EGTABITE 373: ITALOVÉ OCHOTNĚJI KUPUJÍ PRODUKT PROPAGOVANÝ V INKLUZIVNÍM SPOTU
spolupráce s

18. 2. 2022

Tématem Egtabite v tomto týdnu je studie o významu rozmanitosti a začlenění. Italská společnost RAI Pubblicità nedávno publikovala výsledky výzkumu, který analyzuje dopady rozmanitosti a začlenění v reklamě. 58,5 % dotázaných účastníků uvedlo, že si raději koupí produkt nabízený v inkluzivní reklamě, z níž je povědomí o rozmanitosti a začlenění patrné. Po zhlédnutí reklamy s těmito vlastnostmi 57 % respondentů prohlásilo, že má motivaci doporučit propagovaný produkt ostatním ve svých společenských kruzích.

Výzkum Rozmanitost a začlenění od Rai Pubblicità byl zveřejněn a představen loni v prosinci na akci v Miláně, kde se sešli lídři v oboru. Výsledky ukazují, že povědomí o závazku společnosti věnovat se otázkám rozmanitosti a začlenění pomocí reklamy ovlivňuje nákupní záměr spotřebitelů ve 40,7 % případů. Citlivost veřejnosti ukazuje i podíl respondentů (61 %), kteří věří, že společnosti a značky mají důležitou společenskou odpovědnost a měly by při inzerci věnovat rozmanitosti pozornost. Po zhlédnutí reklam zaměřených na rozmanitost a začlenění toto číslo vzrostlo až na 80 % respondentů

Měření emocionálního dopadu pomocí umělé inteligence

Kvalitativní a kvantitativní výzkum probíhal na vzorku tisíce osob italské populace ve věku 18-64 let. Jeho cílem bylo změřit obecné postoje a očekávání spotřebitelů ve vztahu k odhodlání společností podporovat rozmanitost a začlenění. Rai Pubblicità ve spolupráci se společnostmi Toluna a Emotiva sesbírala a zpracovala poznatky spotřebitelů. Použila k tomu speciální technologii umělé inteligence pro zkoumání emocí a kódování obličeje a změřila emocionální dopad reklam na diváky. Zjištění ukazují, že obsah zahrnující rozmanitost a začlenění vyvolal pouze pozitivní reakce.

Stefania Siani, viceprezidentka ADCI (Art Directors Club Italiano), během živé prezentace výsledků upozornila na následující konkrétní zjištění: „Rostoucí počet společností se otevírá novým schématům komunikace. Obsazení rolí je inkluzivní a jazyk nediskriminační, propagace produktů probíhá v prostředí, které odráží každodenní život. Společnosti se účastní rozvoje společného základu hodnot a propagují ho, ale zároveň neztrácejí ze zřetele obchodní potřeby a základní komunikační plány.“

Zapojení přináší hodnotu

Veřejnost chce kampaně, které zviditelňují celou řadu vlastností evokujících rozmanitost bez diskriminace, například na základě ekonomického postavení, věku, pohlaví, fyzického vzhledu, etnického původu, náboženství a podobně,“ řekla Roberta Lucca, obchodní a marketingová ředitelka Rai Pubblicità. Zdůraznila, že takové reklamy zvyšují pravděpodobnost, že si je diváci zapamatují. Reklama zohledňující rozmanitost a začlenění posiluje poslání značky a přináší angažovanost, a tedy i hodnotu. U více než 60 % respondentů vymýtily inkluzivní reklamní kampaně pocity netolerantnosti (67,7 %), přiblížily obchodní společnost ke způsobu myšlení lidí (61,6 %) a vytvořily pozici značky v souladu se stávajícími společenskými a osobními očekáváními (60,9 %).

Zástupkyně inzerentů Camilla Costarelli, obchodní partnerka pro lidské zdroje a vedoucí pro rozmanitost, rovnost a začlenění ve společnosti L’Oréal, zdůraznila závazek společnosti být neustále věrná svému poslání, které spočívá v přijetí rozmanitosti. Jeho cílem je vykládat a vytvářet krásu, která hýbe světem. Prohlásila, že pandemie také dále stimulovala smysl pro hodnotu spotřebitelů. Společnosti už nemluví pouze o výkonnosti, ale také o blízkosti a hodnotách.

Důležitá role RAI

Maria Pia Ammirati, ředitelka společnosti Rai Fiction, mluvila o důležité roli, kterou Rai při řešení těchto otázek hraje. Díky mnoha uživatelským platformám má Rai nejlepší pozici pro zvyšování veřejného povědomí ve prospěch diváků i inzerentů. Jak studie dokládá, rozmanitost a začlenění v obsahu pozitivně ovlivňují nákupní rozhodnutí a pro diváky a inzerenty vytvářejí situaci, která je prospěšná pro všechny. Ze všech dotazovaných 67,2 % uvedlo, že masové sdělovací prostředky mají v boji proti diskriminaci a společenské netolerantnosti ústřední roli. Není divu, že 76,1 % označilo společnost Rai a její závazek veřejné služby za hlavního hráče na italském mediálním trhu, který má propagovat společenskou a kulturní změnu využitím svého kvalitního obsahu a široké distribuce.

Důležité téma rozmanitosti a začlenění bylo námětem online akce asociace Egta konané 17. února. Nahrávky a prezentace budou dostupné na adrese egta.com (po přihlášení) od 22. února.

DALŠÍ PŘÍPADOVÉ STUDIE



PROMĚNA LOTERIE V PŮSOBIVÝ ZÁŽITEK V ROZŠÍŘENÉ REALITĚ

11. 9. 2025

V létě 2025 společnost RTL AdAlliance v Rakousku přetvořila tradiční loterie na interaktivní zážitek s rozšířenou realitou. Místo čekání na cenu v fyzickém balíčku zaslaném vítězům mohli účastníci pomocí smartphonu umístit virtuální dárkovou krabičku do svého obývacího pokoje a sami ji rozbalit. To, co bylo dlouho statickým objektem, se najednou stalo hravým a nezapomenutelným zážitkem,… Pokračovat ve čtení EGTABITE 373: ITALOVÉ OCHOTNĚJI KUPUJÍ PRODUKT PROPAGOVANÝ V INKLUZIVNÍM SPOTU

SPOTDELI: JEDNOTNÁ PLATFORMA PRO UMÍSTĚNÍ TV REKLAMY V HOLANDSKU

17. 7. 2025

V rámci významného kroku směrem k modernizaci a zefektivnění spolupráce Screenforce s televizními vysílateli v Nizozemsku spustila SpotDeli, centralizovanou platformu pro předkládání televizních reklam. SpotDeli, vyvinutý společnostmi Screenforce a MediaLab, se stal exkluzivní bránou pro dodávání reklamních spotů do hlavních nizozemských prodejních domů, včetně Ster, Talpa Network a Ad Alliance. Tento vývoj zjednodušuje a standardizuje… Pokračovat ve čtení EGTABITE 373: ITALOVÉ OCHOTNĚJI KUPUJÍ PRODUKT PROPAGOVANÝ V INKLUZIVNÍM SPOTU

MADE IN AUSTRIA – MADE FOR AUSTRIA

16. 7. 2025

Jednotná mediální kampaň pro rakouský reklamní ekosystém Poprvé v historii zahájila celá rakouská mediální branže, veřejnoprávní i soukromé vysílací společnosti, tiskoví a digitální vydavatelé společnou kampaň s cílem zdůraznit význam místních médií pro ekonomické a demokratické zdraví země. Rakouská rozhlasová a televizní společnost (ORF), Asociace rakouských soukromých rozhlasových a televizních stanic (VÖP) a Asociace rakouských… Pokračovat ve čtení EGTABITE 373: ITALOVÉ OCHOTNĚJI KUPUJÍ PRODUKT PROPAGOVANÝ V INKLUZIVNÍM SPOTU

ITV VYUŽÍVÁ YOUTUBE JAKO STRATEGICKÝ DISTRIBUČNÍ A OBCHODNÍ KANÁL

24. 6. 2025

V rámci rozhodujícího odklonu od starších modelů založených pouze na vysílání ITV plně integrovala YouTube do své obsahové a obchodní strategie na přelomu let 2024 a 2025. Namísto využívání YouTube čistě jako propagačního kanálu přešla ITV k tomu, aby tuto platformu považovala za základní pilíř své distribuční architektury, zveřejňovala plnohodnotné epizody, spouštěla tematické kanály a… Pokračovat ve čtení EGTABITE 373: ITALOVÉ OCHOTNĚJI KUPUJÍ PRODUKT PROPAGOVANÝ V INKLUZIVNÍM SPOTU

ADS & DATA X SPA REINE ECO-PACK: ROZŠIŘUJÍ DOSAH TV REKLAMY PROSTŘEDNICTVÍM DATOVĚ ŘÍZENÉHO CÍLENÍ

22. 5. 2025

Kampaň SPA Reine Eco-Pack s Ads & Data nastavila nový standard v oblasti mediálních inovací tím, že kombinuje lineární televizi s adresovatelnou televizí (Smart AD) za účelem zvýšení dosahu a optimalizace frekvence. V kategorii neperlivých vod, která čelí rostoucímu tlaku ze strany zvyšující se konzumace vody z vodovodu a na cenu orientovaných soukromých značek, spolupracovala… Pokračovat ve čtení EGTABITE 373: ITALOVÉ OCHOTNĚJI KUPUJÍ PRODUKT PROPAGOVANÝ V INKLUZIVNÍM SPOTU

OPTIMALIZÁTOR FREKVENCE SPOLEČNOSTI ATRESMEDIA PUBLICIDAD

21. 5. 2025

Optimalizace frekvence v reklamě na připojených televizích Společnost Atresmedia Publicidad představila Frequency Optimizer, nové technologické řešení zaměřené na zlepšení účinnosti a efektivity reklamy na připojených televizích (CTV). Systém využívá technologii HbbTV (Hybrid Broadcast Broadband TV) a sofistikovanou platformu pro zobrazování reklam k řízení a kontrole frekvence reklam v reálném čase, což je pokrok, který dosud… Pokračovat ve čtení EGTABITE 373: ITALOVÉ OCHOTNĚJI KUPUJÍ PRODUKT PROPAGOVANÝ V INKLUZIVNÍM SPOTU

AD MANAGER BY RTL ADALLIANCE – JEDINEČNÁ BRÁNA K PREMIUM DIGITÁLNÍMU VIDEO INVENTÁŘI V EVROPĚ

17. 4. 2025

Jedinečná brána k prémiovému digitálnímu video inventáři v Evropě RTL AdAlliance představila AdManager, samoobslužnou reklamní platformu, která inzerentům umožňuje přímo nakupovat prémiový digitální video inventář na několika evropských trzích. Platforma konsoliduje přístup k Connected TV (CTV), Broadcaster Video-On-Demand (BVOD) a online video inventáři v rámci jediného uživatelsky přívětivého rozhraní. Jedná se o první řešení svého… Pokračovat ve čtení EGTABITE 373: ITALOVÉ OCHOTNĚJI KUPUJÍ PRODUKT PROPAGOVANÝ V INKLUZIVNÍM SPOTU

STUDIE VEVO A CHANNEL 4 – OTEVÍRÁ POTENCIÁL PREMIOVÉHO OBSAHU

17. 4. 2025

V souvislosti s probíhajícími diskusemi v oboru o definici prémiového obsahu a roli globálních streamovacích platforem v širším ekosystému „televize“ zveřejnila společnost Vevo, přední světová síť hudebních videí, která distribuuje největší síť prémiových hudebních kanálů na YouTube, novou studii. Výzkum provedený společností Amplified Intelligence nabízí cenné poznatky o vlivu zvýšené pozornosti, kterou prémiový obsah vyžaduje,… Pokračovat ve čtení EGTABITE 373: ITALOVÉ OCHOTNĚJI KUPUJÍ PRODUKT PROPAGOVANÝ V INKLUZIVNÍM SPOTU

KOUZLO OPAKOVÁNÍ: MAXIMALIZACE ÚČINKU REKLAMY

26. 3. 2025

Ve světě, kde jsou rozptýlení všudypřítomná, je upoutání pozornosti spotřebitelů jako snaha chytit blesk do láhve. Od procházení sociálních médií při sledování televize až po poslech rádia při řízení auta – spotřebitelé jsou často rozptýlení. To představuje pro inzerenty jedinečnou výzvu: jak se spojit s publikem, které se věnuje více činnostem najednou? Odpověď, jak se… Pokračovat ve čtení EGTABITE 373: ITALOVÉ OCHOTNĚJI KUPUJÍ PRODUKT PROPAGOVANÝ V INKLUZIVNÍM SPOTU

TELETEST 2.0: RAKOUSKÉ MĚŘENÍ TELEVIZE NOVÉ GENERACE

21. 3. 2025

Teletest 2.0 je nový rakouský systém měření televizního vysílání vyvinutý společností AGTT, který výrazně zlepšuje způsob měření sledovanosti a dosahu reklamy. Zavádí nový panel diváků se 100 000 syntetickými účastníky peoplemetru, což výrazně zvyšuje přesnost a hloubku měření sledovanosti, umožňuje sběr dat v reálném čase a zlepšuje kvalitu dat v celém rakouském televizním prostředí. Potřeba… Pokračovat ve čtení EGTABITE 373: ITALOVÉ OCHOTNĚJI KUPUJÍ PRODUKT PROPAGOVANÝ V INKLUZIVNÍM SPOTU

ADS & DATA: VYUŽITÍ BEHAVIORÁLNÍCH A KONTEXTOVÝCH POZNATKŮ PRO CHYTŘEJŠÍ REKLAMU

14. 2. 2025

V dnešním rychlém digitálním prostředí je Ads & Data průkopníkem v oblasti behaviorálního cílení. Jedná se o využití behaviorálních a kontextových dat k zobrazování nejrelevantnějších reklam. Tato case study se zabývá tím, jak cílení společnost Ads & Data využívá k inzerci, čímž zvyšuje výkonnost kampaní. Do konce roku by se tato technologie mohla rozšířit i… Pokračovat ve čtení EGTABITE 373: ITALOVÉ OCHOTNĚJI KUPUJÍ PRODUKT PROPAGOVANÝ V INKLUZIVNÍM SPOTU

BUDOUCNOST MALOOBCHODNÍCH MÉDIÍ: SPOLEČNÉ TRŽIŠTĚ PRO CÍLENOU TELEVIZNÍ REKLAMU

14. 2. 2025

Na podzim loňského roku společnosti FranceTV Publicité, M6 Publicité a RMC BFM Ads ve spolupráci se společností Unlimitail spustily TV Retail Connect, první společné maloobchodní mediální tržiště pro adresovatelnou televizi (ATV) a HVOD v zemi. Adresovatelná televize zaznamenala v posledních letech ve Francii znatelný nárůst, od začátku roku 2024 se počet impresí zvýšil o 41… Pokračovat ve čtení EGTABITE 373: ITALOVÉ OCHOTNĚJI KUPUJÍ PRODUKT PROPAGOVANÝ V INKLUZIVNÍM SPOTU

VŠECHNY CASE STUDIES