TÉMA MĚSÍCE: EFEKTIVITA

Efektivita je v dnešním rychlém světě na prvním místě. Ten, kdo nedokáže být efektivní, a zároveň flexibilní, málokdy vybuduje dlouhodobý byznys. K dosahování dlouhodobých a krátkodobých cílů ale existuje médium, které předčí očekávání i z pohledu efektivity: TV.

TV JAKO HYBATEL PRODEJŮ

Žádné jiné médium nepřináší ROI ve stejném poměru a nenabízí tak vysoký zisk jako televize. V hlavních meta-analýzách z téměř 2000 kampaní velkých značek z let 2009 až 2016 zjistila studie Profit Ability od Thinkbox, že televize přináší 71 procentní návratnost zisku z investic do reklamy, přestože investice do TV reklamy představují jen 54 % z celkových nákladů. Tato studie srovnávala TV s rádiem, tištěnými médii, outdoorovými médii, zobrazením na internetu a online videem. A nejen to. Televize přináší také mnoho dalších nesporných výhod a už dávno neplatí, že televizní reklama je zastaralá, drahá nebo neoslovuje mladší cílové skupiny. opak je pravdou.

Přečtěte si více článků k efektivitě televizní reklamy pod štítkem „efektivita“ ve výběru níže.

A protože leden je ideální období, jak se efektivně chopit růstu prodejů již od začátku roku, přinášíme inspiraci o tom, co funguje v novoroční reklamě.

TŘI OTÁZKY PRO…

Odpovídají MAREK SINGER, prezident AKTV a ředitel TV Prima a VLADIMÍR POŘÍZEK, komerční ředitel TV Prima.

V čem je podle vás největší přidaná hodnota televize v oblasti efektivity?

Televize už není jen ten předmět v obýváku. Televize je profesionální video obsah, jasně se kvalitou odlišující od online videí na sociálních sítích nebo na YouTube. Jako taková je i nadále ten nejefektivnější způsob, jak nejrychleji komunikovat s největším počtem diváků, a to nejemotivnější, nejúčinnější formou, tj. profesionálním videem v Brand Safe prostředí. A protože za ty roky známe preference českého diváka mnohem lépe než kdy Netflix bude znát, bude náš obsah vždycky efektivnější na cílení českého mainstreamového diváka a globální VOD služby budou vždy spíš cílit na ostře ohraničené globálně definované skupiny diváků…..

TV je nejefektivnější medium, a troufnul bych si skoro říct jediné efektivní medium, s jehož pomocí lze vybudování Značku,neboť kombinace Vizuální a hudební složky prostě funguje k tomuto účelu nejlépe. Někdo by mohl namítnout, že video reklama je i na internetu, ano souhlasím, ale je jí málo, a navíc třetí podstatnou součástí toho, aby vše fungovalo jak má, je pozornost diváka a to je dost často u online vide roztříštěna a nebo dokonce utnuta tlačítkem přeskočit po 6s. V tak krátkém čase opravdu nejde mnoho odkomunikovat.

Jaké TV formáty hodnotíte z vaší praxe jako nejefektivnější z pohledu dlouhodobé a krátkodobé /call to action komunikace?

Z pohledu call to action je samozřejmě nejúčinnější spotová reklama, protože ostatní formáty mají svá zákonná omezení. Nicméně kombinace call to action spotů a sponzoringu může být zajímavá. Důležité je být „top of mind“ Značkou, být vizibilní, nejlépe v TV a nejlépe pořád, pak budou fungovat in call to action kampaně, ať jsou kde jsou 😊, klidně i na internetu.

Jaká je dle vaší zkušenosti a doporučení nejefektivnější kombinace reklamních formátů ve spojení s TV reklamou?

Nejprve je potřeba vybudovat Značku. Značku, kterou budou mít všichni asociovanou s produktem a hodnotami které chceme. Na to je potřeba dlouhý videospot. Spot který vzbudí emoce, protože to je to, co pomáhá si spot zapamatovat. Až potom je efektivní spouštět call to action komunikaci. Dnes na to spousta inzerentů zapomíná.

Přečtěte si k tématu

ZLATÁ MEDAILE ZA REKLAMU NEMUSÍ BÝT UTOPIE! SYSTEM1 RADÍ JAK NA TO A PODÁVÁ POMOCNOU RUKU

24. 7. 2024

Nejen sportovci si zaslouží stát na bedně. Vyrobit olympijskou reklamu, která zaujme, je zapamatovatelná a generuje úžasné prodejní výsledky, také stojí za medaili, minimálně tu pomyslnou. „Získejte zlatou medaili s reklamami, které ctí sport, baví a inspirují diváky a přitahují pozornost k vaší značce,“ říká John Evans, Chief Customer Officer ze společnosti System1 Group, která… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: EFEKTIVITA

REKLAMA BĚHEM OLYMPIJSKÝCH HER: JAK ZÍSKAT ZLATO, ANIŽ BYSTE MUSELI ZABĚHNOUT STOVKU ZA 9,5

22. 7. 2024

Olympijské hry jsou globální fenomén, který přitahuje pozornost diváků, značek a inzerentů z celého světa. Letní olympiádu v Tokiu sledovaly více než tři miliardy diváků, podobný počet diváků se očekává i u letošních letních olympijských her v Paříži. Značky tedy mají naprosto jedinečnou příležitost navázat kontakt s obrovským, velmi různorodým publikem. To, čím jsou olympijské… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: EFEKTIVITA

NEJLEPŠÍ REKLAMY VÝRAZNĚ HRAJÍ NA STRUNU EMOCÍ

19. 7. 2024

Podle výzkumu DAIVID, platformy pro měření kreativní efektivity, a WARC, mají reklamy z těch nejúspěšnějších kampaní obvykle zřetelný emocionální profil. Ian Forrester, generální ředitel společnosti DAIVID, odhalil výsledky této analýzy v rámci sekce Creative Impact na Mezinárodním festivalu kreativity Cannes Lions. „Klíčovým faktorem účinnosti kampaní jsou emoce,“ vysvětlil. Jak byla studie koncipována? Měřící platforma společnosti… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: EFEKTIVITA

JAK MOHOU ZNAČKY ÚČINNĚ OSLOVIT OLYMPIJSKÉ PUBLIKUM POMOCÍ REKLAMY V TELEVIZI PŘIPOJENÉ K INTERNETU?

17. 7. 2024

Paříž 2024 se blíží. Martin Wexler, senior viceprezident pro partnerství kanálů ve společnosti Acxiom, ukazuje, proč značky opírají své olympijské marketingové strategie o televizi připojenou k internetu (CTV). Vysvětluje také, co můžete udělat pro dosažení takové výkonnosti svých kampaní na CTV, která si zaslouží medaili.  Olympijské hry jsou událost jako žádná jiná. A to nejen pro… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: EFEKTIVITA

KIM PORTRATE: TELEVIZE JE V DOBĚ TECHNOLOGICKÝCH TURBULENCÍ MAJÁKEM STABILITY

15. 7. 2024

„S ohledem na blížící se změny v oblasti ochrany osobních údajů, avizovaný konec používání souborů cookie třetích stran a vliv umělé inteligence stojí před digitální reklamou budoucnost, která je nepředvídatelnější než kdykoli předtím. Uprostřed všech těchto turbulencí nabízí televize stabilitu, bezpečnost značky a spolehlivou návratnost investic, a to i přes masivní narušení celého trhu,“ říká… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: EFEKTIVITA

LES BINET: ZAMĚŘIT SE SOUČASNĚ NA BUDOVÁNÍ ZNAČKY I VÝKONNOSTNÍ MARKETING NENÍ SPRÁVNÁ CESTA

13. 7. 2024

Budování značky i výkonnostní reklama jsou sice pro růst zásadní, nicméně je chybou snažit se dělat obě věci současně, tvrdí odborník na efektivitu Les Binet. Značky, které se snaží zkombinovat reklamu zaměřenou na budování značky s výkonnostní reklamou, riskují, že se budou „plést lidem do cesty“ a budou odvádět jejich pozornost od práce, kterou je… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: EFEKTIVITA

REKLAMOU ČECHY OSLOVILY BAUHAUS, BIRELL A MASTERCARD

2. 7. 2024

Z 60 vybraných loňských reklam rezonovaly mezi Čechy podle Ipsosu nejvíce značky Bauhaus, Birell a Mastercard. Reklama je dobrá, když je efektivní. Podle agentury Ipsos jsou pro efektivní reklamní kreativu důležité tři pilíře – kreativní zážitek, empatie i blízkost a také kreativní nápad. Jak si z pohledu těchto pilířů stojí reklama v českém kontextu, hodnotili… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: EFEKTIVITA

SOUTĚŽ REKLAMNÍ EFEKTIVITY EFFIE OTEVŘELA PŘIHLÁŠKY

28. 6. 2024

Do 18. srpna je možné zasílat přihlášky do soutěže reklamní efektivity Effie Czech Republic. Soutěží se letos v 16 kategoriích. Nejvýznamnější tuzemská soutěž reklamní a marketingové efektivity, Effie Czech Republic otevírá přihlašování do svého 27. ročníku. Zájemci tedy mohou podávat přihlášky do všech 16 kategorií. Do letošního ročníku se soutěžící budou moci hlásit od 26.… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: EFEKTIVITA

ADVERTISING ASSOCIATION: DŮVĚRA V REKLAMU ROSTE

19. 6. 2024

Poprvé po deseti letech již není reklama nejméně důvěryhodným odvětvím ve Spojeném království, protože podle nového výzkumu* think tanku Credos, který se zabývá reklamním průmyslem, předstihla vládu a média. Dan Wilks, ředitel společnosti Credos, uvádí tři důvody, proč je důvěra tak důležitá: „Za prvé, pokud jde o výsledky, důvěra ve značky a důvěra v reklamní… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: EFEKTIVITA

TELEVIZNÍ A AUDIO SPOLEČNOSTI SE SHODLY NA PĚTI PRIORITÁCH, KTERÉ JSOU KLÍČEM K ÚSPĚCHU V BUDOUCÍM MEDIÁLNÍM PROSTŘEDÍ

17. 6. 2024

Nová charta mediálního odvětví popisuje kolektivní ambice a společné závazky multiplatformních televizních a audio společností po celém světě. Mezinárodní asociace Egta, sdružující multiplatformní televizní a audio společnosti, s radostí představuje svou chartu odvětví. V její 50leté historii jde o významný milník. Tento význačný dokument jednomyslně přijalo 180 společností na více než 40 trzích. Představuje vizionářský… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: EFEKTIVITA

ZAMĚŘENÍ NA EFEKTIVITU MARKETINGU PODLE NOVÉ STUDIE KLESÁ

17. 6. 2024

Nedávný průzkum „Language of Effectiveness 2024“ společností Marketing Week a Kantar odhaluje výrazné změny v zaměření firem na marketingovou efektivitu. Studie, která oslovila více než 1 200 marketérů, ukazuje významný pokles v prioritizaci marketingové efektivity. Pouze 53,4 procent respondentů věří, že pozornost k efektivitě se za poslední tři roky zvýšila. To je v ostrém kontrastu… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: EFEKTIVITA

STUDIE AU: DVAKRÁT MĚŘ, JEDNOU ŘEŽ. DOBŘE SI ROZMYSLETE, NEŽ DÁTE LINEÁRNÍ TELEVIZI VALE: TŘÍLETÁ STUDIE UKAZUJE, ŽE INZERENTI, KTEŘÍ VYMĚNILI TV ZA VIDEO, ZAZNAMENÁVAJÍ POKLES

26. 5. 2024

Analýza, která zkoumala více než 500 australských značek v průběhu tří let, ukazuje, že většina inzerentů, kteří přešli na VOD, ztratila podíl na trhu. Co to s přihlédnutím k nižší sledovanosti lineární televize znamená pro zadavatele reklamy? Zejména ty, kteří v posledním roce téměř úplně vyměnili lineární televizi za VOD v domnění, že to udělá… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: EFEKTIVITA