Jaké jsou z pohledu druhého funkčního období ve funkci prezidenta egta vaše hlavní ambice pro asociaci , zejména v oblasti prosazování multiplatformních televizních a audio podniků v mediálním prostředí, které se neustále vyvíjí ?
Jednou z hlavních rolí asociace egta v nadcházejících měsících a letech bude zajistit, aby všichni naši členové zaváděli na svých trzích řešení pro multiplatformní měření, a to s ohledem na novou průmyslovou chartu egta. Musíme klientům předkládat jednotnou zprávu. Existují značné tlaky, zejména ze strany organizací jako WFA a ISBA, aby se GRP ztotožňovaly s digitálními impresemi. To může být životaschopné pouze tehdy, pokud budou standardy pro digitální imprese stejné jako pro televizní GRPs. Tento problém je naléhavý na všech velkých trzích. Příležitostí je stejně tolik jako hrozeb. Pokud se nám nepodaří vytvořit srovnatelné KPI, riskujeme významné problémy pro naše zdroje příjmů. Platformy jako YouTube s neomezeným inventářem a metrikou 2sekundové sledovanosti by mohly představovat vážnou hrozbu. Musíme vytrvale hájit kvalitu našeho měření televizního vysílání a KPI pro naše klienty. To je velmi důležité.
V nedávném průzkumu, který jsme provedli před loňským červnovým výročním summitem generálních ředitelů a vrcholových manažerů, uvedli vrcholoví manažeři členských společností jako hlavní výzvypokles lineárního sledování a měnící se návyky mladších generací v oblasti konzumace médií. Souhlasíte s tím, že se jedná o nejzávažnější problém, kterému dnes naše odvětví čelí, a jak by se členové měli strategicky zaměřit na řešení těchto výzev?
Jedná se skutečně o významný problém, ale skutečná výzva spočívá v tom, zda můžeme dosáhnout růstu prostřednictvím našich streamovacích platforem. Ano, lineární televize klesá, zejména u mladších demografických skupin, a tento trend bude pokračovat. Zajímavé však je, že problém není v samotném obsahu. Stejný obsah má na lineární televizi jinou výkonnost než na streamovacích platformách. Například na TF1+ je průměrný divák o 10-15 let mladší než na TF1 u stejného programu. Problém tedy souvisí se zařízeními a způsoby konzumace, nikoli s obsahem.
Proto jsme na začátku roku spustili naši streamovací službu TF1+ a stejně tak učinili i ostatní vysílatelé. Dříve jsme nabízeli pouze sedmidenní okno pro přehrávání, ale novým očekáváním diváků je možnost konzumovat celé sezóny seriálů najednou. Tento posun se netýká jen obsahu, ale i přizpůsobení se novým spotřebitelským návykům. Stejně postupují i ITV, M6 a další, které na svých platformách BVOD nabízejí obsah bez časového omezení. Diváci by měli mít možnost konzumovat obsah, kdykoli se jim zachce, ať už se jedná o čtyři sezóny seriálu, nebo jen o jednu epizodu. Existují problémy, zejména v oblasti práv duševního vlastnictví, ale pracujeme na nich. Zdá se to snadné, ale není.
Musíme také poskytovat obsah, který je pro mladé lidi vzrušující - například reality show, herní pořady a vertikální formáty. Problémem opět není obsah, protože my, provozovatelé vysílání, máme v této oblasti velmi silné know-how; jde o to přizpůsobit naše platformy novým spotřebitelským návykům. Velký úspěch jsme například zaznamenali se speciálními vydáními populárních pořadů, jako je Dancing with the Stars, pouze na TF1+, s jedinečným obsazením a hvězdami YouTube. Musíme transformovat naše platformy BVOD a udělat z nich něco víc než jen platformy pro přehrávání a stejně tak musíme posílit naše vysílací značky a přizpůsobit je tak, aby byly úspěšné v digitálním vysílání.
Tato výzva je spíše o přizpůsobení se novým vzorcům spotřeby než o nedostatku skvělého obsahu. To však souvisí s předchozím bodem - pokud nezajistíme správné klíčové ukazatele výkonnosti, budeme čelit značným problémům. Například reklamy na TF1+ mají 95% míru dokončení, což je mnohem lepší než to, co mohou nabídnout platformy jako YouTube nebo Snapchat.
Ve stejném průzkumu manažeři předpověděli, že příjmy ze streamingu v průměru vzrostou z 9 % v roce 2024 na 20 % celkových příjmů do roku 2027, zatímco lineární televize by měla klesnout z 83 % na 70 %. Shoduje se to s vašimi očekáváními ohledně budoucnosti lineární televize jako významného zdroje příjmů, navzdory obecnému přesvědčení o jejím rychlém poklesu?
Budoucnost lineární televize se bude lišit podle jednotlivých zemí, protože zvyklosti v oblasti spotřeby médií se v jednotlivých regionech výrazně liší. Je velmi důležité sdělit inzerentům a agenturám, že situace v Evropě není srovnatelná se Spojenými státy. To je zásadní, protože mnoho našich významných klientů se orientuje na USA a předpokládá, že lineární televize rychle klesá stejně jako v USA.
Zprávy z letošních amerických Upfronts ukazují rovnoměrné rozdělení mezi bezplatné kanály, placené kanály a streamování. V zemích, jako je Francie, kde je IPTV prostřednictvím telekomunikačních operátorů rozšířena ve více než 60 % domácností, je však využívání chytré televize relativně nízké a televizní obsah stále zabírá více než 70 % sledování televizních přijímačů (oproti 50 % v USA). Stejně tak v Itálii, Španělsku a dalších zemích, kde je spotřeba lineární televize stále vysoká. I když dojde k poklesu, nebude z mnoha strukturálních důvodů tak rychlý nebo silný jako v USA.
Budeme čelit výzvě kompenzovat to našimi digitálními aktivy. Úbytek diváků však nemusíme kompenzovat v poměru 1:1. V digitálním prostoru jsou CPM vyšší díky možnostem využití dat a cílení, takže i kompenzace poloviny nebo třetiny ztráty publika by mohla stačit k růstu úrovně příjmů.
V současné době tvoří streamování přibližně 10 % našich příjmů, což odpovídá průměru v odvětví. V příštích 3 až 4 letech chceme tento podíl zvýšit na 25 %, takže tyto prognózy v průzkumu jsou zcela v souladu s našimi očekáváními.
Převážná většina respondentů z 97 % televizních a 92 % rozhlasových respondentů se domnívá, že do roku 2030 zůstanou multiplatformní televize a audio klíčovou součástí komunikačních strategií značek. Jaké kroky by měly společnosti podniknout již dnes, aby si zajistily dobrou pozici pro dlouhodobý úspěch v tomto prostoru?
Musíme si udržet svůj dosah. Ve Francii sice klesá doba sledování, ale dosah zůstává konzistentní, a letos se dokonce zvýšil. Diváci si televizi naladí stejně často jako dříve, ale na kratší dobu. Tento konzistentní dosah je to, čeho si klienti cení nejvíce. V prostředí přeplněném nikovými digitálními nabídkami a dlouhým chvostem zůstává naší silnou stránkou schopnost poskytovat rychlý a rozsáhlý dosah. Vždycky jsme to uměli, stále to umíme a pevně věřím, že to vždycky umět budeme.
Pokud se nám podaří udržet náš globální dosah, včetně lineárního i streamovaného vysílání, zůstaneme pro naše klienty velmi silnými partnery. Návratnost investic do televizního vysílání je ve srovnání s jinými médii vysoká a je také nákladově efektivní. Musíme si udržet náš dosah a zaměřit se na zlepšení měření výsledků, nikoliv jen sledovanosti, protože to klienti stále více vyžadují.
Máte nějaké závěrečné myšlenky nebo klíčová sdělení, o která byste se chtěl podělit se členy sdružení egta při pohledu do budoucna?
Je nezbytné, abychom vystupovali jednotně, zejména pokud jde o měření publika. Na místní úrovni jsme silní, ale v globálním měřítku jsme poměrně malí. Mnoho našich významných klientů působí z globálních center, jako je New York nebo Londýn, a my potřebujeme prezentovat stejný příběh nedefenzivním způsobem. Televize je stále velká. Je největší. Které jiné platformy dokáží zajistit 90 % zásah během jednoho týdne? Musíme být na sebe hrdí a přehodnotit způsob, jakým vyprávíme náš příběh.
Navíc bychom měli zvážit náš vztah k hráčům, jako jsou Netflix, Disney+ a Amazon. Tyto společnosti se nám podobají více než platformy jako YouTube. Prodávají prémiový obsah s kvalitním vkládáním reklamy. To, co prodávají, není o nic lepší než to, co děláme my, je to stejně kvalitní, ale za vyšší cenu. Musíme strategicky přemýšlet o tom, jak s těmito hráči spolupracovat, protože to může být výhodné pro všechny.
Zdroj: egtaknowledgehub.com
DALŠÍ PŘÍPADOVÉ STUDIE
PROMĚNA LOTERIE V PŮSOBIVÝ ZÁŽITEK V ROZŠÍŘENÉ REALITĚ
11. 9. 2025V létě 2025 společnost RTL AdAlliance v Rakousku přetvořila tradiční loterie na interaktivní zážitek s rozšířenou realitou. Místo čekání na cenu v fyzickém balíčku zaslaném vítězům mohli účastníci pomocí smartphonu umístit virtuální dárkovou krabičku do svého obývacího pokoje a sami ji rozbalit. To, co bylo dlouho statickým objektem, se najednou stalo hravým a nezapomenutelným zážitkem,… Pokračovat ve čtení ZMĚNY VE SPOTŘEBĚ MÉDIÍ, STANDARDY MĚŘENÍ, RŮST MULTIPLATFORMNÍCH MÉDIÍ A VZTAH S GLOBÁLNÍMI STREAMERY

SPOTDELI: JEDNOTNÁ PLATFORMA PRO UMÍSTĚNÍ TV REKLAMY V HOLANDSKU
17. 7. 2025V rámci významného kroku směrem k modernizaci a zefektivnění spolupráce Screenforce s televizními vysílateli v Nizozemsku spustila SpotDeli, centralizovanou platformu pro předkládání televizních reklam. SpotDeli, vyvinutý společnostmi Screenforce a MediaLab, se stal exkluzivní bránou pro dodávání reklamních spotů do hlavních nizozemských prodejních domů, včetně Ster, Talpa Network a Ad Alliance. Tento vývoj zjednodušuje a standardizuje… Pokračovat ve čtení ZMĚNY VE SPOTŘEBĚ MÉDIÍ, STANDARDY MĚŘENÍ, RŮST MULTIPLATFORMNÍCH MÉDIÍ A VZTAH S GLOBÁLNÍMI STREAMERY

MADE IN AUSTRIA – MADE FOR AUSTRIA
16. 7. 2025Jednotná mediální kampaň pro rakouský reklamní ekosystém Poprvé v historii zahájila celá rakouská mediální branže, veřejnoprávní i soukromé vysílací společnosti, tiskoví a digitální vydavatelé společnou kampaň s cílem zdůraznit význam místních médií pro ekonomické a demokratické zdraví země. Rakouská rozhlasová a televizní společnost (ORF), Asociace rakouských soukromých rozhlasových a televizních stanic (VÖP) a Asociace rakouských… Pokračovat ve čtení ZMĚNY VE SPOTŘEBĚ MÉDIÍ, STANDARDY MĚŘENÍ, RŮST MULTIPLATFORMNÍCH MÉDIÍ A VZTAH S GLOBÁLNÍMI STREAMERY

ITV VYUŽÍVÁ YOUTUBE JAKO STRATEGICKÝ DISTRIBUČNÍ A OBCHODNÍ KANÁL
24. 6. 2025V rámci rozhodujícího odklonu od starších modelů založených pouze na vysílání ITV plně integrovala YouTube do své obsahové a obchodní strategie na přelomu let 2024 a 2025. Namísto využívání YouTube čistě jako propagačního kanálu přešla ITV k tomu, aby tuto platformu považovala za základní pilíř své distribuční architektury, zveřejňovala plnohodnotné epizody, spouštěla tematické kanály a… Pokračovat ve čtení ZMĚNY VE SPOTŘEBĚ MÉDIÍ, STANDARDY MĚŘENÍ, RŮST MULTIPLATFORMNÍCH MÉDIÍ A VZTAH S GLOBÁLNÍMI STREAMERY

ADS & DATA X SPA REINE ECO-PACK: ROZŠIŘUJÍ DOSAH TV REKLAMY PROSTŘEDNICTVÍM DATOVĚ ŘÍZENÉHO CÍLENÍ
22. 5. 2025Kampaň SPA Reine Eco-Pack s Ads & Data nastavila nový standard v oblasti mediálních inovací tím, že kombinuje lineární televizi s adresovatelnou televizí (Smart AD) za účelem zvýšení dosahu a optimalizace frekvence. V kategorii neperlivých vod, která čelí rostoucímu tlaku ze strany zvyšující se konzumace vody z vodovodu a na cenu orientovaných soukromých značek, spolupracovala… Pokračovat ve čtení ZMĚNY VE SPOTŘEBĚ MÉDIÍ, STANDARDY MĚŘENÍ, RŮST MULTIPLATFORMNÍCH MÉDIÍ A VZTAH S GLOBÁLNÍMI STREAMERY

OPTIMALIZÁTOR FREKVENCE SPOLEČNOSTI ATRESMEDIA PUBLICIDAD
21. 5. 2025Optimalizace frekvence v reklamě na připojených televizích Společnost Atresmedia Publicidad představila Frequency Optimizer, nové technologické řešení zaměřené na zlepšení účinnosti a efektivity reklamy na připojených televizích (CTV). Systém využívá technologii HbbTV (Hybrid Broadcast Broadband TV) a sofistikovanou platformu pro zobrazování reklam k řízení a kontrole frekvence reklam v reálném čase, což je pokrok, který dosud… Pokračovat ve čtení ZMĚNY VE SPOTŘEBĚ MÉDIÍ, STANDARDY MĚŘENÍ, RŮST MULTIPLATFORMNÍCH MÉDIÍ A VZTAH S GLOBÁLNÍMI STREAMERY

AD MANAGER BY RTL ADALLIANCE – JEDINEČNÁ BRÁNA K PREMIUM DIGITÁLNÍMU VIDEO INVENTÁŘI V EVROPĚ
17. 4. 2025Jedinečná brána k prémiovému digitálnímu video inventáři v Evropě RTL AdAlliance představila AdManager, samoobslužnou reklamní platformu, která inzerentům umožňuje přímo nakupovat prémiový digitální video inventář na několika evropských trzích. Platforma konsoliduje přístup k Connected TV (CTV), Broadcaster Video-On-Demand (BVOD) a online video inventáři v rámci jediného uživatelsky přívětivého rozhraní. Jedná se o první řešení svého… Pokračovat ve čtení ZMĚNY VE SPOTŘEBĚ MÉDIÍ, STANDARDY MĚŘENÍ, RŮST MULTIPLATFORMNÍCH MÉDIÍ A VZTAH S GLOBÁLNÍMI STREAMERY

STUDIE VEVO A CHANNEL 4 – OTEVÍRÁ POTENCIÁL PREMIOVÉHO OBSAHU
17. 4. 2025V souvislosti s probíhajícími diskusemi v oboru o definici prémiového obsahu a roli globálních streamovacích platforem v širším ekosystému „televize“ zveřejnila společnost Vevo, přední světová síť hudebních videí, která distribuuje největší síť prémiových hudebních kanálů na YouTube, novou studii. Výzkum provedený společností Amplified Intelligence nabízí cenné poznatky o vlivu zvýšené pozornosti, kterou prémiový obsah vyžaduje,… Pokračovat ve čtení ZMĚNY VE SPOTŘEBĚ MÉDIÍ, STANDARDY MĚŘENÍ, RŮST MULTIPLATFORMNÍCH MÉDIÍ A VZTAH S GLOBÁLNÍMI STREAMERY

KOUZLO OPAKOVÁNÍ: MAXIMALIZACE ÚČINKU REKLAMY
26. 3. 2025Ve světě, kde jsou rozptýlení všudypřítomná, je upoutání pozornosti spotřebitelů jako snaha chytit blesk do láhve. Od procházení sociálních médií při sledování televize až po poslech rádia při řízení auta – spotřebitelé jsou často rozptýlení. To představuje pro inzerenty jedinečnou výzvu: jak se spojit s publikem, které se věnuje více činnostem najednou? Odpověď, jak se… Pokračovat ve čtení ZMĚNY VE SPOTŘEBĚ MÉDIÍ, STANDARDY MĚŘENÍ, RŮST MULTIPLATFORMNÍCH MÉDIÍ A VZTAH S GLOBÁLNÍMI STREAMERY

TELETEST 2.0: RAKOUSKÉ MĚŘENÍ TELEVIZE NOVÉ GENERACE
21. 3. 2025Teletest 2.0 je nový rakouský systém měření televizního vysílání vyvinutý společností AGTT, který výrazně zlepšuje způsob měření sledovanosti a dosahu reklamy. Zavádí nový panel diváků se 100 000 syntetickými účastníky peoplemetru, což výrazně zvyšuje přesnost a hloubku měření sledovanosti, umožňuje sběr dat v reálném čase a zlepšuje kvalitu dat v celém rakouském televizním prostředí. Potřeba… Pokračovat ve čtení ZMĚNY VE SPOTŘEBĚ MÉDIÍ, STANDARDY MĚŘENÍ, RŮST MULTIPLATFORMNÍCH MÉDIÍ A VZTAH S GLOBÁLNÍMI STREAMERY

VÝZVA PRO STREAMCASTING A BOJ O REKLAMNÍ POZORNOST
21. 3. 2025Italská asociace mediálních domů (FCP) ve spolupráci s Politecnico Milano a společností Nielsen provedla hloubkovou studii s názvem „Výzva streamcastingu a boj o reklamní napětí„. Tento výzkum zkoumá vyvíjející se dynamiku celkového měření sledovanosti napříč vysílacími a streamovacími platformami se zvláštním zaměřením na ad-tention, kvalitu a kvantitu pozornosti věnované reklamám v různých mediálních kontextech. Cílem… Pokračovat ve čtení ZMĚNY VE SPOTŘEBĚ MÉDIÍ, STANDARDY MĚŘENÍ, RŮST MULTIPLATFORMNÍCH MÉDIÍ A VZTAH S GLOBÁLNÍMI STREAMERY

ADS & DATA: VYUŽITÍ BEHAVIORÁLNÍCH A KONTEXTOVÝCH POZNATKŮ PRO CHYTŘEJŠÍ REKLAMU
14. 2. 2025V dnešním rychlém digitálním prostředí je Ads & Data průkopníkem v oblasti behaviorálního cílení. Jedná se o využití behaviorálních a kontextových dat k zobrazování nejrelevantnějších reklam. Tato case study se zabývá tím, jak cílení společnost Ads & Data využívá k inzerci, čímž zvyšuje výkonnost kampaní. Do konce roku by se tato technologie mohla rozšířit i… Pokračovat ve čtení ZMĚNY VE SPOTŘEBĚ MÉDIÍ, STANDARDY MĚŘENÍ, RŮST MULTIPLATFORMNÍCH MÉDIÍ A VZTAH S GLOBÁLNÍMI STREAMERY

