EGTABITE 391: ROZHOVOR S NOVÝM PREZIDENTEM EGTA WALTEREM ZINGGLEM
spolupráce s

24. 6. 2022

Letní měsíce se rychle blíží a náš seriál případových studií Egtabite si do září vezme zasloužené volno. Jsme proto rádi, že ještě předtím můžeme věnovat pozornost nově zvolenému prezidentovi asociace Egta.

Na statutárním zasedání během summitu generálních ředitelů a vrcholových manažerů Egta konaného ve dnech 9.-10. června došlo ke změně na pozici prezidenta asociace. Odstupující prezident Laurent Bliaut, zástupce generálního ředitele pro marketing, strategii a inovace TF1 PUB, předal vedení organizace Walteru Zingglovi, výkonnému řediteli IP Österreich.

Celý tým Egta by rád Laurentu Bliautovi srdečně poděkoval za práci ve funkci prezidenta i za množství vynikajících iniciativ a akcí, na nichž jsme měli příležitost spolupracovat, zejména během tohoto náročného období ovlivněného pandemií.

Walter Zinggl byl tak laskav, že se námi v krátkém rozhovoru podělil o názory na asociaci Egta, své působení ve funkci a na budoucnost našeho odvětví v příštích letech.

MŮŽETE NÁM ŘÍCI, CO VÁS PŘIMĚLO KANDIDOVAT NA POST PREZIDENTA ASOCIACE EGTA?

Od roku 2002 – pouze s tříletou přestávkou v letech 2010 až 2013, kdy jsem byl v čele agentury Maxus Austria – jsem měl tu mimořádnou čest působit ve vedení Egta.

V odvětví komunikací pracuji od roku 1981, a proto jsem měl pocit, že bych mohl asociaci prospět a obohatit její vedení o své zkušenosti a know-how. Kromě toho mám ducha této asociace velmi rád, dokonce bych řekl, že zbožňuji být její součástí! Být zvolen váženými kolegy z obchodních zastupitelství ze 43 zemí a 163 organizací po celém světě je lichotivé, ale zároveň je to i skutečná výzva.

Po rušném covidovém období a s rychle se měnícím globálním reklamním trhem jsem více než kdy dříve přesvědčen o zásadní roli naší asociace.

JAKÉ JSOU VAŠE KRÁTKODOBÉ A STŘEDNĚDOBÉ PRIROTY COBY VYSÍLATELE A PREZIDENTA ASOCIACE?

Budu se snažit pomáhat při formování aktuálních témat v globální diskusi mezi klienty, agenturami a zástupci médií na všech úrovních. K nim patří řešení pro měření, bezpečnost pro značky nebo výzvy, jimž čelí jednotlivé kanály, a ještě více ty, s nimiž se konkrétně potýkají rozhlasová a televizní mediazastupitelství.

JAKÉ JSOU PODLE VÁS V NĚKOLIKA PŘÍŠTÍCH LETECH NEJVĚTŠÍ VÝZVY A PŘÍLEŽITOSTI PRO NAŠE ODVĚTVÍ?

Musíme mít na paměti, že naše GRP a mediální hodnota, kterou přinášejí, jsou cenné: mediazastupitelství mají, co trhy chtějí. Dohodnout se musí jen na ceně. Ale vyjednávání je součást hry a my jsme na to zvyklí.

Naši členové znalí místních poměrů jsou také lépe vybavení k reakci na změny na trhu než kdokoli z velké čtyřky Google, Apple, Facebook, Amazon. Video máme v DNA, a jsme proto v perfektní pozici, abychom se orientovali v lineárním i nelineárním prostředí a přizpůsobovali své portfolio národním i mezinárodním požadavkům. To ale vyžaduje neúnavnou práci a musíme se osvědčit doslova každý den.

Aby byly agentury čím dál úspěšnější, měly by sdílet know-how a zintenzivňovat své postavení vůči globálním hráčům. Cenná při tom může být pomoc národních obchodní sdružení i podstatná role, kterou hraje The Global TV Group a Egta jako její koordinátor.

Asociace by se také měla stát logickým partnerem k jednání pro všechna sdružení agentur, sdružení inzerentů i pro mezinárodní právní instituce. Za zásadní stále považujeme sdílení poznatků v celém odvětví a napříč kontinenty.

CO BYSTE CHTĚL VZKÁZAT ČLENŮM EGTA?

Budoucnost je vždy neznámá, a proto nejlepší způsob, jak ji předvídat, je vytvářet ji. Ale nezapomeňte se při tom bavit!

DALŠÍ PŘÍPADOVÉ STUDIE



PROMĚNA LOTERIE V PŮSOBIVÝ ZÁŽITEK V ROZŠÍŘENÉ REALITĚ

11. 9. 2025

V létě 2025 společnost RTL AdAlliance v Rakousku přetvořila tradiční loterie na interaktivní zážitek s rozšířenou realitou. Místo čekání na cenu v fyzickém balíčku zaslaném vítězům mohli účastníci pomocí smartphonu umístit virtuální dárkovou krabičku do svého obývacího pokoje a sami ji rozbalit. To, co bylo dlouho statickým objektem, se najednou stalo hravým a nezapomenutelným zážitkem,… Pokračovat ve čtení EGTABITE 391: ROZHOVOR S NOVÝM PREZIDENTEM EGTA WALTEREM ZINGGLEM

SPOTDELI: JEDNOTNÁ PLATFORMA PRO UMÍSTĚNÍ TV REKLAMY V HOLANDSKU

17. 7. 2025

V rámci významného kroku směrem k modernizaci a zefektivnění spolupráce Screenforce s televizními vysílateli v Nizozemsku spustila SpotDeli, centralizovanou platformu pro předkládání televizních reklam. SpotDeli, vyvinutý společnostmi Screenforce a MediaLab, se stal exkluzivní bránou pro dodávání reklamních spotů do hlavních nizozemských prodejních domů, včetně Ster, Talpa Network a Ad Alliance. Tento vývoj zjednodušuje a standardizuje… Pokračovat ve čtení EGTABITE 391: ROZHOVOR S NOVÝM PREZIDENTEM EGTA WALTEREM ZINGGLEM

MADE IN AUSTRIA – MADE FOR AUSTRIA

16. 7. 2025

Jednotná mediální kampaň pro rakouský reklamní ekosystém Poprvé v historii zahájila celá rakouská mediální branže, veřejnoprávní i soukromé vysílací společnosti, tiskoví a digitální vydavatelé společnou kampaň s cílem zdůraznit význam místních médií pro ekonomické a demokratické zdraví země. Rakouská rozhlasová a televizní společnost (ORF), Asociace rakouských soukromých rozhlasových a televizních stanic (VÖP) a Asociace rakouských… Pokračovat ve čtení EGTABITE 391: ROZHOVOR S NOVÝM PREZIDENTEM EGTA WALTEREM ZINGGLEM

ITV VYUŽÍVÁ YOUTUBE JAKO STRATEGICKÝ DISTRIBUČNÍ A OBCHODNÍ KANÁL

24. 6. 2025

V rámci rozhodujícího odklonu od starších modelů založených pouze na vysílání ITV plně integrovala YouTube do své obsahové a obchodní strategie na přelomu let 2024 a 2025. Namísto využívání YouTube čistě jako propagačního kanálu přešla ITV k tomu, aby tuto platformu považovala za základní pilíř své distribuční architektury, zveřejňovala plnohodnotné epizody, spouštěla tematické kanály a… Pokračovat ve čtení EGTABITE 391: ROZHOVOR S NOVÝM PREZIDENTEM EGTA WALTEREM ZINGGLEM

ADS & DATA X SPA REINE ECO-PACK: ROZŠIŘUJÍ DOSAH TV REKLAMY PROSTŘEDNICTVÍM DATOVĚ ŘÍZENÉHO CÍLENÍ

22. 5. 2025

Kampaň SPA Reine Eco-Pack s Ads & Data nastavila nový standard v oblasti mediálních inovací tím, že kombinuje lineární televizi s adresovatelnou televizí (Smart AD) za účelem zvýšení dosahu a optimalizace frekvence. V kategorii neperlivých vod, která čelí rostoucímu tlaku ze strany zvyšující se konzumace vody z vodovodu a na cenu orientovaných soukromých značek, spolupracovala… Pokračovat ve čtení EGTABITE 391: ROZHOVOR S NOVÝM PREZIDENTEM EGTA WALTEREM ZINGGLEM

OPTIMALIZÁTOR FREKVENCE SPOLEČNOSTI ATRESMEDIA PUBLICIDAD

21. 5. 2025

Optimalizace frekvence v reklamě na připojených televizích Společnost Atresmedia Publicidad představila Frequency Optimizer, nové technologické řešení zaměřené na zlepšení účinnosti a efektivity reklamy na připojených televizích (CTV). Systém využívá technologii HbbTV (Hybrid Broadcast Broadband TV) a sofistikovanou platformu pro zobrazování reklam k řízení a kontrole frekvence reklam v reálném čase, což je pokrok, který dosud… Pokračovat ve čtení EGTABITE 391: ROZHOVOR S NOVÝM PREZIDENTEM EGTA WALTEREM ZINGGLEM

AD MANAGER BY RTL ADALLIANCE – JEDINEČNÁ BRÁNA K PREMIUM DIGITÁLNÍMU VIDEO INVENTÁŘI V EVROPĚ

17. 4. 2025

Jedinečná brána k prémiovému digitálnímu video inventáři v Evropě RTL AdAlliance představila AdManager, samoobslužnou reklamní platformu, která inzerentům umožňuje přímo nakupovat prémiový digitální video inventář na několika evropských trzích. Platforma konsoliduje přístup k Connected TV (CTV), Broadcaster Video-On-Demand (BVOD) a online video inventáři v rámci jediného uživatelsky přívětivého rozhraní. Jedná se o první řešení svého… Pokračovat ve čtení EGTABITE 391: ROZHOVOR S NOVÝM PREZIDENTEM EGTA WALTEREM ZINGGLEM

STUDIE VEVO A CHANNEL 4 – OTEVÍRÁ POTENCIÁL PREMIOVÉHO OBSAHU

17. 4. 2025

V souvislosti s probíhajícími diskusemi v oboru o definici prémiového obsahu a roli globálních streamovacích platforem v širším ekosystému „televize“ zveřejnila společnost Vevo, přední světová síť hudebních videí, která distribuuje největší síť prémiových hudebních kanálů na YouTube, novou studii. Výzkum provedený společností Amplified Intelligence nabízí cenné poznatky o vlivu zvýšené pozornosti, kterou prémiový obsah vyžaduje,… Pokračovat ve čtení EGTABITE 391: ROZHOVOR S NOVÝM PREZIDENTEM EGTA WALTEREM ZINGGLEM

KOUZLO OPAKOVÁNÍ: MAXIMALIZACE ÚČINKU REKLAMY

26. 3. 2025

Ve světě, kde jsou rozptýlení všudypřítomná, je upoutání pozornosti spotřebitelů jako snaha chytit blesk do láhve. Od procházení sociálních médií při sledování televize až po poslech rádia při řízení auta – spotřebitelé jsou často rozptýlení. To představuje pro inzerenty jedinečnou výzvu: jak se spojit s publikem, které se věnuje více činnostem najednou? Odpověď, jak se… Pokračovat ve čtení EGTABITE 391: ROZHOVOR S NOVÝM PREZIDENTEM EGTA WALTEREM ZINGGLEM

TELETEST 2.0: RAKOUSKÉ MĚŘENÍ TELEVIZE NOVÉ GENERACE

21. 3. 2025

Teletest 2.0 je nový rakouský systém měření televizního vysílání vyvinutý společností AGTT, který výrazně zlepšuje způsob měření sledovanosti a dosahu reklamy. Zavádí nový panel diváků se 100 000 syntetickými účastníky peoplemetru, což výrazně zvyšuje přesnost a hloubku měření sledovanosti, umožňuje sběr dat v reálném čase a zlepšuje kvalitu dat v celém rakouském televizním prostředí. Potřeba… Pokračovat ve čtení EGTABITE 391: ROZHOVOR S NOVÝM PREZIDENTEM EGTA WALTEREM ZINGGLEM

VÝZVA PRO STREAMCASTING A BOJ O REKLAMNÍ POZORNOST

21. 3. 2025

Italská asociace mediálních domů (FCP) ve spolupráci s Politecnico Milano a společností Nielsen provedla hloubkovou studii s názvem „Výzva streamcastingu a boj o reklamní napětí„. Tento výzkum zkoumá vyvíjející se dynamiku celkového měření sledovanosti napříč vysílacími a streamovacími platformami se zvláštním zaměřením na ad-tention, kvalitu a kvantitu pozornosti věnované reklamám v různých mediálních kontextech. Cílem… Pokračovat ve čtení EGTABITE 391: ROZHOVOR S NOVÝM PREZIDENTEM EGTA WALTEREM ZINGGLEM

ADS & DATA: VYUŽITÍ BEHAVIORÁLNÍCH A KONTEXTOVÝCH POZNATKŮ PRO CHYTŘEJŠÍ REKLAMU

14. 2. 2025

V dnešním rychlém digitálním prostředí je Ads & Data průkopníkem v oblasti behaviorálního cílení. Jedná se o využití behaviorálních a kontextových dat k zobrazování nejrelevantnějších reklam. Tato case study se zabývá tím, jak cílení společnost Ads & Data využívá k inzerci, čímž zvyšuje výkonnost kampaní. Do konce roku by se tato technologie mohla rozšířit i… Pokračovat ve čtení EGTABITE 391: ROZHOVOR S NOVÝM PREZIDENTEM EGTA WALTEREM ZINGGLEM

VŠECHNY CASE STUDIES