EGTABITE 306: ROZHOVOR S NOVÝM PREZIDENTEM ASOCIACE EGTA
spolupráce s

19. 6. 2020

Letní měsíce se rychle blíží a naše série případových studií Egtabite si vezme do září zasloužené volno. Předtím se ale zaměříme na nejnovější posilu týmu – nově zvoleného prezidenta asociace Egta.

Poslední hlasování při jednání statutárního orgánu asociace Egta se týkalo předání prezidentské funkce asociace. Odcházející prezidentka Malin Häger, obchodní ředitelka Advertising Nordics – TV4 Media, předala vedení asociace Laurentu Bliautovi, zástupci generálního ředitele pro marketing, výzkum a vývoj v TF1 Publicité.

Celý tým Egta chce zvlášť poděkovat Malin za odvedenou práci ve funkci prezidentky a za mnoho vynikajících iniciativ a akcí, na nichž jsme měli možnost spolupracovat.

Laurent Bliaut se s námi v krátkém rozhovoru laskavě podělil o své názory na asociaci Egta, svou funkci a budoucnost odvětví v příštích letech.

1. Můžete nám říct, co vás přimělo ucházet se o funkci prezidenta asociace Egta?

Upřímně obdivuji veškerou práci, kterou tým Egta v posledních letech odvedl. Kromě mnoha výměn, které asociace organizuje a které nám všem umožňují inspirovat se těmi nejlepšími v našem oboru na celém světě, se Egta stala důležitým partnerem pro jednání s organizacemi, jako je zejména WFA a MRC. Více než jindy musíme my jako televizní společnosti mluvit jednotným hlasem o nastavení nových standardů, abychom čelili globálním technologickým obrům, kteří teď v našem konkurenčním světě působí.

2. Máte pocit, že se svět od chvíle, kdy jste se o funkci ucházel, do chvíle zvolení nějak změnil? Změnily se vaše krátkodobé a střednědobé priority coby vysílatele a jako prezidenta sdružení?

Covidová krize měla samozřejmě krátkodobé a střednědobé dopady na nás na všechny. Teď se oprávněně zaměřujeme na velmi krátké období, abychom maximálně ochránili zdroje našich společností – většina z nich závisí zejména na reklamě. Ale jako všechny krize i tato spíše urychlila tendence existující již dříve, než že by způsobila skutečný rozkol. Naše vize tzv. totálního videa je relevantnější než kdy dříve a naše odvětví se musí připravit na ústřední roli, kterou si zaslouží. To byl můj plán již před krizí a ta mé přesvědčení jen posílila.

3. Co považujete za největší výzvy a příležitosti pro naše odvětví v příštích letech?

Naše odvětví dosáhlo zlomového bodu a vstupuje do éry totálního videa. Obsah je proměnlivý a nemá hranice. Náš obsah je nejlepší a teď je možné ho sledovat nebo poslouchat kdykoli, kdekoli a na jakémkoli zařízení. To nám přinese mnoho nových příležitostí. Naše média již poskytla nesrovnatelný zásah s nejsilnějším zapojením našich diváků. Díky adresovatelnosti a datům teď mohou poskytovat více cílení a své silné stránky nabízet širšímu klientskému portfoliu. Díky těmto novým dovednostem jsem přesvědčen, že nadcházející roky přinesou nová vítězství! Je úžasné, kolik nových klientů budeme moct přibrat díky programatice, datům a adresovatelnosti.

4. Co byste chtěl členům asociace Egta sdělit?

Všichni společně musíme hrát ústřední roli při urychlování konvergence KPI mediálního plánování. Práce na tomto úkolu začala, ale nesmíme podceňovat nesnáze. Platformy hrají dvojí hru. Předstírají, že souhlasí, ale nejsou ochotné otevřít své uzavřené systémy skutečnému a srovnatelnému měření. Jsem přesvědčen, že tato bitva je zásadní. A Egta je naší nejlepší zbraní k vítězství, jak ukázala lednová akce BAM 2020 v Paříži.

Televize a rozhlas každý rok stále prokazují, jak jsou efektivní při podpoře hodnoty značky a prodeje, ale část této síly až příliš často zkonfiskují specialisté na poslední proklik. Nemůžeme dovolit, aby se to dělo. Rád v tom budu nápomocný, jak jen to půjde.

DALŠÍ PŘÍPADOVÉ STUDIE



PROMĚNA LOTERIE V PŮSOBIVÝ ZÁŽITEK V ROZŠÍŘENÉ REALITĚ

11. 9. 2025

V létě 2025 společnost RTL AdAlliance v Rakousku přetvořila tradiční loterie na interaktivní zážitek s rozšířenou realitou. Místo čekání na cenu v fyzickém balíčku zaslaném vítězům mohli účastníci pomocí smartphonu umístit virtuální dárkovou krabičku do svého obývacího pokoje a sami ji rozbalit. To, co bylo dlouho statickým objektem, se najednou stalo hravým a nezapomenutelným zážitkem,… Pokračovat ve čtení EGTABITE 306: ROZHOVOR S NOVÝM PREZIDENTEM ASOCIACE EGTA

SPOTDELI: JEDNOTNÁ PLATFORMA PRO UMÍSTĚNÍ TV REKLAMY V HOLANDSKU

17. 7. 2025

V rámci významného kroku směrem k modernizaci a zefektivnění spolupráce Screenforce s televizními vysílateli v Nizozemsku spustila SpotDeli, centralizovanou platformu pro předkládání televizních reklam. SpotDeli, vyvinutý společnostmi Screenforce a MediaLab, se stal exkluzivní bránou pro dodávání reklamních spotů do hlavních nizozemských prodejních domů, včetně Ster, Talpa Network a Ad Alliance. Tento vývoj zjednodušuje a standardizuje… Pokračovat ve čtení EGTABITE 306: ROZHOVOR S NOVÝM PREZIDENTEM ASOCIACE EGTA

MADE IN AUSTRIA – MADE FOR AUSTRIA

16. 7. 2025

Jednotná mediální kampaň pro rakouský reklamní ekosystém Poprvé v historii zahájila celá rakouská mediální branže, veřejnoprávní i soukromé vysílací společnosti, tiskoví a digitální vydavatelé společnou kampaň s cílem zdůraznit význam místních médií pro ekonomické a demokratické zdraví země. Rakouská rozhlasová a televizní společnost (ORF), Asociace rakouských soukromých rozhlasových a televizních stanic (VÖP) a Asociace rakouských… Pokračovat ve čtení EGTABITE 306: ROZHOVOR S NOVÝM PREZIDENTEM ASOCIACE EGTA

ITV VYUŽÍVÁ YOUTUBE JAKO STRATEGICKÝ DISTRIBUČNÍ A OBCHODNÍ KANÁL

24. 6. 2025

V rámci rozhodujícího odklonu od starších modelů založených pouze na vysílání ITV plně integrovala YouTube do své obsahové a obchodní strategie na přelomu let 2024 a 2025. Namísto využívání YouTube čistě jako propagačního kanálu přešla ITV k tomu, aby tuto platformu považovala za základní pilíř své distribuční architektury, zveřejňovala plnohodnotné epizody, spouštěla tematické kanály a… Pokračovat ve čtení EGTABITE 306: ROZHOVOR S NOVÝM PREZIDENTEM ASOCIACE EGTA

ADS & DATA X SPA REINE ECO-PACK: ROZŠIŘUJÍ DOSAH TV REKLAMY PROSTŘEDNICTVÍM DATOVĚ ŘÍZENÉHO CÍLENÍ

22. 5. 2025

Kampaň SPA Reine Eco-Pack s Ads & Data nastavila nový standard v oblasti mediálních inovací tím, že kombinuje lineární televizi s adresovatelnou televizí (Smart AD) za účelem zvýšení dosahu a optimalizace frekvence. V kategorii neperlivých vod, která čelí rostoucímu tlaku ze strany zvyšující se konzumace vody z vodovodu a na cenu orientovaných soukromých značek, spolupracovala… Pokračovat ve čtení EGTABITE 306: ROZHOVOR S NOVÝM PREZIDENTEM ASOCIACE EGTA

OPTIMALIZÁTOR FREKVENCE SPOLEČNOSTI ATRESMEDIA PUBLICIDAD

21. 5. 2025

Optimalizace frekvence v reklamě na připojených televizích Společnost Atresmedia Publicidad představila Frequency Optimizer, nové technologické řešení zaměřené na zlepšení účinnosti a efektivity reklamy na připojených televizích (CTV). Systém využívá technologii HbbTV (Hybrid Broadcast Broadband TV) a sofistikovanou platformu pro zobrazování reklam k řízení a kontrole frekvence reklam v reálném čase, což je pokrok, který dosud… Pokračovat ve čtení EGTABITE 306: ROZHOVOR S NOVÝM PREZIDENTEM ASOCIACE EGTA

AD MANAGER BY RTL ADALLIANCE – JEDINEČNÁ BRÁNA K PREMIUM DIGITÁLNÍMU VIDEO INVENTÁŘI V EVROPĚ

17. 4. 2025

Jedinečná brána k prémiovému digitálnímu video inventáři v Evropě RTL AdAlliance představila AdManager, samoobslužnou reklamní platformu, která inzerentům umožňuje přímo nakupovat prémiový digitální video inventář na několika evropských trzích. Platforma konsoliduje přístup k Connected TV (CTV), Broadcaster Video-On-Demand (BVOD) a online video inventáři v rámci jediného uživatelsky přívětivého rozhraní. Jedná se o první řešení svého… Pokračovat ve čtení EGTABITE 306: ROZHOVOR S NOVÝM PREZIDENTEM ASOCIACE EGTA

STUDIE VEVO A CHANNEL 4 – OTEVÍRÁ POTENCIÁL PREMIOVÉHO OBSAHU

17. 4. 2025

V souvislosti s probíhajícími diskusemi v oboru o definici prémiového obsahu a roli globálních streamovacích platforem v širším ekosystému „televize“ zveřejnila společnost Vevo, přední světová síť hudebních videí, která distribuuje největší síť prémiových hudebních kanálů na YouTube, novou studii. Výzkum provedený společností Amplified Intelligence nabízí cenné poznatky o vlivu zvýšené pozornosti, kterou prémiový obsah vyžaduje,… Pokračovat ve čtení EGTABITE 306: ROZHOVOR S NOVÝM PREZIDENTEM ASOCIACE EGTA

KOUZLO OPAKOVÁNÍ: MAXIMALIZACE ÚČINKU REKLAMY

26. 3. 2025

Ve světě, kde jsou rozptýlení všudypřítomná, je upoutání pozornosti spotřebitelů jako snaha chytit blesk do láhve. Od procházení sociálních médií při sledování televize až po poslech rádia při řízení auta – spotřebitelé jsou často rozptýlení. To představuje pro inzerenty jedinečnou výzvu: jak se spojit s publikem, které se věnuje více činnostem najednou? Odpověď, jak se… Pokračovat ve čtení EGTABITE 306: ROZHOVOR S NOVÝM PREZIDENTEM ASOCIACE EGTA

TELETEST 2.0: RAKOUSKÉ MĚŘENÍ TELEVIZE NOVÉ GENERACE

21. 3. 2025

Teletest 2.0 je nový rakouský systém měření televizního vysílání vyvinutý společností AGTT, který výrazně zlepšuje způsob měření sledovanosti a dosahu reklamy. Zavádí nový panel diváků se 100 000 syntetickými účastníky peoplemetru, což výrazně zvyšuje přesnost a hloubku měření sledovanosti, umožňuje sběr dat v reálném čase a zlepšuje kvalitu dat v celém rakouském televizním prostředí. Potřeba… Pokračovat ve čtení EGTABITE 306: ROZHOVOR S NOVÝM PREZIDENTEM ASOCIACE EGTA

VÝZVA PRO STREAMCASTING A BOJ O REKLAMNÍ POZORNOST

21. 3. 2025

Italská asociace mediálních domů (FCP) ve spolupráci s Politecnico Milano a společností Nielsen provedla hloubkovou studii s názvem „Výzva streamcastingu a boj o reklamní napětí„. Tento výzkum zkoumá vyvíjející se dynamiku celkového měření sledovanosti napříč vysílacími a streamovacími platformami se zvláštním zaměřením na ad-tention, kvalitu a kvantitu pozornosti věnované reklamám v různých mediálních kontextech. Cílem… Pokračovat ve čtení EGTABITE 306: ROZHOVOR S NOVÝM PREZIDENTEM ASOCIACE EGTA

ADS & DATA: VYUŽITÍ BEHAVIORÁLNÍCH A KONTEXTOVÝCH POZNATKŮ PRO CHYTŘEJŠÍ REKLAMU

14. 2. 2025

V dnešním rychlém digitálním prostředí je Ads & Data průkopníkem v oblasti behaviorálního cílení. Jedná se o využití behaviorálních a kontextových dat k zobrazování nejrelevantnějších reklam. Tato case study se zabývá tím, jak cílení společnost Ads & Data využívá k inzerci, čímž zvyšuje výkonnost kampaní. Do konce roku by se tato technologie mohla rozšířit i… Pokračovat ve čtení EGTABITE 306: ROZHOVOR S NOVÝM PREZIDENTEM ASOCIACE EGTA

VŠECHNY CASE STUDIES