TÉMA MĚSÍCE: MLADÉ CÍLOVÉ SKUPINY

Panuje řada mýtů, které tvrdí, že mladí televizní vysílání v dnešní době nesledují. Není to pravda, o čemž svědčí i pestrá programová nabídka filmových a pohádkových hitů nejen na komerčních stanicích. V televizi děti ale s oblibou sledují také zprávy, sport a počasí. 

V letošním roce mladé diváky (4-16 let) na Nově nejvíce zaujala série filmů o Harrym Potterovi nebo dobrodružný Jumanji: Další level či Zootropolis: Město zvířat. Na předních příčkách žebříčku se objevila i akční série filmů Rychle a zběsile. Bohatý program pro děti je i na Voyo, kde malí diváci najdou široké a pestré spektrum českých pohádek, ale i zahraničních, které jsou všechny nadabované.

Například na stanicích televize Prima hledají diváci ve věku 4-18 let v televizi především zábavu a hudební pořady, v letošním roce patří mezi nejsledovanější pořady mladými lidmi (15-39 let) na Primě ZOO, Sedm schodů k moci, Na vlnách Jadranu, Malá velká liga a Polda VI. Kromě dětských stanic patří mezi stanice s největším podílem mladého publika RETRO, Prima COOL a Nova Fun (všechny mají v této CS více jak 30-ti procentní podíl).

Mladí diváci sledují televizi Óčko především v ranních hodinách, dále kolem poledne a v brzkých odpoledních hodinách. Óčko této cílové skupině nabízí různá řešení, která ji propojují přímo s vysíláním. Tyto možnosti interakcí mají u mladší cílové skupiny velký úspěch. Naposledy to bylo například revoluční propojení obsahu ze sociální sítě Instagram s lineárním televizním vysíláním, kdy se instagramové příspěvky staly součástí televizního programu v průběhu celého dne vysílání hudební TV skupiny. Obrovskou oblibu mají soutěže, kdy se diváci fotí s obrazovkou při sledování Óčka a „loví“ zobrazované instagramové profily či vysílané interprety v klipech. Oblíbené je i hlasování v hitparádě a zobrazování facebooku přes hashtag #VidimSeNaOcku.

Co se času u televize týče, mladí diváci ve věku 4-16 let stráví sledováním televizního vysílání každý den v průměru přibližně 1h 1 min, což v součtu za celý měsíc představuje více než třicet hodin sledování televizního obsahu.

Dnešní děti, které již spadají do Generace Z, oproti předchozím generacím, sledují raději videa na mobilních zařízeních a když sledují televizi, tak u toho mají často smartphone v ruce. Generace Z odmítá konformitu a tradici, chtějí raději autenticky vypadající storytelling a výrazné vizuální zobrazení. (Zdroj: Studie Generace Z, Ipsos, 2017) Více o mladých cílových skupinách, jejich postojích a chování při sledování televize naleznete pod štítkem „mladé cílové skupiny“.

Ve ScreenVoice MAGAZÍNU se díváme na dobré a špatné příklady v reklamě cílené na děti a vysvětlujeme, jaké mantinely je nutno při tvorbě reklam cílených na děti, dodržovat.

–  –  –

Zdroj: ATO – Nielsen Admosphere, živě+TS0-3, k datu 9.1.2024 za rok 2023

Přečtěte si k tématu

OLYMPIJSKÉ HRY V PAŘÍŽI 2024: SPORTOVNÍ MÉDIA V ÉŘE FRAGMENTACE

26. 7. 2024

Jérôme Parmentier z Mezinárodního olympijského výboru se v rámci rozhovoru rozpovídal o olympijských zvyklostech v éře TikToku a Netflixu a o tom, co to znamená pro mediální práva. Jaké trendy pozorujete u Mezinárodního olympijského výboru z hlediska médií, pokud jde o způsob konzumace sportovního obsahu a dopad na vysílatele a mediální platformy? Naše distribuční strategie… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MLADÉ CÍLOVÉ SKUPINY

STUDIE UK: PRŮZKUM UKÁZAL, ŽE V POSTOJÍCH K INKLUZIVITĚ SE OBJEVUJÍ JASNÉ GENERAČNÍ ROZDÍLY

20. 7. 2024

Mladší generace by rády viděly větší zastoupení v reklamě a přístupnější kreativu. Podle nového průzkumu společnosti Clear Channel UK by generace Z ráda viděla v reklamě lepší zastoupení a přístupnost, což dále poukazuje na rostoucí rozdíly mezi generačními a genderovými názory na rozmanitost a inkluzi. Studie ukazuje, že 42 % příslušníků generace Z se domnívá,… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MLADÉ CÍLOVÉ SKUPINY

OLYMPIÁDA BOJUJE O MLADÉ DIVÁKY. SERVÍRUJE JIM VIDEO S POPULÁRNÍ ZPĚVAČKOU A LÁKÁ DO PAŘÍŽE INFLUENCERY

18. 7. 2024

Letní olympijské hry se snaží cílit na generaci Z, která sport sleduje jinak – často třeba v krátkých sestřizích místo živých přenosů. Nadcházející olympijské hry se snaží přitáhnout mladé publikum. Vysílací práva jsou zdrojem obrovských příjmů, přitom průzkumy ukazují, že jen menšina mladých se dívá na sport prostřednictvím živých přenosů. Jak tedy oslovit generaci Z? S… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MLADÉ CÍLOVÉ SKUPINY

GENERACE ALFA DÁ V REKLAMĚ MÉNĚ NA CELEBRITY A SPORTOVCE

15. 7. 2024

Technická zdatnost generace alfa představuje pro značky novou výzvu. Celebrity a sportovci v reklamě je oslovují méně než tvůrci obsahu. Děti narozené po roce 2010 sice ještě nepředstavují nezávislou kupní sílu, nicméně již projevují vyšší technickou zdatnost než starší generace. Generace alfa navíc neklade příliš velký důraz na celebrity a sportovce. Mnohem více si cení… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MLADÉ CÍLOVÉ SKUPINY

GENERACE ALFA TRÁVÍ 78 % ČASU NA OBRAZOVCE U VIDEA NA SOCIÁLNÍCH SÍTÍCH

10. 7. 2024

Zapomeňte na „Netflix and chill“, mládí podkopává celý náš profesionálně produkovaný způsob života! Už nejde o to, že by se mladí diváci „odstřihávali od kabelové televize“, ale o to, že mladší lidé hledají nové, uživatelsky přívětivější způsoby sledování televize. „Netflix and chill“ totiž u dětí není vůbec aktuální. Celá představa o tom, co je to videozábava,… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MLADÉ CÍLOVÉ SKUPINY

UŽ 90 PROCENT ČECHŮ POUŽÍVÁ INTERNET, VÝRAZNĚ VZROSTL POČET LIDÍ NAKUPUJÍCÍCH ONLINE

8. 7. 2024

Ve využívání internetu i sociálních sítí je česká populace nad průměrem EU. Zvyšuje se i počet nakupujících na internetu a nově do trhu začíná promlouvat generace Z. A jaké jsou další aktuální online trendy? To popisuje Vojtěch Lambert z agentury LCG New Media. Nejnovější údaje o využívání internetu v tuzemsku ukazují, že devět z deseti… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MLADÉ CÍLOVÉ SKUPINY

STUDIE USA: NOVÝ VÝZKUM UKAZUJE, ŽE PUBLIKUM VYHLEDÁVÁ AUTENTICKÝ MEZIKULTURNÍ OBSAH

20. 6. 2024

Podle rozsáhlé zprávy Amazon Ads chtějí nároční diváci a nakupující, aby jim značky pomáhaly rozšiřovat globální obzory a posilovat smysl pro komunitu. Mezinárodní publikum chce, aby značky reprezentovaly globální kulturu tím, že přijmou rozmanitost a zobrazí lidi s nuancemi a respektem. Jak podrobně uvádí nová zpráva Amazon Ads „From Ads to Zeitgeist“, výzkum ukazuje, že… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MLADÉ CÍLOVÉ SKUPINY

MNOHO MÝCH PŘÁTEL Z GENERACE Z NEVLASTNÍ TELEVIZI, ALE TO SE MŮŽE BRZY ZMĚNIT.

16. 6. 2024

Generace Z chce, aby televizory fungovaly mnohem víc, jako jejich telefony. Jak tedy mají výrobci televizorů inovovat, aby získali pozornost mladých spotřebitelů? Nedávno jsem nastoupil na CNET, kde se věnuji televizorům (zdravím!), a začal jsem tím, že jsem několika přátelům položil základní otázku: Co hledáte u TV, co je pro vás důležité, aby měl televizor?… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MLADÉ CÍLOVÉ SKUPINY

GEN Z A KLASICKÁ MÉDIA? LEPŠÍ, NEŽ SE ZDÁ

3. 6. 2024

Letošní Innovation Lab se zaměřil na způsoby, jak co nejefektivněji oslovit zákazníky z generace Z. Kupodivu tradiční média nedopadla špatně. Generace Z, tedy lidé narození mezi lety 1995 až 2009, postupně stárne. Její potomci dnes klidně navštěvovat mohou střední školu a tvořit nastupující generaci Alfa (narození od roku 2010). Mezi českou populací je jeden milion… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MLADÉ CÍLOVÉ SKUPINY

CO BY MOHLY TELEVIZE UDĚLAT, ABY ZÍSKALY ZPĚT MLADŠÍ DIVÁKY?

25. 5. 2024

Jak mohou televize lépe oslovit mladé lidi, které je obtížné zasáhnout, protože se odklánějí od lineárního televizního vysílání? To je již několik let velmi horké téma. Nedávné investice do online nabídek přesvědčivě naznačují, že jednou z cest k dosažení tohoto cíle je streamování. Společnost ITV, která minulý týden zveřejnila své výsledky, uvedla, že rok 2023 byl… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MLADÉ CÍLOVÉ SKUPINY

STUDIE POHYBLIVÉHO OBRAZU 2023: VYSOKÉ VYUŽÍVÁNÍ TELEVIZE A DROBNÉ POSUNY NA TRHU STREAMOVÁNÍ

2. 5. 2024

Studie, která byla realizována na žádost společnosti RTR Medien a pracovní skupiny TELETEST, potvrzuje převažující využívání nabídek vysílatelů a stagnaci online alternativ. Studie je zdarma ke stažení zde. Podle průzkumu „Moving Image Study 2023“ se využívání pohyblivého obrazu v Rakousku drží napříč celou populací trvale na vysoké úrovni (246 minut denně) a je vyšší než… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MLADÉ CÍLOVÉ SKUPINY

TELEVIZE MÁ STÁLE NEJVYŠŠÍ SLEDOVANOST. VELKÁ TELEVIZNÍ OBRAZOVKA MÁ PRO DIVÁKY SVÉ NEPOPIRATELNÉ KOUZLO

14. 4. 2024

Čísla hovoří jasně. Neporazitelnou královnou domácí zábavy je stále televize. Moderní technologie jsou sice zajímavé, ale televizi z trůnu nesesadily. Proč? Přečtěte si v našem shrnutí, jaká esa má dnešní televize v rukávu.