V této případové studii se blíže podíváme na kampaň v adresovatelné televizi v Belgii. Nedávno ji uskutečnila společnost RMB ve spolupráci s telekomunikačním operátorem Proximus, reklamní agenturou Dentsu a jejím klientem společností Upfield.
Adresovatelná televize byla ve francouzsky mluvící Belgii spuštěna v roce 2020 díky partnerství mezi společnostmi RMB a Proximus. ATV už prokázala, že je efektivní z hlediska řízení reklamního dopadu, zejména při cílení na specializované publikum nebo diváky s určitou zeměpisnou polohou. Ověření konceptu (POC), které RMB a její partneři nedávno provedli, však o síle adresovatelné televize odhaluje ještě víc.
Poslední průzkum RMB ukazuje, že adresovatelná televize je neuvěřitelně efektivní v kombinaci s lineární televizí. Adresovatelná kampaň vyloučila osoby, na které už působila kampaň v klasické televizi, a zaměřila se konkrétně na ty, kteří reklamě zatím vystaveni nebyli. Tím významně zvýšila inkrementální zásah, a to s nižšími náklady.
Jediný segment diváků ATV
Je všeobecně známo, že lineární televize je účinné médium, které umí velmi rychle dosáhnout 50 % pokrytí. Ale budování inkrementálního zásahu nad tuto hranici – i o pár procentních bodů – bývá drahé.
Díky údajům ze set-top-boxů společnosti Proximus je možné rozlišovat mezi domácnostmi, které byly vystaveny působení kampaně v lineární televizi, a těmi, které ne. Novinkou je, že kdo nebyl vystaven lineární kampani, může být zařazen do jednoho diváckého segmentu adresovatelné televize. Proces se provádí bez předávání surových dat mezi operátorem a reklamní sítí a spoléhá na souhlas uživatele.
POC z kampaně značky Solo
Koncept se testoval s inzerentem Upfield a jeho značkou Solo. Rozpočet na kampaň značky Solo se rozdělil mezi tradiční lineární televizi (87 %) a adresovatelnou televizi (13 %). Adresovatelná kampaň začala pár dní po odvysílání lineární kampaně a běžela 2,5 týdne. POC značky Solo jasně ukazuje, že adresovatelná televize nabízí nové příležitosti pro optimalizaci televizních plánů a že toto nové reklamní řešení dobře reaguje na touhu inzerentů po zvýšeném inkrementálním zásahu.
Hlavní poznatky:
- Kampaň v adresovatelné televizi zvýšila pokrytí o téměř 17 % a v celkovém výsledku televizní kampaně představuje 9 bodů zásahu.
- Získání stejného celkového pokrytí za použití pouze lineární televize by vyžadovalo dodatečný rozpočet na lineární televizi o 162 % vyšší, než je částka investovaná do adresovatelné kampaně.
- Náklady na bod zásahu jsou při kombinaci lineární a adresovatelné kampaně o 7% nižší než pro samotnou kampaň v lineární televizi.
- Tato kombinace lineární a adresovatelné televize osvobozuje tradiční inventory a plní potřeby inzerentů a mediálních agentur z hlediska pokrytí.
ATV: priorita pro další vývoj
„Fragmentace diváků inzerentům komplikuje budování zásahu. RMB o tomto problému ví a jako prioritu pro další vývoj si stanovila nabídnout příležitosti k optimalizaci zásahu, zejména pomocí technologických inovací,“ sdělila Valérie Janssens, ředitelka vývoje RMB. „Naše vynikající spolupráce se společností Proximus v kontextu adresovatelné televize nám umožnila úspěšně připravit tento první scénář budování inkrementálního zásahu pomocí kampaně v adresovatelné televizi jako nadstavbu k lineární kampani. Jsme rádi, že Dentsu a její klient Upfield do toho šli s námi,“ uvedla Valérie Janssens.
Mathilde de Maere, ředitelka pro audiovizuální tvorbu v Dentsu, je s řešením spokojená. „Ve společnosti Dentsu se snažíme inspirovat ke změně na trhu pomocí hodnot, jimž říkáme 8 cest k tomu, co tu nikdy předtím nebylo. Chceme najít řešení, která splňují stále se měnící potřeby našich klientů a zainteresovaných stran. Podstatou mentality naší společnosti je inovace. Proto jsme navzdory výzvám a omezením, jimž někdy na belgickém trhu čelíme, našli díky partnerovi RMB pro svého klienta – společnost Upfield – odvážné a relevantní řešení. Kombinací klasické televize a adresovatelné kampaně jsme transformovali strategickou vizi do podoby měřitelného plánu s pozitivními a vyčíslenými výsledky. To všechno by nebylo možné bez spolupráce mezi týmem Dentsu, odborníky RMB a klientovy vstřícnosti k našemu návrhu.“
Karolien Crombez, manažerka marketingové aktivace ve společnosti Upfield, zdůraznila význam televize jako média, které kvalitativně šíří poselství společnosti Upfield na celostátní úrovni. „Protože se dnes lidé na televizi dívají méně, je těžší oslovit určité cílové skupiny s fragmentovanější konzumací médií. V tomto případě nám adresovatelná televize poskytla řešení. Na základě výsledků jsme rádi, že jsme do tohoto partnerství vstoupili, a určitě o tom budeme uvažovat i do budoucna.“
DALŠÍ PŘÍPADOVÉ STUDIE
PROMĚNA LOTERIE V PŮSOBIVÝ ZÁŽITEK V ROZŠÍŘENÉ REALITĚ
11. 9. 2025V létě 2025 společnost RTL AdAlliance v Rakousku přetvořila tradiční loterie na interaktivní zážitek s rozšířenou realitou. Místo čekání na cenu v fyzickém balíčku zaslaném vítězům mohli účastníci pomocí smartphonu umístit virtuální dárkovou krabičku do svého obývacího pokoje a sami ji rozbalit. To, co bylo dlouho statickým objektem, se najednou stalo hravým a nezapomenutelným zážitkem,… Pokračovat ve čtení EGTABITE 375: RMB AND ATV – EFEKTIVNÍ NÁSTROJ PRO INKREMENTÁLNÍ ZÁSAH
SPOTDELI: JEDNOTNÁ PLATFORMA PRO UMÍSTĚNÍ TV REKLAMY V HOLANDSKU
17. 7. 2025V rámci významného kroku směrem k modernizaci a zefektivnění spolupráce Screenforce s televizními vysílateli v Nizozemsku spustila SpotDeli, centralizovanou platformu pro předkládání televizních reklam. SpotDeli, vyvinutý společnostmi Screenforce a MediaLab, se stal exkluzivní bránou pro dodávání reklamních spotů do hlavních nizozemských prodejních domů, včetně Ster, Talpa Network a Ad Alliance. Tento vývoj zjednodušuje a standardizuje… Pokračovat ve čtení EGTABITE 375: RMB AND ATV – EFEKTIVNÍ NÁSTROJ PRO INKREMENTÁLNÍ ZÁSAH
MADE IN AUSTRIA – MADE FOR AUSTRIA
16. 7. 2025Jednotná mediální kampaň pro rakouský reklamní ekosystém Poprvé v historii zahájila celá rakouská mediální branže, veřejnoprávní i soukromé vysílací společnosti, tiskoví a digitální vydavatelé společnou kampaň s cílem zdůraznit význam místních médií pro ekonomické a demokratické zdraví země. Rakouská rozhlasová a televizní společnost (ORF), Asociace rakouských soukromých rozhlasových a televizních stanic (VÖP) a Asociace rakouských… Pokračovat ve čtení EGTABITE 375: RMB AND ATV – EFEKTIVNÍ NÁSTROJ PRO INKREMENTÁLNÍ ZÁSAH
ITV VYUŽÍVÁ YOUTUBE JAKO STRATEGICKÝ DISTRIBUČNÍ A OBCHODNÍ KANÁL
24. 6. 2025V rámci rozhodujícího odklonu od starších modelů založených pouze na vysílání ITV plně integrovala YouTube do své obsahové a obchodní strategie na přelomu let 2024 a 2025. Namísto využívání YouTube čistě jako propagačního kanálu přešla ITV k tomu, aby tuto platformu považovala za základní pilíř své distribuční architektury, zveřejňovala plnohodnotné epizody, spouštěla tematické kanály a… Pokračovat ve čtení EGTABITE 375: RMB AND ATV – EFEKTIVNÍ NÁSTROJ PRO INKREMENTÁLNÍ ZÁSAH
ADS & DATA X SPA REINE ECO-PACK: ROZŠIŘUJÍ DOSAH TV REKLAMY PROSTŘEDNICTVÍM DATOVĚ ŘÍZENÉHO CÍLENÍ
22. 5. 2025Kampaň SPA Reine Eco-Pack s Ads & Data nastavila nový standard v oblasti mediálních inovací tím, že kombinuje lineární televizi s adresovatelnou televizí (Smart AD) za účelem zvýšení dosahu a optimalizace frekvence. V kategorii neperlivých vod, která čelí rostoucímu tlaku ze strany zvyšující se konzumace vody z vodovodu a na cenu orientovaných soukromých značek, spolupracovala… Pokračovat ve čtení EGTABITE 375: RMB AND ATV – EFEKTIVNÍ NÁSTROJ PRO INKREMENTÁLNÍ ZÁSAH
OPTIMALIZÁTOR FREKVENCE SPOLEČNOSTI ATRESMEDIA PUBLICIDAD
21. 5. 2025Optimalizace frekvence v reklamě na připojených televizích Společnost Atresmedia Publicidad představila Frequency Optimizer, nové technologické řešení zaměřené na zlepšení účinnosti a efektivity reklamy na připojených televizích (CTV). Systém využívá technologii HbbTV (Hybrid Broadcast Broadband TV) a sofistikovanou platformu pro zobrazování reklam k řízení a kontrole frekvence reklam v reálném čase, což je pokrok, který dosud… Pokračovat ve čtení EGTABITE 375: RMB AND ATV – EFEKTIVNÍ NÁSTROJ PRO INKREMENTÁLNÍ ZÁSAH
AD MANAGER BY RTL ADALLIANCE – JEDINEČNÁ BRÁNA K PREMIUM DIGITÁLNÍMU VIDEO INVENTÁŘI V EVROPĚ
17. 4. 2025Jedinečná brána k prémiovému digitálnímu video inventáři v Evropě RTL AdAlliance představila AdManager, samoobslužnou reklamní platformu, která inzerentům umožňuje přímo nakupovat prémiový digitální video inventář na několika evropských trzích. Platforma konsoliduje přístup k Connected TV (CTV), Broadcaster Video-On-Demand (BVOD) a online video inventáři v rámci jediného uživatelsky přívětivého rozhraní. Jedná se o první řešení svého… Pokračovat ve čtení EGTABITE 375: RMB AND ATV – EFEKTIVNÍ NÁSTROJ PRO INKREMENTÁLNÍ ZÁSAH
STUDIE VEVO A CHANNEL 4 – OTEVÍRÁ POTENCIÁL PREMIOVÉHO OBSAHU
17. 4. 2025V souvislosti s probíhajícími diskusemi v oboru o definici prémiového obsahu a roli globálních streamovacích platforem v širším ekosystému „televize“ zveřejnila společnost Vevo, přední světová síť hudebních videí, která distribuuje největší síť prémiových hudebních kanálů na YouTube, novou studii. Výzkum provedený společností Amplified Intelligence nabízí cenné poznatky o vlivu zvýšené pozornosti, kterou prémiový obsah vyžaduje,… Pokračovat ve čtení EGTABITE 375: RMB AND ATV – EFEKTIVNÍ NÁSTROJ PRO INKREMENTÁLNÍ ZÁSAH
KOUZLO OPAKOVÁNÍ: MAXIMALIZACE ÚČINKU REKLAMY
26. 3. 2025Ve světě, kde jsou rozptýlení všudypřítomná, je upoutání pozornosti spotřebitelů jako snaha chytit blesk do láhve. Od procházení sociálních médií při sledování televize až po poslech rádia při řízení auta – spotřebitelé jsou často rozptýlení. To představuje pro inzerenty jedinečnou výzvu: jak se spojit s publikem, které se věnuje více činnostem najednou? Odpověď, jak se… Pokračovat ve čtení EGTABITE 375: RMB AND ATV – EFEKTIVNÍ NÁSTROJ PRO INKREMENTÁLNÍ ZÁSAH
TELETEST 2.0: RAKOUSKÉ MĚŘENÍ TELEVIZE NOVÉ GENERACE
21. 3. 2025Teletest 2.0 je nový rakouský systém měření televizního vysílání vyvinutý společností AGTT, který výrazně zlepšuje způsob měření sledovanosti a dosahu reklamy. Zavádí nový panel diváků se 100 000 syntetickými účastníky peoplemetru, což výrazně zvyšuje přesnost a hloubku měření sledovanosti, umožňuje sběr dat v reálném čase a zlepšuje kvalitu dat v celém rakouském televizním prostředí. Potřeba… Pokračovat ve čtení EGTABITE 375: RMB AND ATV – EFEKTIVNÍ NÁSTROJ PRO INKREMENTÁLNÍ ZÁSAH
ADS & DATA: VYUŽITÍ BEHAVIORÁLNÍCH A KONTEXTOVÝCH POZNATKŮ PRO CHYTŘEJŠÍ REKLAMU
14. 2. 2025V dnešním rychlém digitálním prostředí je Ads & Data průkopníkem v oblasti behaviorálního cílení. Jedná se o využití behaviorálních a kontextových dat k zobrazování nejrelevantnějších reklam. Tato case study se zabývá tím, jak cílení společnost Ads & Data využívá k inzerci, čímž zvyšuje výkonnost kampaní. Do konce roku by se tato technologie mohla rozšířit i… Pokračovat ve čtení EGTABITE 375: RMB AND ATV – EFEKTIVNÍ NÁSTROJ PRO INKREMENTÁLNÍ ZÁSAH
BUDOUCNOST MALOOBCHODNÍCH MÉDIÍ: SPOLEČNÉ TRŽIŠTĚ PRO CÍLENOU TELEVIZNÍ REKLAMU
14. 2. 2025Na podzim loňského roku společnosti FranceTV Publicité, M6 Publicité a RMC BFM Ads ve spolupráci se společností Unlimitail spustily TV Retail Connect, první společné maloobchodní mediální tržiště pro adresovatelnou televizi (ATV) a HVOD v zemi. Adresovatelná televize zaznamenala v posledních letech ve Francii znatelný nárůst, od začátku roku 2024 se počet impresí zvýšil o 41… Pokračovat ve čtení EGTABITE 375: RMB AND ATV – EFEKTIVNÍ NÁSTROJ PRO INKREMENTÁLNÍ ZÁSAH