Celosvětově známý marketingový odborník profesor Byron Sharp říká, že značky musí cílit na celý trh, pokud chtějí růst. Masmédia jsou pro marketingový úspěch zásadní. A není masovějšího média než je televize. Její dosah je nepřekonatelný jiným mediatypem – vždyť před obrazovkou je každý den takřka 7 milionů diváků a měsíční zásah televize je 95 % televizní populace měsíčně.
Diváci také reklamě v televizi věnují mnohem větší pozornost, než reklamám na sociálních sítích. A tím má televize zásadní dopad na prodej. Televize je v dnešní době zásadní i pro online značky a e-shopy. I s nižším budgetem se investice malým značkám vyplatí. S televizí totiž jasně víte, co dostanete – masový dopad, pozornost, zapamatovatelnost značky a vyšší tržby. Sledování televize a jejích reklam ve společnosti vytváří příležitosti pro osobní doporučení, vyvolává konverzaci a zesiluje emoce. Televize tak všemi těmito způsoby pomáhá značkám skórovat a dosahovat cílů.
A protože dobré skóre patří i ke sportu, ScreenVoice MAGAZÍNU tohoto měsíce píše o Super Bowlu, nejočekávanější sportovní události v Americe. Reklamy vysílané během finálové přestávky jsou ty nejdražší a také ty nejočekávanější. Přečtěte si, čím je reklama na Super Bowlu výjimečná a které značky dokázaly svým reklamním spotem tento sportovní svátek kreativně obohatit.
SOUVISEJÍCÍ POJMY
PŘEDCHOZÍ TÉMATA MĚSÍCE
Přečtěte si k tématu
AKA VYHLAŠUJE EFFIE, PŘIHLÁŠKY LZE PODÁVAT DO 24. SRPNA
26. 6. 2025Asociace komunikačních agentur vyhlašuje 28. ročník soutěže Effie Awards Czech Republic. Asociace komunikačních agentur (AKA) startuje 28. ročník soutěže Effie Awards Czech Republic. Přihlašovat kampaně je možné do 24. srpna. O vítězích rozhodne během podzimu více než čtyřicetičlenná porota, vítěze pak AKA vyhlásí 10. prosince. Soutěž má letos několik novinek. „S Effie se neustále snažíme… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: TELEVIZE POMÁHÁ SKÓROVAT
4CAMPING VSTUPUJE S NOVOU TELEVIZNÍ KAMPANÍ MIMO SVŮJ HLAVNÍ SEGMENT – DO TURISTIKY
23. 6. 2025Od 16. června je v síti TV Nova vysílán nový TV spot e-shopu 4camping. Vyvádí značku z kempu s emotivní kampaní blíže k turistice bez snahy ukazovat extrémní podmínky. „Když se řekne outdoor, tak si představíte osmitisícovku, špatné počasí a nebo sport. Přitom naprostá většina zákazníků chce jen zažít něco hezkého venku. Přesně to jsme… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: TELEVIZE POMÁHÁ SKÓROVAT
PODÍVEJTE SE NA NEJVÍCE OCEŇOVANÉ KAMPANĚ Z CANNES LIONS
22. 6. 2025Festival Cannes Lions ocenil ty nejkreativnější kampaně světa. MAM přináší výběr desítky nejúspěšnějších „sběratelů lvů“. Podle Cannes Lions 2025 se kreativní společností roku stala WPP, sítí DDV Worldwide, nezávislou sítí roku skupina Serviceplan. Agenturou roku je Publicis Conseail, Paris, nezávislou agenturou roku Serviceplan Munich. Ocenění pro kreativní značku roku se stala Axa a Palme d’Or… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: TELEVIZE POMÁHÁ SKÓROVAT
HUDBA, KTERÁ PRODÁVÁ: AC/DC, ROLLING STONES I QUEEN V TELEVIZNÍ REKLAMĚ
21. 6. 2025Rockové hymny, které kdysi rozechvívaly koncertní haly, znějí i z televizních obrazovek – jako součást reklamních kampaní, které chtějí zaujmout na první poslech. Slavné písně dodávají značkám tvář, emoce i důvěryhodnost a stávají se mostem mezi produktem a publikem. Pojďme se u příležitosti Světového dne hudby podívat na to, jakou roli hraje hudba v reklamě.
TŘI TRENDY AI, KTERÉ MĚNÍ BUDOUCNOST MÉDIÍ A ZÁBAVY
20. 6. 2025Na výstavě NAB Show se každoročně setkávají inovátoři v oblasti médií a zábavy a představují nástroje, technologie a trendy, které jsou hnací silou příští éry vyprávění příběhů. Kromě desítek tisíc účastníků a stovek přednášek se letošní akce lišila tím, že nebyla jen přehlídkou nových technologií – v mnoha ohledech šlo o novou definici toho, jak… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: TELEVIZE POMÁHÁ SKÓROVAT
CANNES LIONS: LVY MÁ I DALŠÍ KAMPAŇ S ČESKOU STOPOU
17. 6. 2025Stříbro a bronz získal v Cannes projekt „Fixables“ od agentur LePub Amsterdam a Milan pro Philips, na němž spolupracovali lidé z Publicis Groupe, OMD Czech a Prusa Research. Kampaň Fixables, jejíž pilotní projekt startoval v Česku, uspěla hned dvakrát v kategorii Design. Získala bronz za design navržený pro změnu chování a stříbro za design zaměřený… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: TELEVIZE POMÁHÁ SKÓROVAT
VML ZÍSKÁVÁ V CANNES GRAND PRIX ZA KAMPAŇ PRO KITKAT
17. 6. 2025Kampaň „Dej si pauzu od mobilu“, kterou pro značku KitKat připravila agentura VML, byla na soutěži Cannes Lions oceněna Grand Prix. Česká agentura VML získala na právě probíhajícím festivalu kreativity Cannes Lions nejvyšší ocenění Grand Prix, a to za kampaň „Dej si pauzu od mobilu“, kterou vytvořila pro značku KitKat. Jde o první Grand Prix… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: TELEVIZE POMÁHÁ SKÓROVAT
REKLAMA PŘINÁŠÍ TÉMĚŘ TROJNÁSOBNOU NÁVRATNOST INVESTICE
12. 6. 2025Společnosti, které investují 3 % svých příjmů do reklamy, dosahují 8,7% podílu na celkových tržbách, což podle Gain Theory představuje téměř trojnásobnou návratnost investic. Nová zpráva poradenské společnosti pro efektivitu marketingu „Measure, Thrive, Optimize: Jak prokázat hodnotu reklamy a zvýšit růst“ vychází z analýzy 75 kombinací firem a trhů v různých odvětvích a na různých… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: TELEVIZE POMÁHÁ SKÓROVAT
PROČ IVAN TROJAN VYPADL Z ŽEBŘÍČKU TOP HERCŮ V REKLAMĚ?
10. 6. 2025Spolupráce s herci v reklamě fungují, klíčová je však exekuce, ukazují data výzkumu ResSolution Group, který se zabýval osobností Ivana Trojana v reklamě. Ivan Trojan se poprvé po několika letech neumístil v žebříčku TOP herců v reklamě, který každoročně zveřejňuje agentura ResSolutin Group ve spolupráci s agenturou Nielsen a asociací AČRA MK. V letošním žebříčku… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: TELEVIZE POMÁHÁ SKÓROVAT
STUDIE WARC: CO MUSÍ MARKETÉŘI VĚDĚT O ZVYŠOVÁNÍ POVĚDOMÍ O ZNAČCE
30. 5. 2025Povědomí o značce může být považováno za „mlhavou“ metriku – nepomáhá ani to, že se často používá například jako zástupce cílů „top-of-funnel“ – ale může být samo o sobě cenným cílem a ukazatelem úspěchu pro marketéry, který zvyšuje ROAS i prodeje. Nová zpráva společnosti WARC Strategy s názvem Co funguje při zvyšování povědomí o značce… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: TELEVIZE POMÁHÁ SKÓROVAT
SOUBOJE ZNAČEK: NEJLEPŠÍ DRAMA NA TELEVIZNÍ OBRAZOVCE NEMÁ HERCE, ALE REKLAMNÍ SLOGANY A LOGA
25. 5. 2025Získat pozornost publika je na přesyceném trhu pro značky obtížné. A tak nezbývá, než vytasit zbraně a zasáhnout konkurenci přímo do slabin. A nebo si z ní pěkně vystřelit. Například televizní reklamou.
ADC: AGENTUROU VEČERA JE MCCANN, ZLATÝ OHNÍČEK MÁ SAVAGE
7. 5. 2025Soutěž ADC Creative Awards vyhlásila své vítěze. Nejvíce bodů v hodnocení získala v 32. ročníku agentura McCann Prague, Zlatý ohníček si odnesl Leonard Savage. Letošní 32. ročník lokální soutěže kreativity v komerční komunikaci ADC Czech Creative Awards zná své vítěze. Vyhlášení proběhlo v rámci slavnostního večera ve středu 7. května v prostorách Archa+. Titul Agentura… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: TELEVIZE POMÁHÁ SKÓROVAT