Díky svému rychlému a obrovskému zásahu skrz všechny věkové skupiny, má televize i v dnešní digitální době důležité místo v media mixu. A přestože odlišné věkové skupiny sledují televizi v různé míře, význam televize je v jejich každodenním životě stále velký. Televizní obrazovka je už po řadu dekád neodmyslitelnou součástí téměř každé domácnosti. Neplatí tedy a nikdy ani neplatilo, že televize „je mrtvá“. Jen se její zkratka „T – V“ přizpůsobila novému věku a z významu jednostranného lineárního vysílání čím dál více směřuje do komplexního pojetí TOTAL VIDEA.
televizní populace
denně
televizní populace
každý týden
televizní populace
měsíčně
domácností sleduje
doma TV
PŘEČTĚTE SI K TÉMATU

DRUHÁ ŘADA REALITY ZRÁDCI JE NATOČENA, PRIMA JI UVEDE NA PODZIM
12. 5. 2025Do podzimního vysílání televize Prima a platformy Prima+ míří druhá řada reality show Zrádci. Televizní skupina Prima dokončila natáčení druhé řady strategické reality show Zrádci. Zamýšlí ji uvést letos na podzim, naznačila během víkendu na svých sociálních sítích. Vedle hlavního kanálu ji nabídne na své videoplatformě prima+. Moderátorem druhé řady bude opět Vojtěch Kotek. Druhá… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 1: ZÁSAH TELEVIZNÍ POPULACE

VÍCE NEŽ DVĚ TŘETINY ČECHŮ PLÁNUJÍ SLEDOVAT HOKEJOVÉ MISTROVSTVÍ
9. 5. 2025Zápasy v rámci nadcházejícího mistrovství světa v ledním hokeji si nenechá jíž 68 % Čechů. Přes 68 % Čechů ve věku 18 až 65 let plánuje sledovat zápasy letošního mistrovství světa v ledním hokeji, které začíná 9. května. Zájem o šampionát je vyšší u mužů (78 %), přesto je popularita viditelná i u žen. Na… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 1: ZÁSAH TELEVIZNÍ POPULACE

NOVA BYLA V DUBNU NEJSILNĚJŠÍ. PRIMA DRUHÁ, ČT SPADLA NA TŘETÍ PŘÍČKU
5. 5. 2025Dubnové vysílání změnilo postavení nejsilnějších tuzemských televizí na trhu. Skupina Nova se dostala na první pozici ve všech hlavních diváckých kategoriích. Na pozici dvojky se posunula skupina Prima, Česká televize skončila třetí. Televizní skupina Nova dosáhla v dubnu nejvyššího podílu na televizním trhu ve všech hlavních diváckých kategoriích v celodenním i večerním vysílání. Oproti předešlým… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 1: ZÁSAH TELEVIZNÍ POPULACE

STUDIE: ŽENSKÉ SPORTY JSOU PRO INZERENTY SKUTEČNOU VÝHROU
4. 5. 2025Podle společnosti EDO vzrostla sledovanost ženských sportů meziročně o 131 % a dopad reklam inspirovaných ženskými sporty se zvýšil o 56 %. Závěry nové studie společnosti EDO ukazují, že sledovanost televizního vysílání ženských sportů vzrostla v roce 2024 o 131 %. Současně došlo k meziročnímu nárůstu dopadu reklamy o 56 %. Ze studie vyplývá, že… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 1: ZÁSAH TELEVIZNÍ POPULACE

ČT24 VYSÍLÁ DVACET LET, CNN PRIMA NEWS PĚT LET
3. 5. 2025Zpravodajské televize zvýšily za pět let souhrnný podíl na televizním trhu. Výročí si v květnu připomínají jak ČT24, tak CNN Prima News. V pátek 2. května uplynulo dvacet let od startu zpravodajské stanice ČT24 a v sobotu 3. května si své pětileté výročí připomíná kanál CNN Prima News. Oba si postupně místo na televizním trhu… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 1: ZÁSAH TELEVIZNÍ POPULACE

STREAMOVACÍ PLACENÉ VOD SLUŽBY VYUŽÍVÁ 3,1 MIL. ČECHŮ
29. 4. 2025K nejsledovanějším placeným video službám patří v Česku Netflix, Voyo, Max, Disney+ a prima+. V druhé polovině loňského roku využívalo alespoň jednu placenou VOD službu 47 % Čechů ve věku 15–69 let (tj. cca 3,1 mil. lidí). V průměru využívali dvě různé služby zároveň. Do první pětice nejvyužívanějších platforem na českém trhu dlouhodobě patří Netflix,… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 1: ZÁSAH TELEVIZNÍ POPULACE

NOVÝ POŘAD SOUVISLOSTI SI POPRVÉ PŘIPSAL 130 TISÍC DIVÁKŮ
28. 4. 2025Televize Prima odvysílala první díl svého nového nedělního publicistického pořadu Souvislosti. Nový nedělní publicistický pořad skupiny Prima Souvislosti, který poprvé TV Prima vysílala v neděli 27. dubna, sledovalo 128 tisíc diváků starších 15 let při podílu necelých 6 % (zdroj: ATO-Nielsen). Alespoň tři minuty vysílání pořadu (reach) vyhledalo 210 tisíc diváků starších 15 let. Premiérové… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 1: ZÁSAH TELEVIZNÍ POPULACE

ČT V BŘEZNU PRVNÍ, ROSTE NOVA. TV SEZNAM JE PŘED SKUPINOU BARRANDOV
7. 4. 2025Pozice nejsilnějších televizních skupin se v březnu oproti předešlým měsícům letošního roku nezměnily. Stanice České televize dosáhly i v březnu nejvyššího podílu na televizním trhu v univerzální divácké skupině starší 15 let. Jejich souhrnný podíl v celodenním vysílání představoval 29,22 % a byl o 0,3 procentního bodu vyšší než v loňském březnu. Ukazují to data… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 1: ZÁSAH TELEVIZNÍ POPULACE

PŘEHRAJ TO ZNOVU. JAK SI ČEŠI OBLÍBILI DODATEČNÉ SLEDOVÁNÍ POŘADŮ
7. 4. 2025Důkazem rostoucí popularity IPTV a televizních aplikací jsou data o odložené sledovanosti. U některých pořadů může zpětné spuštění z archivu přidat statisíce diváků. Většina televizních diváků sleduje pořady v reálném čase. Ale data z elektronického měření sledovanosti ukazují, že v posledních letech roste podíl opožděného sledování. Do takzvané odložené sledovanosti se započítávají všichni diváci, kteří… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 1: ZÁSAH TELEVIZNÍ POPULACE

SLEDOVANOSTI V ČESKU VÉVODÍ VELKÉ NÁVRATY. PRIMA SLAVÍ S HRDINOU, NOVA SE SPECIALISTY
13. 3. 2025V posledních dnech a týdnech se dařilo nejvíce seriálům, které už diváci a divačky dobře znají. Víkendová sledovanost Českého lva naopak mírně klesla. Koncem února dorazila na streamovací platformu prima+ druhá řada populárního krimi seriálu Hrdina. Dnes už běžná praxe znamenala premiéru na televizních obrazovkách o pár dní později, tato taktika ovšem Primě relativně dobře… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 1: ZÁSAH TELEVIZNÍ POPULACE

ŽENSKÉ SPORTY ZAZNAMENALY OBROVSKÝ NÁRŮST DOPADU REKLAMY
11. 3. 2025Zpráva EDO ukazuje, že nárůst sledovanosti ženských sportů v roce 2024 podpořil růst reklamy. Ženské sporty nadále bodují. Nová zpráva společnosti EDO, která se zabývá výsledky televizního vysílání a daty, dnes odhalila, že ženské sporty zaznamenaly meziroční nárůst účinnosti reklamy o 56 %, který byl podpořen 131% nárůstem sledovanosti v roce 2024. Ženské sportovní reklamy… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 1: ZÁSAH TELEVIZNÍ POPULACE

STUDIE UK: SLEDOVANOST YOUTUBE JE VE VELKÉ BRITÁNII VNÍMÁNA JAKO „VĚTŠÍ, NEŽ JE
11. 3. 2025Podle údajů společnosti Barb prezentovaných minulý týden na akci Thinkbox s názvem Trendy v televizi 2025 se YouTube podílí na sledování televizních programů ve Spojeném království 7 %. „Někteří komentátoři říkají, že ‚televize je YouTube‘,“ poznamenal vedoucí výzkumu společnosti Thinkbox Anthony Jones. „Ve Spojeném království tomu tak není. V USA možná ano, ale ve Spojeném… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 1: ZÁSAH TELEVIZNÍ POPULACE