EGTABITE 248: LOVE ISLAND NA ITV: PROPOJENÍ CHOVÁNÍ V REÁLNÉM SVĚTĚ S TELEVIZNÍ REALITY SHOW
spolupráce s

15. 2. 2019

Propojení chování v reálném světě s televizní reality show

Egtabite se tento týden hlouběji zaměří na ambiciózní studii, kterou na akci asociace Egta s názvem Market Intelligence Meeting, konané koncem ledna v Budapešti, představila ITV. Britské obchodní zastupitelství předvedlo inovativní výzkum Love Islandu – reality show, která jako obrovský hit dobyla Velkou Británii. Výzkum se zabýval měřením dopadu činnosti několika partnerských značek v souvislosti s pořadem.

Základní složkou komerční strategie ITV má být pomoc inzerentům pochopit dopad jejich investic do médií a zároveň nastavení referenčních hodnot pro přelomový výzkum efektivity reklamy.

Životní styl celebrit

Love Island slavil ohromný úspěch u mladých diváků ITV2. Ukazuje, jak obyvatelé krásného ostrova Mallorca vedou život celebrit v okouzlující vile a navzájem se trochu poznávají. Pořad je plný flirtování, žárlení, odmítání a romantiky a je emocionální oslavou smyslnosti a vášně na slunci.

Úspěch pořadu je pro odvětví jasnou připomínkou, že mladí lidé se na komerční televizi dívají – a hodně.

Love Island si může připsat zásluhy za vůbec největší zájem publika za celou éru ITV2 – díl vysílaný 8. července sledovalo jen v televizi 4,5 milionu diváků. Pořad měl u diváků ve věku 16-34 let a16-24 let největší sledovanost od roku 2010 i na digitálním kanálu. Na Love Island se dívalo 2,3 milionu diváků ve věku 16-34 let a 0,9 milionu diváků v kategorii 16-24 let (na televizoru: živě, přes PVR a VOD). To je pro tyto demografie kromě zápasů England World Cup a pořadu I’m A Celebrity největší sledovanost v televizi v roce 2018.¹

Výzkum efektivity značek pro tento pořad

V roce 2018 se ITV spojila se společností On Device Research, aby společně provedly nejambicióznější studii, která měla změřit dopad partnerství Love Islandu se značkami, jako jsou Superdrug, Missguided, Samsung, Kellog’s, Rimmel a další.

Studie dokázala změřit cross-mediální dopad reklamy u celé řady kanálů: ITV2, ITV Hub, aplikace Love Island a digitálního zobrazení.

Metodologie partnerství se značkou Superdrug zahrnovala nábor 3 000 respondentů (věková skupina 18-34 let) a použití technologie pro rozpoznávání audioobsahu (ACR) k pasivnímu měření expozice televizní reklamy. Provádělo se sledování digitálních reklam pro získání úplného obrázku o pasivní reklamní expozici.

Zahrnovala také vytvoření kontrolních a exponovaných skupin pro měření dopadu kampaně na značková měřítka a využití geolokačních údajů prostřednictvím Location Sciences k měření návštěvnosti obchodu Superdrug a provozu v supermarketu.

Výsledky

Výzkum přinesl skvělé výsledky u povědomí o značce, zvažování nákupu značky, online návštěvnosti a návštěvnosti obchodů:

86 % diváků pořadu Love Island mělo povědomí o partnerských značkách. Souhlasili, že sponzorství posiluje povědomí o značce v rámci širší kampaně. Značka dámského oblečení Missguided získala z partnerství nejvíce z hlediska posílení povědomí o značce o 16 %.²

Partnerské značky zaznamenaly v průměru 9% nárůst zvažování nákupu značky².

Značka Superdrug vykázala pětinásobné zvýšení návštěvnosti stránek mezi diváky pořadu Love Island² a 14% nárůst návštěvnosti obchodů mezi diváky během kampaně. Partnerství přinesla 300 tisíc inkrementálních návštěv obchodu Superdrug. Za předpokladu, že průměrná útrata na návštěvu byla 10 liber, jde o přírůstkové výnosy ve výši 3 miliony lieber³.

Výsledky studie se dočkaly velmi vřelého přijetí. Nabídly komerčním týmům základ hlubších poznatků pro zaujetí klientů.

„Tato přelomová studie ukazuje, že partnerství s fantastickým obsahem ITV značce nejen přináší slávu, ale mění i skutečné chování mezi diváky. Výsledky budou využitelné jako pomoc při zvyšování výnosů ITV pro Love Island v roce 2019,“

říká Claire Heys, ředitelka oddělení Brand Partnerships & Content v ITV.

————————————————————————————————

1.Zdroj: BARB/AdvantEdge, – Individuals
2.Zdroj: On Device Research/Love Island Partnership Effectiveness Research: Linking real-world behaviours to reality TV
3.Zdroj: On Device Research/Love Island Partnership Effectiveness Research: Linking real-world behaviours to reality TV Source: Love Island Study On Device Research, *based on average expenditure toiletries/cosmetics on GB TGI

DALŠÍ PŘÍPADOVÉ STUDIE



PROMĚNA LOTERIE V PŮSOBIVÝ ZÁŽITEK V ROZŠÍŘENÉ REALITĚ

11. 9. 2025

V létě 2025 společnost RTL AdAlliance v Rakousku přetvořila tradiční loterie na interaktivní zážitek s rozšířenou realitou. Místo čekání na cenu v fyzickém balíčku zaslaném vítězům mohli účastníci pomocí smartphonu umístit virtuální dárkovou krabičku do svého obývacího pokoje a sami ji rozbalit. To, co bylo dlouho statickým objektem, se najednou stalo hravým a nezapomenutelným zážitkem,… Pokračovat ve čtení EGTABITE 248: LOVE ISLAND NA ITV: PROPOJENÍ CHOVÁNÍ V REÁLNÉM SVĚTĚ S TELEVIZNÍ REALITY SHOW

SPOTDELI: JEDNOTNÁ PLATFORMA PRO UMÍSTĚNÍ TV REKLAMY V HOLANDSKU

17. 7. 2025

V rámci významného kroku směrem k modernizaci a zefektivnění spolupráce Screenforce s televizními vysílateli v Nizozemsku spustila SpotDeli, centralizovanou platformu pro předkládání televizních reklam. SpotDeli, vyvinutý společnostmi Screenforce a MediaLab, se stal exkluzivní bránou pro dodávání reklamních spotů do hlavních nizozemských prodejních domů, včetně Ster, Talpa Network a Ad Alliance. Tento vývoj zjednodušuje a standardizuje… Pokračovat ve čtení EGTABITE 248: LOVE ISLAND NA ITV: PROPOJENÍ CHOVÁNÍ V REÁLNÉM SVĚTĚ S TELEVIZNÍ REALITY SHOW

MADE IN AUSTRIA – MADE FOR AUSTRIA

16. 7. 2025

Jednotná mediální kampaň pro rakouský reklamní ekosystém Poprvé v historii zahájila celá rakouská mediální branže, veřejnoprávní i soukromé vysílací společnosti, tiskoví a digitální vydavatelé společnou kampaň s cílem zdůraznit význam místních médií pro ekonomické a demokratické zdraví země. Rakouská rozhlasová a televizní společnost (ORF), Asociace rakouských soukromých rozhlasových a televizních stanic (VÖP) a Asociace rakouských… Pokračovat ve čtení EGTABITE 248: LOVE ISLAND NA ITV: PROPOJENÍ CHOVÁNÍ V REÁLNÉM SVĚTĚ S TELEVIZNÍ REALITY SHOW

ITV VYUŽÍVÁ YOUTUBE JAKO STRATEGICKÝ DISTRIBUČNÍ A OBCHODNÍ KANÁL

24. 6. 2025

V rámci rozhodujícího odklonu od starších modelů založených pouze na vysílání ITV plně integrovala YouTube do své obsahové a obchodní strategie na přelomu let 2024 a 2025. Namísto využívání YouTube čistě jako propagačního kanálu přešla ITV k tomu, aby tuto platformu považovala za základní pilíř své distribuční architektury, zveřejňovala plnohodnotné epizody, spouštěla tematické kanály a… Pokračovat ve čtení EGTABITE 248: LOVE ISLAND NA ITV: PROPOJENÍ CHOVÁNÍ V REÁLNÉM SVĚTĚ S TELEVIZNÍ REALITY SHOW

ADS & DATA X SPA REINE ECO-PACK: ROZŠIŘUJÍ DOSAH TV REKLAMY PROSTŘEDNICTVÍM DATOVĚ ŘÍZENÉHO CÍLENÍ

22. 5. 2025

Kampaň SPA Reine Eco-Pack s Ads & Data nastavila nový standard v oblasti mediálních inovací tím, že kombinuje lineární televizi s adresovatelnou televizí (Smart AD) za účelem zvýšení dosahu a optimalizace frekvence. V kategorii neperlivých vod, která čelí rostoucímu tlaku ze strany zvyšující se konzumace vody z vodovodu a na cenu orientovaných soukromých značek, spolupracovala… Pokračovat ve čtení EGTABITE 248: LOVE ISLAND NA ITV: PROPOJENÍ CHOVÁNÍ V REÁLNÉM SVĚTĚ S TELEVIZNÍ REALITY SHOW

OPTIMALIZÁTOR FREKVENCE SPOLEČNOSTI ATRESMEDIA PUBLICIDAD

21. 5. 2025

Optimalizace frekvence v reklamě na připojených televizích Společnost Atresmedia Publicidad představila Frequency Optimizer, nové technologické řešení zaměřené na zlepšení účinnosti a efektivity reklamy na připojených televizích (CTV). Systém využívá technologii HbbTV (Hybrid Broadcast Broadband TV) a sofistikovanou platformu pro zobrazování reklam k řízení a kontrole frekvence reklam v reálném čase, což je pokrok, který dosud… Pokračovat ve čtení EGTABITE 248: LOVE ISLAND NA ITV: PROPOJENÍ CHOVÁNÍ V REÁLNÉM SVĚTĚ S TELEVIZNÍ REALITY SHOW

AD MANAGER BY RTL ADALLIANCE – JEDINEČNÁ BRÁNA K PREMIUM DIGITÁLNÍMU VIDEO INVENTÁŘI V EVROPĚ

17. 4. 2025

Jedinečná brána k prémiovému digitálnímu video inventáři v Evropě RTL AdAlliance představila AdManager, samoobslužnou reklamní platformu, která inzerentům umožňuje přímo nakupovat prémiový digitální video inventář na několika evropských trzích. Platforma konsoliduje přístup k Connected TV (CTV), Broadcaster Video-On-Demand (BVOD) a online video inventáři v rámci jediného uživatelsky přívětivého rozhraní. Jedná se o první řešení svého… Pokračovat ve čtení EGTABITE 248: LOVE ISLAND NA ITV: PROPOJENÍ CHOVÁNÍ V REÁLNÉM SVĚTĚ S TELEVIZNÍ REALITY SHOW

STUDIE VEVO A CHANNEL 4 – OTEVÍRÁ POTENCIÁL PREMIOVÉHO OBSAHU

17. 4. 2025

V souvislosti s probíhajícími diskusemi v oboru o definici prémiového obsahu a roli globálních streamovacích platforem v širším ekosystému „televize“ zveřejnila společnost Vevo, přední světová síť hudebních videí, která distribuuje největší síť prémiových hudebních kanálů na YouTube, novou studii. Výzkum provedený společností Amplified Intelligence nabízí cenné poznatky o vlivu zvýšené pozornosti, kterou prémiový obsah vyžaduje,… Pokračovat ve čtení EGTABITE 248: LOVE ISLAND NA ITV: PROPOJENÍ CHOVÁNÍ V REÁLNÉM SVĚTĚ S TELEVIZNÍ REALITY SHOW

KOUZLO OPAKOVÁNÍ: MAXIMALIZACE ÚČINKU REKLAMY

26. 3. 2025

Ve světě, kde jsou rozptýlení všudypřítomná, je upoutání pozornosti spotřebitelů jako snaha chytit blesk do láhve. Od procházení sociálních médií při sledování televize až po poslech rádia při řízení auta – spotřebitelé jsou často rozptýlení. To představuje pro inzerenty jedinečnou výzvu: jak se spojit s publikem, které se věnuje více činnostem najednou? Odpověď, jak se… Pokračovat ve čtení EGTABITE 248: LOVE ISLAND NA ITV: PROPOJENÍ CHOVÁNÍ V REÁLNÉM SVĚTĚ S TELEVIZNÍ REALITY SHOW

TELETEST 2.0: RAKOUSKÉ MĚŘENÍ TELEVIZE NOVÉ GENERACE

21. 3. 2025

Teletest 2.0 je nový rakouský systém měření televizního vysílání vyvinutý společností AGTT, který výrazně zlepšuje způsob měření sledovanosti a dosahu reklamy. Zavádí nový panel diváků se 100 000 syntetickými účastníky peoplemetru, což výrazně zvyšuje přesnost a hloubku měření sledovanosti, umožňuje sběr dat v reálném čase a zlepšuje kvalitu dat v celém rakouském televizním prostředí. Potřeba… Pokračovat ve čtení EGTABITE 248: LOVE ISLAND NA ITV: PROPOJENÍ CHOVÁNÍ V REÁLNÉM SVĚTĚ S TELEVIZNÍ REALITY SHOW

VÝZVA PRO STREAMCASTING A BOJ O REKLAMNÍ POZORNOST

21. 3. 2025

Italská asociace mediálních domů (FCP) ve spolupráci s Politecnico Milano a společností Nielsen provedla hloubkovou studii s názvem „Výzva streamcastingu a boj o reklamní napětí„. Tento výzkum zkoumá vyvíjející se dynamiku celkového měření sledovanosti napříč vysílacími a streamovacími platformami se zvláštním zaměřením na ad-tention, kvalitu a kvantitu pozornosti věnované reklamám v různých mediálních kontextech. Cílem… Pokračovat ve čtení EGTABITE 248: LOVE ISLAND NA ITV: PROPOJENÍ CHOVÁNÍ V REÁLNÉM SVĚTĚ S TELEVIZNÍ REALITY SHOW

ADS & DATA: VYUŽITÍ BEHAVIORÁLNÍCH A KONTEXTOVÝCH POZNATKŮ PRO CHYTŘEJŠÍ REKLAMU

14. 2. 2025

V dnešním rychlém digitálním prostředí je Ads & Data průkopníkem v oblasti behaviorálního cílení. Jedná se o využití behaviorálních a kontextových dat k zobrazování nejrelevantnějších reklam. Tato case study se zabývá tím, jak cílení společnost Ads & Data využívá k inzerci, čímž zvyšuje výkonnost kampaní. Do konce roku by se tato technologie mohla rozšířit i… Pokračovat ve čtení EGTABITE 248: LOVE ISLAND NA ITV: PROPOJENÍ CHOVÁNÍ V REÁLNÉM SVĚTĚ S TELEVIZNÍ REALITY SHOW

VŠECHNY CASE STUDIES