V září 2024 spustila ITV inovativní řešení, jehož cílem je zpřístupnit televizní reklamu malým a středním podnikům. Využitím síly generativní umělé inteligence (GenAI) rozšiřuje ITV své služby komerční kreativní produkce, aby odstranila domnělé překážky spojené s náklady na tvorbu televizních reklam. Tato inovace umožňuje značkám malých a středních podniků vytvářet velice kvalitní reklamy za zlomek nákladů, čímž se výhody televizní reklamy dostávají na dosah podnikům všech velikostí.
Demokratizace televizní reklamy pro malé a střední podniky
V rámci snahy o přilákání nových inzerentů spolupracovala ITV se dvěma malými a středními podniky – Travel House, cestovní společností se sídlem ve Swansea, a Sheepbridge Interiors, obchodem s nábytkem v Severním Irsku. Obě společnosti odvysílaly své vůbec první televizní reklamy, které byly vytvořeny pomocí kreativních nástrojů ITV GenAI využívajících jejich Creative Production Lead (CPL). Pro značky to znamená významný milník, protože se jim podařilo vytvořit televizní reklamy prémiové kvality.
Úspěšné spuštění kampaně
„Příliš často jsou náklady na tvorbu reklamy překážkou pro značky, které teprve chtějí prorazit a televizi vyzkoušet . Rozšířením našich služeb kreativní produkce o GenAI můžeme tento proces demokratizovat a zpřístupnit televizní reklamu všem. Neustále inovujeme a hledáme nové způsoby, jak značkám pomoci růst.“
řekl Jason Spencer, ředitel pro rozvoj obchodu, ITV
„Mysleli jsme si, že televizní reklama takové kvality je daleko mimo náš dosah, takže pro nás bylo skutečnou změnou, že jsme jako první začali využívat tuto novou službu od ITV.“
Dennis Niblock, majitel, Sheepbridge Interiors
„Jsme přesvědčeni, že tento inovativní přístup k produkci bude pro Travel House významným přínosem a zdrojem příjmů. Těšíme se na to, jaký pozitivní dopad to bude mít na naše podnikání.“
Katie Davies, marketingová manažerka, Travel House
Klíčové vlastnosti a výhody výroby reklamy GenAI společnosti ITV
Vysoce kvalitní a nákladově efektivní reklamy: Řešení GenAI společnosti ITV přináší kvalitní a zároveň nákladově efektivní reklamy, a to díky plynulé integraci licencovaných nástrojů umělé inteligence pro tvorbu obrázků a videí s neocenitelnými zkušenostmi profesionálních hlasových umělců, hudebníků a produkčních týmů. Tento přístup využívá sílu špičkové technologie i lidského talentu a zajišťuje, že každá reklama je prodchnuta kreativitou a emocemi. Díky této spolupráci si reklamy zachovávají vysoké produkční hodnoty, které se očekávají od televizních reklam, a zároveň jsou cenově dostupnější a přístupnější. Výsledná synergie technologie a lidských dovedností výsledek ještě vylepšuje.
Zjednodušený kreativní proces: Nástroje GenAI společnosti ITV vylepšují stávající kreativní výrobní proces a zjednodušují vývoj přesvědčivých televizních reklam pro nové inzerenty. Tento inovativní přístup umožňuje malým a středním podnikům proniknout do televizní reklamy s minimálním úsilím a maximálním dopadem, přičemž vysoce kvalitní výsledky jsou k dispozici za méně než 10 hodin. Tato kreativní nabídka poskytuje zadavatelům reklamy z řad malých a středních podniků fixní náklady ve výši pouhých 1 000 GBP (1 200 EUR), díky čemuž je televizní reklama dostupnější a cenově přijatelnější. Více informací o této a širší nabídce kreativní produkce ITV najdete zde.
Prokázaná účinnost: ITV ve spolupráci s výzkumnou firmou System1 testovala účinnost svých reklam generovaných umělou inteligencí, včetně kampaní pro Travel House a Sheepbridge Interiors. Obě kampaně úspěšně prošly přísnými standardy společnosti Clearcast, které zajistily, že splňují oborové směrnice. Působivé je, že se tyto reklamy umístily mezi 20 % nejlepších reklam ve Velké Británii, pokud jde o účinnost, jak ji změřila společnost System1, a dosáhly tak nadprůměrných výsledků v rámci svých kategorií.
Budoucí růst a expanze
Tento projekt výroby reklam GenAI navazuje na úspěch širších služeb kreativní výroby ITV, které v současné době dodávají více než 1 000 reklam ročně pro více než 200 nových televizních značek. Začleněním technologie AI chce ITV dále demokratizovat televizní reklamu a umožnit více malým a středním podnikům využít sílu televize pro svůj růst.
ITV pokračuje v rozšiřování své samoobslužné reklamní platformy Planet V, která od svého spuštění přilákala více než 1 000 nových inzerentů videa na vyžádání (VOD), což dále zdůrazňuje závazek ITV zpřístupňovat prémiová reklamní řešení podnikům všech velikostí.
Další informace o kreativních produkčních službách ITV GenAI naleznete na adrese https://www.itvmedia.co.uk/.
Zdroj: egtaknowledgehub.com
DALŠÍ PŘÍPADOVÉ STUDIE
PROMĚNA LOTERIE V PŮSOBIVÝ ZÁŽITEK V ROZŠÍŘENÉ REALITĚ
11. 9. 2025V létě 2025 společnost RTL AdAlliance v Rakousku přetvořila tradiční loterie na interaktivní zážitek s rozšířenou realitou. Místo čekání na cenu v fyzickém balíčku zaslaném vítězům mohli účastníci pomocí smartphonu umístit virtuální dárkovou krabičku do svého obývacího pokoje a sami ji rozbalit. To, co bylo dlouho statickým objektem, se najednou stalo hravým a nezapomenutelným zážitkem,… Pokračovat ve čtení ŘEŠENÍ GEN AI OD ITV POMÁHÁ ZPŘÍSTUPNIT REKLAMU V TV A POSÍLIT POSTAVENÍ MALÝCH PODNIKŮ
SPOTDELI: JEDNOTNÁ PLATFORMA PRO UMÍSTĚNÍ TV REKLAMY V HOLANDSKU
17. 7. 2025V rámci významného kroku směrem k modernizaci a zefektivnění spolupráce Screenforce s televizními vysílateli v Nizozemsku spustila SpotDeli, centralizovanou platformu pro předkládání televizních reklam. SpotDeli, vyvinutý společnostmi Screenforce a MediaLab, se stal exkluzivní bránou pro dodávání reklamních spotů do hlavních nizozemských prodejních domů, včetně Ster, Talpa Network a Ad Alliance. Tento vývoj zjednodušuje a standardizuje… Pokračovat ve čtení ŘEŠENÍ GEN AI OD ITV POMÁHÁ ZPŘÍSTUPNIT REKLAMU V TV A POSÍLIT POSTAVENÍ MALÝCH PODNIKŮ
MADE IN AUSTRIA – MADE FOR AUSTRIA
16. 7. 2025Jednotná mediální kampaň pro rakouský reklamní ekosystém Poprvé v historii zahájila celá rakouská mediální branže, veřejnoprávní i soukromé vysílací společnosti, tiskoví a digitální vydavatelé společnou kampaň s cílem zdůraznit význam místních médií pro ekonomické a demokratické zdraví země. Rakouská rozhlasová a televizní společnost (ORF), Asociace rakouských soukromých rozhlasových a televizních stanic (VÖP) a Asociace rakouských… Pokračovat ve čtení ŘEŠENÍ GEN AI OD ITV POMÁHÁ ZPŘÍSTUPNIT REKLAMU V TV A POSÍLIT POSTAVENÍ MALÝCH PODNIKŮ
ITV VYUŽÍVÁ YOUTUBE JAKO STRATEGICKÝ DISTRIBUČNÍ A OBCHODNÍ KANÁL
24. 6. 2025V rámci rozhodujícího odklonu od starších modelů založených pouze na vysílání ITV plně integrovala YouTube do své obsahové a obchodní strategie na přelomu let 2024 a 2025. Namísto využívání YouTube čistě jako propagačního kanálu přešla ITV k tomu, aby tuto platformu považovala za základní pilíř své distribuční architektury, zveřejňovala plnohodnotné epizody, spouštěla tematické kanály a… Pokračovat ve čtení ŘEŠENÍ GEN AI OD ITV POMÁHÁ ZPŘÍSTUPNIT REKLAMU V TV A POSÍLIT POSTAVENÍ MALÝCH PODNIKŮ
ADS & DATA X SPA REINE ECO-PACK: ROZŠIŘUJÍ DOSAH TV REKLAMY PROSTŘEDNICTVÍM DATOVĚ ŘÍZENÉHO CÍLENÍ
22. 5. 2025Kampaň SPA Reine Eco-Pack s Ads & Data nastavila nový standard v oblasti mediálních inovací tím, že kombinuje lineární televizi s adresovatelnou televizí (Smart AD) za účelem zvýšení dosahu a optimalizace frekvence. V kategorii neperlivých vod, která čelí rostoucímu tlaku ze strany zvyšující se konzumace vody z vodovodu a na cenu orientovaných soukromých značek, spolupracovala… Pokračovat ve čtení ŘEŠENÍ GEN AI OD ITV POMÁHÁ ZPŘÍSTUPNIT REKLAMU V TV A POSÍLIT POSTAVENÍ MALÝCH PODNIKŮ
OPTIMALIZÁTOR FREKVENCE SPOLEČNOSTI ATRESMEDIA PUBLICIDAD
21. 5. 2025Optimalizace frekvence v reklamě na připojených televizích Společnost Atresmedia Publicidad představila Frequency Optimizer, nové technologické řešení zaměřené na zlepšení účinnosti a efektivity reklamy na připojených televizích (CTV). Systém využívá technologii HbbTV (Hybrid Broadcast Broadband TV) a sofistikovanou platformu pro zobrazování reklam k řízení a kontrole frekvence reklam v reálném čase, což je pokrok, který dosud… Pokračovat ve čtení ŘEŠENÍ GEN AI OD ITV POMÁHÁ ZPŘÍSTUPNIT REKLAMU V TV A POSÍLIT POSTAVENÍ MALÝCH PODNIKŮ
AD MANAGER BY RTL ADALLIANCE – JEDINEČNÁ BRÁNA K PREMIUM DIGITÁLNÍMU VIDEO INVENTÁŘI V EVROPĚ
17. 4. 2025Jedinečná brána k prémiovému digitálnímu video inventáři v Evropě RTL AdAlliance představila AdManager, samoobslužnou reklamní platformu, která inzerentům umožňuje přímo nakupovat prémiový digitální video inventář na několika evropských trzích. Platforma konsoliduje přístup k Connected TV (CTV), Broadcaster Video-On-Demand (BVOD) a online video inventáři v rámci jediného uživatelsky přívětivého rozhraní. Jedná se o první řešení svého… Pokračovat ve čtení ŘEŠENÍ GEN AI OD ITV POMÁHÁ ZPŘÍSTUPNIT REKLAMU V TV A POSÍLIT POSTAVENÍ MALÝCH PODNIKŮ
STUDIE VEVO A CHANNEL 4 – OTEVÍRÁ POTENCIÁL PREMIOVÉHO OBSAHU
17. 4. 2025V souvislosti s probíhajícími diskusemi v oboru o definici prémiového obsahu a roli globálních streamovacích platforem v širším ekosystému „televize“ zveřejnila společnost Vevo, přední světová síť hudebních videí, která distribuuje největší síť prémiových hudebních kanálů na YouTube, novou studii. Výzkum provedený společností Amplified Intelligence nabízí cenné poznatky o vlivu zvýšené pozornosti, kterou prémiový obsah vyžaduje,… Pokračovat ve čtení ŘEŠENÍ GEN AI OD ITV POMÁHÁ ZPŘÍSTUPNIT REKLAMU V TV A POSÍLIT POSTAVENÍ MALÝCH PODNIKŮ
KOUZLO OPAKOVÁNÍ: MAXIMALIZACE ÚČINKU REKLAMY
26. 3. 2025Ve světě, kde jsou rozptýlení všudypřítomná, je upoutání pozornosti spotřebitelů jako snaha chytit blesk do láhve. Od procházení sociálních médií při sledování televize až po poslech rádia při řízení auta – spotřebitelé jsou často rozptýlení. To představuje pro inzerenty jedinečnou výzvu: jak se spojit s publikem, které se věnuje více činnostem najednou? Odpověď, jak se… Pokračovat ve čtení ŘEŠENÍ GEN AI OD ITV POMÁHÁ ZPŘÍSTUPNIT REKLAMU V TV A POSÍLIT POSTAVENÍ MALÝCH PODNIKŮ
TELETEST 2.0: RAKOUSKÉ MĚŘENÍ TELEVIZE NOVÉ GENERACE
21. 3. 2025Teletest 2.0 je nový rakouský systém měření televizního vysílání vyvinutý společností AGTT, který výrazně zlepšuje způsob měření sledovanosti a dosahu reklamy. Zavádí nový panel diváků se 100 000 syntetickými účastníky peoplemetru, což výrazně zvyšuje přesnost a hloubku měření sledovanosti, umožňuje sběr dat v reálném čase a zlepšuje kvalitu dat v celém rakouském televizním prostředí. Potřeba… Pokračovat ve čtení ŘEŠENÍ GEN AI OD ITV POMÁHÁ ZPŘÍSTUPNIT REKLAMU V TV A POSÍLIT POSTAVENÍ MALÝCH PODNIKŮ
VÝZVA PRO STREAMCASTING A BOJ O REKLAMNÍ POZORNOST
21. 3. 2025Italská asociace mediálních domů (FCP) ve spolupráci s Politecnico Milano a společností Nielsen provedla hloubkovou studii s názvem „Výzva streamcastingu a boj o reklamní napětí„. Tento výzkum zkoumá vyvíjející se dynamiku celkového měření sledovanosti napříč vysílacími a streamovacími platformami se zvláštním zaměřením na ad-tention, kvalitu a kvantitu pozornosti věnované reklamám v různých mediálních kontextech. Cílem… Pokračovat ve čtení ŘEŠENÍ GEN AI OD ITV POMÁHÁ ZPŘÍSTUPNIT REKLAMU V TV A POSÍLIT POSTAVENÍ MALÝCH PODNIKŮ
ADS & DATA: VYUŽITÍ BEHAVIORÁLNÍCH A KONTEXTOVÝCH POZNATKŮ PRO CHYTŘEJŠÍ REKLAMU
14. 2. 2025V dnešním rychlém digitálním prostředí je Ads & Data průkopníkem v oblasti behaviorálního cílení. Jedná se o využití behaviorálních a kontextových dat k zobrazování nejrelevantnějších reklam. Tato case study se zabývá tím, jak cílení společnost Ads & Data využívá k inzerci, čímž zvyšuje výkonnost kampaní. Do konce roku by se tato technologie mohla rozšířit i… Pokračovat ve čtení ŘEŠENÍ GEN AI OD ITV POMÁHÁ ZPŘÍSTUPNIT REKLAMU V TV A POSÍLIT POSTAVENÍ MALÝCH PODNIKŮ