TÉMA MĚSÍCE: EFEKTIVITA

Efektivita je v dnešním rychlém světě na prvním místě. Ten, kdo nedokáže být efektivní, a zároveň flexibilní, málokdy vybuduje dlouhodobý byznys. K dosahování dlouhodobých a krátkodobých cílů ale existuje médium, které předčí očekávání i z pohledu efektivity: TV.

TV JAKO HYBATEL PRODEJŮ

Žádné jiné médium nepřináší ROI ve stejném poměru a nenabízí tak vysoký zisk jako televize. V hlavních meta-analýzách z téměř 2000 kampaní velkých značek z let 2009 až 2016 zjistila studie Profit Ability od Thinkbox, že televize přináší 71 procentní návratnost zisku z investic do reklamy, přestože investice do TV reklamy představují jen 54 % z celkových nákladů. Tato studie srovnávala TV s rádiem, tištěnými médii, outdoorovými médii, zobrazením na internetu a online videem. A nejen to. Televize přináší také mnoho dalších nesporných výhod a už dávno neplatí, že televizní reklama je zastaralá, drahá nebo neoslovuje mladší cílové skupiny. opak je pravdou.

Přečtěte si více článků k efektivitě televizní reklamy pod štítkem „efektivita“ ve výběru níže.

A protože leden je ideální období, jak se efektivně chopit růstu prodejů již od začátku roku, přinášíme inspiraci o tom, co funguje v novoroční reklamě.

TŘI OTÁZKY PRO…

Odpovídají MAREK SINGER, prezident AKTV a ředitel TV Prima a VLADIMÍR POŘÍZEK, komerční ředitel TV Prima.

V čem je podle vás největší přidaná hodnota televize v oblasti efektivity?

Televize už není jen ten předmět v obýváku. Televize je profesionální video obsah, jasně se kvalitou odlišující od online videí na sociálních sítích nebo na YouTube. Jako taková je i nadále ten nejefektivnější způsob, jak nejrychleji komunikovat s největším počtem diváků, a to nejemotivnější, nejúčinnější formou, tj. profesionálním videem v Brand Safe prostředí. A protože za ty roky známe preference českého diváka mnohem lépe než kdy Netflix bude znát, bude náš obsah vždycky efektivnější na cílení českého mainstreamového diváka a globální VOD služby budou vždy spíš cílit na ostře ohraničené globálně definované skupiny diváků…..

TV je nejefektivnější medium, a troufnul bych si skoro říct jediné efektivní medium, s jehož pomocí lze vybudování Značku,neboť kombinace Vizuální a hudební složky prostě funguje k tomuto účelu nejlépe. Někdo by mohl namítnout, že video reklama je i na internetu, ano souhlasím, ale je jí málo, a navíc třetí podstatnou součástí toho, aby vše fungovalo jak má, je pozornost diváka a to je dost často u online vide roztříštěna a nebo dokonce utnuta tlačítkem přeskočit po 6s. V tak krátkém čase opravdu nejde mnoho odkomunikovat.

Jaké TV formáty hodnotíte z vaší praxe jako nejefektivnější z pohledu dlouhodobé a krátkodobé /call to action komunikace?

Z pohledu call to action je samozřejmě nejúčinnější spotová reklama, protože ostatní formáty mají svá zákonná omezení. Nicméně kombinace call to action spotů a sponzoringu může být zajímavá. Důležité je být „top of mind“ Značkou, být vizibilní, nejlépe v TV a nejlépe pořád, pak budou fungovat in call to action kampaně, ať jsou kde jsou 😊, klidně i na internetu.

Jaká je dle vaší zkušenosti a doporučení nejefektivnější kombinace reklamních formátů ve spojení s TV reklamou?

Nejprve je potřeba vybudovat Značku. Značku, kterou budou mít všichni asociovanou s produktem a hodnotami které chceme. Na to je potřeba dlouhý videospot. Spot který vzbudí emoce, protože to je to, co pomáhá si spot zapamatovat. Až potom je efektivní spouštět call to action komunikaci. Dnes na to spousta inzerentů zapomíná.

Přečtěte si k tématu

ADVERTISING ASSOCIATION: DŮVĚRA V REKLAMU ROSTE

19. 6. 2024

Poprvé po deseti letech již není reklama nejméně důvěryhodným odvětvím ve Spojeném království, protože podle nového výzkumu* think tanku Credos, který se zabývá reklamním průmyslem, předstihla vládu a média. Dan Wilks, ředitel společnosti Credos, uvádí tři důvody, proč je důvěra tak důležitá: „Za prvé, pokud jde o výsledky, důvěra ve značky a důvěra v reklamní… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: EFEKTIVITA

TELEVIZNÍ A AUDIO SPOLEČNOSTI SE SHODLY NA PĚTI PRIORITÁCH, KTERÉ JSOU KLÍČEM K ÚSPĚCHU V BUDOUCÍM MEDIÁLNÍM PROSTŘEDÍ

17. 6. 2024

Nová charta mediálního odvětví popisuje kolektivní ambice a společné závazky multiplatformních televizních a audio společností po celém světě. Mezinárodní asociace Egta, sdružující multiplatformní televizní a audio společnosti, s radostí představuje svou chartu odvětví. V její 50leté historii jde o významný milník. Tento význačný dokument jednomyslně přijalo 180 společností na více než 40 trzích. Představuje vizionářský… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: EFEKTIVITA

STUDIE AU: DVAKRÁT MĚŘ, JEDNOU ŘEŽ. DOBŘE SI ROZMYSLETE, NEŽ DÁTE LINEÁRNÍ TELEVIZI VALE: TŘÍLETÁ STUDIE UKAZUJE, ŽE INZERENTI, KTEŘÍ VYMĚNILI TV ZA VIDEO, ZAZNAMENÁVAJÍ POKLES

26. 5. 2024

Analýza, která zkoumala více než 500 australských značek v průběhu tří let, ukazuje, že většina inzerentů, kteří přešli na VOD, ztratila podíl na trhu. Co to s přihlédnutím k nižší sledovanosti lineární televize znamená pro zadavatele reklamy? Zejména ty, kteří v posledním roce téměř úplně vyměnili lineární televizi za VOD v domnění, že to udělá… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: EFEKTIVITA

CTV VYKAZUJE VYSOKOU MÍRU VYUŽÍVÁNÍ A AKCEPTACE REKLAMY, COŽ JE PRO INZERENTY ATRAKTIVNÍ, ZJISTILA NOVÁ STUDIE GOLDBACH

22. 5. 2024

Podle nové studie společnosti Goldbach považuje více než polovina respondentů reklamu v připojené televizi za přijatelnou a informativní. Studie rovněž prokázala, že reklama v CTV má aktivizační účinek, protože třetina respondentů si reklamy pamatuje a využívá je k tomu, aby se dozvěděla o produktech a nakonec si je koupila. Zavedení televize připojené k internetu (CTV)… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: EFEKTIVITA

ŠŤASTNÁ SEDMIČKA: 7 NEJVĚTŠÍCH MARKETINGOVÝCH PŘÍLEŽITOSTÍ PRO TELEVIZNÍ REKLAMU

29. 4. 2024

Během sezónních událostí bývá efekt televizní reklamy mnohonásobný. Pokud jste ještě neuvažovali o sezónním cílení, přečtěte si několik konkrétních příkladů, které vám mohou pomoci s rozhodováním.

STUDIE THINKBOX: JAK DLOUHO TRVÁ, NEŽ SE OBJEVÍ ZISKY Z REKLAMY?

24. 4. 2024

Reklama má průměrnou krátkodobou návratnost zisku 1,87 libry na každou investovanou libru, a ta se ještě po započtení trvalých účinků zvýší až na 4,11 libry! Nová rozsáhlá studie britské společnosti Thinkbox dospěla k závěru, že 58 % celkového zisku z reklamy se dostaví po prvních 13 týdnech. Studie Profit Ability 2: the new business case… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: EFEKTIVITA

MÝTY VERSUS REALITA: PRAVDA O TELEVIZI A TELEVIZNÍ REKLAMĚ

18. 4. 2024

Televize i v dnešní době oslovuje velké množství diváků, vzbuzuje emoce, nabízí nejvyšší efektivitu a návratnost investic, maximální pozornost i důvěru. Nejen proto zůstává vysoce efektivním, důležitým a leckdy i klíčovým prvkem média mixu.

TELEVIZE MÁ STÁLE NEJVYŠŠÍ SLEDOVANOST. VELKÁ TELEVIZNÍ OBRAZOVKA MÁ PRO DIVÁKY SVÉ NEPOPIRATELNÉ KOUZLO

14. 4. 2024

Čísla hovoří jasně. Neporazitelnou královnou domácí zábavy je stále televize. Moderní technologie jsou sice zajímavé, ale televizi z trůnu nesesadily. Proč? Přečtěte si v našem shrnutí, jaká esa má dnešní televize v rukávu.

STUDIE USA: CTV JE NEJEFEKTIVNĚJŠÍM DIGITÁLNÍM REKLAMNÍM KANÁLEM

31. 3. 2024

Podle průzkumu společnosti tvScientific plánuje 23 % respondentů v roce 2024 zvýšit své výdaje na reklamu v CTV. Nový průzkum mezi marketéry zjistil, že inzerenti považují reklamu v CTV za nejefektivnější digitální kanál ve svém mediálním mixu. 23,6 % z nich plánuje v roce 2024 zvýšit své výdaje na kampaně v propojené televizi (CTV), jak… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: EFEKTIVITA

STUDIE USA: DŮLEŽITOU SOUČÁSTÍ SLEDOVÁNÍ SPORTU JE SPOLEČNÉ SDÍLENÍ ZÁŽITKU S BLÍZKÝMI

27. 3. 2024

Průzkum DirecTV zjistil, že 84 % respondentů sleduje živé sportovní přenosy s přáteli a rodinou. Společnost DirecTV zveřejnila nové údaje z průzkumu sledovanosti sportovních přenosů, které zdůrazňují význam společenských aktivit pro oblíbenost sledování sportovních přenosů. Průzkum se zabýval různými zvyky, preferencemi a chováním sportovních diváků. Zjistil, že ohromujících 84 % dotázaných sportovních diváků uvedlo, že každý… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: EFEKTIVITA

TŘI FAKTORY, DÍKY NIMŽ JE TELEVIZE ROZHODUJÍCÍ PRO EFEKTIVITU

27. 3. 2024

Pozornost, vliv na emoce a důvěryhodnost – to jsou rozhodujícími prvky toho, co dělá televizi efektivní, říká Peter Field v nové zprávě, která zkoumá dlouhodobý obchodní dopad televizní reklamy. Na televizi (stále) záleží! Neustále a opakovaně se potvrzuje, že televize zůstává konstantou účinné reklamy a stále častěji i ziskových společností. „Tvrdím, že každý obchodník, který… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: EFEKTIVITA

JAK NA EFEKTIVNÍ SPONZORING? SPONZORING NA CHANNEL 4 SALES JEDE BOMBY

21. 3. 2024

V situaci, kdy bezpečnost a transparentnost značek jsou v mediálním průmyslu prvořadým problémem, společnost Channel 4 Sales nedávno představila výsledky své exkluzivní studie Sponsorship Rocks. Tato komplexní analýza poskytuje přesvědčivé poznatky pro značky, které se pohybují ve složitém světě reklamy. Na základě téměř 240 sponzoringů a 666 vln výzkumu zahrnujících více než 400 000 diváků… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: EFEKTIVITA

VŠECHNY CASE STUDIES