Duch solidarity je třeba více než dřív, zejména v době krize. Egtabite v tomto týdnu představuje velkorysou multiplatformní kampaň, vytvořenou ve spolupráci RTÉ a Electric Ireland, irské společnosti veřejných služeb, nazvanou Z temnoty do světla 2020: Výzva východ slunce (Darkness Into Light 2020: Sunrise Appeal).
Z temnoty do světla
Pieta – charita zaměřená na duševní zdraví a prevenci sebevražd a sebepoškozování nabízející individuální terapii a službu po telefonu ohroženým lidem – organizuje každoroční význačný pochod nazvaný Darkness Into Light, který byl kvůli světové pandemii odložen na neurčito. Dary se kvůli krizi snížily, ale poptávka po službách Piety se nadále zvyšovala. Pieta proto vyzvala lidi, aby ze svých domovů sledovali východ slunce a sdíleli fotografie online. Posláním RTÉ bylo propagovat a podporovat Výzvu východ slunce, aby se po celé zemi mohli spojit lidé, kteří jsou od sebe oddělení. Společnost Electric Ireland podporuje iniciativu Darkness Into Light od roku 2013. Spolupracuje s Pietou a po celém Irsku dodává naději zákazníkům, zaměstnancům a komunitám postiženým sebevraždou.
#DIL2020
Pro zvýšení povědomí a získání financí pro iniciativu Piety na národní úrovni se RTÉ a Spark Foundry, irská mediální agentura a součást Core, největší irské společnosti pro marketingovou komunikaci, rozhodly využít rozsah a zásah svých platforem. Na nich mohly Electric Ireland a Pieta šířit své sdělení, lépe oslovovat své publikum a spojovat lidi v jednu velice mimořádnou, výjimečnou chvíli. Po covidu-19 se mnoho charitativních organizací potýkalo s kritickou finanční situací. Výzva spočívala v prolomení emoční únavy diváků a vybudování spojení, které by přineslo peníze.
Pro vytvoření maximálního povědomí byla aktivována celostátní kampaň napříč platformami. Mix pro dosažení maximálního zásahu zahrnoval zvukový, redakční, audiovizuální, televizní obsah a obsah sociálních sítí. Každé médium přineslo mnohotvárnou a rozsáhlou kampaň se silným poselstvím, které mezi irskou veřejností šířilo naději a lásku. Electric Ireland a RTÉ vytvořily partnerství a vyzvaly veřejnost, aby podporovala naléhavou výzvu Piety poskytnout dary a zapojit se do virtuálního projektu „Východ slunce“ 9. května u příležitosti odložené významné akce.
Nejprve začala rozhlasová aktivita kampaně ve spolupráci s 2FM, včetně živých zmínek moderátorů, propagace ve vysílání a webové výzvy dva týdny před „Východem slunce“ 9. května. Rozhlasová část kampaně pomohla zaměřit pozornost na virtuální akci. Poté přišel na řadu redakční obsah prostřednictvím rozhovorů v rádiu. Ambasadory značky byli Louise Cooney, Hannah Tyrrell a Levi Clarkin v několika zásadních pořadech, které výrazně pomohly zvýšit zájem o tuto událost.
Druhým důležitým prvkem multiplatformní kampaně byly kanály sociálních médií na Facebooku, Twitteru a Instagramu s virálními hashtagy #DIL2020, #DILSunriseappeal a stránka Electric Ireland na sociálních sítích.
Poslední součástí kampaně byla přítomnost v televizi, kterou odstartoval redakční segment „Darkness Into Light Sunrise Appeal“ 8. května ve velice oblíbeném pořadu Late Late Show s ředitelkou Piety Elaine Austin a Paulem McEvoyem. Mluvili o obrovském dopadu pochodu „Darkness Into Light“ na charitu i o Paulově přímé zkušenosti se službami organizace Pieta. Pořad mnohokrát vyzval k akci a zdůraznil význam duševního zdraví.
RTÉ také pro Electric Ireland zrealizovala dvě kontextové reklamní přestávky v televizi. Každá trvala 3 minuty a tvořila ji dlouhoformátová reklama v délce 2,32 minuty a kratší 30sekundová, která se vysílala na začátku a na konci pořadu.
V předvečer akce „Darkness Into Light: Sunrise Appeal“ odvysílala stanice RTÉ News ve zprávách v 18 a 21 hodin krátkou informaci o tom, jak služby organizace Pieta pomáhají v nouzi.
Ráno v den zahájení výzvy se v rozhlase vysílal speciál „Východ slunce“. Podpořil iniciativu prostřednictvím povznášející hudby a poselstvím o naději a snažil se zvednout náladu posluchačů. RTÉ v týž den vysílala speciální inovativní 3minutové sloty v rámci zpráv a představila přes 100 obsahových položek (videí a fotografií) kouzelného východu slunce, které pořídili lidé na mobilních zařízeních, aby vyjádřili podporu a jednotu irského ducha.
Výsledky
Výsledky této multiplatformní kampaně ukazují, že kontextové televizní reklamní přestávky oslovily přes 744 tisíc dospělých. Průměrná sledovanost byla 12,87, přičemž 20,5 % všech dospělých sledovalo obě tyto reklamní přestávky alespoň minutu a až 7,6 % je sledovalo nejméně tři minuty. Diváci pořadu Late Late Show na RTÉ přispěli Pietě více než dvěma miliony eur včetně daru 100 000 eur od Electric Ireland a celkově dary dosáhly více než 4 milionů eur.
„Dějí se dobré věci, protože ve společnosti žijí dobří lidé, kteří je dělají,“ prohlásila bývalá prezidentka Mary McAleese.
DALŠÍ PŘÍPADOVÉ STUDIE
PROMĚNA LOTERIE V PŮSOBIVÝ ZÁŽITEK V ROZŠÍŘENÉ REALITĚ
11. 9. 2025V létě 2025 společnost RTL AdAlliance v Rakousku přetvořila tradiční loterie na interaktivní zážitek s rozšířenou realitou. Místo čekání na cenu v fyzickém balíčku zaslaném vítězům mohli účastníci pomocí smartphonu umístit virtuální dárkovou krabičku do svého obývacího pokoje a sami ji rozbalit. To, co bylo dlouho statickým objektem, se najednou stalo hravým a nezapomenutelným zážitkem,… Pokračovat ve čtení EGTABITE 304: RTÉ A ELECTRIC IRELAND – Z TEMNOTY DO SVĚTLA 2020: VÝZVA VÝCHOD SLUNCE
SPOTDELI: JEDNOTNÁ PLATFORMA PRO UMÍSTĚNÍ TV REKLAMY V HOLANDSKU
17. 7. 2025V rámci významného kroku směrem k modernizaci a zefektivnění spolupráce Screenforce s televizními vysílateli v Nizozemsku spustila SpotDeli, centralizovanou platformu pro předkládání televizních reklam. SpotDeli, vyvinutý společnostmi Screenforce a MediaLab, se stal exkluzivní bránou pro dodávání reklamních spotů do hlavních nizozemských prodejních domů, včetně Ster, Talpa Network a Ad Alliance. Tento vývoj zjednodušuje a standardizuje… Pokračovat ve čtení EGTABITE 304: RTÉ A ELECTRIC IRELAND – Z TEMNOTY DO SVĚTLA 2020: VÝZVA VÝCHOD SLUNCE
MADE IN AUSTRIA – MADE FOR AUSTRIA
16. 7. 2025Jednotná mediální kampaň pro rakouský reklamní ekosystém Poprvé v historii zahájila celá rakouská mediální branže, veřejnoprávní i soukromé vysílací společnosti, tiskoví a digitální vydavatelé společnou kampaň s cílem zdůraznit význam místních médií pro ekonomické a demokratické zdraví země. Rakouská rozhlasová a televizní společnost (ORF), Asociace rakouských soukromých rozhlasových a televizních stanic (VÖP) a Asociace rakouských… Pokračovat ve čtení EGTABITE 304: RTÉ A ELECTRIC IRELAND – Z TEMNOTY DO SVĚTLA 2020: VÝZVA VÝCHOD SLUNCE
ITV VYUŽÍVÁ YOUTUBE JAKO STRATEGICKÝ DISTRIBUČNÍ A OBCHODNÍ KANÁL
24. 6. 2025V rámci rozhodujícího odklonu od starších modelů založených pouze na vysílání ITV plně integrovala YouTube do své obsahové a obchodní strategie na přelomu let 2024 a 2025. Namísto využívání YouTube čistě jako propagačního kanálu přešla ITV k tomu, aby tuto platformu považovala za základní pilíř své distribuční architektury, zveřejňovala plnohodnotné epizody, spouštěla tematické kanály a… Pokračovat ve čtení EGTABITE 304: RTÉ A ELECTRIC IRELAND – Z TEMNOTY DO SVĚTLA 2020: VÝZVA VÝCHOD SLUNCE
ADS & DATA X SPA REINE ECO-PACK: ROZŠIŘUJÍ DOSAH TV REKLAMY PROSTŘEDNICTVÍM DATOVĚ ŘÍZENÉHO CÍLENÍ
22. 5. 2025Kampaň SPA Reine Eco-Pack s Ads & Data nastavila nový standard v oblasti mediálních inovací tím, že kombinuje lineární televizi s adresovatelnou televizí (Smart AD) za účelem zvýšení dosahu a optimalizace frekvence. V kategorii neperlivých vod, která čelí rostoucímu tlaku ze strany zvyšující se konzumace vody z vodovodu a na cenu orientovaných soukromých značek, spolupracovala… Pokračovat ve čtení EGTABITE 304: RTÉ A ELECTRIC IRELAND – Z TEMNOTY DO SVĚTLA 2020: VÝZVA VÝCHOD SLUNCE
OPTIMALIZÁTOR FREKVENCE SPOLEČNOSTI ATRESMEDIA PUBLICIDAD
21. 5. 2025Optimalizace frekvence v reklamě na připojených televizích Společnost Atresmedia Publicidad představila Frequency Optimizer, nové technologické řešení zaměřené na zlepšení účinnosti a efektivity reklamy na připojených televizích (CTV). Systém využívá technologii HbbTV (Hybrid Broadcast Broadband TV) a sofistikovanou platformu pro zobrazování reklam k řízení a kontrole frekvence reklam v reálném čase, což je pokrok, který dosud… Pokračovat ve čtení EGTABITE 304: RTÉ A ELECTRIC IRELAND – Z TEMNOTY DO SVĚTLA 2020: VÝZVA VÝCHOD SLUNCE
AD MANAGER BY RTL ADALLIANCE – JEDINEČNÁ BRÁNA K PREMIUM DIGITÁLNÍMU VIDEO INVENTÁŘI V EVROPĚ
17. 4. 2025Jedinečná brána k prémiovému digitálnímu video inventáři v Evropě RTL AdAlliance představila AdManager, samoobslužnou reklamní platformu, která inzerentům umožňuje přímo nakupovat prémiový digitální video inventář na několika evropských trzích. Platforma konsoliduje přístup k Connected TV (CTV), Broadcaster Video-On-Demand (BVOD) a online video inventáři v rámci jediného uživatelsky přívětivého rozhraní. Jedná se o první řešení svého… Pokračovat ve čtení EGTABITE 304: RTÉ A ELECTRIC IRELAND – Z TEMNOTY DO SVĚTLA 2020: VÝZVA VÝCHOD SLUNCE
STUDIE VEVO A CHANNEL 4 – OTEVÍRÁ POTENCIÁL PREMIOVÉHO OBSAHU
17. 4. 2025V souvislosti s probíhajícími diskusemi v oboru o definici prémiového obsahu a roli globálních streamovacích platforem v širším ekosystému „televize“ zveřejnila společnost Vevo, přední světová síť hudebních videí, která distribuuje největší síť prémiových hudebních kanálů na YouTube, novou studii. Výzkum provedený společností Amplified Intelligence nabízí cenné poznatky o vlivu zvýšené pozornosti, kterou prémiový obsah vyžaduje,… Pokračovat ve čtení EGTABITE 304: RTÉ A ELECTRIC IRELAND – Z TEMNOTY DO SVĚTLA 2020: VÝZVA VÝCHOD SLUNCE
KOUZLO OPAKOVÁNÍ: MAXIMALIZACE ÚČINKU REKLAMY
26. 3. 2025Ve světě, kde jsou rozptýlení všudypřítomná, je upoutání pozornosti spotřebitelů jako snaha chytit blesk do láhve. Od procházení sociálních médií při sledování televize až po poslech rádia při řízení auta – spotřebitelé jsou často rozptýlení. To představuje pro inzerenty jedinečnou výzvu: jak se spojit s publikem, které se věnuje více činnostem najednou? Odpověď, jak se… Pokračovat ve čtení EGTABITE 304: RTÉ A ELECTRIC IRELAND – Z TEMNOTY DO SVĚTLA 2020: VÝZVA VÝCHOD SLUNCE
TELETEST 2.0: RAKOUSKÉ MĚŘENÍ TELEVIZE NOVÉ GENERACE
21. 3. 2025Teletest 2.0 je nový rakouský systém měření televizního vysílání vyvinutý společností AGTT, který výrazně zlepšuje způsob měření sledovanosti a dosahu reklamy. Zavádí nový panel diváků se 100 000 syntetickými účastníky peoplemetru, což výrazně zvyšuje přesnost a hloubku měření sledovanosti, umožňuje sběr dat v reálném čase a zlepšuje kvalitu dat v celém rakouském televizním prostředí. Potřeba… Pokračovat ve čtení EGTABITE 304: RTÉ A ELECTRIC IRELAND – Z TEMNOTY DO SVĚTLA 2020: VÝZVA VÝCHOD SLUNCE
VÝZVA PRO STREAMCASTING A BOJ O REKLAMNÍ POZORNOST
21. 3. 2025Italská asociace mediálních domů (FCP) ve spolupráci s Politecnico Milano a společností Nielsen provedla hloubkovou studii s názvem „Výzva streamcastingu a boj o reklamní napětí„. Tento výzkum zkoumá vyvíjející se dynamiku celkového měření sledovanosti napříč vysílacími a streamovacími platformami se zvláštním zaměřením na ad-tention, kvalitu a kvantitu pozornosti věnované reklamám v různých mediálních kontextech. Cílem… Pokračovat ve čtení EGTABITE 304: RTÉ A ELECTRIC IRELAND – Z TEMNOTY DO SVĚTLA 2020: VÝZVA VÝCHOD SLUNCE
ADS & DATA: VYUŽITÍ BEHAVIORÁLNÍCH A KONTEXTOVÝCH POZNATKŮ PRO CHYTŘEJŠÍ REKLAMU
14. 2. 2025V dnešním rychlém digitálním prostředí je Ads & Data průkopníkem v oblasti behaviorálního cílení. Jedná se o využití behaviorálních a kontextových dat k zobrazování nejrelevantnějších reklam. Tato case study se zabývá tím, jak cílení společnost Ads & Data využívá k inzerci, čímž zvyšuje výkonnost kampaní. Do konce roku by se tato technologie mohla rozšířit i… Pokračovat ve čtení EGTABITE 304: RTÉ A ELECTRIC IRELAND – Z TEMNOTY DO SVĚTLA 2020: VÝZVA VÝCHOD SLUNCE