SVĚTOVÝ DEN PŘÍSTUPNOSTI: DŮLEŽITOST ZNAKOVÉHO JAZYKA A TITULKŮ V TELEVIZI
spolupráce s

23. 5. 2024

Na celém světě žije více než miliarda lidí se zdravotním postižením. Podle nejnovějších údajů Národního centra pro veřejné zdraví se počet lidí s diagnózou „hluchota“ v Bulharsku v roce 2022 blíží 3 000. Přestože byl teprve před třemi lety přijat zákon o znakovém jazyce, který oficiálně uznává bulharský znakový jazyk (BGSL) jako samostatný jazyk, země se stále potýká s nedostatkem tlumočníků do znakového jazyka.

U příležitosti Světového dne přístupnosti (GAAD) podnikla bTV iniciativu, jejímž cílem bylo upozornit na význam přístupnosti v televizi. Tato snaha se rozšířila nejen na obsah, ale i na reklamu a zdůraznila potřebu inkluze ve všech aspektech vysílání.

V den GAAD, 16. května 2024, věnovala bTV část svého každodenního ranního zpravodajského programu zvyšování povědomí o problematice přístupnosti se zaměřením na komunikaci osob se sluchovým postižením nebo trvalou ztrátou sluchu. Kanál představil osobní příběhy tlumočníků znakového jazyka, kteří v zákulisí pracují na zpřístupnění pořadů. Tito tlumočníci se podělili o své životní cesty, přičemž mnohé z nich motivovalo přímé osobní spojení s komunitou neslyšících.

Například jedna z tlumočnic, Neri, je sama dítětem neslyšících rodičů a znakový jazyk se naučila jako svůj první jazyk ještě před bulharštinou Další tlumočnice, Kamelia Zaharieva, se s komunitou seznámila na základě osobního vztahu. Je učitelkou na speciální škole pro sluchově postižené studenty v Sofii a hovořila o problémech, s nimiž se neslyšící studenti potýkají při používání standardních učebnic. Proto také zdůraznila potřebu materiálů ve znakovém jazyce pro lepší porozumění ve škole.

Kamelia a Neri spolu se Silvií Marinovou překládají do znakového jazyka vysílání živých zpráv bTV. Iniciativa GAAD vyzdvihla jejich příběhy a zdůraznila jejich neocenitelný přínos pro zpřístupnění televize tisícům lidí, kteří jsou na tyto služby odkázáni.

Kromě uvedení těchto osobních příběhů přidala bTV k obsahu také skryté titulky, čímž zajistila, aby byl přístupný co největšímu počtu diváků.

bTV rozšířila svůj závazek k přístupnosti i na reklamní přestávky. V přesvědčení, že reklama by měla být stejně přístupná jako její obsah, se bTV ve spolupráci s Procter & Gamble, inzerentem, který uznává přístupnost jako své poslání, vyjádřila tak, že 16. května odvysílala všechny reklamy P&G bez zvuku a s přidanými titulky.

V reklamní přestávce se objevily následující značky P&G: Always Ultra, Pampers, Head&Shoulders, Fairy, Lenor, Naturella, Discreet, Old Spice, Swiffer, Pantene. Před odvysíláním reklamního bloku se objevila titulní obrazovka s následujícím sdělením: „Tato reklama je němá! Společnost Procter & Gamble se rozhodla vysílat reklamy, které právě sledujete, ze solidarity s osobami se sluchovým postižením.“

Cílem bylo přiblížit slyšícím divákům zkušenosti neslyšících a nedoslýchavých diváků. Iniciativa měla ukázat, jak je důležité, aby reklamy byly přístupné, a zajistit, aby diváci se sluchovým postižením reklamám plně rozuměli.

Iniciativy bTV v oblasti GAAD ukázaly komplexní přístup k přístupnosti, který se týkal jak obsahu, tak reklamy. Představením osobních příběhů svých tlumočníků znakového jazyka a vyjádřením pomocí některých dostupných reklamních postupů bTV zdůraznila význam přístupnosti a inkluze v médiích. Tyto snahy nejen zvýšily povědomí, ale také nastavily standard pro ostatní vysílací společnosti, které je třeba následovat, a zajistily tak, že všichni diváci bez ohledu na jejich sluchové schopnosti budou mít přístup k televiznímu obsahu a budou si ho moci vychutnat.

„Jako celostátní mediální skupina, která se těší důvěře našeho různorodého publika, se vždy snažíme být co nejvíce inkluzivní, a to jak z hlediska informovanosti, tak z hlediska toho, že jdeme příkladem. Vnímáme celkový pohyb v odvětví směrem k přístupnosti ze strany inzerentů i médií a uvědomujeme si naši roli v tomto procesu. Jsme vždy připraveni podpořit naše klienty a partnery v jejich projektech a zároveň pro ně vytvářet příležitosti, jak se inspirovat v oblasti reklamy. Vyzdvihováním každodenního úsilí profesionálů, jako jsou tlumočníci znakového jazyka a kontinuita v tichých kampaních společnosti Procter & Gamble, nejenže zapojujeme sociální skupiny, které mohou být poněkud stranou informačních toků, ale také ukazujeme, jak snadno se mohou reklamy stát přístupnějšími.“

dodala Velimira Petrova, obchodní ředitelka, bTV Media Group

Zdroj: egtaknowledgehub.com

DALŠÍ PŘÍPADOVÉ STUDIE



PROMĚNA LOTERIE V PŮSOBIVÝ ZÁŽITEK V ROZŠÍŘENÉ REALITĚ

11. 9. 2025

V létě 2025 společnost RTL AdAlliance v Rakousku přetvořila tradiční loterie na interaktivní zážitek s rozšířenou realitou. Místo čekání na cenu v fyzickém balíčku zaslaném vítězům mohli účastníci pomocí smartphonu umístit virtuální dárkovou krabičku do svého obývacího pokoje a sami ji rozbalit. To, co bylo dlouho statickým objektem, se najednou stalo hravým a nezapomenutelným zážitkem,… Pokračovat ve čtení SVĚTOVÝ DEN PŘÍSTUPNOSTI: DŮLEŽITOST ZNAKOVÉHO JAZYKA A TITULKŮ V TELEVIZI

SPOTDELI: JEDNOTNÁ PLATFORMA PRO UMÍSTĚNÍ TV REKLAMY V HOLANDSKU

17. 7. 2025

V rámci významného kroku směrem k modernizaci a zefektivnění spolupráce Screenforce s televizními vysílateli v Nizozemsku spustila SpotDeli, centralizovanou platformu pro předkládání televizních reklam. SpotDeli, vyvinutý společnostmi Screenforce a MediaLab, se stal exkluzivní bránou pro dodávání reklamních spotů do hlavních nizozemských prodejních domů, včetně Ster, Talpa Network a Ad Alliance. Tento vývoj zjednodušuje a standardizuje… Pokračovat ve čtení SVĚTOVÝ DEN PŘÍSTUPNOSTI: DŮLEŽITOST ZNAKOVÉHO JAZYKA A TITULKŮ V TELEVIZI

MADE IN AUSTRIA – MADE FOR AUSTRIA

16. 7. 2025

Jednotná mediální kampaň pro rakouský reklamní ekosystém Poprvé v historii zahájila celá rakouská mediální branže, veřejnoprávní i soukromé vysílací společnosti, tiskoví a digitální vydavatelé společnou kampaň s cílem zdůraznit význam místních médií pro ekonomické a demokratické zdraví země. Rakouská rozhlasová a televizní společnost (ORF), Asociace rakouských soukromých rozhlasových a televizních stanic (VÖP) a Asociace rakouských… Pokračovat ve čtení SVĚTOVÝ DEN PŘÍSTUPNOSTI: DŮLEŽITOST ZNAKOVÉHO JAZYKA A TITULKŮ V TELEVIZI

ITV VYUŽÍVÁ YOUTUBE JAKO STRATEGICKÝ DISTRIBUČNÍ A OBCHODNÍ KANÁL

24. 6. 2025

V rámci rozhodujícího odklonu od starších modelů založených pouze na vysílání ITV plně integrovala YouTube do své obsahové a obchodní strategie na přelomu let 2024 a 2025. Namísto využívání YouTube čistě jako propagačního kanálu přešla ITV k tomu, aby tuto platformu považovala za základní pilíř své distribuční architektury, zveřejňovala plnohodnotné epizody, spouštěla tematické kanály a… Pokračovat ve čtení SVĚTOVÝ DEN PŘÍSTUPNOSTI: DŮLEŽITOST ZNAKOVÉHO JAZYKA A TITULKŮ V TELEVIZI

ADS & DATA X SPA REINE ECO-PACK: ROZŠIŘUJÍ DOSAH TV REKLAMY PROSTŘEDNICTVÍM DATOVĚ ŘÍZENÉHO CÍLENÍ

22. 5. 2025

Kampaň SPA Reine Eco-Pack s Ads & Data nastavila nový standard v oblasti mediálních inovací tím, že kombinuje lineární televizi s adresovatelnou televizí (Smart AD) za účelem zvýšení dosahu a optimalizace frekvence. V kategorii neperlivých vod, která čelí rostoucímu tlaku ze strany zvyšující se konzumace vody z vodovodu a na cenu orientovaných soukromých značek, spolupracovala… Pokračovat ve čtení SVĚTOVÝ DEN PŘÍSTUPNOSTI: DŮLEŽITOST ZNAKOVÉHO JAZYKA A TITULKŮ V TELEVIZI

OPTIMALIZÁTOR FREKVENCE SPOLEČNOSTI ATRESMEDIA PUBLICIDAD

21. 5. 2025

Optimalizace frekvence v reklamě na připojených televizích Společnost Atresmedia Publicidad představila Frequency Optimizer, nové technologické řešení zaměřené na zlepšení účinnosti a efektivity reklamy na připojených televizích (CTV). Systém využívá technologii HbbTV (Hybrid Broadcast Broadband TV) a sofistikovanou platformu pro zobrazování reklam k řízení a kontrole frekvence reklam v reálném čase, což je pokrok, který dosud… Pokračovat ve čtení SVĚTOVÝ DEN PŘÍSTUPNOSTI: DŮLEŽITOST ZNAKOVÉHO JAZYKA A TITULKŮ V TELEVIZI

AD MANAGER BY RTL ADALLIANCE – JEDINEČNÁ BRÁNA K PREMIUM DIGITÁLNÍMU VIDEO INVENTÁŘI V EVROPĚ

17. 4. 2025

Jedinečná brána k prémiovému digitálnímu video inventáři v Evropě RTL AdAlliance představila AdManager, samoobslužnou reklamní platformu, která inzerentům umožňuje přímo nakupovat prémiový digitální video inventář na několika evropských trzích. Platforma konsoliduje přístup k Connected TV (CTV), Broadcaster Video-On-Demand (BVOD) a online video inventáři v rámci jediného uživatelsky přívětivého rozhraní. Jedná se o první řešení svého… Pokračovat ve čtení SVĚTOVÝ DEN PŘÍSTUPNOSTI: DŮLEŽITOST ZNAKOVÉHO JAZYKA A TITULKŮ V TELEVIZI

STUDIE VEVO A CHANNEL 4 – OTEVÍRÁ POTENCIÁL PREMIOVÉHO OBSAHU

17. 4. 2025

V souvislosti s probíhajícími diskusemi v oboru o definici prémiového obsahu a roli globálních streamovacích platforem v širším ekosystému „televize“ zveřejnila společnost Vevo, přední světová síť hudebních videí, která distribuuje největší síť prémiových hudebních kanálů na YouTube, novou studii. Výzkum provedený společností Amplified Intelligence nabízí cenné poznatky o vlivu zvýšené pozornosti, kterou prémiový obsah vyžaduje,… Pokračovat ve čtení SVĚTOVÝ DEN PŘÍSTUPNOSTI: DŮLEŽITOST ZNAKOVÉHO JAZYKA A TITULKŮ V TELEVIZI

KOUZLO OPAKOVÁNÍ: MAXIMALIZACE ÚČINKU REKLAMY

26. 3. 2025

Ve světě, kde jsou rozptýlení všudypřítomná, je upoutání pozornosti spotřebitelů jako snaha chytit blesk do láhve. Od procházení sociálních médií při sledování televize až po poslech rádia při řízení auta – spotřebitelé jsou často rozptýlení. To představuje pro inzerenty jedinečnou výzvu: jak se spojit s publikem, které se věnuje více činnostem najednou? Odpověď, jak se… Pokračovat ve čtení SVĚTOVÝ DEN PŘÍSTUPNOSTI: DŮLEŽITOST ZNAKOVÉHO JAZYKA A TITULKŮ V TELEVIZI

TELETEST 2.0: RAKOUSKÉ MĚŘENÍ TELEVIZE NOVÉ GENERACE

21. 3. 2025

Teletest 2.0 je nový rakouský systém měření televizního vysílání vyvinutý společností AGTT, který výrazně zlepšuje způsob měření sledovanosti a dosahu reklamy. Zavádí nový panel diváků se 100 000 syntetickými účastníky peoplemetru, což výrazně zvyšuje přesnost a hloubku měření sledovanosti, umožňuje sběr dat v reálném čase a zlepšuje kvalitu dat v celém rakouském televizním prostředí. Potřeba… Pokračovat ve čtení SVĚTOVÝ DEN PŘÍSTUPNOSTI: DŮLEŽITOST ZNAKOVÉHO JAZYKA A TITULKŮ V TELEVIZI

ADS & DATA: VYUŽITÍ BEHAVIORÁLNÍCH A KONTEXTOVÝCH POZNATKŮ PRO CHYTŘEJŠÍ REKLAMU

14. 2. 2025

V dnešním rychlém digitálním prostředí je Ads & Data průkopníkem v oblasti behaviorálního cílení. Jedná se o využití behaviorálních a kontextových dat k zobrazování nejrelevantnějších reklam. Tato case study se zabývá tím, jak cílení společnost Ads & Data využívá k inzerci, čímž zvyšuje výkonnost kampaní. Do konce roku by se tato technologie mohla rozšířit i… Pokračovat ve čtení SVĚTOVÝ DEN PŘÍSTUPNOSTI: DŮLEŽITOST ZNAKOVÉHO JAZYKA A TITULKŮ V TELEVIZI

BUDOUCNOST MALOOBCHODNÍCH MÉDIÍ: SPOLEČNÉ TRŽIŠTĚ PRO CÍLENOU TELEVIZNÍ REKLAMU

14. 2. 2025

Na podzim loňského roku společnosti FranceTV Publicité, M6 Publicité a RMC BFM Ads ve spolupráci se společností Unlimitail spustily TV Retail Connect, první společné maloobchodní mediální tržiště pro adresovatelnou televizi (ATV) a HVOD v zemi. Adresovatelná televize zaznamenala v posledních letech ve Francii znatelný nárůst, od začátku roku 2024 se počet impresí zvýšil o 41… Pokračovat ve čtení SVĚTOVÝ DEN PŘÍSTUPNOSTI: DŮLEŽITOST ZNAKOVÉHO JAZYKA A TITULKŮ V TELEVIZI

VŠECHNY CASE STUDIES