Díky svému rychlému a obrovskému zásahu skrz všechny věkové skupiny, má televize i v dnešní digitální době důležité místo v media mixu. A přestože odlišné věkové skupiny sledují televizi v různé míře, význam televize je v jejich každodenním životě stále velký. Televizní obrazovka je už po řadu dekád neodmyslitelnou součástí téměř každé domácnosti. Neplatí tedy a nikdy ani neplatilo, že televize „je mrtvá“. Jen se její zkratka „T – V“ přizpůsobila novému věku a z významu jednostranného lineárního vysílání čím dál více směřuje do komplexního pojetí TOTAL VIDEA.
televizní populace
denně
televizní populace
každý týden
televizní populace
měsíčně
domácností sleduje
doma TV
PŘEČTĚTE SI K TÉMATU

NOVÁ TV MĚNA? VÍC DAT, VÍCE GRPŮ, VÍC OTÁZEK OD KLIENTŮ
29. 6. 2025Rozšíření sledovanosti mimo domov v Polsku přineslo přesnější obraz o divácích, ale také debaty se zadavateli a agenturami, popisuje ve třetí části rozhovoru Atmedia expert talks Wojciech Kowalczyk. Ve třetí části rozhovoru Expert talks od zastupitelství Atmedia popisuje Wojciech Kowalczyk, odborník na polský televizní trh, zástupce ředitele oddělení reklamy a marketingu veřejnoprávní televizní skupiny TVP… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 1: ZÁSAH TELEVIZNÍ POPULACE

STUDIE USA: NEJOBLÍBENĚJŠÍ ZÁBAVOU AMERIČANŮ JE SLEDOVÁNÍ TELEVIZE
26. 6. 2025Průzkum mezi americkými spotřebiteli ukázal, že 66 % z nich sleduje televizi „po celou dobu nebo po většinu času“ a také při tom vykonává více činností. Zpráva společnosti Optimum zjistila, že 90 % uživatelů se při sledování TV věnuje více aktivitám. Nový celostátní průzkum společnosti Optimum, kterého se zúčastnilo více než 200 lidí, ukazuje, že… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 1: ZÁSAH TELEVIZNÍ POPULACE

YOUTUBE, HRY I NETLIFX NA TV? V ČESKU NA NĚ PŘIPADÁ 33 MINUT DENNĚ
24. 6. 2025Televizor slouží čím dál víc i k jiným aktivitám než sledování televize, přesto klasické vysílání zůstává hlavní. Ostatní činnosti na TV obrazovce zabírají divákům v průměru 33 minut denně. Televizor se díky připojení k internetu mění na multimediální centrum domácnosti. Diváci ho kromě sledování klasického vysílání stále častěji využívají také ke streamovacím službám, YouTube, poslechu… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 1: ZÁSAH TELEVIZNÍ POPULACE

ONEPLAY SPORT: SLEDOVANOST DOMÁCÍ FOTBALOVÉ LIGY SE LONI ZVÝŠILA
11. 6. 2025Chance Liga se stala nejsledovanější ligou napříč sporty na platformě Oneplay Sport a připsala si i nejsledovanější zápas domácích soutěží na této platformě. Na obrazovkách stanice Oneplay Sport se tuzemská nejvyšší fotbalová soutěž stala v sezoně 2024/25 nejsledovanější ligovou soutěží napříč všemi sporty. Navíc jí patří i titul nejsledovanějšího zápasu napříč všemi domácími ligami. Vyplývá… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 1: ZÁSAH TELEVIZNÍ POPULACE

ODLOŽENÁ TV SLEDOVANOST JE V ČESKU VYŠŠÍ NEŽ V EVROPĚ
4. 6. 2025V Česku je procento odložené televizní sledovanosti vyšší, než je evropský průměr, ukazují data. Podíl odložené sledovanosti na celkové televizní sledovanosti představoval v Česku v loňském roce 12,5 % a překračoval tak průměrnou délku odložené sledovanosti v Evropě. Ta činila 10 %. Uvedla to tuzemská profesní Asociace televizních organizací (ATO) při příležitosti Dne peoplemetrů, který… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 1: ZÁSAH TELEVIZNÍ POPULACE

JAK DOMA PORAZIT NETFLIX? NOVÝ ŠÉF PPF SE ROZPOVÍDAL O INVESTICÍCH DO MÉDIÍ
26. 5. 2025Diváci chtějí hlavně lokální obsah, říká ke svým plánům v televizním byznysu Didier Stoessel z PPF. Za měsíc se stane jedním ze dvou šéfů celé skupiny. V rozhovoru pro CNBC popsal, co má dál za úmysly s Novou a dalšími stanicemi. Klasická televize je možná už roky na ústupu, ale to ještě neznamená, že se… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 1: ZÁSAH TELEVIZNÍ POPULACE

DRUHÁ ŘADA REALITY ZRÁDCI JE NATOČENA, PRIMA JI UVEDE NA PODZIM
12. 5. 2025Do podzimního vysílání televize Prima a platformy Prima+ míří druhá řada reality show Zrádci. Televizní skupina Prima dokončila natáčení druhé řady strategické reality show Zrádci. Zamýšlí ji uvést letos na podzim, naznačila během víkendu na svých sociálních sítích. Vedle hlavního kanálu ji nabídne na své videoplatformě prima+. Moderátorem druhé řady bude opět Vojtěch Kotek. Druhá… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 1: ZÁSAH TELEVIZNÍ POPULACE

VÍCE NEŽ DVĚ TŘETINY ČECHŮ PLÁNUJÍ SLEDOVAT HOKEJOVÉ MISTROVSTVÍ
9. 5. 2025Zápasy v rámci nadcházejícího mistrovství světa v ledním hokeji si nenechá jíž 68 % Čechů. Přes 68 % Čechů ve věku 18 až 65 let plánuje sledovat zápasy letošního mistrovství světa v ledním hokeji, které začíná 9. května. Zájem o šampionát je vyšší u mužů (78 %), přesto je popularita viditelná i u žen. Na… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 1: ZÁSAH TELEVIZNÍ POPULACE

NOVA BYLA V DUBNU NEJSILNĚJŠÍ. PRIMA DRUHÁ, ČT SPADLA NA TŘETÍ PŘÍČKU
5. 5. 2025Dubnové vysílání změnilo postavení nejsilnějších tuzemských televizí na trhu. Skupina Nova se dostala na první pozici ve všech hlavních diváckých kategoriích. Na pozici dvojky se posunula skupina Prima, Česká televize skončila třetí. Televizní skupina Nova dosáhla v dubnu nejvyššího podílu na televizním trhu ve všech hlavních diváckých kategoriích v celodenním i večerním vysílání. Oproti předešlým… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 1: ZÁSAH TELEVIZNÍ POPULACE

STUDIE: ŽENSKÉ SPORTY JSOU PRO INZERENTY SKUTEČNOU VÝHROU
4. 5. 2025Podle společnosti EDO vzrostla sledovanost ženských sportů meziročně o 131 % a dopad reklam inspirovaných ženskými sporty se zvýšil o 56 %. Závěry nové studie společnosti EDO ukazují, že sledovanost televizního vysílání ženských sportů vzrostla v roce 2024 o 131 %. Současně došlo k meziročnímu nárůstu dopadu reklamy o 56 %. Ze studie vyplývá, že… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 1: ZÁSAH TELEVIZNÍ POPULACE

ČT24 VYSÍLÁ DVACET LET, CNN PRIMA NEWS PĚT LET
3. 5. 2025Zpravodajské televize zvýšily za pět let souhrnný podíl na televizním trhu. Výročí si v květnu připomínají jak ČT24, tak CNN Prima News. V pátek 2. května uplynulo dvacet let od startu zpravodajské stanice ČT24 a v sobotu 3. května si své pětileté výročí připomíná kanál CNN Prima News. Oba si postupně místo na televizním trhu… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 1: ZÁSAH TELEVIZNÍ POPULACE

STREAMOVACÍ PLACENÉ VOD SLUŽBY VYUŽÍVÁ 3,1 MIL. ČECHŮ
29. 4. 2025K nejsledovanějším placeným video službám patří v Česku Netflix, Voyo, Max, Disney+ a prima+. V druhé polovině loňského roku využívalo alespoň jednu placenou VOD službu 47 % Čechů ve věku 15–69 let (tj. cca 3,1 mil. lidí). V průměru využívali dvě různé služby zároveň. Do první pětice nejvyužívanějších platforem na českém trhu dlouhodobě patří Netflix,… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 1: ZÁSAH TELEVIZNÍ POPULACE