V září spustil Channel 4 ambiciózní kampaň „black to front“, která dokládá trvalý závazek britského veřejnoprávního vysílatele zpochybňovat status quo a prosazovat pozitivní změnu v otázce zastoupení a zviditelnění lidí tmavé pleti v televizi. Proto se Egtabite blíže podívá jak na tuto průlomovou iniciativu, tak na klíčovou roli, kterou v ní sehrálo obchodní zastupitelství tohoto vysílatele.
V září v rámci iniciativy „Black to Front“ kanál upravil svůj obvyklý program a celý den věnoval obsahu v popředí s lidmi tmavé pleti. Projekt se soustředil na černošské talenty jak na obrazovce, tak mimo ni a světla reflektorů zaměřil na černošské moderátory, herce, spisovatele, přispěvatele a tvůrce pořadů.
Stávající pořady, jako je The Big Breakfast a The Channel 4 News, se vysílaly s černošskými moderátory a hosty. V hlavním vysílacím čase byly na programu premiéry zcela nových pořadů, např. komedie Big Age nebo dokumentární reality show Highlife. Divákům se líbilo speciální vydání nejznámějších oblíbených pořadů, jako je Gogglebox a Countdown, kde se objevila sestava pouze černošských televizních osobností a celebrit.
„Účel projektu je dvojí: za prvé vyzvat nás všechny, abychom se na náš obsah podívali jinak, a za druhé zanechat trvalý odkaz, pokud jde o větší zastoupení lidí tmavé pleti na obrazovce i jinde.“
C4, Všechno, co potřebujete vědět o projektu „Black to Front“ Channel 4.
Během dne kanál zdvojnásobil svůj průměrný denní zásah diváků tmavé pleti a dosáhl nejvyšší sledovanosti mezi černošským publikem od olympijských her v Londýně v roce 2012. Iniciativa měla také obrovský dopad na internetu. Vyvolala tisíce konverzací na sociálních sítích s hashtagem #BlacktoFront a dosáhla ohromujících 321 milionů impresí na Twitteru.
Reklamy a sponzoring s černošskými protagonisty
Tato přelomová iniciativa se neomezila jen na redakční obsah. Komerční divize 4Sales proměnila celý den na kanálu Channel4 v reklamní prostor.
Obchodní zastupitelství bylo také díky spolupráci s více než 60 značkami schopné vyplnit 55 reklamních přestávek v lineární televizi 70 jedinečnými reklamními kampaněmi. Všechny měly černošské nebo většinou černošské obsazení. Na VOD platformě All 4 bylo k vidění ještě více kampaní. Ani sponzorství nebylo výjimkou, partneři značek upravili kreativu, aby i sponzorské reklamní předěly ladily s cílem iniciativy zviditelnit osoby černošského původu.
Týmy 4Sales úzce spolupracovaly s klienty Direct Line Group, HSBC a Tesco na vytvoření unikátní reklamní přestávky nazvané The Joy of Black, která se vysílala ve 21 hodin během první přestávky pořadu Celebrity Gogglebox. Tři 30sekundové klipy zaměřily pozornost na černošské zaměstnance ze spolupracujících značek, kteří mluvili o tom, co jim přináší radost. Klipy zahrnovaly také značkové intro a outro.
„Až příliš často se prožité zkušenosti lidí tmavé pleti prezentují z hlediska traumatu“, vysvětluje Raj Morjaria, vedoucí pro rozmanitost a začlenění v Direct Line. „Reklamní přestávka The Joy of Black představuje jiný úhel pohledu – a my jsme neuvěřitelně hrdí, že se na tom podílíme.“
„Jsme hrdí, že v této historické chvíli spolupracujeme s Channel 4. Ačkoli projekt „Black to Front“ může trvat jen jeden den, doufáme, že bude mít pokračování a zanechá reklamnímu průmyslu působivý odkaz a otevře ještě více příležitostí pro lidi tmavé pleti, aby ukázali svůj talent a pomohli nám všem vytvořit inkluzivnější a tolerantnější společnost,“ říká Sarah Mayall, vedoucí značkového marketingu HSBC ve Velké Británii.
Ředitelka pro výnosy v Channel 4 Veriça Djurdjevic zdůrazňuje závazek vysílatele veřejné služby ukazovat na televizní obrazovce kulturní rozmanitost Velké Británie, a to nejen pomocí redakčního obsahu, ale také prostřednictvím komerčního vysílacího času.
Djurdjevic vysvětluje: „Viděli jsme, že značky a agentury mají neuvěřitelně velkou chuť s námi na tomto ambiciózním projektu spolupracovat a pomoct nám dosáhnout vůbec největší kulturní intervence v historii Channel 4. Doufáme, že mnoho z těchto spotů poběží i jindy než v tento den a předznamená postupnou změnu chování a věrnost trvalému odkazu pro lepší zastoupení v televizním reklamním průmyslu.“
Channel 4 pomocí tohoto projektu podpořil nové vztahy, investoval do nového obsahu a navázal kontakt s novými černošskými talenty na obrazovce i mimo ni. To bude v příštích letech formovat práci, kterou tento kanál odvádí.
Televizní síť jasně řekla, že projekt „Black to Front“ není jen jeden den, kdy se něco děje. Je to součást širší ambice vytvořit smysluplný a dlouhotrvající odkaz. „Učinili jsme kroky, které zajistí, že co jsme se v tomto projektu naučili, to nám pomůže provést širší změny, aby televize začlenila více talentů ze všech málo zobrazovaných prostředí,“ říká Djurdjevic.
Kanál oznámil sérii dalších iniciativ, počínaje výzkumným projektem „Mirror on the Industry“ a speciální prověrkou začlenění v britském reklamním průmyslu. Do konce roku chce Channel 4 podat zprávu o projektu „Black to Front“ a sdílet poznatky a informace s dalšími kolegy v oboru.
DALŠÍ PŘÍPADOVÉ STUDIE
PROMĚNA LOTERIE V PŮSOBIVÝ ZÁŽITEK V ROZŠÍŘENÉ REALITĚ
11. 9. 2025V létě 2025 společnost RTL AdAlliance v Rakousku přetvořila tradiční loterie na interaktivní zážitek s rozšířenou realitou. Místo čekání na cenu v fyzickém balíčku zaslaném vítězům mohli účastníci pomocí smartphonu umístit virtuální dárkovou krabičku do svého obývacího pokoje a sami ji rozbalit. To, co bylo dlouho statickým objektem, se najednou stalo hravým a nezapomenutelným zážitkem,… Pokračovat ve čtení EGTABITE 358: PROJEKT „BLACK TO FRONT“ NA CHANNEL 4 SPUSTIL REKLAMU ZAMĚŘENOU NA ČERNOŠSKÉ TVŮRCE
SPOTDELI: JEDNOTNÁ PLATFORMA PRO UMÍSTĚNÍ TV REKLAMY V HOLANDSKU
17. 7. 2025V rámci významného kroku směrem k modernizaci a zefektivnění spolupráce Screenforce s televizními vysílateli v Nizozemsku spustila SpotDeli, centralizovanou platformu pro předkládání televizních reklam. SpotDeli, vyvinutý společnostmi Screenforce a MediaLab, se stal exkluzivní bránou pro dodávání reklamních spotů do hlavních nizozemských prodejních domů, včetně Ster, Talpa Network a Ad Alliance. Tento vývoj zjednodušuje a standardizuje… Pokračovat ve čtení EGTABITE 358: PROJEKT „BLACK TO FRONT“ NA CHANNEL 4 SPUSTIL REKLAMU ZAMĚŘENOU NA ČERNOŠSKÉ TVŮRCE
MADE IN AUSTRIA – MADE FOR AUSTRIA
16. 7. 2025Jednotná mediální kampaň pro rakouský reklamní ekosystém Poprvé v historii zahájila celá rakouská mediální branže, veřejnoprávní i soukromé vysílací společnosti, tiskoví a digitální vydavatelé společnou kampaň s cílem zdůraznit význam místních médií pro ekonomické a demokratické zdraví země. Rakouská rozhlasová a televizní společnost (ORF), Asociace rakouských soukromých rozhlasových a televizních stanic (VÖP) a Asociace rakouských… Pokračovat ve čtení EGTABITE 358: PROJEKT „BLACK TO FRONT“ NA CHANNEL 4 SPUSTIL REKLAMU ZAMĚŘENOU NA ČERNOŠSKÉ TVŮRCE
ITV VYUŽÍVÁ YOUTUBE JAKO STRATEGICKÝ DISTRIBUČNÍ A OBCHODNÍ KANÁL
24. 6. 2025V rámci rozhodujícího odklonu od starších modelů založených pouze na vysílání ITV plně integrovala YouTube do své obsahové a obchodní strategie na přelomu let 2024 a 2025. Namísto využívání YouTube čistě jako propagačního kanálu přešla ITV k tomu, aby tuto platformu považovala za základní pilíř své distribuční architektury, zveřejňovala plnohodnotné epizody, spouštěla tematické kanály a… Pokračovat ve čtení EGTABITE 358: PROJEKT „BLACK TO FRONT“ NA CHANNEL 4 SPUSTIL REKLAMU ZAMĚŘENOU NA ČERNOŠSKÉ TVŮRCE
ADS & DATA X SPA REINE ECO-PACK: ROZŠIŘUJÍ DOSAH TV REKLAMY PROSTŘEDNICTVÍM DATOVĚ ŘÍZENÉHO CÍLENÍ
22. 5. 2025Kampaň SPA Reine Eco-Pack s Ads & Data nastavila nový standard v oblasti mediálních inovací tím, že kombinuje lineární televizi s adresovatelnou televizí (Smart AD) za účelem zvýšení dosahu a optimalizace frekvence. V kategorii neperlivých vod, která čelí rostoucímu tlaku ze strany zvyšující se konzumace vody z vodovodu a na cenu orientovaných soukromých značek, spolupracovala… Pokračovat ve čtení EGTABITE 358: PROJEKT „BLACK TO FRONT“ NA CHANNEL 4 SPUSTIL REKLAMU ZAMĚŘENOU NA ČERNOŠSKÉ TVŮRCE
OPTIMALIZÁTOR FREKVENCE SPOLEČNOSTI ATRESMEDIA PUBLICIDAD
21. 5. 2025Optimalizace frekvence v reklamě na připojených televizích Společnost Atresmedia Publicidad představila Frequency Optimizer, nové technologické řešení zaměřené na zlepšení účinnosti a efektivity reklamy na připojených televizích (CTV). Systém využívá technologii HbbTV (Hybrid Broadcast Broadband TV) a sofistikovanou platformu pro zobrazování reklam k řízení a kontrole frekvence reklam v reálném čase, což je pokrok, který dosud… Pokračovat ve čtení EGTABITE 358: PROJEKT „BLACK TO FRONT“ NA CHANNEL 4 SPUSTIL REKLAMU ZAMĚŘENOU NA ČERNOŠSKÉ TVŮRCE
AD MANAGER BY RTL ADALLIANCE – JEDINEČNÁ BRÁNA K PREMIUM DIGITÁLNÍMU VIDEO INVENTÁŘI V EVROPĚ
17. 4. 2025Jedinečná brána k prémiovému digitálnímu video inventáři v Evropě RTL AdAlliance představila AdManager, samoobslužnou reklamní platformu, která inzerentům umožňuje přímo nakupovat prémiový digitální video inventář na několika evropských trzích. Platforma konsoliduje přístup k Connected TV (CTV), Broadcaster Video-On-Demand (BVOD) a online video inventáři v rámci jediného uživatelsky přívětivého rozhraní. Jedná se o první řešení svého… Pokračovat ve čtení EGTABITE 358: PROJEKT „BLACK TO FRONT“ NA CHANNEL 4 SPUSTIL REKLAMU ZAMĚŘENOU NA ČERNOŠSKÉ TVŮRCE
STUDIE VEVO A CHANNEL 4 – OTEVÍRÁ POTENCIÁL PREMIOVÉHO OBSAHU
17. 4. 2025V souvislosti s probíhajícími diskusemi v oboru o definici prémiového obsahu a roli globálních streamovacích platforem v širším ekosystému „televize“ zveřejnila společnost Vevo, přední světová síť hudebních videí, která distribuuje největší síť prémiových hudebních kanálů na YouTube, novou studii. Výzkum provedený společností Amplified Intelligence nabízí cenné poznatky o vlivu zvýšené pozornosti, kterou prémiový obsah vyžaduje,… Pokračovat ve čtení EGTABITE 358: PROJEKT „BLACK TO FRONT“ NA CHANNEL 4 SPUSTIL REKLAMU ZAMĚŘENOU NA ČERNOŠSKÉ TVŮRCE
KOUZLO OPAKOVÁNÍ: MAXIMALIZACE ÚČINKU REKLAMY
26. 3. 2025Ve světě, kde jsou rozptýlení všudypřítomná, je upoutání pozornosti spotřebitelů jako snaha chytit blesk do láhve. Od procházení sociálních médií při sledování televize až po poslech rádia při řízení auta – spotřebitelé jsou často rozptýlení. To představuje pro inzerenty jedinečnou výzvu: jak se spojit s publikem, které se věnuje více činnostem najednou? Odpověď, jak se… Pokračovat ve čtení EGTABITE 358: PROJEKT „BLACK TO FRONT“ NA CHANNEL 4 SPUSTIL REKLAMU ZAMĚŘENOU NA ČERNOŠSKÉ TVŮRCE
TELETEST 2.0: RAKOUSKÉ MĚŘENÍ TELEVIZE NOVÉ GENERACE
21. 3. 2025Teletest 2.0 je nový rakouský systém měření televizního vysílání vyvinutý společností AGTT, který výrazně zlepšuje způsob měření sledovanosti a dosahu reklamy. Zavádí nový panel diváků se 100 000 syntetickými účastníky peoplemetru, což výrazně zvyšuje přesnost a hloubku měření sledovanosti, umožňuje sběr dat v reálném čase a zlepšuje kvalitu dat v celém rakouském televizním prostředí. Potřeba… Pokračovat ve čtení EGTABITE 358: PROJEKT „BLACK TO FRONT“ NA CHANNEL 4 SPUSTIL REKLAMU ZAMĚŘENOU NA ČERNOŠSKÉ TVŮRCE
VÝZVA PRO STREAMCASTING A BOJ O REKLAMNÍ POZORNOST
21. 3. 2025Italská asociace mediálních domů (FCP) ve spolupráci s Politecnico Milano a společností Nielsen provedla hloubkovou studii s názvem „Výzva streamcastingu a boj o reklamní napětí„. Tento výzkum zkoumá vyvíjející se dynamiku celkového měření sledovanosti napříč vysílacími a streamovacími platformami se zvláštním zaměřením na ad-tention, kvalitu a kvantitu pozornosti věnované reklamám v různých mediálních kontextech. Cílem… Pokračovat ve čtení EGTABITE 358: PROJEKT „BLACK TO FRONT“ NA CHANNEL 4 SPUSTIL REKLAMU ZAMĚŘENOU NA ČERNOŠSKÉ TVŮRCE
ADS & DATA: VYUŽITÍ BEHAVIORÁLNÍCH A KONTEXTOVÝCH POZNATKŮ PRO CHYTŘEJŠÍ REKLAMU
14. 2. 2025V dnešním rychlém digitálním prostředí je Ads & Data průkopníkem v oblasti behaviorálního cílení. Jedná se o využití behaviorálních a kontextových dat k zobrazování nejrelevantnějších reklam. Tato case study se zabývá tím, jak cílení společnost Ads & Data využívá k inzerci, čímž zvyšuje výkonnost kampaní. Do konce roku by se tato technologie mohla rozšířit i… Pokračovat ve čtení EGTABITE 358: PROJEKT „BLACK TO FRONT“ NA CHANNEL 4 SPUSTIL REKLAMU ZAMĚŘENOU NA ČERNOŠSKÉ TVŮRCE