Kampaň SPA Reine Eco-Pack s Ads & Data nastavila nový standard v oblasti mediálních inovací tím, že kombinuje lineární televizi s adresovatelnou televizí (Smart AD) za účelem zvýšení dosahu a optimalizace frekvence. V kategorii neperlivých vod, která čelí rostoucímu tlaku ze strany zvyšující se konzumace vody z vodovodu a na cenu orientovaných soukromých značek, spolupracovala společnost SPA Reine s Ads&Data na upevnění své vedoucí pozice pomocí dat, aby oslovila více spotřebitelů chytřejším způsobem. Kampaň vycházela z poznatků z oceněného případu Cristal (více zde) a zavedla novou úroveň sofistikovanosti, optimalizaci frekvence pro diváky, kteří sledují televizi jen příležitostně, to vše poprvé v Belgii. Výsledkem je působivá ukázka toho, jak může cílení založené na datech zvýšit jak efektivitu médií, tak dopad značky.
Výzva a plán
Společnost SPA Reine potřebovala podpořit uvedení svého udržitelného balení 5L Eco-Pack kampaní, která by oslovila rodiny a mladé lidi. Toto publikum je však v dnešní době obtížné oslovit prostřednictvím tradiční televize, protože stále více z nich konzumuje média na digitálních platformách a lineární televizi sleduje méně často.
Úkolem kampaně bylo nejen tyto osoby oslovit, ale také to udělat efektivně, aniž by došlo k přeexponování silných televizních uživatelů a nedostatečnému oslovení lehkých diváků, což je problém, který tradiční lineární nákup sám o sobě nevyřeší.
Strategický záměr značky byl dvojí. Zaprvé, emocionálně znovu navázat kontakt se spotřebiteli zdůrazněním čistoty SPA Reine jako celoživotního spojence zdraví. Zadruhé, jít cestou udržitelnosti tím, že nabídne odpovědnější obalové řešení. Z těchto cílů vycházela mediální strategie: přilákat toto publikum prostřednictvím kombinace širokého lineárního dosahu a přesného retargetingu Smart AD.
Realizace
Ads & Data, jako společný podnik hlavních poskytovatelů telekomunikačních služeb Telenet a Proximus, poskytla přístup k bezkonkurenčnímu fondu dat o set-top boxech první strany, což umožnilo dosáhnout takové úrovně přesnosti v televizním nákupu, jaká nebyla v Belgii dosud použita. Prostřednictvím dvouvlnné mediální strategie se Ads & Data odklonila od jednorázového plánování a přešla k modelu založenému na datech a výkonnosti.
Kampaň začala třítýdenním vysíláním lineární televize na kanálech Play, které byly vybrány pro svou silnou odezvu u luxusního a mladšího publika. Tato první fáze vybudovala základní masové povědomí, ale její hlubší funkce byla diagnostická. S využitím bohatých dat ze set-top boxů dostupných prostřednictvím Ads & Data bylo publikum po průletu segmentováno do dvou skupin: silní diváci, kteří reklamu viděli vícekrát, a slabí diváci, kteří ji viděli pouze jednou.
Tato segmentace umožnila vysokou úroveň inteligence pro druhou fázi. Namísto pokračování v širokém lineárním nákupu se kampaň zcela přesunula na Smart AD, adresovatelné televizní řešení společnosti Ads & Data. Díky této technologii mohla kampaň přesně vyloučit diváky, kteří již byli osloveni, a zaměřit úsilí na ty, kteří reklamu neviděli vůbec nebo ji viděli pouze jednou. Při realizaci nešlo jen o přírůstkový zásah, ale o kontrolu frekvence, což žádná lineární kampaň s takovou granularitou nemohla nabídnout.
Bylo to poprvé v Belgii, kdy kampaň aplikovala optimalizaci frekvence speciálně pro lehké televizní diváky pomocí adresovatelné televize. Navrstvením této druhé, chytřejší vlny pomohla společnost Ads & Data společnosti SPA Reine zesílit své sdělení bez plýtvání a zajistit, aby mediální rozpočet šel pouze tam, kde bude mít přidanou hodnotu.
Výkonnost a výsledky
Výsledky vypovídají o síle kombinace dosahu a přesnosti. Pokud jde o média, samotná lineární televize dosáhla 46 % zásahu v rámci hlavní cílové skupiny (dospělí 25 let , sociální skupiny 1-4). Po zapojení služby Smart AD se celkový dosah vyšplhal na 57 %, což představuje 23% nárůst čistého dosahu. Stejně účinná byla i strategie frekvence. Smart AD přinesl průměrně 3,8 OTS lehkým divákům, kteří předtím viděli reklamu pouze jednou, což ukazuje jasnou schopnost škálovat pozornost bez nadměrného vystavení.
Stejně silný byl i dopad na značku. Nezávislá studie provedená společností Ads & Data ukázala, že povědomí o reklamě dosáhlo 58 %, zatímco rozpoznatelnost se pohybovala na úrovni 40 %, což je v obou případech blízko referenčních hodnot nebo nad nimi. Kampaň získala vysoké hodnocení 8,3 (benchmark: 7,7) a bylo jí připsáno posílení image SPA Reine v klíčových atributech, jako je kvalita, ekologická odpovědnost a poměr ceny a kvality. Mezi nekupujícími vzrostl zájem o značku z 22 % na 51 %, což je více než dvojnásobek a výrazně nad referenčními hodnotami v oboru.
Tato kampaň je případovou studií toho, jak inteligentně spojit tradiční mediální rozsah s přesností založenou na datech. Využitím technologie Smart AD nejen pro cílení, ale i pro optimalizaci frekvence na úrovni diváků se společnost SPA Reine posunula nad rámec běžných metrik dosahu a přinesla skutečnou hodnotu pro publikum. Jako první kampaň v Belgii, která uplatnila tuto úroveň řízení frekvence v televizní reklamě, představuje významný milník nejen pro značku, ale pro mediální průmysl obecně.
Výsledky byly přesvědčivé. Celkový zásah v hlavní cílové skupině 25 upscale vzrostl ze 46 % pouze prostřednictvím lineární reklamy na 57 % po přidání Smart AD, což představuje 23% nárůst. A co je ještě důležitější, frekvence mezi dříve nedostatečně oslovenými diváky lehké televize vyskočila z jednoho zobrazení na průměrných 3,8, což znamená, že kampaň nejen zasáhla více lidí, ale zasáhla je smysluplně.
Kromě mediálních ukazatelů byl zřejmý i dopad na značku. Nezávislá studie provedená společností Ads & Data odhalila silné povědomí o reklamě a vysoké skóre ocenění, přičemž mezi nekupujícími došlo k 2,3násobnému nárůstu zvažování značky. To dokázalo, že kombinace emotivní kreativy s inteligentní mediální distribucí může přinést ohlas i výsledky.
Závěrem lze říci, že tato kampaň byla příkladem toho, jak může přesné cílení a rozsáhlá data o divácích společnosti Ads & Data posunout televizní média do budoucnosti. Ukázala, jak může klasické médium, pokud je obohaceno o adresovatelnou technologii, čelit moderním marketingovým výzvám a přinést měřitelnou obchodní hodnotu, chytřejší investice a hlubší dopad na značku.
Zdroj: egta.com
DALŠÍ PŘÍPADOVÉ STUDIE
PROMĚNA LOTERIE V PŮSOBIVÝ ZÁŽITEK V ROZŠÍŘENÉ REALITĚ
11. 9. 2025V létě 2025 společnost RTL AdAlliance v Rakousku přetvořila tradiční loterie na interaktivní zážitek s rozšířenou realitou. Místo čekání na cenu v fyzickém balíčku zaslaném vítězům mohli účastníci pomocí smartphonu umístit virtuální dárkovou krabičku do svého obývacího pokoje a sami ji rozbalit. To, co bylo dlouho statickým objektem, se najednou stalo hravým a nezapomenutelným zážitkem,… Pokračovat ve čtení ADS & DATA X SPA REINE ECO-PACK: ROZŠIŘUJÍ DOSAH TV REKLAMY PROSTŘEDNICTVÍM DATOVĚ ŘÍZENÉHO CÍLENÍ
SPOTDELI: JEDNOTNÁ PLATFORMA PRO UMÍSTĚNÍ TV REKLAMY V HOLANDSKU
17. 7. 2025V rámci významného kroku směrem k modernizaci a zefektivnění spolupráce Screenforce s televizními vysílateli v Nizozemsku spustila SpotDeli, centralizovanou platformu pro předkládání televizních reklam. SpotDeli, vyvinutý společnostmi Screenforce a MediaLab, se stal exkluzivní bránou pro dodávání reklamních spotů do hlavních nizozemských prodejních domů, včetně Ster, Talpa Network a Ad Alliance. Tento vývoj zjednodušuje a standardizuje… Pokračovat ve čtení ADS & DATA X SPA REINE ECO-PACK: ROZŠIŘUJÍ DOSAH TV REKLAMY PROSTŘEDNICTVÍM DATOVĚ ŘÍZENÉHO CÍLENÍ
MADE IN AUSTRIA – MADE FOR AUSTRIA
16. 7. 2025Jednotná mediální kampaň pro rakouský reklamní ekosystém Poprvé v historii zahájila celá rakouská mediální branže, veřejnoprávní i soukromé vysílací společnosti, tiskoví a digitální vydavatelé společnou kampaň s cílem zdůraznit význam místních médií pro ekonomické a demokratické zdraví země. Rakouská rozhlasová a televizní společnost (ORF), Asociace rakouských soukromých rozhlasových a televizních stanic (VÖP) a Asociace rakouských… Pokračovat ve čtení ADS & DATA X SPA REINE ECO-PACK: ROZŠIŘUJÍ DOSAH TV REKLAMY PROSTŘEDNICTVÍM DATOVĚ ŘÍZENÉHO CÍLENÍ
ITV VYUŽÍVÁ YOUTUBE JAKO STRATEGICKÝ DISTRIBUČNÍ A OBCHODNÍ KANÁL
24. 6. 2025V rámci rozhodujícího odklonu od starších modelů založených pouze na vysílání ITV plně integrovala YouTube do své obsahové a obchodní strategie na přelomu let 2024 a 2025. Namísto využívání YouTube čistě jako propagačního kanálu přešla ITV k tomu, aby tuto platformu považovala za základní pilíř své distribuční architektury, zveřejňovala plnohodnotné epizody, spouštěla tematické kanály a… Pokračovat ve čtení ADS & DATA X SPA REINE ECO-PACK: ROZŠIŘUJÍ DOSAH TV REKLAMY PROSTŘEDNICTVÍM DATOVĚ ŘÍZENÉHO CÍLENÍ
ADS & DATA X SPA REINE ECO-PACK: ROZŠIŘUJÍ DOSAH TV REKLAMY PROSTŘEDNICTVÍM DATOVĚ ŘÍZENÉHO CÍLENÍ
22. 5. 2025Kampaň SPA Reine Eco-Pack s Ads & Data nastavila nový standard v oblasti mediálních inovací tím, že kombinuje lineární televizi s adresovatelnou televizí (Smart AD) za účelem zvýšení dosahu a optimalizace frekvence. V kategorii neperlivých vod, která čelí rostoucímu tlaku ze strany zvyšující se konzumace vody z vodovodu a na cenu orientovaných soukromých značek, spolupracovala… Pokračovat ve čtení ADS & DATA X SPA REINE ECO-PACK: ROZŠIŘUJÍ DOSAH TV REKLAMY PROSTŘEDNICTVÍM DATOVĚ ŘÍZENÉHO CÍLENÍ
OPTIMALIZÁTOR FREKVENCE SPOLEČNOSTI ATRESMEDIA PUBLICIDAD
21. 5. 2025Optimalizace frekvence v reklamě na připojených televizích Společnost Atresmedia Publicidad představila Frequency Optimizer, nové technologické řešení zaměřené na zlepšení účinnosti a efektivity reklamy na připojených televizích (CTV). Systém využívá technologii HbbTV (Hybrid Broadcast Broadband TV) a sofistikovanou platformu pro zobrazování reklam k řízení a kontrole frekvence reklam v reálném čase, což je pokrok, který dosud… Pokračovat ve čtení ADS & DATA X SPA REINE ECO-PACK: ROZŠIŘUJÍ DOSAH TV REKLAMY PROSTŘEDNICTVÍM DATOVĚ ŘÍZENÉHO CÍLENÍ
AD MANAGER BY RTL ADALLIANCE – JEDINEČNÁ BRÁNA K PREMIUM DIGITÁLNÍMU VIDEO INVENTÁŘI V EVROPĚ
17. 4. 2025Jedinečná brána k prémiovému digitálnímu video inventáři v Evropě RTL AdAlliance představila AdManager, samoobslužnou reklamní platformu, která inzerentům umožňuje přímo nakupovat prémiový digitální video inventář na několika evropských trzích. Platforma konsoliduje přístup k Connected TV (CTV), Broadcaster Video-On-Demand (BVOD) a online video inventáři v rámci jediného uživatelsky přívětivého rozhraní. Jedná se o první řešení svého… Pokračovat ve čtení ADS & DATA X SPA REINE ECO-PACK: ROZŠIŘUJÍ DOSAH TV REKLAMY PROSTŘEDNICTVÍM DATOVĚ ŘÍZENÉHO CÍLENÍ
STUDIE VEVO A CHANNEL 4 – OTEVÍRÁ POTENCIÁL PREMIOVÉHO OBSAHU
17. 4. 2025V souvislosti s probíhajícími diskusemi v oboru o definici prémiového obsahu a roli globálních streamovacích platforem v širším ekosystému „televize“ zveřejnila společnost Vevo, přední světová síť hudebních videí, která distribuuje největší síť prémiových hudebních kanálů na YouTube, novou studii. Výzkum provedený společností Amplified Intelligence nabízí cenné poznatky o vlivu zvýšené pozornosti, kterou prémiový obsah vyžaduje,… Pokračovat ve čtení ADS & DATA X SPA REINE ECO-PACK: ROZŠIŘUJÍ DOSAH TV REKLAMY PROSTŘEDNICTVÍM DATOVĚ ŘÍZENÉHO CÍLENÍ
KOUZLO OPAKOVÁNÍ: MAXIMALIZACE ÚČINKU REKLAMY
26. 3. 2025Ve světě, kde jsou rozptýlení všudypřítomná, je upoutání pozornosti spotřebitelů jako snaha chytit blesk do láhve. Od procházení sociálních médií při sledování televize až po poslech rádia při řízení auta – spotřebitelé jsou často rozptýlení. To představuje pro inzerenty jedinečnou výzvu: jak se spojit s publikem, které se věnuje více činnostem najednou? Odpověď, jak se… Pokračovat ve čtení ADS & DATA X SPA REINE ECO-PACK: ROZŠIŘUJÍ DOSAH TV REKLAMY PROSTŘEDNICTVÍM DATOVĚ ŘÍZENÉHO CÍLENÍ
TELETEST 2.0: RAKOUSKÉ MĚŘENÍ TELEVIZE NOVÉ GENERACE
21. 3. 2025Teletest 2.0 je nový rakouský systém měření televizního vysílání vyvinutý společností AGTT, který výrazně zlepšuje způsob měření sledovanosti a dosahu reklamy. Zavádí nový panel diváků se 100 000 syntetickými účastníky peoplemetru, což výrazně zvyšuje přesnost a hloubku měření sledovanosti, umožňuje sběr dat v reálném čase a zlepšuje kvalitu dat v celém rakouském televizním prostředí. Potřeba… Pokračovat ve čtení ADS & DATA X SPA REINE ECO-PACK: ROZŠIŘUJÍ DOSAH TV REKLAMY PROSTŘEDNICTVÍM DATOVĚ ŘÍZENÉHO CÍLENÍ
ADS & DATA: VYUŽITÍ BEHAVIORÁLNÍCH A KONTEXTOVÝCH POZNATKŮ PRO CHYTŘEJŠÍ REKLAMU
14. 2. 2025V dnešním rychlém digitálním prostředí je Ads & Data průkopníkem v oblasti behaviorálního cílení. Jedná se o využití behaviorálních a kontextových dat k zobrazování nejrelevantnějších reklam. Tato case study se zabývá tím, jak cílení společnost Ads & Data využívá k inzerci, čímž zvyšuje výkonnost kampaní. Do konce roku by se tato technologie mohla rozšířit i… Pokračovat ve čtení ADS & DATA X SPA REINE ECO-PACK: ROZŠIŘUJÍ DOSAH TV REKLAMY PROSTŘEDNICTVÍM DATOVĚ ŘÍZENÉHO CÍLENÍ
BUDOUCNOST MALOOBCHODNÍCH MÉDIÍ: SPOLEČNÉ TRŽIŠTĚ PRO CÍLENOU TELEVIZNÍ REKLAMU
14. 2. 2025Na podzim loňského roku společnosti FranceTV Publicité, M6 Publicité a RMC BFM Ads ve spolupráci se společností Unlimitail spustily TV Retail Connect, první společné maloobchodní mediální tržiště pro adresovatelnou televizi (ATV) a HVOD v zemi. Adresovatelná televize zaznamenala v posledních letech ve Francii znatelný nárůst, od začátku roku 2024 se počet impresí zvýšil o 41… Pokračovat ve čtení ADS & DATA X SPA REINE ECO-PACK: ROZŠIŘUJÍ DOSAH TV REKLAMY PROSTŘEDNICTVÍM DATOVĚ ŘÍZENÉHO CÍLENÍ