARAMOUNT ANZ & THE MARKETING SCIENTIST GROUP O ROLI POZORNOSTI V TELEVIZNÍM SPONZORINGU

DÁVALI JSTE POZOR? PARAMOUNT ANZ & THE MARKETING SCIENTIST GROUP O ROLI POZORNOSTI V TELEVIZNÍM SPONZORINGU

19. 1. 2024

Pokud jste dávali pozor, jistě si vzpomínáte na výzkum účinnosti sponzoringu televizních pořadů, který provedla společnost Marketing Scientist Group ve spolupráci s Paramount ANZ (Austrálie a Nový Zéland). Studie zkoumá vliv pozornosti na aktiva značky v rámci televizního sponzoringu. Studie zahrnovala komplexní experiment, kterého se zúčastnilo 2200 australských televizních diváků ve věku 18-69 let, kteří… Pokračovat ve čtení DÁVALI JSTE POZOR? PARAMOUNT ANZ & THE MARKETING SCIENTIST GROUP O ROLI POZORNOSTI V TELEVIZNÍM SPONZORINGU

CHYTŘEJŠÍ REKLAMY: ITV PŘEDSTAVILA AUTOMATICKÝ NÁSTROJ PRO KONTEXTOVÉ CÍLENÍ

12. 12. 2023

V prezentaci na konferenci Future of TV Advertising Global, která se konala 5. prosince v Londýně, představily společnosti ITV a Captify svůj inovativní přístup k reklamě se zaměřením na emoce spotřebitelů. Prezentace s názvem „Využití dat a momentů, které mění záměry spotřebitelů“ (Leveraging data and moments that shift consumer intent), se zabývala složitostí cílení televizní… Pokračovat ve čtení DÁVALI JSTE POZOR? PARAMOUNT ANZ & THE MARKETING SCIENTIST GROUP O ROLI POZORNOSTI V TELEVIZNÍM SPONZORINGU

RMB’S SLICE: INOVACE A PRŮZKUM POHÁNĚJÍ REKLAMNÍ OBSAH NA NOVÉ ÚROVNĚ

20. 11. 2023

Belgická společnost RMB, která se zabývá prodejem médií, se zaměřuje na transformaci svého podnikání, aby bylo odolnější. Pozornost proto směřuje na inovace, průzkum a udržitelnost. Přesto se cítí pod tlakem nových hráčů na trhu. V důsledku toho se RMB v roce 2022 jako doplněk k jednotce kreativních řešení spuštěné v roce 2018 pod názvem Flash… Pokračovat ve čtení DÁVALI JSTE POZOR? PARAMOUNT ANZ & THE MARKETING SCIENTIST GROUP O ROLI POZORNOSTI V TELEVIZNÍM SPONZORINGU

ADMEIRA VYSÍLÁ PRVNÍ PŘÍSTUPNÝ TELEVIZNÍ SPOT VE ŠVÝCARSKU: REKLAMU GILLETTE SE ZVUKOVÝM PŘEPISEM

26. 10. 2023

Společnost Procter & Gamble poprvé odvysílala ve Švýcarsku televizní reklamu se zvukovým popisem. Reklama Gillette je prvním krůčkem na cestě přístupné televizní reklamy ve Švýcarsku. Funkce audiopopisu, která se již několik let používá v hraných filmech SRG SSR, se tak nyní dostává do televizní reklamy ve Švýcarsku.  V této televizní reklamě jsou vizuální scény na… Pokračovat ve čtení DÁVALI JSTE POZOR? PARAMOUNT ANZ & THE MARKETING SCIENTIST GROUP O ROLI POZORNOSTI V TELEVIZNÍM SPONZORINGU

EGTABITE 433: REALITA VÝVOJE A PROVOZOVÁNÍ ÚSPĚŠNÉ VOD PLATFORMY NA MALÉM TRHU

23. 6. 2023

Ve vysoce konkurenčním světě platforem videa na vyžádání (VOD) mohou úspěchu dosáhnout i vysílatelé na menších trzích. Egtabite se v tomto týdnu podívá, jak si švýcarská mediální společnost CH Media poradila s vývojem své streamovací platformy oneplus. Zásadní roli při tom sehrála rakouská vývojářská firma Lovely Systems, která byla ústředním dodavatelem služeb. CH Media upřednostnila… Pokračovat ve čtení DÁVALI JSTE POZOR? PARAMOUNT ANZ & THE MARKETING SCIENTIST GROUP O ROLI POZORNOSTI V TELEVIZNÍM SPONZORINGU

EGTABITE 431: JAK ZAŽEHNOUT OHEŇ ZNAČKY S ŘEŠENÍM ADSMART

9. 6. 2023

Egtabite se tento týden zaměří na poutavou a úspěšnou reklamní kampaň realizovanou pro značku Homefire, výrobce bezdýmného uhlí, polen a palivového dřeva. Tento dodavatel je na britském trhu 30 let, ale v televizi nikdy reklamu neměl. Z hlediska spotřebitelů ve Velké Británii existoval čistě jako produkt v regálech a žádný branding se s ním nepojil.… Pokračovat ve čtení DÁVALI JSTE POZOR? PARAMOUNT ANZ & THE MARKETING SCIENTIST GROUP O ROLI POZORNOSTI V TELEVIZNÍM SPONZORINGU

VŠECHNY CASE STUDIES