FRANCOUZSKÉ ORGANIZACE SNPTV PŘEDSTAVILA NOVÝ VÝZKUM POZORNOSTI
spolupráce s

18. 4. 2024

SNPTV, profesní organizace zastupující mediální domy ve Francii, se vydala na cestu, jejímž cílem bylo odhalit v čem tkví tajemství pozornosti diváků ve stále se vyvíjejícím prostředí televizní a video reklamy. V době, která se vyznačuje nebývalou fragmentací mediální spotřeby, se pochopení pozornosti spotřebitelů stalo pro zadavatele reklamy klíčovým měřítkem. Na spotřebitele denně dopadá v průměru 1 200 reklamních podnětů, a vzhledem k tomuto faktu je pro značky ve všech odvětvích stále důležitější snaha v tomto šumu vyniknout.

SNPTV si uvědomuje zásadní význam pozornosti jako metriky pro hodnocení účinnosti reklamního úsilí, a proto se ve spolupráci se společnostmi Mediamento a Xpln.ai vydala na misi, jejímž cílem je měřit a pochopit pozornost reklamy v rámci video ekosystému. Tato komplexní studie zahrnovala lineární i nelineární sledování na různých typech obrazovek a platforem a poskytla tak ucelený pohled na zapojení publika. Na této studii se podílely čtyři mediální agentury (Dentsu, Havas, Cospiriti a Values Media), které poskytly SNPTV kampaně k testování a pro analýzu digitálního videa.

Studie využívala mnohostranný přístup, přičemž ke zkoumání nuancí diváckého chování využívala technologie, jako je technologie sledování očí a infračervené brýle. Společnost Mediamento si pronajala zařízení zajišťující, že brýle byly nejnovějšími a nejpřesnějšími modely z hlediska měření vzdálenosti mezi duhovkou a zornicí, což umožnilo lépe měřit fixaci a pohyby očí. Účastníci byli vybráni tak, aby reprezentovali různorodé demografické spektrum, což zajistilo komplexní pochopení dynamiky publika v různých věkových skupinách.

Pro lineární televizi byla zjištění objevná. S délkou aktivní pozornosti vůči televizním reklamám 16 sekund, což znamená působivé 80% skóre VAR (Video attention ratio), je zřejmé, že upoutat tuto pozornost diváků v televizi je umění i věda.

Zdroj: SNPTV

Pokud jde o digitální video, studie objasnila nadvládu služby BVOD (Broadcast Video on Demand), která se stala nesporným lídrem v získávání pozornosti diváků. Se skóre VAR 84 % překonalo BVOD YouTube ve všech formátech a potvrdilo tak svůj status silného kanálu pro inzerenty, kteří se snaží maximalizovat zapojení a dopad. Studie dále zdůraznila klíčovou roli kvality obsahu při zvyšování délky pozornosti, přičemž obsah BVOD konzistentně překonával ostatní platformy na různých zařízeních.

Zdroj: SNPTV

Tento výzkum SNPTV, zaměřený na měření pozornosti, jasně dokládá účinnost reklamy na televizní obrazovce, zejména prostřednictvím BOVD. Odhalení toho, jak složitě funguje pozornost diváků napříč lineárními a digitálními platformami, poskytuje značkám a marketérům neocenitelné poznatky, které mohou pomoci optimalizovat jejich reklamní strategie a maximalizovat dopad jejich kampaní ve stále konkurenčnějším prostředí.

Z pohledu zadavatelů reklamy a agentur již nestačí jednoduché ukazatele výkonnosti. Pozornost sice tyto KPI nenahradí, ale ani by neměla být opomíjena. Agentury se nadále učí a zkoumají, jak vytvořit optimální podmínky pro pozornost, a i když není kritériem, které by se mělo řídit samo o sobě, může být užitečné jako proxy pro rozlišení mezi vysoce a nízce kvalitním obsahem.

SNPTV iniciativa přichází v rámci širšího zájmu odvětví o téma pozornosti. V loňském roce uspořádala společnost FranceTV Publicité první Den pozornosti, akci zaměřenou na pochopení pozornosti diváků. Ve spolupráci se společnostmi Ipsos a Tobii provedli ve Francii studii, jejímž cílem bylo identifikovat vlivná kritéria pozornosti reklamy s cílem stanovit francouzský standard.

Druhý ročník, pořádaný jako živý televizní pořad, se uskuteční 28. května a představí výsledky studie „Cultivating Attention“, která měří různé prvky videa a představuje kritéria pro zvýšení pozornosti reklamy. Mediální odborníci budou interpretovat výsledky s cílem informovat reklamní partnery a mediální agentury.

Chcete-li se dozvědět více o iniciativě SNPTV a prozkoumat více o divácké pozornosti, stáhněte si celou zprávu zde.

Více informací o druhém ročníku Dnů pozornosti FTP naleznete zde.

Zdroj: egtaknowledgehub.com

DALŠÍ PŘÍPADOVÉ STUDIE

ITV UVEDLA DVĚ KREATIVNÍ REKLAMNÍ PŘESTÁVKY PRO ZVÝŠENÍ POVĚDOMÍ O SVĚTOVÉM DNI PŘÍSTUPNOSTI (GAAD)

23. 5. 2024

U příležitosti Světového dne přístupnosti (GAAD) uvedla televize ITV dva kreativní reklamní bloky, jejichž cílem je zvýšit povědomí o přístupnosti a inkluzi. Tyto reklamní bloky se objevily na ITV1 a během denní talk show „This Morning“. Vzhledem k tomu, že ve Spojeném království žije 12 milionů dospělých lidí s hluchotou, ztrátou sluchu nebo tinnitem a… Pokračovat ve čtení FRANCOUZSKÉ ORGANIZACE SNPTV PŘEDSTAVILA NOVÝ VÝZKUM POZORNOSTI

SVĚTOVÝ DEN PŘÍSTUPNOSTI: DŮLEŽITOST ZNAKOVÉHO JAZYKA A TITULKŮ V TELEVIZI

23. 5. 2024

Na celém světě žije více než miliarda lidí se zdravotním postižením. Podle nejnovějších údajů Národního centra pro veřejné zdraví se počet lidí s diagnózou „hluchota“ v Bulharsku v roce 2022 blíží 3 000. Přestože byl teprve před třemi lety přijat zákon o znakovém jazyce, který oficiálně uznává bulharský znakový jazyk (BGSL) jako samostatný jazyk, země… Pokračovat ve čtení FRANCOUZSKÉ ORGANIZACE SNPTV PŘEDSTAVILA NOVÝ VÝZKUM POZORNOSTI

FRANCOUZSKÉ ORGANIZACE SNPTV PŘEDSTAVILA NOVÝ VÝZKUM POZORNOSTI

18. 4. 2024

SNPTV, profesní organizace zastupující mediální domy ve Francii, se vydala na cestu, jejímž cílem bylo odhalit v čem tkví tajemství pozornosti diváků ve stále se vyvíjejícím prostředí televizní a video reklamy. V době, která se vyznačuje nebývalou fragmentací mediální spotřeby, se pochopení pozornosti spotřebitelů stalo pro zadavatele reklamy klíčovým měřítkem. Na spotřebitele denně dopadá v… Pokračovat ve čtení FRANCOUZSKÉ ORGANIZACE SNPTV PŘEDSTAVILA NOVÝ VÝZKUM POZORNOSTI

DEGREE US: KAMPAŇ „NOT DONE YET/JEŠTĚ NENÍ HOTOVO“ S AD A OTEVŘENÝMI TITULKY

29. 3. 2024

V USA žije více než 60 milionů lidí se zdravotním postižením, ale velká část služeb, produktů a zážitků stále tuto komunitu nebere na vědomí a nebývají navržené tak, aby reflektovaly její potřeby. To ale neplatí pro značku Degree, jejíž inkluzivní obaly i reklama reflektují rovnocenné podmínky i pro osoby se zdravotním postižením. Kreativa: Degree® se… Pokračovat ve čtení FRANCOUZSKÉ ORGANIZACE SNPTV PŘEDSTAVILA NOVÝ VÝZKUM POZORNOSTI

INOVATIVNÍ NÁSTROJ PRO PROPOJENÍ HODNOT ZNAČKY, OBSAHU A PUBLIKA OD SPOLEČNOSTI RAI PUBBLICITÀ

22. 3. 2024

Iniciativa společnosti Rai Pubblicità „Value Planning“, představená na MIM (Market Intelligence Meeting) v Madridu, má za cíl překlenout propast mezi hodnotami, které se odrážejí v mediálním obsahu, a vyvíjejícími se hodnotami naší společnosti. Tento jedinečný přístup představuje významný krok vpřed k pochopení toho, jak se hodnoty publika protínají s redakčním obsahem společnosti Rai. Iniciativa, vyvinutá… Pokračovat ve čtení FRANCOUZSKÉ ORGANIZACE SNPTV PŘEDSTAVILA NOVÝ VÝZKUM POZORNOSTI

JAK NA EFEKTIVNÍ SPONZORING? SPONZORING NA CHANNEL 4 SALES JEDE BOMBY

21. 3. 2024

V situaci, kdy bezpečnost a transparentnost značek jsou v mediálním průmyslu prvořadým problémem, společnost Channel 4 Sales nedávno představila výsledky své exkluzivní studie Sponsorship Rocks. Tato komplexní analýza poskytuje přesvědčivé poznatky pro značky, které se pohybují ve složitém světě reklamy. Na základě téměř 240 sponzoringů a 666 vln výzkumu zahrnujících více než 400 000 diváků… Pokračovat ve čtení FRANCOUZSKÉ ORGANIZACE SNPTV PŘEDSTAVILA NOVÝ VÝZKUM POZORNOSTI

INOVATIVNÍ REKLAMNÍ KAMPAŇ CANAL+ BRAND SOLUTIONS PRO AUDI VYTVOŘILA NA OBRAZOVKÁCH POHÁDKOVOU ZIMNÍ ŘÍŠI

15. 2. 2024

Kreativní oddělení Canal+ Brand Solutions nedávno představilo podmanivou reklamní kampaň pro nové Audi SQ8 Sportback e-tron a jeho technologii e-quattro. Kampaň je průkopnickým počinem, který v sobě spojuje technologie, kreativitu a automobilové inovace. Francouzský tým ve spolupráci se společnostmi Re-Mind PHD, Brand Content Fuse a Canal Brand Factory představil inovativní televizní kampaň prošpikovanou umělou inteligencí… Pokračovat ve čtení FRANCOUZSKÉ ORGANIZACE SNPTV PŘEDSTAVILA NOVÝ VÝZKUM POZORNOSTI

SHOW MASKED SINGER PŘINESLA TVŮRČÍ SPOLUPRÁCI DPG MEDIA A JBC

15. 2. 2024

Zatímco důraz je kladen primárně na obchodní partnerství a spolupráce, spojení sil při prezentaci kreativity může být poměrně náročné, ale stejně tak přínosné. Tak tomu bylo i v případě partnerství mezi DPG Media a belgickým módním řetězcem JBC. Společnostem se podařila úspěšná kampaň, která spojila věhlas soutěže The Masked Singer s uvedením exkluzivní kolekce oblečení.… Pokračovat ve čtení FRANCOUZSKÉ ORGANIZACE SNPTV PŘEDSTAVILA NOVÝ VÝZKUM POZORNOSTI

DÁVALI JSTE POZOR? PARAMOUNT ANZ & THE MARKETING SCIENTIST GROUP O ROLI POZORNOSTI V TELEVIZNÍM SPONZORINGU

19. 1. 2024

Pokud jste dávali pozor, jistě si vzpomínáte na výzkum účinnosti sponzoringu televizních pořadů, který provedla společnost Marketing Scientist Group ve spolupráci s Paramount ANZ (Austrálie a Nový Zéland). Studie zkoumá vliv pozornosti na aktiva značky v rámci televizního sponzoringu. Studie zahrnovala komplexní experiment, kterého se zúčastnilo 2200 australských televizních diváků ve věku 18-69 let, kteří… Pokračovat ve čtení FRANCOUZSKÉ ORGANIZACE SNPTV PŘEDSTAVILA NOVÝ VÝZKUM POZORNOSTI

CHYTŘEJŠÍ REKLAMY: ITV PŘEDSTAVILA AUTOMATICKÝ NÁSTROJ PRO KONTEXTOVÉ CÍLENÍ

12. 12. 2023

V prezentaci na konferenci Future of TV Advertising Global, která se konala 5. prosince v Londýně, představily společnosti ITV a Captify svůj inovativní přístup k reklamě se zaměřením na emoce spotřebitelů. Prezentace s názvem „Využití dat a momentů, které mění záměry spotřebitelů“ (Leveraging data and moments that shift consumer intent), se zabývala složitostí cílení televizní… Pokračovat ve čtení FRANCOUZSKÉ ORGANIZACE SNPTV PŘEDSTAVILA NOVÝ VÝZKUM POZORNOSTI

RMB’S SLICE: INOVACE A PRŮZKUM POHÁNĚJÍ REKLAMNÍ OBSAH NA NOVÉ ÚROVNĚ

20. 11. 2023

Belgická společnost RMB, která se zabývá prodejem médií, se zaměřuje na transformaci svého podnikání, aby bylo odolnější. Pozornost proto směřuje na inovace, průzkum a udržitelnost. Přesto se cítí pod tlakem nových hráčů na trhu. V důsledku toho se RMB v roce 2022 jako doplněk k jednotce kreativních řešení spuštěné v roce 2018 pod názvem Flash… Pokračovat ve čtení FRANCOUZSKÉ ORGANIZACE SNPTV PŘEDSTAVILA NOVÝ VÝZKUM POZORNOSTI

KAMPAŇ SPOLEČNOSTI UNILEVER EFEKTIVNĚ PROPOJILA TELEVIZI A ROZHLAS

26. 10. 2023

Nejnovější kampaň společnosti Unilever propojila televizi a rozhlas. V této případové studii se zabýváme televizní a rozhlasovou kampaní společnosti IMS pro společnost Unilever, která využila komplementarity těchto dvou masových médií. Poté, co společnost Kantar Media zahájila v Uzbekistánu měření poslechovosti rozhlasu, vzrostl zájem klientů o rozhlas, kteří konečně mohli mít vedle televizních údajů k dispozici… Pokračovat ve čtení FRANCOUZSKÉ ORGANIZACE SNPTV PŘEDSTAVILA NOVÝ VÝZKUM POZORNOSTI

VŠECHNY CASE STUDIES