TÉMA MĚSÍCE: INOVATIVNÍ TV FORMÁTY

Hybridní vysílání HbbTV je dnes již známým fenoménem, který oslavil více jak deset let od časů, kdy se objevil i na českém trhu. Od té doby HbbTV ušla velký kus cesty a stala se neodmyslitelnou součástí moderního TV světa. V ČR se dnes při sledování televize s možnostmi HbbTV setkává více jak 25 % domácností (Zdroj: ATO-Nielsen Kontinuální výzkum 2023). O oblibě této digitální technologie nasvědčuje i fakt, že počet diváků HbbTV meziročně stále roste.

Platforma HbbTV spojuje to nejlepší z televize a internetu a právem se řadí k technologiím, které divákům umožňují ještě větší zážitek při sledování vysílání. Svět za červeným tlačítkem totiž otevírá bránu k dalšímu obsahu na velké obrazovce. Ale HbbTV nabízí také mnohé výhody i pro zadavatele reklamy.

Z posledních novinek stojí za povšimnutí například inovace TV Nova, která za ně získala několik ocenění na prestižní mezinárodní konferenci Sympozium HbbTV. V prostředí HbbTV nabízí TV Nova možnost položit brandovanou otázku či realizovat dotazník v lineární vrstvě a získat reakci diváků. Rozšíření funkce i na další – modré tlačítko pak usnadňuje přístup k okamžitému spuštění TN live nebo k okamžitému vyvolání breaking news lišty.

Příklad využití dotazníků – otázka k pořadu Superlov. Kampaň za 1,5 dne zasáhla 1,4 mio diváků, průměrná míra proklikovosti byla přes 3 %; Zdroj: TV Nova

HbbTV – klientská otázka; Zdroj: TV Nova

Technologii HbbTV blíže představuje v podcastu Kuba s Novou Iva Dohnálková, Business Development Manager HbbTV. Poslechněte si rozhovor o výhodách, možnostech i budoucnosti HbbTV na TV Nova.

Efektivnější cílení a lepší zásah reklamních kampaní v podobě služby Max Reach nabízí i TV Prima a rozšiřuje jím dosah TV kampaně o ta zařízení, která reklamní spot v TV neviděla. Díky této informaci červené tlačítko HbbTV zacílí pouze na konkrétní zařízení podle této podmínky.

Ani ve vývoji novinek v oblasti HbbTV nezůstává TV Prima pozadu. Dle Kateřiny Srbové, HbbTV manažerky skupiny Prima, byla již na začátku roku 2024 do HbbTV prostředí uvedena zbrusu nová aplikaci Prima Lifestyle, která dokáže maximálně využít potenciál videoobsahu připravovaného pro lifestylové online magazíny jako Prima ŽENY či FRESH. Aplikaci lze také využívat jako prostor pro umístění klientského obsahu, který zde lze podpořit silou proma v lineárním vysílání.

Prima Lifestyle; Zdroj: TV Prima

Velkou pozornost v posledních měsících Prima věnuje i testování afinitního cílení display reklamy v HbbTV tzv. switchinů. Systém je postaven na segmentaci televizních prodejních cílových skupin, která umožňuje cílit reklamy s větší přesností a efektivitou. Tato nová technologie využívá mimo jiné umělou inteligenci k rozpoznávání a oslovování relevantních diváckých segmentů v reálném čase . Ve spolupráci s Českými radiokomunikacemi byla tato technologie implementována do reklamního systému a je možné ji tak využít při plánování kampaní.

Testování této funkce probíhalo v souvislosti s Lifestylovou aplikací, kde byly vytipovány „mužské“ a „ženské“ recepty a zobrazovali odpovídající kreativy cílovým publikům. Výsledky kampaní jednoznačně ukázaly, že kreativy určené mužům, jako třeba buřtguláš,  odbíhaly na kanálech a pořadech afinitních mužskému publiku (Cool, filmy na Prima Max), zatímco kreativy určené ženám, jako byly  bábovka nebo horoskopy se zobrazovaly primárně na reality shows na kanálu Prima Show, Prima Love a také seriálech na hlavním kanálu Primy.

Mezi novinkami stojí za zmínku i formát Switch in Strip, který je již od 1.3. klientům plně k dispozici.

Switch in Strip; Zdroj: TV Prima

Od letošního roku se skupina Prima zaměřuje také mnohem intenzivněji na regionální prodej HbbTV, obchodníci v regionech tak naplno využívají výhod reklamy v hybridním vysílání, primárně možnosti cílení reklamních sdělení na regiony. Cílem je zvýšení povědomí o reklamních možnostech, které HbbTV přináší také segmentu malých a středních klientů.

Přehled vývoje i možností HbbTV na českém trhu naleznete také v souhrnném článku zde.

I ve ScreenVoice magazínu jsme se HbbTV a inovativním reklamním formátům, které tato platforma umožňuje, věnovali a tuto platformu nekonečných možností blíže přibližujeme na příkladech reklam, které s HbbTV reálně pracují.

Ve výběru inspirativních článků v rubrice „Přečtěte si k tématu“ níže pak naleznete výběr čtení o dění kolem HbbTV na českém trhu i ve světě.

Přečtěte si k tématu

ASOCIACE HBBTV PŘEDSTAVILA POROTU SOUTĚŽE O CENY HBBTV 2024

25. 9. 2024

Asociace HbbTV, iniciativa zaměřená na poskytování otevřených standardů pro poskytování pokročilých interaktivních televizních služeb prostřednictvím vysílacích a širokopásmových sítí pro připojené televizory a set-top boxy, s potěšením oznamuje, že byla jmenována porota pro udílení cen HbbTV 2024. Členy poroty jsou: – Nicole Agudo Berbel, Seven.One Entertainment Group – Ophélie Boucaud, Dataxis – Laurence Delpy, Eutelsat… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: INOVATIVNÍ TV FORMÁTY

VINCENT GRIVET ZŮSTÁVÁ V ČELE ASOCIACE HBBTV

3. 7. 2024

Vincent Grivet (Eutelsat) zůstává prezidentem Asociace HbbTV. Členové nově zvolené řídící skupiny (Steering Group, SG) oborového sdružení na svém zasedání 21. června 2024 znovu zvolili Griveta na další dvouleté období. Místopředsedou Asociace HbbTV byl znovu zvolen Jon Piesing (TP Vision). Xavi Redon (Cellnex Telecom) bude i nadále zastávat funkci pokladníka. Nového generálního ředitele potvrdili členové… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: INOVATIVNÍ TV FORMÁTY

SYMPOZIUM A UDÍLENÍ CEN HBBTV 2024 HLEDÁ PŘEDNÁŠEJÍCÍ

4. 6. 2024

Organizátoři Sympozia a udílení cen HbbTV zveřejnili výzvu pro řečníky na 12. ročník této akce (letošní Sympozium HbbTV hostí Londýn, 14.-15. listopadu). Asociace HbbTV pořádá akci společně s organizací Everyone TV, kterou podporují britské veřejnoprávní televize BBC, ITV, Channel 4 a Channel 5. Klíčovými tématy letošního ročníku jsou: Služby a inovace pro spotřebitele na trzích HbbTV;… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: INOVATIVNÍ TV FORMÁTY

MEDIA CLUB SE DÍKY ZAŘAZENÍ CANAL+ DOSTÁVÁ KE SPORTU

27. 5. 2024

Zastupitelství Media Club rozšířilo nabídku svého inventory pro prodej videoreklamy o Canal+. Přináší sportovní obsah a také kvalitu zásahu, říká Petr Hatlapatka. Od začátku května se inzertní prostor zastupitelství Media Club rozšířil v rámci videoreklamy o obsah Canal+. Videoreklama se zobrazuje u zpětného přehrání televizních pořadů Canal+ Sport s přenosy z anglické Premier League, WTA,… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: INOVATIVNÍ TV FORMÁTY

TELEVIZNÍM TRENDEM JE PROLÍNÁNÍ TERESTRIKY A IPTV

21. 5. 2024

Trend prolínání terestrického vysílání a IPTV, stejně jako propojování lineárního a nelineárního vysílání, má pokračovat, zaznělo na konferenci Innovation Day. Budoucnost šíření televizního signálu je v konvergenci, v rámci které se prolíná příjem terestrického vysílání (DTT) a IPTV. Na úterní konferenci Innovation Day to uvedl generální ředitel Českých Radiokomunikací (CRA) Miloš Mastník. Terestrický příjem je… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: INOVATIVNÍ TV FORMÁTY

TN LIVE JIŽ BRZY OSLAVÍ TŘETÍ NAROZENINY

29. 4. 2024

Třetího května oslaví zpravodajská platforma TN Live již třetí narozeniny. „Když jsme tento projekt rozjížděli, dali jsme si za cíl, že chceme být pro naše diváky u všeho důležitého a zajímavého, co se nejen v naší republice právě děje. Jsem moc rád, že i po třech letech se nám to stále daří. K tomu postupně… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: INOVATIVNÍ TV FORMÁTY

VÝZNAM HBBTV PRO EVROPSKÉ PROVOZOVATELE PLACENÉ TELEVIZE

28. 4. 2024

V rychle se vyvíjejícím prostředí televizního vysílání a digitální zábavy využívají evropští provozovatelé televizního vysílání stále častěji hybridní širokopásmovou televizi (HbbTV), aby si udrželi svou relevanci a konkurenceschopnost. Téměř všechny televizní přijímače prodávané v evropských maloobchodních řetězcích podporují HbbTV a provozovatelé vysílání toho využívají k poskytování rozšířeného obsahu a k dosažení lepší monetizace napříč svou… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: INOVATIVNÍ TV FORMÁTY

TV NOE, ÓČKO A ÓČKO STAR ROZŠÍŘILY ARCHIV V HBBTV

18. 4. 2024

Televizní stanice využívající doplňkových služeb na bázi virtuálního červeného tlačítka navýšily volně dostupný archiv na jeden týden. Místo tří dnů jsou pořady volně dostupných kanálů TV Noe, Óčko a Óčko Star k dispozici prostřednictvím technologie HbbTV nově v rozsahu jednoho týdne. Bohatší televizní archiv je k dispozici prostřednictvím TV programu, který je součástí HbbTV menu.… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: INOVATIVNÍ TV FORMÁTY

SYMPOZIUM A UDÍLENÍ CEN HBBTV 2024: VYZÝVÁ SPONZORY

17. 4. 2024

12. Sympozium a udílení cen HbbTV, které se uskuteční 14.-15. listopadu 2024 v Londýně ve Velké Británii, bude jedinečnou platformou pro obchodní a propagační aktivity globálního odvětví propojené televize. Asociace HbbTV, která akci pořádá společně s Everyone TV (BBC/ITV/Channel 4/Channel 5), připravila několik atraktivních sponzorských balíčků. „O možnosti sponzoringu na letošním sympoziu a udílení cen… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: INOVATIVNÍ TV FORMÁTY

HBBTV: JAK VDECHNOUT ŽIVOT TELEVIZNÍMU VYSÍLÁNÍ

1. 4. 2024

V dnešním rychle se rozvíjejícím světě televizního vysílání už se diváci zdaleka neomezují na pasivní konzumaci obsahu. Očekávají interaktivní, personalizovaný a poutavý zážitek, v jehož rámci se hladce snoubí tradiční vysílání s možnostmi internetu. A to je ta správná chvíle pro HbbTV neboli hybridní širokopásmovou televizi. Pro vysílatele a provozovatele představuje HbbTV skvělou příležitost, jak… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: INOVATIVNÍ TV FORMÁTY

ASOCIACE HBBTV ZVEŘEJNILA TERMÍN SYMPOZIA A UDÍLENÍ CEN HBBTV 2024

21. 3. 2024

12. Sympozium a udílení cen HbbTV se uskuteční 14.-15. listopadu 2024 v Londýně ve Velké Británii. Dnes to oznámila asociace HbbTV, celosvětová iniciativa zaměřená na poskytování otevřených standardů pro poskytování pokročilých interaktivních televizních služeb prostřednictvím vysílacích a širokopásmových sítí pro připojené televizory a set-top boxy. Sympozium HbbTV je každoroční událost celého odvětví připojené televize, zaměřený… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: INOVATIVNÍ TV FORMÁTY

VOYO S REKLAMOU? LETOS URČITĚ NE, ŘÍKÁ ŠÉFKA DIGITÁLU NOVY LUCIE ORAVČÍKOVÁ

19. 3. 2024

Loni v lednu přebírala od dnešního generálního ředitele televize Nova Daniela Grunta vedení digitálních aktivit Novy včetně streamovací služby Voyo. Zároveň se stala šéfkou digitálu také v sesterské televizní skupině Markíza na Slovensku. Lucie Oravčíková se o Voyo a další digitální aktivity Novy stará již od roku 2018 a byla nejbližší spolupracovnicí Daniela Grunta, který… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: INOVATIVNÍ TV FORMÁTY