Hledání hnízd“- rakouský McDonald’s spouští první programatickou reklamu v adresovatelné televizi prostřednictvím společného podniku d-force
Velikonoční svátky jsou sice za námi, ale zajímavé televizní reklamy nás stále udržují v dobré náladě. Egtabite v tomto týdnu představuje první programatickou kampaň McDonald’s v adresovatelné televizi v Rakousku, která se úspěšně přehrává s pomocí d-force.
Moc spojených sil
Na trhu roste poptávka po digitálních kampaních obsahujících všechny formy videa. Dvě největší soukromé televizní společnosti v Německu ProSiebenSat.1 a Mediengruppe RTL Deutschland proto v lednu 2019 vytvořily společný podnik d-force, který ukazuje potenciální budoucnost programatické televizní reklamy.
Společný podnik zpřístupňuje inventory adresovatelné televize a online videa těchto dvou mediálních domů pomocí vícekanálové poptávkové platformy (DSP) Active Agent. To je jedna z předních rezervačních platforem používaných pro programatické nákupy médií v německy mluvících zemích. Nabízí přímý přístup ke všem relevantním nabídkovým platformám a reklamním burzám. Společný podnik d-force má tedy pomáhat agenturám a inzerentům jednoduše, přímo a efektivně oslovovat cílové skupiny v atraktivním prostředí online videa při poskytování vysokého zásahu a bezpečnosti pro značku. Nabízí také komplexní podporu první úrovně pro zajištění optimální implementace mediálních a multimediálních programatických videokampaní.
Hledání hnízd
Jen pár týdnů poté, co d-force v Rakousku zahájil provoz, spustil McDonald’s televizní kampaň a stal se průkopníkem na trhu. Jako první přišel na trh s kampaní, která pokrývala celý zásah cílových kontaktů dostupných v Rakousku přes adresovatelnou televizi (ATV).
Cílem kampaně bylo nastavit správný tón v době krize, šířit dobrou náladu, ale také zaujmout zákazníky, aby si stáhli aplikaci McDonald’s a hráli hru. Právě včas před velikonočními svátky vyzval McDonald’s diváky, aby pomocí aplikace virtuálně hledali hnízda velikonočního zajíčka a získali poukázku na nabídku fast-foodu.
Kampaň Hledání hnízd běží na veškerém inventory adresovatelné televize obou televizních společností ProSiebenSat.1 PULS 4 a IP Austria, které je centrálně k dostání přes d-force. Poprvé se zde používá i inovativní omezení frekvence d-force (napříč kanály a inventory obou společností). Automatické řízení třídy kontaktů, které je možné kontrolovat centrálně pomocí poptávkové platformy Active Agent využívané d-force, zabraňuje nekontrolovanému mnohonásobnému oslovování uživatelů chytré televize. Řídicí nástroj poskytuje optimalizaci cíleného inkrementálního zásahu a maximální zásah napříč televizním inventory, bezpečným pro značku. Zajišťuje tak maximální rozpočtovou efektivitu.
„Zaměřujeme se na digitální dialog právě v současné krizi, kdy k nám naši hosté nemůžou přijít. Je důležité postupovat zde citlivě a najít rovnováhu mezi soucitem, ohleduplností a emocionálním marketingem. Společný podnik d-force nám umožňuje oslovovat naše cílové skupiny přímo a efektivně v atraktivním videoprostředí a s vysokým zásahem. Jsme rádi, že můžeme v Rakousku tuto novou nabídku používat jako průkopníci,“
vysvětluje Benedikt Böcker, marketingový ředitel McDonald’s v Rakousku.
Jens Pöppelmann, generální ředitel d-force, závěrem zdůrazňuje: „Jsme rádi, že rakouský trh tak rychle přijal nabídku d-force orientovanou na budoucnost. Řízení třídy kontaktů zahrnující všechny kanály a marketéry z jediné centrální registrační platformy je pro reklamní trh skutečným milníkem. Ukazuje inovativní sílu partnerů, kteří se d-force účastní, a podtrhuje naše prohlášení, že budeme dlouhodobě posilovat efektivitu programatické videoreklamy. Společný podnik d-force využívá nabídku této kontrolní logiky a mechaniky pro rakouskou scénu adresovatelné televize. Nastavuje standardy pro adresovatelnou televizi a posiluje dlouhodobou přitažlivost tohoto média pro inzerenty. McDonald’s v Rakousku je první průkopnickou společností, která zkoumá potenciál a výhody této inovace.”
DALŠÍ PŘÍPADOVÉ STUDIE
PROMĚNA LOTERIE V PŮSOBIVÝ ZÁŽITEK V ROZŠÍŘENÉ REALITĚ
11. 9. 2025V létě 2025 společnost RTL AdAlliance v Rakousku přetvořila tradiční loterie na interaktivní zážitek s rozšířenou realitou. Místo čekání na cenu v fyzickém balíčku zaslaném vítězům mohli účastníci pomocí smartphonu umístit virtuální dárkovou krabičku do svého obývacího pokoje a sami ji rozbalit. To, co bylo dlouho statickým objektem, se najednou stalo hravým a nezapomenutelným zážitkem,… Pokračovat ve čtení EGTABITE 299: „HLEDÁNÍ HNÍZD”- MCDONALD’S V RAKOUSKU SPOUŠTÍ PRVNÍ PROGRAMATICKOU REKLAMU V ADRESOVATELNÉ TELEVIZI PROSTŘEDNICTVÍM D-FORCE
SPOTDELI: JEDNOTNÁ PLATFORMA PRO UMÍSTĚNÍ TV REKLAMY V HOLANDSKU
17. 7. 2025V rámci významného kroku směrem k modernizaci a zefektivnění spolupráce Screenforce s televizními vysílateli v Nizozemsku spustila SpotDeli, centralizovanou platformu pro předkládání televizních reklam. SpotDeli, vyvinutý společnostmi Screenforce a MediaLab, se stal exkluzivní bránou pro dodávání reklamních spotů do hlavních nizozemských prodejních domů, včetně Ster, Talpa Network a Ad Alliance. Tento vývoj zjednodušuje a standardizuje… Pokračovat ve čtení EGTABITE 299: „HLEDÁNÍ HNÍZD”- MCDONALD’S V RAKOUSKU SPOUŠTÍ PRVNÍ PROGRAMATICKOU REKLAMU V ADRESOVATELNÉ TELEVIZI PROSTŘEDNICTVÍM D-FORCE
MADE IN AUSTRIA – MADE FOR AUSTRIA
16. 7. 2025Jednotná mediální kampaň pro rakouský reklamní ekosystém Poprvé v historii zahájila celá rakouská mediální branže, veřejnoprávní i soukromé vysílací společnosti, tiskoví a digitální vydavatelé společnou kampaň s cílem zdůraznit význam místních médií pro ekonomické a demokratické zdraví země. Rakouská rozhlasová a televizní společnost (ORF), Asociace rakouských soukromých rozhlasových a televizních stanic (VÖP) a Asociace rakouských… Pokračovat ve čtení EGTABITE 299: „HLEDÁNÍ HNÍZD”- MCDONALD’S V RAKOUSKU SPOUŠTÍ PRVNÍ PROGRAMATICKOU REKLAMU V ADRESOVATELNÉ TELEVIZI PROSTŘEDNICTVÍM D-FORCE
ITV VYUŽÍVÁ YOUTUBE JAKO STRATEGICKÝ DISTRIBUČNÍ A OBCHODNÍ KANÁL
24. 6. 2025V rámci rozhodujícího odklonu od starších modelů založených pouze na vysílání ITV plně integrovala YouTube do své obsahové a obchodní strategie na přelomu let 2024 a 2025. Namísto využívání YouTube čistě jako propagačního kanálu přešla ITV k tomu, aby tuto platformu považovala za základní pilíř své distribuční architektury, zveřejňovala plnohodnotné epizody, spouštěla tematické kanály a… Pokračovat ve čtení EGTABITE 299: „HLEDÁNÍ HNÍZD”- MCDONALD’S V RAKOUSKU SPOUŠTÍ PRVNÍ PROGRAMATICKOU REKLAMU V ADRESOVATELNÉ TELEVIZI PROSTŘEDNICTVÍM D-FORCE
ADS & DATA X SPA REINE ECO-PACK: ROZŠIŘUJÍ DOSAH TV REKLAMY PROSTŘEDNICTVÍM DATOVĚ ŘÍZENÉHO CÍLENÍ
22. 5. 2025Kampaň SPA Reine Eco-Pack s Ads & Data nastavila nový standard v oblasti mediálních inovací tím, že kombinuje lineární televizi s adresovatelnou televizí (Smart AD) za účelem zvýšení dosahu a optimalizace frekvence. V kategorii neperlivých vod, která čelí rostoucímu tlaku ze strany zvyšující se konzumace vody z vodovodu a na cenu orientovaných soukromých značek, spolupracovala… Pokračovat ve čtení EGTABITE 299: „HLEDÁNÍ HNÍZD”- MCDONALD’S V RAKOUSKU SPOUŠTÍ PRVNÍ PROGRAMATICKOU REKLAMU V ADRESOVATELNÉ TELEVIZI PROSTŘEDNICTVÍM D-FORCE
OPTIMALIZÁTOR FREKVENCE SPOLEČNOSTI ATRESMEDIA PUBLICIDAD
21. 5. 2025Optimalizace frekvence v reklamě na připojených televizích Společnost Atresmedia Publicidad představila Frequency Optimizer, nové technologické řešení zaměřené na zlepšení účinnosti a efektivity reklamy na připojených televizích (CTV). Systém využívá technologii HbbTV (Hybrid Broadcast Broadband TV) a sofistikovanou platformu pro zobrazování reklam k řízení a kontrole frekvence reklam v reálném čase, což je pokrok, který dosud… Pokračovat ve čtení EGTABITE 299: „HLEDÁNÍ HNÍZD”- MCDONALD’S V RAKOUSKU SPOUŠTÍ PRVNÍ PROGRAMATICKOU REKLAMU V ADRESOVATELNÉ TELEVIZI PROSTŘEDNICTVÍM D-FORCE
AD MANAGER BY RTL ADALLIANCE – JEDINEČNÁ BRÁNA K PREMIUM DIGITÁLNÍMU VIDEO INVENTÁŘI V EVROPĚ
17. 4. 2025Jedinečná brána k prémiovému digitálnímu video inventáři v Evropě RTL AdAlliance představila AdManager, samoobslužnou reklamní platformu, která inzerentům umožňuje přímo nakupovat prémiový digitální video inventář na několika evropských trzích. Platforma konsoliduje přístup k Connected TV (CTV), Broadcaster Video-On-Demand (BVOD) a online video inventáři v rámci jediného uživatelsky přívětivého rozhraní. Jedná se o první řešení svého… Pokračovat ve čtení EGTABITE 299: „HLEDÁNÍ HNÍZD”- MCDONALD’S V RAKOUSKU SPOUŠTÍ PRVNÍ PROGRAMATICKOU REKLAMU V ADRESOVATELNÉ TELEVIZI PROSTŘEDNICTVÍM D-FORCE
STUDIE VEVO A CHANNEL 4 – OTEVÍRÁ POTENCIÁL PREMIOVÉHO OBSAHU
17. 4. 2025V souvislosti s probíhajícími diskusemi v oboru o definici prémiového obsahu a roli globálních streamovacích platforem v širším ekosystému „televize“ zveřejnila společnost Vevo, přední světová síť hudebních videí, která distribuuje největší síť prémiových hudebních kanálů na YouTube, novou studii. Výzkum provedený společností Amplified Intelligence nabízí cenné poznatky o vlivu zvýšené pozornosti, kterou prémiový obsah vyžaduje,… Pokračovat ve čtení EGTABITE 299: „HLEDÁNÍ HNÍZD”- MCDONALD’S V RAKOUSKU SPOUŠTÍ PRVNÍ PROGRAMATICKOU REKLAMU V ADRESOVATELNÉ TELEVIZI PROSTŘEDNICTVÍM D-FORCE
KOUZLO OPAKOVÁNÍ: MAXIMALIZACE ÚČINKU REKLAMY
26. 3. 2025Ve světě, kde jsou rozptýlení všudypřítomná, je upoutání pozornosti spotřebitelů jako snaha chytit blesk do láhve. Od procházení sociálních médií při sledování televize až po poslech rádia při řízení auta – spotřebitelé jsou často rozptýlení. To představuje pro inzerenty jedinečnou výzvu: jak se spojit s publikem, které se věnuje více činnostem najednou? Odpověď, jak se… Pokračovat ve čtení EGTABITE 299: „HLEDÁNÍ HNÍZD”- MCDONALD’S V RAKOUSKU SPOUŠTÍ PRVNÍ PROGRAMATICKOU REKLAMU V ADRESOVATELNÉ TELEVIZI PROSTŘEDNICTVÍM D-FORCE
TELETEST 2.0: RAKOUSKÉ MĚŘENÍ TELEVIZE NOVÉ GENERACE
21. 3. 2025Teletest 2.0 je nový rakouský systém měření televizního vysílání vyvinutý společností AGTT, který výrazně zlepšuje způsob měření sledovanosti a dosahu reklamy. Zavádí nový panel diváků se 100 000 syntetickými účastníky peoplemetru, což výrazně zvyšuje přesnost a hloubku měření sledovanosti, umožňuje sběr dat v reálném čase a zlepšuje kvalitu dat v celém rakouském televizním prostředí. Potřeba… Pokračovat ve čtení EGTABITE 299: „HLEDÁNÍ HNÍZD”- MCDONALD’S V RAKOUSKU SPOUŠTÍ PRVNÍ PROGRAMATICKOU REKLAMU V ADRESOVATELNÉ TELEVIZI PROSTŘEDNICTVÍM D-FORCE
VÝZVA PRO STREAMCASTING A BOJ O REKLAMNÍ POZORNOST
21. 3. 2025Italská asociace mediálních domů (FCP) ve spolupráci s Politecnico Milano a společností Nielsen provedla hloubkovou studii s názvem „Výzva streamcastingu a boj o reklamní napětí„. Tento výzkum zkoumá vyvíjející se dynamiku celkového měření sledovanosti napříč vysílacími a streamovacími platformami se zvláštním zaměřením na ad-tention, kvalitu a kvantitu pozornosti věnované reklamám v různých mediálních kontextech. Cílem… Pokračovat ve čtení EGTABITE 299: „HLEDÁNÍ HNÍZD”- MCDONALD’S V RAKOUSKU SPOUŠTÍ PRVNÍ PROGRAMATICKOU REKLAMU V ADRESOVATELNÉ TELEVIZI PROSTŘEDNICTVÍM D-FORCE
ADS & DATA: VYUŽITÍ BEHAVIORÁLNÍCH A KONTEXTOVÝCH POZNATKŮ PRO CHYTŘEJŠÍ REKLAMU
14. 2. 2025V dnešním rychlém digitálním prostředí je Ads & Data průkopníkem v oblasti behaviorálního cílení. Jedná se o využití behaviorálních a kontextových dat k zobrazování nejrelevantnějších reklam. Tato case study se zabývá tím, jak cílení společnost Ads & Data využívá k inzerci, čímž zvyšuje výkonnost kampaní. Do konce roku by se tato technologie mohla rozšířit i… Pokračovat ve čtení EGTABITE 299: „HLEDÁNÍ HNÍZD”- MCDONALD’S V RAKOUSKU SPOUŠTÍ PRVNÍ PROGRAMATICKOU REKLAMU V ADRESOVATELNÉ TELEVIZI PROSTŘEDNICTVÍM D-FORCE