Egtabite se v tomto týdnu zaměřuje na belgickou agenturu DPG Media Advertising a její strategii budování udržitelné budoucnosti pro reklamu pomocí trojího přístupu: vytváření vícekanálového video ekosystému, zaměření na primární data a propagace lokálního dopadu.
Roztříštěná konzumace médií
Konzumace médií probíhá všude a je roztříštěnější než dřív. S tímto vědomím buduje DPG Média vlastní vícekanálový video ekosystém. Má v úmyslu propojit všechny formy konzumace videa – od živého po odložené sledování, od set-top-boxu po mobilní platformy, od AVOD platformy VTM GO po krátkoformátové video na zpravodajských stránkách HLN.be.
„Účel takového ekosystému je dvojí,“ tvrdí Wilfried Celis, ředitel pro audiovizuální strategii a partnerství. „Na jedné straně chceme znovu poskládat roztříštěnou konzumaci videa do multiplatformních videokampaní pomocí jediného reklamního serveru. Na druhé straně chceme digitalizovat první obrazovku se všemi výhodami plánování digitálních médií.“
Do konce tohoto roku agentura spustí nabídku multiplatformního videa, a bude tak moci rezervovat vícekanálové videokampaně napříč platformami.
Inzerenti získají optimální rozložení své reklamní kampaně napříč všemi platformami a poté i ucelené výkaznictví. Příští rok chce agentura pokročit ještě dál a spustit řešení DPG Media Demand. Od té doby budou moci inzerenti a agentury plánovat a nakupovat sami pomocí jednoho centrálního nákupního nástroje.
Nový plán pro sledování televize
V roce 2021 podepsala agentura DPG Media smlouvu s telekomunikačními operátory. Ta divákům umožňuje sledovat odvysílané programy až sedm dní zpětně. Rozšíření této funkce zpětného přehrávání divákům zjednodušuje opětovné sledování pořadů, aniž by si je museli nahrávat. Na set-top-boxech byla spuštěna „vysílatelská zóna“, kde vysílatel zpřístupňuje videokatalog.
Došlo také k uzavření dohody, že komerční přestávky při opětovném přehrávání už nebude možné přeskakovat a že nahrávkám budou předcházet minutové nepřeskočitelné reklamy. Tyto iniciativy posílí zásah lineární televize významným snížením přepínání programů.
Budování média 100% založeného na reklamním serveru
Tento ekosystém spojuje přínosy plánování digitálních médií s offline médii. Prvním můstkem mezi offline a digitálními kanály byla adresovatelná televize. Agentuře DPG Media umožňuje propojovat zásah živého sledování s možnostmi cílení digitálních služeb.
Tyto digitální výhody jsou nyní dostupné i pro sledování pořadů „na vyžádání“. Od října získala síť nové inventory, konkrétně digitální kapacitu generovanou odloženým sledováním prostřednictvím set-top-boxů telekomunikačních společností.
Objem odloženého sledování přinese lineární GRP nebo se bude využívat jako digitální kapacita. Tímto způsobem je možné inventory VTM GO a obsah televize (na vyžádání) kontrolovat z jednoho ústředního bodu.
Toto inventory se přidá ke stávající síti videí a nadále se o ní bude mluvit jako o televizi na vyžádání (BVOD), protože sdružuje veškeré inventory „vysílání na vyžádání“.
Primární data
Konečným cílem je vývoj směrem k jediné propojené síti, která bude spojovat všechny stránky a aplikace DPG Media a RTL Belgie.
Kdo zavítá na stránky HLN.be nebo sleduje VTM GO, činí tak v rámci vlastního prostředí agentury DPG Media Trusted Web. Jde o kombinaci internetového zážitku a záruk ochrany soukromí. DPG Media tímto způsobem uživatelům a inzerentům slibuje, že bude se všemi údaji nakládat transparentně a nebude je sdílet se třetími stranami. Obsah je na důvěryhodném webu Trusted Web to hlavní.
Lokání dopad
Výrazné domácí pořady jsou součást belgické kultury, spojující prvek společnosti a také zásadní faktor tvorby udržitelné budoucnosti pro reklamu.
Julie Neyman, ředitelka reklamy v DPG Media, říká:
„Diváci od nás očekávají, že budeme produkovat mnoho kvalitních pořadů. Nechceme toto bohatství jen opatrovat, chceme také překlenout propast mezi značkami a všemi příběhy, které denně na svých početných místních platformách přinášíme. Společně s těmito značkami a obsahem chceme působit na naši kulturu. Proto je více než 400 novinářů každý den připraveno naše diváky, posluchače a čtenáře informovat a inspirovat. Například na severu denně oslovíme 9 z 10 Vlámů a na jihu 7 z 10 francouzsky mluvících obyvatel. Toto jedinečné lokální zaměření nám umožňuje působit na 11 milionů Belgičanů pomocí spolupráce na kreativním obsahu.“
Další kroky
Ambice jsou jasné: DPG Media Advertising chce být agenturou, která staví cíle inzerentů na první místo. „Budujeme proto novou pozici pod heslem DPG Media Advertising – propojení značek se srdečním tepem Belgie. To je poslání, které chceme každý den naplňovat – velkým zásahem, relevantními údaji a silnými značkami a obsahem,“ říká Julie Neyman.
DALŠÍ PŘÍPADOVÉ STUDIE
PROMĚNA LOTERIE V PŮSOBIVÝ ZÁŽITEK V ROZŠÍŘENÉ REALITĚ
11. 9. 2025V létě 2025 společnost RTL AdAlliance v Rakousku přetvořila tradiční loterie na interaktivní zážitek s rozšířenou realitou. Místo čekání na cenu v fyzickém balíčku zaslaném vítězům mohli účastníci pomocí smartphonu umístit virtuální dárkovou krabičku do svého obývacího pokoje a sami ji rozbalit. To, co bylo dlouho statickým objektem, se najednou stalo hravým a nezapomenutelným zážitkem,… Pokračovat ve čtení EGTABITE 400: JEDINÝ PROPOJENÝ MEDIÁLNÍ EKOSYSTÉM DPG MEDIA
SPOTDELI: JEDNOTNÁ PLATFORMA PRO UMÍSTĚNÍ TV REKLAMY V HOLANDSKU
17. 7. 2025V rámci významného kroku směrem k modernizaci a zefektivnění spolupráce Screenforce s televizními vysílateli v Nizozemsku spustila SpotDeli, centralizovanou platformu pro předkládání televizních reklam. SpotDeli, vyvinutý společnostmi Screenforce a MediaLab, se stal exkluzivní bránou pro dodávání reklamních spotů do hlavních nizozemských prodejních domů, včetně Ster, Talpa Network a Ad Alliance. Tento vývoj zjednodušuje a standardizuje… Pokračovat ve čtení EGTABITE 400: JEDINÝ PROPOJENÝ MEDIÁLNÍ EKOSYSTÉM DPG MEDIA
MADE IN AUSTRIA – MADE FOR AUSTRIA
16. 7. 2025Jednotná mediální kampaň pro rakouský reklamní ekosystém Poprvé v historii zahájila celá rakouská mediální branže, veřejnoprávní i soukromé vysílací společnosti, tiskoví a digitální vydavatelé společnou kampaň s cílem zdůraznit význam místních médií pro ekonomické a demokratické zdraví země. Rakouská rozhlasová a televizní společnost (ORF), Asociace rakouských soukromých rozhlasových a televizních stanic (VÖP) a Asociace rakouských… Pokračovat ve čtení EGTABITE 400: JEDINÝ PROPOJENÝ MEDIÁLNÍ EKOSYSTÉM DPG MEDIA
ITV VYUŽÍVÁ YOUTUBE JAKO STRATEGICKÝ DISTRIBUČNÍ A OBCHODNÍ KANÁL
24. 6. 2025V rámci rozhodujícího odklonu od starších modelů založených pouze na vysílání ITV plně integrovala YouTube do své obsahové a obchodní strategie na přelomu let 2024 a 2025. Namísto využívání YouTube čistě jako propagačního kanálu přešla ITV k tomu, aby tuto platformu považovala za základní pilíř své distribuční architektury, zveřejňovala plnohodnotné epizody, spouštěla tematické kanály a… Pokračovat ve čtení EGTABITE 400: JEDINÝ PROPOJENÝ MEDIÁLNÍ EKOSYSTÉM DPG MEDIA
ADS & DATA X SPA REINE ECO-PACK: ROZŠIŘUJÍ DOSAH TV REKLAMY PROSTŘEDNICTVÍM DATOVĚ ŘÍZENÉHO CÍLENÍ
22. 5. 2025Kampaň SPA Reine Eco-Pack s Ads & Data nastavila nový standard v oblasti mediálních inovací tím, že kombinuje lineární televizi s adresovatelnou televizí (Smart AD) za účelem zvýšení dosahu a optimalizace frekvence. V kategorii neperlivých vod, která čelí rostoucímu tlaku ze strany zvyšující se konzumace vody z vodovodu a na cenu orientovaných soukromých značek, spolupracovala… Pokračovat ve čtení EGTABITE 400: JEDINÝ PROPOJENÝ MEDIÁLNÍ EKOSYSTÉM DPG MEDIA
OPTIMALIZÁTOR FREKVENCE SPOLEČNOSTI ATRESMEDIA PUBLICIDAD
21. 5. 2025Optimalizace frekvence v reklamě na připojených televizích Společnost Atresmedia Publicidad představila Frequency Optimizer, nové technologické řešení zaměřené na zlepšení účinnosti a efektivity reklamy na připojených televizích (CTV). Systém využívá technologii HbbTV (Hybrid Broadcast Broadband TV) a sofistikovanou platformu pro zobrazování reklam k řízení a kontrole frekvence reklam v reálném čase, což je pokrok, který dosud… Pokračovat ve čtení EGTABITE 400: JEDINÝ PROPOJENÝ MEDIÁLNÍ EKOSYSTÉM DPG MEDIA
AD MANAGER BY RTL ADALLIANCE – JEDINEČNÁ BRÁNA K PREMIUM DIGITÁLNÍMU VIDEO INVENTÁŘI V EVROPĚ
17. 4. 2025Jedinečná brána k prémiovému digitálnímu video inventáři v Evropě RTL AdAlliance představila AdManager, samoobslužnou reklamní platformu, která inzerentům umožňuje přímo nakupovat prémiový digitální video inventář na několika evropských trzích. Platforma konsoliduje přístup k Connected TV (CTV), Broadcaster Video-On-Demand (BVOD) a online video inventáři v rámci jediného uživatelsky přívětivého rozhraní. Jedná se o první řešení svého… Pokračovat ve čtení EGTABITE 400: JEDINÝ PROPOJENÝ MEDIÁLNÍ EKOSYSTÉM DPG MEDIA
STUDIE VEVO A CHANNEL 4 – OTEVÍRÁ POTENCIÁL PREMIOVÉHO OBSAHU
17. 4. 2025V souvislosti s probíhajícími diskusemi v oboru o definici prémiového obsahu a roli globálních streamovacích platforem v širším ekosystému „televize“ zveřejnila společnost Vevo, přední světová síť hudebních videí, která distribuuje největší síť prémiových hudebních kanálů na YouTube, novou studii. Výzkum provedený společností Amplified Intelligence nabízí cenné poznatky o vlivu zvýšené pozornosti, kterou prémiový obsah vyžaduje,… Pokračovat ve čtení EGTABITE 400: JEDINÝ PROPOJENÝ MEDIÁLNÍ EKOSYSTÉM DPG MEDIA
KOUZLO OPAKOVÁNÍ: MAXIMALIZACE ÚČINKU REKLAMY
26. 3. 2025Ve světě, kde jsou rozptýlení všudypřítomná, je upoutání pozornosti spotřebitelů jako snaha chytit blesk do láhve. Od procházení sociálních médií při sledování televize až po poslech rádia při řízení auta – spotřebitelé jsou často rozptýlení. To představuje pro inzerenty jedinečnou výzvu: jak se spojit s publikem, které se věnuje více činnostem najednou? Odpověď, jak se… Pokračovat ve čtení EGTABITE 400: JEDINÝ PROPOJENÝ MEDIÁLNÍ EKOSYSTÉM DPG MEDIA
TELETEST 2.0: RAKOUSKÉ MĚŘENÍ TELEVIZE NOVÉ GENERACE
21. 3. 2025Teletest 2.0 je nový rakouský systém měření televizního vysílání vyvinutý společností AGTT, který výrazně zlepšuje způsob měření sledovanosti a dosahu reklamy. Zavádí nový panel diváků se 100 000 syntetickými účastníky peoplemetru, což výrazně zvyšuje přesnost a hloubku měření sledovanosti, umožňuje sběr dat v reálném čase a zlepšuje kvalitu dat v celém rakouském televizním prostředí. Potřeba… Pokračovat ve čtení EGTABITE 400: JEDINÝ PROPOJENÝ MEDIÁLNÍ EKOSYSTÉM DPG MEDIA
ADS & DATA: VYUŽITÍ BEHAVIORÁLNÍCH A KONTEXTOVÝCH POZNATKŮ PRO CHYTŘEJŠÍ REKLAMU
14. 2. 2025V dnešním rychlém digitálním prostředí je Ads & Data průkopníkem v oblasti behaviorálního cílení. Jedná se o využití behaviorálních a kontextových dat k zobrazování nejrelevantnějších reklam. Tato case study se zabývá tím, jak cílení společnost Ads & Data využívá k inzerci, čímž zvyšuje výkonnost kampaní. Do konce roku by se tato technologie mohla rozšířit i… Pokračovat ve čtení EGTABITE 400: JEDINÝ PROPOJENÝ MEDIÁLNÍ EKOSYSTÉM DPG MEDIA
BUDOUCNOST MALOOBCHODNÍCH MÉDIÍ: SPOLEČNÉ TRŽIŠTĚ PRO CÍLENOU TELEVIZNÍ REKLAMU
14. 2. 2025Na podzim loňského roku společnosti FranceTV Publicité, M6 Publicité a RMC BFM Ads ve spolupráci se společností Unlimitail spustily TV Retail Connect, první společné maloobchodní mediální tržiště pro adresovatelnou televizi (ATV) a HVOD v zemi. Adresovatelná televize zaznamenala v posledních letech ve Francii znatelný nárůst, od začátku roku 2024 se počet impresí zvýšil o 41… Pokračovat ve čtení EGTABITE 400: JEDINÝ PROPOJENÝ MEDIÁLNÍ EKOSYSTÉM DPG MEDIA