Celosvětově známý marketingový odborník profesor Byron Sharp říká, že značky musí cílit na celý trh, pokud chtějí růst. Masmédia jsou pro marketingový úspěch zásadní. A není masovějšího média než je televize. Její dosah je nepřekonatelný jiným mediatypem – vždyť před obrazovkou je každý den takřka 7 milionů diváků a měsíční zásah televize je 95 % televizní populace měsíčně.

Diváci také reklamě v televizi věnují mnohem větší pozornost, než reklamám na sociálních sítích. A tím má televize zásadní dopad na prodej. Televize je v dnešní době zásadní i pro online značky a e-shopy. I s nižším budgetem se investice malým značkám vyplatí. S televizí totiž jasně víte, co dostanete – masový dopad, pozornost, zapamatovatelnost značky a vyšší tržby. Sledování televize a jejích reklam ve společnosti vytváří příležitosti pro osobní doporučení, vyvolává konverzaci a zesiluje emoce. Televize tak všemi těmito způsoby pomáhá značkám skórovat a dosahovat cílů.

A protože dobré skóre patří i ke sportu, ScreenVoice MAGAZÍNU tohoto měsíce píše o Super Bowlu, nejočekávanější sportovní události v Americe. Reklamy vysílané během finálové přestávky jsou ty nejdražší a také ty nejočekávanější. Přečtěte si, čím je reklama na Super Bowlu výjimečná a které značky dokázaly svým reklamním spotem tento sportovní svátek kreativně obohatit.

Přečtěte si k tématu

BAŠTA DŮVĚRY V REKLAMU: PROČ I DNES TELEVIZE V TOMTO SMĚRU HRAVĚ STRČÍ VĚTŠINU DALŠÍCH FORMÁTŮ DO KAPSY?

23. 3. 2023

Žijeme ve světě, kde jsme neustále atakováni reklamními sděleními. Důsledkem toho je ztráta důvěry v různé formy marketingu, především v online kanálech. Naopak tradiční média – a mezi nimi i televize – se těší vysokému stupni spotřebitelské důvěry. V tomto článku se zaměříme na to, kterým značkám TV reklamy pomohly upevnit postavení na trhu.

STUDIE USA: KTERÉ ZNAČKY PIVA VYHRÁLY POMOCÍ HUDEBNÍHO PODKRESU SOUBOJ O PRVENSTVÍ?

12. 3. 2023

Výzkumná zpráva společnosti Songtradr Music of Beer přináší řadu informací o nejefektivnějším výběru hudby pro pivní reklamy: Které značky se v roce 2022 trefily? Z údajů vyplývá, že Heineken byl ve svém rozhodování o zvuku nejstrategičtější, zatímco Guinness… to možná s reklamou až tak neumí (alespoň pokud jde o výběr melodií pro své televizní reklamy).… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: TELEVIZE POMÁHÁ SKÓROVAT

KRÁL KONTROVERZE OLIVIERO TOSCANI

9. 3. 2023

Seriál o reklamních tvůrcích, který přinášíme k šestému výročí fungování AKTV, představuje významné autory reklamní sféry. Dnes si přečtete o inspirativním kreativci, který se nebál bořit hranice a reklamní obor obohatil o mnohá nereklamní témata. Řeč bude o Oliviero Toscanim.

REKLAMY PŘEVZATÉ ZE ZAHRANIČÍ U NÁS PŘÍLIŠ NEFUNGUJÍ

7. 3. 2023

Které z reklam u spotřebitelů v loňském roce rezonovaly, ukazuje analýza agentury Ipsos. Vojta Kotek coby nešikovný manžel v akci Bauhausu, Martin Hofmann jako otec, jenž hlídá díky síti Vodafonu, zda jeho syn nechodí za školu, či zimomřivci, které před krutou zimou a vysokými cenami energií zachrání vlněné zboží z Ovečkárny. To vše jsou reklamy,… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: TELEVIZE POMÁHÁ SKÓROVAT

REKLAMNÍ TERAPIE ŠOKEM. KDY ZAFUNGOVALA A KDY SE NAOPAK KREATIVCI UTRHLI ZE ŘETĚZU?

2. 3. 2023

Pozornost je pojmem, který je v marketingovém světě skloňován dnes a denně. Schopnost upoutat divákovu pozornost je totiž základním stavebním kamenem úspěchu, pokud chcete budovat značku a obstát před konkurencí. Jednou z možností, jak pozornost upoutat, je vyvolání šoku.

KREATIVITA MÁ ABSOLUTNÍ VLIV NA ÚSPĚCH REKLAMY

1. 3. 2023

Při přezkoumání téměř 500 televizních kampaní společnost Nielsen zjistila, že 47 % prodejů řízených reklamou se odvíjí od kreativity. Kreativita bez strategie je však receptem na katastrofu. Společnost Nielsen ve svém výzkumu Pět kroků k reklamní efektivitě zmiňuje právě kreativitu jako klíčový prvek úspěšné kampaně. Nejde ale jen o kreativitu, klíčová je souhra více faktorů,… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: TELEVIZE POMÁHÁ SKÓROVAT

VELIKÁNI NEJEN TELEVIZNÍ REKLAMY ANEB JAK LEGENDY TVOŘILY I BOŘILY PRAVIDLA

28. 2. 2023

Svět televizní reklamy ovlivňují mnohé faktory. Ať už je to vývoj společnosti, dobová éra, technologické možnosti, nebo specifická mentalita spotřebitelů v různých zemích, neopomenutelný je však také lidský faktor. Způsob propagace v médiích ovlivňují také její tvůrci. O těch nejznámějších nyní přinášíme sérii článků.

VYPRÁVĚNÍ PŘÍBĚHŮ VE SVĚTĚ TELEVIZNÍ REKLAMY

26. 2. 2023

Vyprávění příběhů je již po desetiletí klíčovým aspektem, jak v televizním prostředí pobavit a zaujmout diváky. Od konce 70. let se televize stala středobodem zábavy. Filmy i seriály jako Dallas, Fresh Prince, pořady na Live Sport, či Noot Vir Noot, Surf Show Pick A Box a nástup 24hodinových místních zpravodajských kanálů způsobil, že se televize… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: TELEVIZE POMÁHÁ SKÓROVAT

BRAND RESTART: ZNAČKÁM CHYBÍ VÍC ODVAHY, KREATIVITY UBÝVÁ

21. 2. 2023

Značkám se věnovala konference Brand Restart, která se uskutečnila v minulém týdnu. Přestože řada teorií potvrzuje přínosnost zdařilé kreativity a originality k efektivitě komunikace a k dlouhodobému budování brandu, značkám v současnosti chybí víc odvahy k tomu, aby se lišily. Strategii značek se věnovala konference Brand Restart, kterou pořádala agentura Taste v minulém týdnu. „B2C… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: TELEVIZE POMÁHÁ SKÓROVAT

NEJVĚTŠÍ HVĚZDA LETOŠNÍHO SUPER BOWLU? NOSTALGIE

21. 2. 2023

Ačkoli během letošního Super Bowlu inzerovala své zboží řada společností, mnoho spotů mělo společné téma: nostalgii. Proč značky obracejí do minulosti? Mnoho letošních reklam na Super Bowlu hrálo na jistotu a využívalo kulturní odkazy ze 70., 80. a 90. let. Například tenisová šampionka Serena Williamsová účinkuje v reklamě na Michelob Ultra, která čerpá z klasické… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: TELEVIZE POMÁHÁ SKÓROVAT

NEJLEPŠÍ A NEJHORŠÍ REKLAMY NA SUPER BOWLU 2023

13. 2. 2023

Kansas City Chiefs nebyli jedinými vítězi letošního Super Bowlu. Několik inzerentů dosáhlo během nedělního zápasu nejvyšší sledovanosti svých reklam. Mezi nejlépe hodnocené reklamy patřily reklamy Google Pixel, T-Mobile, Kia a PopCorners, uvádí Kellogg School of Management při Northwestern University, která každoročně hodnotí reklamy ve svém přehledu Super Bowl Advertising Review. „Značky hrály na jistotu“ Během… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: TELEVIZE POMÁHÁ SKÓROVAT

SUPER BOWL OPĚT ROZJEL REKLAMNÍ BOMBY

12. 2. 2023

Na spotech pro reklamní přehlídku roku značky opět nešetřily. Podívejte se na výběr toho nejlepšího. Super Bowl je snad jedinou televizní událostí, k níž v očích diváků reklamy prostě patří. Značky tak mají šanci oslovit nejen více než sto milionů diváků, kteří přenos sledují u televize, ale i lidi po celém světě, kteří si pouštějí… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: TELEVIZE POMÁHÁ SKÓROVAT

VŠECHNY CASE STUDIES