Egtabite v tomto týdnu zkoumá kreativní kampaň, kterou přinesl irský vysílatel RTÉ v jedinečném obsahovém partnerství s mediální agenturou Mediacom a renomovaným maloobchodním řetězcem Boots. Cílem partnerství bylo vytvořit integrovanou obsahovou spolupráci, která by z Boots vybudovala prémiovou cílovou stanici pro značky kosmetických přípravků. Základem byla platforma televizního pořadu o kosmetice a líčení Glow Up Ireland.
Společnosti Boots v Irsku v důsledku pokračující eroze podílu na prémiové kosmetice hrozilo, že bude známější díky léčivým nápojům a náplastem. Pro zvýšení penetrace potřebovala přesvědčit novou generaci „vyznavačů kosmetiky“, že Boots je důvěryhodnou destinací pro všechny její zkrášlovací potřeby. V kategorii, která spoléhá na tradiční média, by na takový úkol pouze lineární televize nestačila. RTÉ vytvořila v souladu s digitální obsahovou strategií společnosti Boots jedinečné partnerství se zakázkovou nativní a digitální aktivací, vybudovanou na platformě televizní kosmetické show Glow Up Ireland.
Sponzorství a product placement v pořadu
Glow Up Ireland je zábavný soutěžní seriál. Deset nejlepších amatérských umělců v oblasti líčení v Irsku v něm dostává řadu úkolů, kde projeví své technické znalosti, dovednosti, umělecké kvality a představivost. Všichni mají za úkol vytvořit pomocí líčení úchvatné transformace a všechny se odehrávají ve speciálním studiu – Glow Up HQ. Jeden z desítky soutěžících je korunován jako příští make-upová hvězda Irska a vyhrává fantastickou příležitost rozvinout svou profesní kariéru.
Na základě informací od agentury Mediacom měla RTÉ za úkol navrhnout obsahové partnerství, které by pomohlo přilákat pozornost klíčového segmentu společnosti Boots, označovaného jako „vyznavači kosmetiky“. Základem řešení pro vznik partnerství bylo sponzorství vůbec první série pořadu Glow Up Ireland. Zahrnovalo reklamní předěly sponzorů a product placement v pořadu. Sponzoring (a představované produkty) podpořilo také rozšíření kampaně společnosti Boots na všechny digitální venkovní kanály, sociální sítě, reklamy na hlavních webových stránkách, vyhledávače a programatickou reklamu.
Nativní realizace udělaly své
RTÉ chtěla partnerství uvést do života nějakým hmatatelným, výmluvným způsobem. Vymyslela proto exkluzivní původní video sérii nabízející praktické rady, jak dosáhnout vzhledu, který se objevil v jednotlivých epizodách pořadu Glow Up Ireland díky umělkyni v oblasti líčení Aideen Kate. Aideen má 159 000 sledujících na Instagramu, a proto byla pro obsah jedinečným přínosem. Každý nativní kousek odrážel lineární vysílání a odpovídající nativní díl se zveřejňoval ráno po lineárním vysílání.
Nativních realizací bylo celkem osm a každá obsahovala osm na míru vytvořených video epizod. Aby RTÉ přiměla nativní složku k ještě většímu výkonu, zavedla funkci „klikni a kup“. Všechny produkty používané v nativním obsahu a videu bylo možné okamžitě koupit pomocí e-commerce centra „Glow-Up“ společnosti Boots v Irsku. Veškerá video aktiva vytvořená RTÉ se také přeformátovala a dodala společnosti Boots pro potřeby sociálních médií.
Skvělé kampaně přinášejí výsledky
Partnerství situaci kosmetických produktů v Boots vylepšilo díky inspirativnímu obsahu a optimalizované digitální cestě. Ta zvýšila prodeje a zároveň vylepšila pověst kosmetiky nabízené společností Boots:
Glow Up bylo zdrojem dramatického nárůstu výnosů o 40 % oproti roku 2020 a způsobilo 30% meziroční zvýšení objemu
90 % diváků vystavených vlivu kampaně považovalo partnerství za dokonalé spojení
Nedílnou součástí využití poptávky po nejnovějších produktech bylo vyhledávání – návratnost investic do reklamy na prémiové kosmetické produkty během kampaně Glow Up se zvýšila oproti roku 2020 o 54 % a oproti roku 2019 o ohromných 147 %.
Nativní obsah měl více než 82 000 zhlédnutí a doručeno bylo více než 14 milionů displejových impresí spojených značek
Jedinečná tvůrčí spolupráce – RTÉ vytvořila a uvedla sesterskou nativní sérii, která doplňovala televizní pořady a posilovala elektronický obchod
Klíčové je, že irští nakupující se dívají na Boots jinak a ve větší míře souhlasí s tvrzením, že u Boots najdou značky, které si chtějí koupit (73%)
Zde si můžete přečíst více o této i desítkách dalších kampaní v nejnovějších publikacích Egta ze série Creative Cases.
DALŠÍ PŘÍPADOVÉ STUDIE
PROMĚNA LOTERIE V PŮSOBIVÝ ZÁŽITEK V ROZŠÍŘENÉ REALITĚ
11. 9. 2025V létě 2025 společnost RTL AdAlliance v Rakousku přetvořila tradiční loterie na interaktivní zážitek s rozšířenou realitou. Místo čekání na cenu v fyzickém balíčku zaslaném vítězům mohli účastníci pomocí smartphonu umístit virtuální dárkovou krabičku do svého obývacího pokoje a sami ji rozbalit. To, co bylo dlouho statickým objektem, se najednou stalo hravým a nezapomenutelným zážitkem,… Pokračovat ve čtení EGTABITE 428: ZVÝŠENÍ PRODEJŮ SPOLEČNOSTI BOOTS DÍKY KRÁSE SKVĚLÉHO OBSAHU
SPOTDELI: JEDNOTNÁ PLATFORMA PRO UMÍSTĚNÍ TV REKLAMY V HOLANDSKU
17. 7. 2025V rámci významného kroku směrem k modernizaci a zefektivnění spolupráce Screenforce s televizními vysílateli v Nizozemsku spustila SpotDeli, centralizovanou platformu pro předkládání televizních reklam. SpotDeli, vyvinutý společnostmi Screenforce a MediaLab, se stal exkluzivní bránou pro dodávání reklamních spotů do hlavních nizozemských prodejních domů, včetně Ster, Talpa Network a Ad Alliance. Tento vývoj zjednodušuje a standardizuje… Pokračovat ve čtení EGTABITE 428: ZVÝŠENÍ PRODEJŮ SPOLEČNOSTI BOOTS DÍKY KRÁSE SKVĚLÉHO OBSAHU
MADE IN AUSTRIA – MADE FOR AUSTRIA
16. 7. 2025Jednotná mediální kampaň pro rakouský reklamní ekosystém Poprvé v historii zahájila celá rakouská mediální branže, veřejnoprávní i soukromé vysílací společnosti, tiskoví a digitální vydavatelé společnou kampaň s cílem zdůraznit význam místních médií pro ekonomické a demokratické zdraví země. Rakouská rozhlasová a televizní společnost (ORF), Asociace rakouských soukromých rozhlasových a televizních stanic (VÖP) a Asociace rakouských… Pokračovat ve čtení EGTABITE 428: ZVÝŠENÍ PRODEJŮ SPOLEČNOSTI BOOTS DÍKY KRÁSE SKVĚLÉHO OBSAHU
ITV VYUŽÍVÁ YOUTUBE JAKO STRATEGICKÝ DISTRIBUČNÍ A OBCHODNÍ KANÁL
24. 6. 2025V rámci rozhodujícího odklonu od starších modelů založených pouze na vysílání ITV plně integrovala YouTube do své obsahové a obchodní strategie na přelomu let 2024 a 2025. Namísto využívání YouTube čistě jako propagačního kanálu přešla ITV k tomu, aby tuto platformu považovala za základní pilíř své distribuční architektury, zveřejňovala plnohodnotné epizody, spouštěla tematické kanály a… Pokračovat ve čtení EGTABITE 428: ZVÝŠENÍ PRODEJŮ SPOLEČNOSTI BOOTS DÍKY KRÁSE SKVĚLÉHO OBSAHU
ADS & DATA X SPA REINE ECO-PACK: ROZŠIŘUJÍ DOSAH TV REKLAMY PROSTŘEDNICTVÍM DATOVĚ ŘÍZENÉHO CÍLENÍ
22. 5. 2025Kampaň SPA Reine Eco-Pack s Ads & Data nastavila nový standard v oblasti mediálních inovací tím, že kombinuje lineární televizi s adresovatelnou televizí (Smart AD) za účelem zvýšení dosahu a optimalizace frekvence. V kategorii neperlivých vod, která čelí rostoucímu tlaku ze strany zvyšující se konzumace vody z vodovodu a na cenu orientovaných soukromých značek, spolupracovala… Pokračovat ve čtení EGTABITE 428: ZVÝŠENÍ PRODEJŮ SPOLEČNOSTI BOOTS DÍKY KRÁSE SKVĚLÉHO OBSAHU
OPTIMALIZÁTOR FREKVENCE SPOLEČNOSTI ATRESMEDIA PUBLICIDAD
21. 5. 2025Optimalizace frekvence v reklamě na připojených televizích Společnost Atresmedia Publicidad představila Frequency Optimizer, nové technologické řešení zaměřené na zlepšení účinnosti a efektivity reklamy na připojených televizích (CTV). Systém využívá technologii HbbTV (Hybrid Broadcast Broadband TV) a sofistikovanou platformu pro zobrazování reklam k řízení a kontrole frekvence reklam v reálném čase, což je pokrok, který dosud… Pokračovat ve čtení EGTABITE 428: ZVÝŠENÍ PRODEJŮ SPOLEČNOSTI BOOTS DÍKY KRÁSE SKVĚLÉHO OBSAHU
AD MANAGER BY RTL ADALLIANCE – JEDINEČNÁ BRÁNA K PREMIUM DIGITÁLNÍMU VIDEO INVENTÁŘI V EVROPĚ
17. 4. 2025Jedinečná brána k prémiovému digitálnímu video inventáři v Evropě RTL AdAlliance představila AdManager, samoobslužnou reklamní platformu, která inzerentům umožňuje přímo nakupovat prémiový digitální video inventář na několika evropských trzích. Platforma konsoliduje přístup k Connected TV (CTV), Broadcaster Video-On-Demand (BVOD) a online video inventáři v rámci jediného uživatelsky přívětivého rozhraní. Jedná se o první řešení svého… Pokračovat ve čtení EGTABITE 428: ZVÝŠENÍ PRODEJŮ SPOLEČNOSTI BOOTS DÍKY KRÁSE SKVĚLÉHO OBSAHU
STUDIE VEVO A CHANNEL 4 – OTEVÍRÁ POTENCIÁL PREMIOVÉHO OBSAHU
17. 4. 2025V souvislosti s probíhajícími diskusemi v oboru o definici prémiového obsahu a roli globálních streamovacích platforem v širším ekosystému „televize“ zveřejnila společnost Vevo, přední světová síť hudebních videí, která distribuuje největší síť prémiových hudebních kanálů na YouTube, novou studii. Výzkum provedený společností Amplified Intelligence nabízí cenné poznatky o vlivu zvýšené pozornosti, kterou prémiový obsah vyžaduje,… Pokračovat ve čtení EGTABITE 428: ZVÝŠENÍ PRODEJŮ SPOLEČNOSTI BOOTS DÍKY KRÁSE SKVĚLÉHO OBSAHU
KOUZLO OPAKOVÁNÍ: MAXIMALIZACE ÚČINKU REKLAMY
26. 3. 2025Ve světě, kde jsou rozptýlení všudypřítomná, je upoutání pozornosti spotřebitelů jako snaha chytit blesk do láhve. Od procházení sociálních médií při sledování televize až po poslech rádia při řízení auta – spotřebitelé jsou často rozptýlení. To představuje pro inzerenty jedinečnou výzvu: jak se spojit s publikem, které se věnuje více činnostem najednou? Odpověď, jak se… Pokračovat ve čtení EGTABITE 428: ZVÝŠENÍ PRODEJŮ SPOLEČNOSTI BOOTS DÍKY KRÁSE SKVĚLÉHO OBSAHU
TELETEST 2.0: RAKOUSKÉ MĚŘENÍ TELEVIZE NOVÉ GENERACE
21. 3. 2025Teletest 2.0 je nový rakouský systém měření televizního vysílání vyvinutý společností AGTT, který výrazně zlepšuje způsob měření sledovanosti a dosahu reklamy. Zavádí nový panel diváků se 100 000 syntetickými účastníky peoplemetru, což výrazně zvyšuje přesnost a hloubku měření sledovanosti, umožňuje sběr dat v reálném čase a zlepšuje kvalitu dat v celém rakouském televizním prostředí. Potřeba… Pokračovat ve čtení EGTABITE 428: ZVÝŠENÍ PRODEJŮ SPOLEČNOSTI BOOTS DÍKY KRÁSE SKVĚLÉHO OBSAHU
ADS & DATA: VYUŽITÍ BEHAVIORÁLNÍCH A KONTEXTOVÝCH POZNATKŮ PRO CHYTŘEJŠÍ REKLAMU
14. 2. 2025V dnešním rychlém digitálním prostředí je Ads & Data průkopníkem v oblasti behaviorálního cílení. Jedná se o využití behaviorálních a kontextových dat k zobrazování nejrelevantnějších reklam. Tato case study se zabývá tím, jak cílení společnost Ads & Data využívá k inzerci, čímž zvyšuje výkonnost kampaní. Do konce roku by se tato technologie mohla rozšířit i… Pokračovat ve čtení EGTABITE 428: ZVÝŠENÍ PRODEJŮ SPOLEČNOSTI BOOTS DÍKY KRÁSE SKVĚLÉHO OBSAHU
BUDOUCNOST MALOOBCHODNÍCH MÉDIÍ: SPOLEČNÉ TRŽIŠTĚ PRO CÍLENOU TELEVIZNÍ REKLAMU
14. 2. 2025Na podzim loňského roku společnosti FranceTV Publicité, M6 Publicité a RMC BFM Ads ve spolupráci se společností Unlimitail spustily TV Retail Connect, první společné maloobchodní mediální tržiště pro adresovatelnou televizi (ATV) a HVOD v zemi. Adresovatelná televize zaznamenala v posledních letech ve Francii znatelný nárůst, od začátku roku 2024 se počet impresí zvýšil o 41… Pokračovat ve čtení EGTABITE 428: ZVÝŠENÍ PRODEJŮ SPOLEČNOSTI BOOTS DÍKY KRÁSE SKVĚLÉHO OBSAHU