TÉMA MĚSÍCE: LÁSKA K TELEVIZI

Láska diváků k televizi trvá již několik dekád. Televize je jedním z nejoblíbenějších médií a nejvyužívanějším mediatypem. Oblibu televize dokládají i fakta a výzkumy:

  • Čtvrtina lidí dává přednost sledování televize před surfováním po internetu.
  • 60 % lidí sleduje televizi více jak 2 hodiny denně.Tj. více jak rádio i internet (deklarovaně).
  • A 55 % lidí sleduje TV každý den. (deklarovaně).

Pořady a seriály, které vypráví příběh velké lovestory patří k filmovým trhákům. A ani televizní reklama nezůstává pozadu. Přečtěte si ve ScreenVoice magazínu o tom, jak televizní reklamy využívají tématiku Valentýna.

Výběr článků  k tématu láska a emoce v reklamě uvádíme také ve výběru níže.

TŘI OTÁZKY PRO…

Odpovídá Jan Vlček, CME Chief External Affairs

Televizní obrazovka už po řadu dekád neodmyslitelně patří k téměř každé domácnosti. Čemu podle vás televize vděčí za toto své výsadní postavení? Čím si stále získává oblibu?

Těch faktorů je určitě několik. Televize už není atraktivní jenom proto, že tu zkrátka je, že je to novinka. V současné době musí bojovat se širokou konkurencí, a to nejen mezi dalšími televizními stanicemi, ale vlastně s čímkoliv, co vám pomáhá nějak trávit volný čas. Pro mnoho lidí znamená čas strávený u televize zábavu, zastavení v hektickém pracovním dni, pravidelnou chvíli s rodinou, pro jiné možnost nasát informace z uplynulého dne, inspirovat se, někdo se rád podívá na své oblíbené hrdiny a žije s nimi jejich příběhy, z nichž třeba načerpá sílu i sám pro sebe, nebo zkrátka jen uteče od reality do jiného světa.

Televize má také výjimečnou schopnost vzbuzovat silné emoce, ať prostřednictvím filmů či seriálů, tak i v reklamě. Jaký je váš oblíbený silný příběh?

Mám rád příběhy s dobrým koncem, asi jako každý. Rád se dívám na to, když člověk nepoleví a bojuje třeba i s nepřízní osudu, překonává překážky a dojde k vysněnému cíli.

Má TV Nova na kontě nějakou televizní aktivitu s tématem lásky, která Vám utkvěla v paměti? 

Můžeme říct, že láska se propisuje do mnoha televizních formátů – rád bych připomněl například reality show Love Island, která slavila velký úspěch, nebo reality show Malé lásky. Na Valentýna každoročně na televizních obrazovkách nechybí nálož lásky – třeba v oblíbeném seriálu Ulice. A během roku najdete spoustu zamilovaného obsahu na Nova Lady.

Přečtěte si k tématu

MÝTY VERSUS REALITA: PRAVDA O TELEVIZI A TELEVIZNÍ REKLAMĚ

18. 4. 2024

Televize i v dnešní době oslovuje velké množství diváků, vzbuzuje emoce, nabízí nejvyšší efektivitu a návratnost investic, maximální pozornost i důvěru. Nejen proto zůstává vysoce efektivním, důležitým a leckdy i klíčovým prvkem média mixu.

STUDIE USA: DŮLEŽITOU SOUČÁSTÍ SLEDOVÁNÍ SPORTU JE SPOLEČNÉ SDÍLENÍ ZÁŽITKU S BLÍZKÝMI

27. 3. 2024

Průzkum DirecTV zjistil, že 84 % respondentů sleduje živé sportovní přenosy s přáteli a rodinou. Společnost DirecTV zveřejnila nové údaje z průzkumu sledovanosti sportovních přenosů, které zdůrazňují význam společenských aktivit pro oblíbenost sledování sportovních přenosů. Průzkum se zabýval různými zvyky, preferencemi a chováním sportovních diváků. Zjistil, že ohromujících 84 % dotázaných sportovních diváků uvedlo, že každý… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: LÁSKA K TELEVIZI

VELIKONOČNÍ REKLAMA NETRADIČNĚ – ČOKOLÁDOVÝ PES OD ALDI VYHRÁVÁ SVÁTKY JARA

27. 3. 2024

Dle výsledků testů výzkumné společnosti System 1 způsobilo Aldi revoluci ve vánoční reklamě – takže to, co dělá o Velikonocích, je více než zajímavé a stojí za povšimnutí také. Jejich velikonoční reklama s roztomilým animovaným štěnětem v hlavní roli je vítězem mezi značkami supermarketů, ale poukazuje také názorně na rozdíly mezi oběma svátky. A to… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: LÁSKA K TELEVIZI

TŘI FAKTORY, DÍKY NIMŽ JE TELEVIZE ROZHODUJÍCÍ PRO EFEKTIVITU

27. 3. 2024

Pozornost, vliv na emoce a důvěryhodnost – to jsou rozhodujícími prvky toho, co dělá televizi efektivní, říká Peter Field v nové zprávě, která zkoumá dlouhodobý obchodní dopad televizní reklamy. Na televizi (stále) záleží! Neustále a opakovaně se potvrzuje, že televize zůstává konstantou účinné reklamy a stále častěji i ziskových společností. „Tvrdím, že každý obchodník, který… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: LÁSKA K TELEVIZI

RECEPT NA KOUZELNÝ KOKTEJL PRO ÚSPĚCH ZNAČKY PODLE KAREN HOWE: BRILANTNÍ KREATIVA A TELEVIZE

26. 3. 2024

Televize je pro špičkové značky oblíbeným mediálním kanálem, mimo jiné proto, že poskytuje bezkonkurenční přístup ke spotřebitelům všech věkových kategorií, a to včetně těžko polapitelných zákazníků ve věkové kategorii 18–34 let. Karen Howe, celosvětově oceňovaná kreativní ředitelka a členka poradního výboru Cannes Lions se v rámci svého webináře Brand Magic zaměřila některé z televizních reklam,… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: LÁSKA K TELEVIZI

72 % REKLAM VYSÍLANÝCH NA SUPERBOWLU STAVÍ NA VTIPU

6. 2. 2024

Blíží se důležitá událost reklamního odvětví – s napětím očekáváný Super Bowl. Databáze kreativního hodnocení iSpotu pro reklamní odvětví ukazuje, že v loňském roce bylo obecně propojeno s humorem pouze 23 % ze všech reklam. Hlavním důvodem prý totiž je, že snaha být vtipný je spojena s určitým rizikem. Během Super Bowlu se však „vtipné“… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: LÁSKA K TELEVIZI

ZELENÉ TELEVIZNÍ REKLAMY NEJSOU JIŽ PRO SPOTŘEBITELE O NIC POUTAVĚJŠÍ NEŽ PRŮMĚRNÉ

27. 12. 2023

Podle analýzy společnosti System1 nejsou televizní reklamy s ekologickým poselstvím emocionálně poutavější než průměrné reklamy. Společnost System1 analyzovala 1 000 náhodně vybraných reklam z posledních tří let s cílem posoudit, zda obsahují environmentální sdělení a jakým způsobem jsou sdělována. Společnost System1 provedla studii pro příručku The Greenprint, kterou vytvořila společně s ITV a behaviorálním vědcem… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: LÁSKA K TELEVIZI

MAXIMÁLNÍ MYŠÍ KOUZLO: JAKOU INSPIRACI PŘINÁŠÍ STÉ VÝROČÍ DISNEY

26. 12. 2023

Pokud jde o výrazná kreativní aktiva, nikdy neexistovala společnost, jako je Disney. Když zábavní gigant využije veškerou moc a energii svého portfolia postav, filmů a franšízových značek, výsledný efekt je ohromující. Jasným příkladem je tato skutečně impozantní reklama ke stému výročí. Kterákoli z desítek slavných tváří, které jsou v tomto videu, by sama o sobě… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: LÁSKA K TELEVIZI

VÁNOČNÍ SPECIÁL: LIDÉ VÁNOČNÍ REKLAMY MILUJÍ. PŮSOBIVÉ SPOTY ALE MAJÍ SVÁ PRAVIDLA

23. 12. 2023

Tajný recept na nejlepší vánoční reklamy? To se prostě musí navážit správné množství nostalgie, zamixovat do toho notnou dávku vizuálních prvků, opatrně našlehat příběh, přidat štipec humoru a přisypat pár tajných ingrediencí – a úžasná vánoční reklama je na světě.

VÁNOČNÍ SPECIÁL: NEJHVĚZDNĚJŠÍ VÁNOČNÍ TELEVIZNÍ REKLAMY

17. 12. 2023

Podle zahraničních statistik využití celebrit ve vánočních kampaních stoupá. Pojďme se podívat na ty NEJhvězdnější vánoční televizní reklamy.

REKLAMY MOHOU BÝT PRO LIDI STRESUJÍCÍ, ZEJMÉNA O SVÁTCÍCH. PŘINÁŠÍME ZNAČKÁM NÁVOD, JAK TO ZMĚNIT

13. 12. 2023

Pokud cítíte, že vám televizní reklama, v níž zaznívá zvuk svátečních zvonků, doslova hraje na nervy, nejste sami. Podle portálu Healthline popisuje 62 % Američanů svou úroveň stresu během svátků jako „silně zvýšenou“ nebo „poněkud zvýšenou“. Pouze 10 % tvrdí, že je to pro ně období bez stresu. Jiný průzkum, který realizoval výrobce léků proti… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: LÁSKA K TELEVIZI

CHYTŘEJŠÍ REKLAMY: ITV PŘEDSTAVILA AUTOMATICKÝ NÁSTROJ PRO KONTEXTOVÉ CÍLENÍ

12. 12. 2023

V prezentaci na konferenci Future of TV Advertising Global, která se konala 5. prosince v Londýně, představily společnosti ITV a Captify svůj inovativní přístup k reklamě se zaměřením na emoce spotřebitelů. Prezentace s názvem „Využití dat a momentů, které mění záměry spotřebitelů“ (Leveraging data and moments that shift consumer intent), se zabývala složitostí cílení televizní… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: LÁSKA K TELEVIZI

VŠECHNY CASE STUDIES