TÉMA MĚSÍCE: TV ZVIDITELŇUJE

Nic nevytváří slávu tak jako televize. Stejně jako její pořady dělají z lidí hvězdy, televizní reklama dělá ze značek známé osobnosti. Důvodů je celá řada. Rozsah a dosah televize jsou nepřekonatelné a nemůžete se stát slavnými, pokud o vás nikdo neslyšel. Rozsah a dosah znamená, že značky v televizi dávají velmi veřejný slib, který, jak upozornil Rory Sutherland, je silný: „Veřejné sliby mají větší váhu,“ říká, „proto jsou slova ‚jak je vidět v televizi‘ přesvědčivější než  „jak je vidět na Facebooku'“.

Televize vytváří slávu také díky své signalizační síle a tím, jak je všeobecně vnímána. V reklamě nezáleží jen na tom, co říkáte, ale i na tom, kde to říkáte, a je prokázáno, že televize je médium, které vysílá nejsilnější signály o společenském postavení, popularitě a úspěchu a předčí ostatní média v naznačování kvality, sebevědomí a síly značky.

A k její síle vytvářet slávu přispívá i to, že televize je sdíleným zážitkem. Sledování televize a jejích reklam ve společnosti vytváří příležitosti pro osobní doporučení, generuje konverzaci, zvyšuje paměť a zesiluje emoce.

Televizní spot efektivně pomáhá se zapamatovatelností propagovaného produktu či služby. Vydařená televizní reklama tak může zapříčinit, že se samotný produkt stane svého druhu celebritou. Ba co víc, představte si, jaký efekt má pak reklama na méně známou značku. Růst parametru „brand awareness“ díky televizní kampani není jen naivní představou. Televize totiž prokazatelně dokáže značku proslavit. Ve ScreenVoice MAGAZÍNU se podíváme na to, které celebrity se ukázaly v českých reklamách. A že jich nebylo málo.

Přečtěte si k tématu

ADVERTISING ASSOCIATION: DŮVĚRA V REKLAMU ROSTE

19. 6. 2024

Poprvé po deseti letech již není reklama nejméně důvěryhodným odvětvím ve Spojeném království, protože podle nového výzkumu* think tanku Credos, který se zabývá reklamním průmyslem, předstihla vládu a média. Dan Wilks, ředitel společnosti Credos, uvádí tři důvody, proč je důvěra tak důležitá: „Za prvé, pokud jde o výsledky, důvěra ve značky a důvěra v reklamní… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: TV ZVIDITELŇUJE

TELEVIZNÍ A AUDIO SPOLEČNOSTI SE SHODLY NA PĚTI PRIORITÁCH, KTERÉ JSOU KLÍČEM K ÚSPĚCHU V BUDOUCÍM MEDIÁLNÍM PROSTŘEDÍ

17. 6. 2024

Nová charta mediálního odvětví popisuje kolektivní ambice a společné závazky multiplatformních televizních a audio společností po celém světě. Mezinárodní asociace Egta, sdružující multiplatformní televizní a audio společnosti, s radostí představuje svou chartu odvětví. V její 50leté historii jde o významný milník. Tento význačný dokument jednomyslně přijalo 180 společností na více než 40 trzích. Představuje vizionářský… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: TV ZVIDITELŇUJE

STUDIE AU: DVAKRÁT MĚŘ, JEDNOU ŘEŽ. DOBŘE SI ROZMYSLETE, NEŽ DÁTE LINEÁRNÍ TELEVIZI VALE: TŘÍLETÁ STUDIE UKAZUJE, ŽE INZERENTI, KTEŘÍ VYMĚNILI TV ZA VIDEO, ZAZNAMENÁVAJÍ POKLES

26. 5. 2024

Analýza, která zkoumala více než 500 australských značek v průběhu tří let, ukazuje, že většina inzerentů, kteří přešli na VOD, ztratila podíl na trhu. Co to s přihlédnutím k nižší sledovanosti lineární televize znamená pro zadavatele reklamy? Zejména ty, kteří v posledním roce téměř úplně vyměnili lineární televizi za VOD v domnění, že to udělá… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: TV ZVIDITELŇUJE

CTV VYKAZUJE VYSOKOU MÍRU VYUŽÍVÁNÍ A AKCEPTACE REKLAMY, COŽ JE PRO INZERENTY ATRAKTIVNÍ, ZJISTILA NOVÁ STUDIE GOLDBACH

22. 5. 2024

Podle nové studie společnosti Goldbach považuje více než polovina respondentů reklamu v připojené televizi za přijatelnou a informativní. Studie rovněž prokázala, že reklama v CTV má aktivizační účinek, protože třetina respondentů si reklamy pamatuje a využívá je k tomu, aby se dozvěděla o produktech a nakonec si je koupila. Zavedení televize připojené k internetu (CTV)… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: TV ZVIDITELŇUJE

ŠŤASTNÁ SEDMIČKA: 7 NEJVĚTŠÍCH MARKETINGOVÝCH PŘÍLEŽITOSTÍ PRO TELEVIZNÍ REKLAMU

29. 4. 2024

Během sezónních událostí bývá efekt televizní reklamy mnohonásobný. Pokud jste ještě neuvažovali o sezónním cílení, přečtěte si několik konkrétních příkladů, které vám mohou pomoci s rozhodováním.

STUDIE THINKBOX: JAK DLOUHO TRVÁ, NEŽ SE OBJEVÍ ZISKY Z REKLAMY?

24. 4. 2024

Reklama má průměrnou krátkodobou návratnost zisku 1,87 libry na každou investovanou libru, a ta se ještě po započtení trvalých účinků zvýší až na 4,11 libry! Nová rozsáhlá studie britské společnosti Thinkbox dospěla k závěru, že 58 % celkového zisku z reklamy se dostaví po prvních 13 týdnech. Studie Profit Ability 2: the new business case… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: TV ZVIDITELŇUJE

MÝTY VERSUS REALITA: PRAVDA O TELEVIZI A TELEVIZNÍ REKLAMĚ

18. 4. 2024

Televize i v dnešní době oslovuje velké množství diváků, vzbuzuje emoce, nabízí nejvyšší efektivitu a návratnost investic, maximální pozornost i důvěru. Nejen proto zůstává vysoce efektivním, důležitým a leckdy i klíčovým prvkem média mixu.

TELEVIZE MÁ STÁLE NEJVYŠŠÍ SLEDOVANOST. VELKÁ TELEVIZNÍ OBRAZOVKA MÁ PRO DIVÁKY SVÉ NEPOPIRATELNÉ KOUZLO

14. 4. 2024

Čísla hovoří jasně. Neporazitelnou královnou domácí zábavy je stále televize. Moderní technologie jsou sice zajímavé, ale televizi z trůnu nesesadily. Proč? Přečtěte si v našem shrnutí, jaká esa má dnešní televize v rukávu.

STUDIE USA: CTV JE NEJEFEKTIVNĚJŠÍM DIGITÁLNÍM REKLAMNÍM KANÁLEM

31. 3. 2024

Podle průzkumu společnosti tvScientific plánuje 23 % respondentů v roce 2024 zvýšit své výdaje na reklamu v CTV. Nový průzkum mezi marketéry zjistil, že inzerenti považují reklamu v CTV za nejefektivnější digitální kanál ve svém mediálním mixu. 23,6 % z nich plánuje v roce 2024 zvýšit své výdaje na kampaně v propojené televizi (CTV), jak… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: TV ZVIDITELŇUJE

STUDIE USA: DŮLEŽITOU SOUČÁSTÍ SLEDOVÁNÍ SPORTU JE SPOLEČNÉ SDÍLENÍ ZÁŽITKU S BLÍZKÝMI

27. 3. 2024

Průzkum DirecTV zjistil, že 84 % respondentů sleduje živé sportovní přenosy s přáteli a rodinou. Společnost DirecTV zveřejnila nové údaje z průzkumu sledovanosti sportovních přenosů, které zdůrazňují význam společenských aktivit pro oblíbenost sledování sportovních přenosů. Průzkum se zabýval různými zvyky, preferencemi a chováním sportovních diváků. Zjistil, že ohromujících 84 % dotázaných sportovních diváků uvedlo, že každý… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: TV ZVIDITELŇUJE

TŘI FAKTORY, DÍKY NIMŽ JE TELEVIZE ROZHODUJÍCÍ PRO EFEKTIVITU

27. 3. 2024

Pozornost, vliv na emoce a důvěryhodnost – to jsou rozhodujícími prvky toho, co dělá televizi efektivní, říká Peter Field v nové zprávě, která zkoumá dlouhodobý obchodní dopad televizní reklamy. Na televizi (stále) záleží! Neustále a opakovaně se potvrzuje, že televize zůstává konstantou účinné reklamy a stále častěji i ziskových společností. „Tvrdím, že každý obchodník, který… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: TV ZVIDITELŇUJE

JAK NA EFEKTIVNÍ SPONZORING? SPONZORING NA CHANNEL 4 SALES JEDE BOMBY

21. 3. 2024

V situaci, kdy bezpečnost a transparentnost značek jsou v mediálním průmyslu prvořadým problémem, společnost Channel 4 Sales nedávno představila výsledky své exkluzivní studie Sponsorship Rocks. Tato komplexní analýza poskytuje přesvědčivé poznatky pro značky, které se pohybují ve složitém světě reklamy. Na základě téměř 240 sponzoringů a 666 vln výzkumu zahrnujících více než 400 000 diváků… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: TV ZVIDITELŇUJE

VŠECHNY CASE STUDIES