Panuje řada mýtů, které tvrdí, že mladí televizní vysílání v dnešní době nesledují. Není to pravda, o čemž svědčí i pestrá programová nabídka filmových a pohádkových hitů nejen na komerčních stanicích. V televizi děti ale s oblibou sledují také zprávy, sport a počasí.
Mladí diváci ve věku 4-14 let tráví sledováním televizního vysílání každý den v průměru přibližně 1h, což v součtu za celý měsíc představuje kolem třicet hodin sledování televizního obsahu.
Dnešní děti, které již spadají do Generace Z, oproti předchozím generacím, sledují raději videa na mobilních zařízeních a když sledují televizi, tak u toho mají často smartphone v ruce. Generace Z odmítá konformitu a tradici, chtějí raději autenticky vypadající storytelling a výrazné vizuální zobrazení. (Zdroj: Studie Generace Z, Ipsos, 2017). Více o mladých cílových skupinách, jejich postojích a chování při sledování televize naleznete pod štítkem „mladé cílové skupiny“.
A co tuto skupinu diváků nejvíc baví? Z programu TV Nova v loňském roce mladé diváky (4-16 let) nejvíce zaujala série filmů o Harrym Potterovi nebo dobrodružný Jumanji: Další level či Zootropolis: Město zvířat. Na předních příčkách žebříčku se objevila i akční série filmů Rychle a zběsile. Bohatý program pro děti je i na Voyo, kde malí diváci najdou široké a pestré spektrum českých pohádek, ale i zahraničních, které jsou všechny nadabované.
Například na stanicích televize Prima hledají diváci ve věku 4-18 let v televizi především zábavu a hudební pořady, mezi nejsledovanější pořady mladými lidmi (15-39 let) na Primě patří i oblíbené seriály jako ZOO, Sedm schodů k moci, Na vlnách Jadranu, Malá velká liga a Polda VI. Kromě dětských stanic patří mezi stanice s největším podílem mladého publika RETRO, Prima COOL a Nova Fun (všechny mají v této CS více jak 30-ti procentní podíl).
Mladí diváci sledují televizi Óčko především v ranních hodinách, dále kolem poledne a v brzkých odpoledních hodinách. Óčko této cílové skupině nabízí různá řešení, která ji propojují přímo s vysíláním. Tyto možnosti interakcí mají u mladší cílové skupiny velký úspěch. Naposledy to bylo například revoluční propojení obsahu ze sociální sítě Instagram s lineárním televizním vysíláním, kdy se instagramové příspěvky staly součástí televizního programu v průběhu celého dne vysílání hudební TV skupiny. Obrovskou oblibu mají soutěže, kdy se diváci fotí s obrazovkou při sledování Óčka a „loví“ zobrazované instagramové profily či vysílané interprety v klipech. Oblíbené je i hlasování v hitparádě a zobrazování facebooku přes hashtag #VidimSeNaOcku.
Téma mladých cílových skupin doplňujeme také článkem ve ScreenVoice MAGAZÍNU , ve kterém se díváme na dobré a špatné příklady v reklamě cílené na děti a vysvětlujeme, jaké mantinely je nutno při tvorbě reklam cílených na děti, dodržovat.
– – –
Zdroj: ATO – Nielsen Admosphere, živě+TS0-3, za rok 2024
SOUVISEJÍCÍ POJMY
PŘEDCHOZÍ TÉMATA MĚSÍCE
Přečtěte si k tématu
MÝTY O GENERACI Z MOHOU ŠKODIT I MARKETINGU
2. 6. 2025Letošní soutěž Best Brands ukázala, které značky jsou ze strany příslušníků generace Z obzvlášť dobře přijímány. Byly také odhaleny – a vyvráceny – četné mýty o této generaci. Best Brand Awards je mezinárodní soutěž se sídlem v Německu. Jejím cílem je ocenit koncept značek z celého světa. Letošní ceny Best Brands Awards byly uděleny celkem… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MLADÉ CÍLOVÉ SKUPINY
STUDIE USA: DIVÁCÍ 18 AŽ 34 LET UTRÁCEJÍ VÍCE ZA STREAMOVÁNÍ, ALE ČASTĚJI SLUŽBY TAKÉ OPOUŠTĚJÍ
2. 6. 2025Nový průzkum zaměřený na chování diváků ve věku 18-34 let při streamování zjistil, že tito diváci platí za obsah více než ostatní věkové skupiny, ale podle společnosti Ampere Analysis je u nich větší pravděpodobnost, že se rozhodnou odejít, pokud nedostanou to, po čem touží. Studie společnosti Ampere popisuje chování této demografické skupiny při předplatném streamování… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MLADÉ CÍLOVÉ SKUPINY
MLADÍ LIDÉ SE VRACEJÍ K TELEVIZI: NOVÉ PŘÍSTUPY K MEDIÁLNÍMU PLÁNOVÁNÍ
1. 6. 2025Studie společnosti Freewheel potvrzuje vyrovnávání diváckých návyků a potvrzuje rostoucí roli streamování podporovaného reklamou napříč cílovými skupinami.
CONTENT FIRST: DOBRÝ OBSAH LEŽÍ V DATECH, AUTENTICITĚ I PERSONALIZACI
12. 5. 2025Jak být relevantní v digitálním světě, kde už nestačí jen kvalitní produkt? Klíčem jsou data, autenticita, důsledná práce s komunitou a odvaha přizpůsobit se novým technologiím, zaznělo na konferenci Content First. Obsah je dnes všude kolem nás, ale toho, který opravdu zaujme, je pomálu. Dobrý obsah je potřeba založit na datech, které je potřeba probrat… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MLADÉ CÍLOVÉ SKUPINY
BABY BOOMERS, GENERACE Z, GENERACE BETA: OTÁZKA SMYSLU VĚKOVÝCH KOHORT
27. 4. 2025Po legendární generaci baby boomers následovala generace X, pak přišly generace Y, Z a alfa. A teď? Od počátku roku 2025 přichází na svět generace beta. Co je čeká? Příslušníci generace beta se rodí od 1. ledna letošního roku. Alespoň tak to tvrdí média v anglickém jazyce, která se odvolávají na demografy a sociology. Tato… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MLADÉ CÍLOVÉ SKUPINY
PRIMA SPOUŠTÍ MEDIÁLNÍ HUB COOLLAB ZAMĚŘENÝ NA MLADÉ
24. 4. 2025Prima uvedla nový mediální projekt CoolLab, který se zaměřuje na projekty pro mladé cílové skupiny. Mediální skupina Prima představila novou značku CoolLab, která se zaměřuje na mladé cílové skupiny. Nový mediální hub má na starosti zejména obsah na sociálních sítích a propojuje digitální svět s televizní tvorbou. Navazuje na styl a komunitu televizního kanálu Prima… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MLADÉ CÍLOVÉ SKUPINY
SHARE A COCA-COLA SE VRACÍ. O KAMPANI PROMLUVÍ V PŘÍŠTÍM ČÍSLEM MAM ŠÉF MARKETINGU JAKUB LOOS
4. 4. 2025Společnost Coca-Cola přichází znovu se svou legendární kampaní „Share a Coca-Cola“. Tentokrát vyzývá především příslušníky mladých generací k setkávání v reálném světě. O nové kampani se dočtete v příštím čísle MAM, kde o ní hovoří marketingový ředitel firmy Jakub Loos. Coca-Cola už s podobnou kampaní slavila úspěch před 14 lety. Na lahvích a plechovkách tehdy… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MLADÉ CÍLOVÉ SKUPINY
APRÍL 2025 – NEJLEPŠÍ A NEJHORŠÍ APRÍLOVÉ ŽERTÍKY ZNAČEK
2. 4. 2025Souhrnné hodnocení aprílových počinů různých značek podle míry jejich trapnosti. Hodnocení se ujali Jason England a Dave LeClair. Aprílový den je za námi a firmy z celého světa se předvedly v tom nejlepším světle – zveřejnily své vtípky a žertíky. Ty byly někdy vtipné, jindy naprosto trapné. Od herních sluchátek, která zvládnou překládat „podivné myšlenkové… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MLADÉ CÍLOVÉ SKUPINY
STUDIE AMPERE: STREAMOVACÍ ALGORITMY UMOŽŇUJÍ VÝBĚR TELEVIZNÍHO A FILMOVÉHO OBSAHU
26. 3. 2025Podle nových údajů společnosti Ampere Analysis dává stále více diváků přednost obsahu, který byl vybrán uživatelským algoritmem nabízeným streamovacími platformami. Takový výběr dle studie stojí nad doporučeními od přátel a rodiny. Tento trend se týká zejména uživatelů ve věku 25 až 34 let a domácností s malými dětmi, kteří mnohem častěji „důvěřují algoritmu“ než ostatní… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MLADÉ CÍLOVÉ SKUPINY
PLACENÉ VOD POD TLAKEM: CENY ROSTOU, GENERACE Z SLEDUJE VIDEO NA SÍTÍCH
26. 3. 2025Obsah na streamovacích placených službách se zdá být uživatelům drahý, především mladší generace Z tráví více času sledováním videí na sociálních platformách. Ukazuje to nová zpráva popisující mediální digitální trendy od Deloitte. Mediální průmysl prochází zásadními změnami a nachází se na rozcestí, jak vyplývá z nové zprávy Deloitte Digital Media Trends 2025. Spotřebitelé jsou stále… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MLADÉ CÍLOVÉ SKUPINY
STUDIE USA: SPOTŘEBITELÉ VYJADŘUJÍ ROSTOUCÍ NESPOKOJENOST SE STREAMOVACÍMI SLUŽBAMI
25. 3. 2025Podle nové studie společnosti Deloitte se společnosti zabývající se M&E nacházejí ve zlomovém bodě, kdy riskují ztrátu nové generace diváků. Líbánky mezi streamovacím průmyslem a spotřebiteli definitivně skončily, nový průzkum mezi spotřebiteli ukazuje hlubokou nespokojenost. Téměř polovina (47 %) dotázaných společností Deloitte uvedla, že za streamovací služby, které využívají, platí příliš mnoho, a 41 %… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MLADÉ CÍLOVÉ SKUPINY
ZPRÁVA: 56 % DIVÁKŮ SUPER BOWLU LIX ŘÍKÁ, ŽE BUDE UDÁLOST STREAMOVAT
7. 2. 2025Vzhledem k tomu, že se očekává, že nadcházející Super Bowl LIX, v němž se utkají Kansas City Chiefs a Philadelphia Eagles ze Superdome v New Orleans, bude opět dominovat televiznímu vysílání, nové údaje naznačují, že velkou část diváků budou tvořit streameři. Podle nových údajů společnosti VegasSlotsOnline se očekává, že přibližně 56 % všech diváků Super… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MLADÉ CÍLOVÉ SKUPINY