EGTABITE 318: VIDA – JEDINEČNÁ ADRESOVATELNÁ PLATFORMA OD UNITED MEDIA
spolupráce s

6. 11. 2020

Egtabite se v tomto týdnu zaměřuje na poslední inovaci společnosti United Media v oblasti adresovatelné reklamy – VIDA (Video Dynamic Advertising). Mediazastupitelství, které působí v Srbsku, Chorvatsku, Slovinsku, Bosně a Herzegovině a v Černé Hoře s centrálou v Lucembursku, tuto platformu oficiálně spustilo v červnu 2020. Jejím cílem je využít rozsahu a kvality lineární televize a zkombinovat je s cílením a měřením pro digitální kanály.

S tímto adresovatelným řešením může United Media jednak obsluhovat nové kategorie klientů, jednak nabízet další příležitosti značkám, které už své reklamní rozpočty do mediálních poboček tohoto obchodního zastoupení investují. VIDA – jedna z vlajkových lodí mezi produkty – teď United Media umožňuje úspěšně vstoupit do přeplněného prostoru videa a reklamních technologií.

TECHNOLOGIE EON

Ve své současné podobě dodává VIDA adresovatelnost do kanálů živého televizního vysílání United Media, které jsou dostupné napříč různými platformami a zařízeními pro doručování reklamy. Řešení je založeno čistě na umístění videoreklamy a v současnosti nenabízí žádné typy displejové reklamy, jako je např. overlay ve tvaru písmene L.

VIDA funguje na základě oceněné end-to-end televizní platformy EON napříč všemi zařízeními a doručovacími platformami s podporou VIDA – včetně EON set-top-boxů i aplikací pro osobní mobilní zařízení, stolní počítače a televize připojené k internetu. Řešení bylo vytvořené za použití téměř výhradně interních reklamních technologických zdrojů – s výjimkou nástroje MRM pro řízení monetizace a výnosů od FreeWheel, který je součástí zařízení pro doručování reklam a rozhodování o nich.

V této fázi platforma funguje jako interní řešení a pro klienty není přímo dostupná. Marketéři si mohou své kampaně objednat tak, že mediazastupitelství poskytnou rozpočty, počet zobrazení a další kritéria, kterých chtějí u konkrétních diváckých segmentů dosáhnout.

CÍLENÍ

VIDA používá technologii, data a prémiové inventory pro přesné cílení konkrétních diváckých segmentů bez ohledu na to, co (který kanál/pořad), kdy (v jakou část dne), kde (na set-top-boxech/aplikacích EON) nebo jak (na jakých zařízeních) sledují.

Jelikož VIDA funguje jak na set-top-boxech, tak na aplikacích, nabízí cílení podle domácností (jedna reklama pro více domácností, které splňují konkrétní kritéria) i cílení podle zařízení (jedna reklama pro jedno zařízení). Klienti si mohou zvolit cílení svých kampaní na jednotlivá osobní zařízení nebo domácnosti. V nabídce je několik možností cílení, včetně geolokace, věku, pohlaví, příjmových segmentů a konzumace obsahu.

https://www.egta.com/egta_bites/egta_bites_318_06112020/video.html

JEDINEČNÉ ŘEŠENÍ PRO UNIKÁTNÍ TRHY

Společnost United Media byla nucena z důvodu specifičnosti televizního trhu v jaderských zemích přijít s několika jedinečnými řešeními jak z hlediska komerční integrace, tak z hlediska technologie.

Jednou z výzev pro adresovatelné řešení byla schopnost doručování reklam do adresovatelných komerčních bloků bez znalosti přesného času začátku. To se ukázalo jako velmi užitečné v případě sportovních akcí: bez ohledu na to, kdy nastane přirozená přestávka, může obchodní zastupitelství nahradit blok lineární reklamy reklamou adresovatelnou.

Další výzvu představovala skutečnost, že na srbském trhu neexistuje standardní délka televizního spotu, a proto reklamy trvají různě dlouho.

Jelikož VIDA většinou používá stejnou kreativu jako „klasická“ lineární televize, musela vyhovovat stávajícím reklamním formátům, které klienti chtěli použít. To se projevilo jako rozhodující výhoda. Řešení používá různé mechanismy ke zlepšení flexibility z hlediska trvání reklamy a časů zahájení reklamních bloků a zároveň tím nijak netrpí zákaznická zkušenost.

DALŠÍ KROKY

VIDA má pozici inovativního a prémiového řešení. U konkrétních cílů umožňuje vyšší ROI, kterého by jinak nebylo možné dosáhnout. V současnosti má United Media skupinu více než 20 klientů, kteří řešení využívají. Každý z nich tento produkt používá (a definuje) jinak. To se odráží ve způsobu alokace jejich reklamních rozpočtů. V závislosti na typu klienta a formátu kampaně se klienti mohou rozhodnout, že bude VIDA součástí buď jejich televizních, nebo online rozpočtů.

„Naše adresovatelné řešení je v současnosti komerčně dostupné v Srbsku. Postupně budeme expandovat na ostatní trhy, kde United Media působí. Patří k nim Slovinsko, pak Bosna a Hercegovina a Černá Hora. Do této nabídky také plánujeme zařadit televizní kanály třetích stran,“ říká Marija Matić, vedoucí pro nástroj VIDA v United Media.

„V této fázi nám VIDA umožňuje nahrazení lineárních reklamních bloků adresovatelnou reklamou na živých televizních kanálech (nezávisle na metodě doručování: set-top-boxy nebo aplikace). V další fázi projektu rozšíříme kapacitu na odložené sledování, zpětné sledování, VOD a další reklamní formáty (např. online bannery).“

DALŠÍ PŘÍPADOVÉ STUDIE



PROMĚNA LOTERIE V PŮSOBIVÝ ZÁŽITEK V ROZŠÍŘENÉ REALITĚ

11. 9. 2025

V létě 2025 společnost RTL AdAlliance v Rakousku přetvořila tradiční loterie na interaktivní zážitek s rozšířenou realitou. Místo čekání na cenu v fyzickém balíčku zaslaném vítězům mohli účastníci pomocí smartphonu umístit virtuální dárkovou krabičku do svého obývacího pokoje a sami ji rozbalit. To, co bylo dlouho statickým objektem, se najednou stalo hravým a nezapomenutelným zážitkem,… Pokračovat ve čtení EGTABITE 318: VIDA – JEDINEČNÁ ADRESOVATELNÁ PLATFORMA OD UNITED MEDIA

SPOTDELI: JEDNOTNÁ PLATFORMA PRO UMÍSTĚNÍ TV REKLAMY V HOLANDSKU

17. 7. 2025

V rámci významného kroku směrem k modernizaci a zefektivnění spolupráce Screenforce s televizními vysílateli v Nizozemsku spustila SpotDeli, centralizovanou platformu pro předkládání televizních reklam. SpotDeli, vyvinutý společnostmi Screenforce a MediaLab, se stal exkluzivní bránou pro dodávání reklamních spotů do hlavních nizozemských prodejních domů, včetně Ster, Talpa Network a Ad Alliance. Tento vývoj zjednodušuje a standardizuje… Pokračovat ve čtení EGTABITE 318: VIDA – JEDINEČNÁ ADRESOVATELNÁ PLATFORMA OD UNITED MEDIA

MADE IN AUSTRIA – MADE FOR AUSTRIA

16. 7. 2025

Jednotná mediální kampaň pro rakouský reklamní ekosystém Poprvé v historii zahájila celá rakouská mediální branže, veřejnoprávní i soukromé vysílací společnosti, tiskoví a digitální vydavatelé společnou kampaň s cílem zdůraznit význam místních médií pro ekonomické a demokratické zdraví země. Rakouská rozhlasová a televizní společnost (ORF), Asociace rakouských soukromých rozhlasových a televizních stanic (VÖP) a Asociace rakouských… Pokračovat ve čtení EGTABITE 318: VIDA – JEDINEČNÁ ADRESOVATELNÁ PLATFORMA OD UNITED MEDIA

ITV VYUŽÍVÁ YOUTUBE JAKO STRATEGICKÝ DISTRIBUČNÍ A OBCHODNÍ KANÁL

24. 6. 2025

V rámci rozhodujícího odklonu od starších modelů založených pouze na vysílání ITV plně integrovala YouTube do své obsahové a obchodní strategie na přelomu let 2024 a 2025. Namísto využívání YouTube čistě jako propagačního kanálu přešla ITV k tomu, aby tuto platformu považovala za základní pilíř své distribuční architektury, zveřejňovala plnohodnotné epizody, spouštěla tematické kanály a… Pokračovat ve čtení EGTABITE 318: VIDA – JEDINEČNÁ ADRESOVATELNÁ PLATFORMA OD UNITED MEDIA

ADS & DATA X SPA REINE ECO-PACK: ROZŠIŘUJÍ DOSAH TV REKLAMY PROSTŘEDNICTVÍM DATOVĚ ŘÍZENÉHO CÍLENÍ

22. 5. 2025

Kampaň SPA Reine Eco-Pack s Ads & Data nastavila nový standard v oblasti mediálních inovací tím, že kombinuje lineární televizi s adresovatelnou televizí (Smart AD) za účelem zvýšení dosahu a optimalizace frekvence. V kategorii neperlivých vod, která čelí rostoucímu tlaku ze strany zvyšující se konzumace vody z vodovodu a na cenu orientovaných soukromých značek, spolupracovala… Pokračovat ve čtení EGTABITE 318: VIDA – JEDINEČNÁ ADRESOVATELNÁ PLATFORMA OD UNITED MEDIA

OPTIMALIZÁTOR FREKVENCE SPOLEČNOSTI ATRESMEDIA PUBLICIDAD

21. 5. 2025

Optimalizace frekvence v reklamě na připojených televizích Společnost Atresmedia Publicidad představila Frequency Optimizer, nové technologické řešení zaměřené na zlepšení účinnosti a efektivity reklamy na připojených televizích (CTV). Systém využívá technologii HbbTV (Hybrid Broadcast Broadband TV) a sofistikovanou platformu pro zobrazování reklam k řízení a kontrole frekvence reklam v reálném čase, což je pokrok, který dosud… Pokračovat ve čtení EGTABITE 318: VIDA – JEDINEČNÁ ADRESOVATELNÁ PLATFORMA OD UNITED MEDIA

AD MANAGER BY RTL ADALLIANCE – JEDINEČNÁ BRÁNA K PREMIUM DIGITÁLNÍMU VIDEO INVENTÁŘI V EVROPĚ

17. 4. 2025

Jedinečná brána k prémiovému digitálnímu video inventáři v Evropě RTL AdAlliance představila AdManager, samoobslužnou reklamní platformu, která inzerentům umožňuje přímo nakupovat prémiový digitální video inventář na několika evropských trzích. Platforma konsoliduje přístup k Connected TV (CTV), Broadcaster Video-On-Demand (BVOD) a online video inventáři v rámci jediného uživatelsky přívětivého rozhraní. Jedná se o první řešení svého… Pokračovat ve čtení EGTABITE 318: VIDA – JEDINEČNÁ ADRESOVATELNÁ PLATFORMA OD UNITED MEDIA

STUDIE VEVO A CHANNEL 4 – OTEVÍRÁ POTENCIÁL PREMIOVÉHO OBSAHU

17. 4. 2025

V souvislosti s probíhajícími diskusemi v oboru o definici prémiového obsahu a roli globálních streamovacích platforem v širším ekosystému „televize“ zveřejnila společnost Vevo, přední světová síť hudebních videí, která distribuuje největší síť prémiových hudebních kanálů na YouTube, novou studii. Výzkum provedený společností Amplified Intelligence nabízí cenné poznatky o vlivu zvýšené pozornosti, kterou prémiový obsah vyžaduje,… Pokračovat ve čtení EGTABITE 318: VIDA – JEDINEČNÁ ADRESOVATELNÁ PLATFORMA OD UNITED MEDIA

KOUZLO OPAKOVÁNÍ: MAXIMALIZACE ÚČINKU REKLAMY

26. 3. 2025

Ve světě, kde jsou rozptýlení všudypřítomná, je upoutání pozornosti spotřebitelů jako snaha chytit blesk do láhve. Od procházení sociálních médií při sledování televize až po poslech rádia při řízení auta – spotřebitelé jsou často rozptýlení. To představuje pro inzerenty jedinečnou výzvu: jak se spojit s publikem, které se věnuje více činnostem najednou? Odpověď, jak se… Pokračovat ve čtení EGTABITE 318: VIDA – JEDINEČNÁ ADRESOVATELNÁ PLATFORMA OD UNITED MEDIA

TELETEST 2.0: RAKOUSKÉ MĚŘENÍ TELEVIZE NOVÉ GENERACE

21. 3. 2025

Teletest 2.0 je nový rakouský systém měření televizního vysílání vyvinutý společností AGTT, který výrazně zlepšuje způsob měření sledovanosti a dosahu reklamy. Zavádí nový panel diváků se 100 000 syntetickými účastníky peoplemetru, což výrazně zvyšuje přesnost a hloubku měření sledovanosti, umožňuje sběr dat v reálném čase a zlepšuje kvalitu dat v celém rakouském televizním prostředí. Potřeba… Pokračovat ve čtení EGTABITE 318: VIDA – JEDINEČNÁ ADRESOVATELNÁ PLATFORMA OD UNITED MEDIA

ADS & DATA: VYUŽITÍ BEHAVIORÁLNÍCH A KONTEXTOVÝCH POZNATKŮ PRO CHYTŘEJŠÍ REKLAMU

14. 2. 2025

V dnešním rychlém digitálním prostředí je Ads & Data průkopníkem v oblasti behaviorálního cílení. Jedná se o využití behaviorálních a kontextových dat k zobrazování nejrelevantnějších reklam. Tato case study se zabývá tím, jak cílení společnost Ads & Data využívá k inzerci, čímž zvyšuje výkonnost kampaní. Do konce roku by se tato technologie mohla rozšířit i… Pokračovat ve čtení EGTABITE 318: VIDA – JEDINEČNÁ ADRESOVATELNÁ PLATFORMA OD UNITED MEDIA

BUDOUCNOST MALOOBCHODNÍCH MÉDIÍ: SPOLEČNÉ TRŽIŠTĚ PRO CÍLENOU TELEVIZNÍ REKLAMU

14. 2. 2025

Na podzim loňského roku společnosti FranceTV Publicité, M6 Publicité a RMC BFM Ads ve spolupráci se společností Unlimitail spustily TV Retail Connect, první společné maloobchodní mediální tržiště pro adresovatelnou televizi (ATV) a HVOD v zemi. Adresovatelná televize zaznamenala v posledních letech ve Francii znatelný nárůst, od začátku roku 2024 se počet impresí zvýšil o 41… Pokračovat ve čtení EGTABITE 318: VIDA – JEDINEČNÁ ADRESOVATELNÁ PLATFORMA OD UNITED MEDIA

VŠECHNY CASE STUDIES