TÉMA MĚSÍCE: POZORNOST

Rostoucí význam pozornosti jako měřítka pro inzerenty pokračuje. Z několika posledních studií vychází nejlépe televize jako médium, kterému diváci věnují pozornost nejdůkladněji. Co za touto skutečností stojí? Je to mimo jiné i skutečnost, že sledování televize probíhá v klidu a pohodlí domova, na velké obrazovce, ve chvíli, kdy je divák naladěn na zážitek ze sledování zvoleného programu. Zároveň profesionálně vytvořený obsah a zákonem regulované prostředí dodává punc důvěryhodnosti a zvyšuje záměr ke koupi reklamou zobrazeného zboží nebo služby.

V důsledku toho je pak i reklama v televizi efektivnější, než v jiných médiích a mnohem častěji podporuje budování znalosti značky a podporuje nákupní záměr. Dle výzkumu společnosti GroupM2022 66 % respondentů uvedlo, že se v dnešní době setkávají s výrazně větším množstvím reklam. Celých 53 % respondentů má pocit, že se reklamy opakují příliš často a 35 % respondentů často vidí reklamy, které jsou pro ně zcela irelevantní. Výzkumy také ukazují, že pozornost věnovaná reklamě na sociálních sítích a pozornost věnovaná reklamě v televizi, vůbec není stejná.

Studie Track the Success a výzkumy Karen Nelson-Field odhalují, že televize je z pohledu udržení pozornosti publika vedoucím médiem. Pozornost je tedy tématem, kterému by se měli zadavatelé důkladně věnovat, pokud chtějí, aby jejich značka dosahovala stanovených cílů. Inspiraci, jak úspěchu dosáhnout a na co se v reklamě z pohledu pozornosti zaměřit, lze nalézt i ve výběru článků zde a pod také tématem níže.

K tématu pozornosti jsme připravili také nejnovější článek ve ScreenVoice magazínu. Přináší výběr reklam, které z pohledu zaujetí pozornosti publika obstály na výbornou.

Přečtěte si k tématu



VML ZÍSKÁVÁ V CANNES GRAND PRIX ZA KAMPAŇ PRO KITKAT

17. 6. 2025

Kampaň „Dej si pauzu od mobilu“, kterou pro značku KitKat připravila agentura VML, byla na soutěži Cannes Lions oceněna Grand Prix. Česká agentura VML získala na právě probíhajícím festivalu kreativity Cannes Lions nejvyšší ocenění Grand Prix, a to za kampaň „Dej si pauzu od mobilu“, kterou vytvořila pro značku KitKat. Jde o první Grand Prix… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: POZORNOST

13. SYMPOZIUM A CENY HBBTV 2025 SE LETOS USKUTEČNÍ V ISTANBULU

10. 6. 2025

Asociace HbbTV dnes oznámila, že 13. Sympozium a udílení cen HbbTV se uskuteční 12.-13. listopadu 2025 v tureckém Istanbulu. Letošní ročník tohoto velkého klíčového setkání celého odvětví připojené televize bude hostit pětihvězdičkový hotel Swissôtel The Bosphorus Istanbul, který nabízí prvotřídní konferenční a ubytovací zázemí s panoramatickým výhledem na ikonický Bospor. Sympozium 2025 pořádá asociace HbbTV… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: POZORNOST

PROČ IVAN TROJAN VYPADL Z ŽEBŘÍČKU TOP HERCŮ V REKLAMĚ?

10. 6. 2025

Spolupráce s herci v reklamě fungují, klíčová je však exekuce, ukazují data výzkumu ResSolution Group, který se zabýval osobností Ivana Trojana v reklamě. Ivan Trojan se poprvé po několika letech neumístil v žebříčku TOP herců v reklamě, který každoročně zveřejňuje agentura ResSolutin Group ve spolupráci s agenturou Nielsen a asociací AČRA MK. V letošním žebříčku… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: POZORNOST

REKLAMNÍ BYZNYS LOTERIÍ A SÁZKOVEK JE V OHROŽENÍ

9. 6. 2025

Pokud v závěrečném čtení při projednávání zákona o návykových látkách projde pozměňovací návrh, bude to znamenat velké omezení pro reklamu loterijních a sázkových společností. V rámci druhého čtení projednávání poslaneckého návrhu na změnu zákona o ochraně zdraví před škodlivými účinky návykových látek padl na konci minulého týdne v Poslanecké sněmovně pozměňovací návrh, který může významně… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: POZORNOST

JAK SE S DOBOU A ZÁKONY MĚNIL MARKETING ALKOHOLU?

6. 6. 2025

Alkohol jako zdraví prospěšný nápoj či klíč k úspěchu u žen. Oldřich Vávra z katedry marketingu pražské VŠE se v dalším textu zaměřuje na to, jak se vyvíjely reklamy a marketing alkoholických nápojů. Česko stále ještě patří mezi země s nejvyšší spotřebou alkoholu na osobu na světě, ale dlouhodobě tolerantní postoj české veřejnosti k alkoholu… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: POZORNOST

STUDIE USA: 61 % DIVÁKŮ SLEDUJE TV KAŽDÝ TÝDEN PROSTŘEDNICTVÍM STREAMOVACÍCH SLUŽEB

4. 6. 2025

Podle společnosti Horowitz Research více amerických diváků uvádí, že ke sledování živého obsahu používají služby FAST (40 %) spíše než kabelové a satelitní služby Nová studie společnosti Horowitz Research poukazuje na rostoucí význam streamingu, přičemž údaje ukazují, že 61 % týdenního sledování televizního obsahu v letošním roce proběhlo na streamovacích platformách, zatímco v roce 2024… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: POZORNOST

MÝTY O GENERACI Z MOHOU ŠKODIT I MARKETINGU

2. 6. 2025

Letošní soutěž Best Brands ukázala, které značky jsou ze strany příslušníků generace Z obzvlášť dobře přijímány. Byly také odhaleny – a vyvráceny – četné mýty o této generaci. Best Brand Awards je mezinárodní soutěž se sídlem v Německu. Jejím cílem je ocenit koncept značek z celého světa. Letošní ceny Best Brands Awards byly uděleny celkem… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: POZORNOST

MLADÍ LIDÉ SE VRACEJÍ K TELEVIZI: NOVÉ PŘÍSTUPY K MEDIÁLNÍMU PLÁNOVÁNÍ

1. 6. 2025

Studie společnosti Freewheel potvrzuje vyrovnávání diváckých návyků a potvrzuje rostoucí roli streamování podporovaného reklamou napříč cílovými skupinami.

VÍCE NEŽ JEN PROPAGACE: JAK MŮŽE REKLAMA VYTVÁŘET HODNOTY

31. 5. 2025

Reklama dokáže mnohem víc než jen zvyšovat prodeje. Podpora značky je a i nadále bude cenným nástrojem, který obohacuje život lidí i značek – počínaje vytvořením emocionální vazby přes prémiové ceny až po zakotvení značky v rámci kultury. Někdy to vypadá, že jediným dnešním úkolem reklamy je krátkodobě podpořit prodej: „Neprodává se to? Honem udělejte… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: POZORNOST

SOUBOJE ZNAČEK: NEJLEPŠÍ DRAMA NA TELEVIZNÍ OBRAZOVCE NEMÁ HERCE, ALE REKLAMNÍ SLOGANY A LOGA

25. 5. 2025

Získat pozornost publika je na přesyceném trhu pro značky obtížné. A tak nezbývá, než vytasit zbraně a zasáhnout konkurenci přímo do slabin. A nebo si z ní pěkně vystřelit. Například televizní reklamou.

DIGITÁLNÍ REKLAMA ROSTE. TÁHNE JI VIDEO NA CTV, SOCIÁLNÍ SÍTĚ A RETAIL

25. 5. 2025

Do digitální reklamy směřují v Evropě dvě třetiny reklamních investic. Většina evropských zemí loni zaznamenala dvouciferný růst výdajů do digitální reklamy, shrnuje nová zpráva IAB Europe. Evropský trh digitální reklamy dosáhl v roce 2024 dvouciferného růstu, konkrétně o 16 %, a poprvé překonal hranici 118,9 mld. eur. Vyplývá to z pravidelné výroční zprávy AdEx Benchmark… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: POZORNOST

ZDÁNLIVĚ NESPLNITELNÁ MARKETINGOVÁ MISE MŮŽE MÍT DÍKY TELEVIZNÍ REKLAMĚ A MISSION: IMPOSSIBLE DOBRÝ KONEC

25. 5. 2025

Mission: Impossible: nesplnitelná mise v různých obdobách, které přišly s novými díly, inspiruje nejen filmové fanoušky, ale i svět reklamy. Mrkněte na jejich výběr v tomto článku ScreenVoice Originals.