EGTABITE 277: MARY POPPINS SE VRACÍ – KREATIVNÍ PROPAGAČNÍ KAMPAŇ RMB A FLASH PRO WALT DISNEY PICTURES
spolupráce s

8. 11. 2019

Superkalifradžilistikexpijalidózní. Zní tohle předlouhé slovo povědomě, nebo je to jen nějaká hatmatilka, kterou ani nejde vyslovit? Pro mnohé byla Mary Poppins důležitou součástí éry bezstarostného dětství, ale pro jiné, zejména pro generaci mileniálů, je to jen nějaká stará smyšlená postava, o které toho moc nevědí. Egtabite v tomto týdnu představuje inovativní formát kreativní jednotky RMB nazvané FLASH. Jejím cílem je znovu propojit mladší diváky s touto známou postavou, a to přesně ve chvíli, kdy jde do kin film Mary Poppins se vrací.

Kreativní případ

Interní jednotka pro obsah a kreativitu jihobelgické agentury RMB působící pod názvem FLASH měla na starosti kreativní formát pro klienta Walt Disney Pictures.

Hlavní premisou propagační kampaně bylo inspirovat mladé dospělé a rodiny s dětmi a pomoct jim obnovit vztah k nejznámější chůvě na světě. Jedním z náročných aspektů kampaně bylo vytvoření pouta mezi mladým publikem a Mary Poppins. Od uvedení prvního filmu do kin totiž uběhlo padesát let.

Dva hlavní cíle tohoto kreativního formátu spočívaly ve vytvoření nového kouzelného světa, který ladí se světem Mary Poppins, a před uvedením snímku vést účinnou virální komunikační kampaň.

Belgický influencer

Jak lépe oslovit mladé publikum než vybrat filmu ambasadora – populární osobu, která je modelovým příkladem mileniála a kterou už si diváci v duchu s Mary Poppins spojují?

FLASH proto jako ambasadora pro film Mary Poppins se vrací angažoval Loïca Notteta, známou belgickou osobnost, tanečníka a zpěváka, který v Belgii získal popularitu díky hudební talentové show The Voice. Díky Loïcovu talentu, početné komunitě sledujících na belgických sociálních sítích a jeho pěveckým a vokálním dovednostem se FLASH rozhodl, že vytvoří 120sekundový hudební video klip, kde Loïc zpívá a tančí na známou píseň Supercalifragilisticexpialidocious. Píseň a tanec si zvolil klient Walt Disney Pictures. Návrh kostýmů a některé improvizované taneční pohyby obstarali herci a sám zpěvák, který už se se stejnou písní proslavil v pořadu Dancing with the Stars v roce 2015 ve Francii.

Ve video klipu bylo mnoho složek, které pomohly dokreslit kouzelný svět Mary Poppins, např. jedinečné pestrobarevné kostýmy, neoklasicistní interiér bruselského tanečního sálu Concert Noble z 30. let a taneční pohyby z minulého století. To bohatě stačilo pro vytvoření okamžitého a jasného spojení se slavným Disneyovým filmem, zatímco Loïcova tvář už byla belgickým divákům známá.

Dvacetisekundová upoutávka na dvouminutový video klip propagovala osmou řadu belgické verze pořadu The Voice i příchod slavného pokračování disneyovského filmu do belgických kin.

FLASH dále posílil virální rozruch ještě před premiérou vytvořením společenské akce kolem filmování klipu. Loïc Nottet ochotně rozdával rozhovory tisku, fotil se s fanoušky, vysvětloval své emocionální propojení s filmem, dokonce se s diváky v kině podělil o popcorn.

Filmování klipu se vysílalo živě online (na facebookových stránkách Disney a Loïca Notteta), 20sekundová upoutávka propagující The Voice a premiéru filmu Mary Poppins se vrací běžela v televizi. Vysílání na sociálních sítích i televizních kanálech vzbudilo očekávání a vytvořilo velmi zvláštní atmosféru pro samotný film.

Celá kreativní kampaň byla nakonec pozoruhodně úspěšná. V Belgii i ve Francii se o ní na sociálních sítích a v tisku hodně psalo. Obchodní zastupitelství a mediální agentura, které na realizaci tohoto projektu spolupracovaly, také dostaly cenu za kreativu. Kostýmy zhotovené podle zpěvákova návrhu a použité ve video klipu se později vydražily ve prospěch nadace Viva for Life.

Další kroky

Díky velké pozornosti, kterou si kreativní kampaň získala, vznikla podobná kampaň kolem filmu The Avengers. Vystupoval v ní známý belgický fotbalista Michy Batshuayi Atunga, jehož osobní cesta se v mnohém podobala zápletce filmu o superhrdinech.

 

DALŠÍ PŘÍPADOVÉ STUDIE



PROMĚNA LOTERIE V PŮSOBIVÝ ZÁŽITEK V ROZŠÍŘENÉ REALITĚ

11. 9. 2025

V létě 2025 společnost RTL AdAlliance v Rakousku přetvořila tradiční loterie na interaktivní zážitek s rozšířenou realitou. Místo čekání na cenu v fyzickém balíčku zaslaném vítězům mohli účastníci pomocí smartphonu umístit virtuální dárkovou krabičku do svého obývacího pokoje a sami ji rozbalit. To, co bylo dlouho statickým objektem, se najednou stalo hravým a nezapomenutelným zážitkem,… Pokračovat ve čtení EGTABITE 277: MARY POPPINS SE VRACÍ – KREATIVNÍ PROPAGAČNÍ KAMPAŇ RMB A FLASH PRO WALT DISNEY PICTURES

SPOTDELI: JEDNOTNÁ PLATFORMA PRO UMÍSTĚNÍ TV REKLAMY V HOLANDSKU

17. 7. 2025

V rámci významného kroku směrem k modernizaci a zefektivnění spolupráce Screenforce s televizními vysílateli v Nizozemsku spustila SpotDeli, centralizovanou platformu pro předkládání televizních reklam. SpotDeli, vyvinutý společnostmi Screenforce a MediaLab, se stal exkluzivní bránou pro dodávání reklamních spotů do hlavních nizozemských prodejních domů, včetně Ster, Talpa Network a Ad Alliance. Tento vývoj zjednodušuje a standardizuje… Pokračovat ve čtení EGTABITE 277: MARY POPPINS SE VRACÍ – KREATIVNÍ PROPAGAČNÍ KAMPAŇ RMB A FLASH PRO WALT DISNEY PICTURES

MADE IN AUSTRIA – MADE FOR AUSTRIA

16. 7. 2025

Jednotná mediální kampaň pro rakouský reklamní ekosystém Poprvé v historii zahájila celá rakouská mediální branže, veřejnoprávní i soukromé vysílací společnosti, tiskoví a digitální vydavatelé společnou kampaň s cílem zdůraznit význam místních médií pro ekonomické a demokratické zdraví země. Rakouská rozhlasová a televizní společnost (ORF), Asociace rakouských soukromých rozhlasových a televizních stanic (VÖP) a Asociace rakouských… Pokračovat ve čtení EGTABITE 277: MARY POPPINS SE VRACÍ – KREATIVNÍ PROPAGAČNÍ KAMPAŇ RMB A FLASH PRO WALT DISNEY PICTURES

ITV VYUŽÍVÁ YOUTUBE JAKO STRATEGICKÝ DISTRIBUČNÍ A OBCHODNÍ KANÁL

24. 6. 2025

V rámci rozhodujícího odklonu od starších modelů založených pouze na vysílání ITV plně integrovala YouTube do své obsahové a obchodní strategie na přelomu let 2024 a 2025. Namísto využívání YouTube čistě jako propagačního kanálu přešla ITV k tomu, aby tuto platformu považovala za základní pilíř své distribuční architektury, zveřejňovala plnohodnotné epizody, spouštěla tematické kanály a… Pokračovat ve čtení EGTABITE 277: MARY POPPINS SE VRACÍ – KREATIVNÍ PROPAGAČNÍ KAMPAŇ RMB A FLASH PRO WALT DISNEY PICTURES

ADS & DATA X SPA REINE ECO-PACK: ROZŠIŘUJÍ DOSAH TV REKLAMY PROSTŘEDNICTVÍM DATOVĚ ŘÍZENÉHO CÍLENÍ

22. 5. 2025

Kampaň SPA Reine Eco-Pack s Ads & Data nastavila nový standard v oblasti mediálních inovací tím, že kombinuje lineární televizi s adresovatelnou televizí (Smart AD) za účelem zvýšení dosahu a optimalizace frekvence. V kategorii neperlivých vod, která čelí rostoucímu tlaku ze strany zvyšující se konzumace vody z vodovodu a na cenu orientovaných soukromých značek, spolupracovala… Pokračovat ve čtení EGTABITE 277: MARY POPPINS SE VRACÍ – KREATIVNÍ PROPAGAČNÍ KAMPAŇ RMB A FLASH PRO WALT DISNEY PICTURES

OPTIMALIZÁTOR FREKVENCE SPOLEČNOSTI ATRESMEDIA PUBLICIDAD

21. 5. 2025

Optimalizace frekvence v reklamě na připojených televizích Společnost Atresmedia Publicidad představila Frequency Optimizer, nové technologické řešení zaměřené na zlepšení účinnosti a efektivity reklamy na připojených televizích (CTV). Systém využívá technologii HbbTV (Hybrid Broadcast Broadband TV) a sofistikovanou platformu pro zobrazování reklam k řízení a kontrole frekvence reklam v reálném čase, což je pokrok, který dosud… Pokračovat ve čtení EGTABITE 277: MARY POPPINS SE VRACÍ – KREATIVNÍ PROPAGAČNÍ KAMPAŇ RMB A FLASH PRO WALT DISNEY PICTURES

AD MANAGER BY RTL ADALLIANCE – JEDINEČNÁ BRÁNA K PREMIUM DIGITÁLNÍMU VIDEO INVENTÁŘI V EVROPĚ

17. 4. 2025

Jedinečná brána k prémiovému digitálnímu video inventáři v Evropě RTL AdAlliance představila AdManager, samoobslužnou reklamní platformu, která inzerentům umožňuje přímo nakupovat prémiový digitální video inventář na několika evropských trzích. Platforma konsoliduje přístup k Connected TV (CTV), Broadcaster Video-On-Demand (BVOD) a online video inventáři v rámci jediného uživatelsky přívětivého rozhraní. Jedná se o první řešení svého… Pokračovat ve čtení EGTABITE 277: MARY POPPINS SE VRACÍ – KREATIVNÍ PROPAGAČNÍ KAMPAŇ RMB A FLASH PRO WALT DISNEY PICTURES

STUDIE VEVO A CHANNEL 4 – OTEVÍRÁ POTENCIÁL PREMIOVÉHO OBSAHU

17. 4. 2025

V souvislosti s probíhajícími diskusemi v oboru o definici prémiového obsahu a roli globálních streamovacích platforem v širším ekosystému „televize“ zveřejnila společnost Vevo, přední světová síť hudebních videí, která distribuuje největší síť prémiových hudebních kanálů na YouTube, novou studii. Výzkum provedený společností Amplified Intelligence nabízí cenné poznatky o vlivu zvýšené pozornosti, kterou prémiový obsah vyžaduje,… Pokračovat ve čtení EGTABITE 277: MARY POPPINS SE VRACÍ – KREATIVNÍ PROPAGAČNÍ KAMPAŇ RMB A FLASH PRO WALT DISNEY PICTURES

KOUZLO OPAKOVÁNÍ: MAXIMALIZACE ÚČINKU REKLAMY

26. 3. 2025

Ve světě, kde jsou rozptýlení všudypřítomná, je upoutání pozornosti spotřebitelů jako snaha chytit blesk do láhve. Od procházení sociálních médií při sledování televize až po poslech rádia při řízení auta – spotřebitelé jsou často rozptýlení. To představuje pro inzerenty jedinečnou výzvu: jak se spojit s publikem, které se věnuje více činnostem najednou? Odpověď, jak se… Pokračovat ve čtení EGTABITE 277: MARY POPPINS SE VRACÍ – KREATIVNÍ PROPAGAČNÍ KAMPAŇ RMB A FLASH PRO WALT DISNEY PICTURES

TELETEST 2.0: RAKOUSKÉ MĚŘENÍ TELEVIZE NOVÉ GENERACE

21. 3. 2025

Teletest 2.0 je nový rakouský systém měření televizního vysílání vyvinutý společností AGTT, který výrazně zlepšuje způsob měření sledovanosti a dosahu reklamy. Zavádí nový panel diváků se 100 000 syntetickými účastníky peoplemetru, což výrazně zvyšuje přesnost a hloubku měření sledovanosti, umožňuje sběr dat v reálném čase a zlepšuje kvalitu dat v celém rakouském televizním prostředí. Potřeba… Pokračovat ve čtení EGTABITE 277: MARY POPPINS SE VRACÍ – KREATIVNÍ PROPAGAČNÍ KAMPAŇ RMB A FLASH PRO WALT DISNEY PICTURES

ADS & DATA: VYUŽITÍ BEHAVIORÁLNÍCH A KONTEXTOVÝCH POZNATKŮ PRO CHYTŘEJŠÍ REKLAMU

14. 2. 2025

V dnešním rychlém digitálním prostředí je Ads & Data průkopníkem v oblasti behaviorálního cílení. Jedná se o využití behaviorálních a kontextových dat k zobrazování nejrelevantnějších reklam. Tato case study se zabývá tím, jak cílení společnost Ads & Data využívá k inzerci, čímž zvyšuje výkonnost kampaní. Do konce roku by se tato technologie mohla rozšířit i… Pokračovat ve čtení EGTABITE 277: MARY POPPINS SE VRACÍ – KREATIVNÍ PROPAGAČNÍ KAMPAŇ RMB A FLASH PRO WALT DISNEY PICTURES

BUDOUCNOST MALOOBCHODNÍCH MÉDIÍ: SPOLEČNÉ TRŽIŠTĚ PRO CÍLENOU TELEVIZNÍ REKLAMU

14. 2. 2025

Na podzim loňského roku společnosti FranceTV Publicité, M6 Publicité a RMC BFM Ads ve spolupráci se společností Unlimitail spustily TV Retail Connect, první společné maloobchodní mediální tržiště pro adresovatelnou televizi (ATV) a HVOD v zemi. Adresovatelná televize zaznamenala v posledních letech ve Francii znatelný nárůst, od začátku roku 2024 se počet impresí zvýšil o 41… Pokračovat ve čtení EGTABITE 277: MARY POPPINS SE VRACÍ – KREATIVNÍ PROPAGAČNÍ KAMPAŇ RMB A FLASH PRO WALT DISNEY PICTURES

VŠECHNY CASE STUDIES