Egtabite se v tomto týdnu zaměřuje na nejnovější výzkum RTL Adconnect o tom, jak lépe inzerovat ve světě tzv. totálního videa, který se neustále vyvíjí.
Studie má výstižný název Nový život obývacího pokoje. Je výsledkem spolupráce mezi společností Smartclip a RTL AdConnect v 10 evropských zemích. Cílem publikace je pochopit, jak pandemie ovlivnila zvyky při konzumaci médií v Evropě, zejména pokud jde o velkou obrazovku.
Metodologie
Jako ideální přístup k výzkumnému úkolu byla zvolena kombinace kvalitativního a kvantitativního výzkumu.
Kvalitativní výzkum se opíral o hloubkové rozhovory, po nichž následovalo týdenní sledování způsobu chování při konzumaci médií prostřednictvím WhatsAppu. Výzkum probíhal ve Velké Británii, Francii a Německu od listopadu do prosince 2021. Využíval tři skupiny respondentů a zahrnoval šest domácností v každé zemi (dvě na cílovou skupinu).
Na základě zjištění kvalitativního výzkumu se v únoru 2022 prováděl kvantitativní výzkum v terénu v deseti evropských zemích (Dánsku, Finsku, Francii, Německu, Itálii, Nizozemsku, Norsku, Španělsku, Švédsku a Velké Británii). Účastnilo se ho více než 8 500 lidí – 700 až 1 000 účastníků v každé zemi. Odpovídali na 16 otázek a poskytli rozsáhlé kvantitativní údaje.
Chování diváků a používání zařízení ve skupině respondentů
Výzkum upozornil na několik rozdílů mezi třemi skupinami respondentů z hlediska používání zařízení/technického nastavení, chování při konzumaci médií a přístupů k reklamě. Stručně řečeno: mladí (ve věku 18-43 let) jsou na televizi závislí – televize je zapnutá nezávisle na tom, co dělají. Skupina respondentů označených jako rodina (lidé s dětmi do 18 let) si užívá čas s dětmi v obývacím pokoji. Skupina respondentů ve středním věku (35-64 let, bez dětí v domácnosti) považuje obývací pokoj za příjemné útočiště.
Závěry
Studie odhalila zajímavá zjištění, která mají důležité dopady na každého v řetězci doručování reklamy.
ROZTŘÍŠTĚNÉ PUBLIKUM: Publikum připojené/chytré televize se tříští na mnoha platformách. Rostoucí nabídka pro uživatele i čím dál početnější kontaktní místa znamenají, že udržet škálovatelnost kapacity, kterou televize značkám přinesla – tj. proslavit značky po celé zemi – představuje větší problém.
V reakci na odlišné preference při sledování se objevila různá řešení, která měla inzerentům pomoci optimalizovat své mediální strategie a v tomto roztříštěném prostředí zasáhnout publikum. Hlavní VOD platformy začaly poskytovat integrované nabídky, které zahrnují BVOD, SVOD a AVOD služby. Technické platformy navíc neposkytují jen prémiové inventory na jedné nabídkové platformě, ale vyvíjejí i holistická řešení, která inzerentům umožňují získat pomocí jedné nákupní platformy přístup ke všem.
VYUŽÍVÁNÍ DAT A TECHNOLOGIÍ MŮŽE OMEZIT NELIBOST: Výzkum ukazuje, že bez ohledu na platformu použitou při sledování diváci často vnímají reklamu jako rušivou. Zatímco velký počet účastníků před televizní obrazovkou během reklamních přestávek zůstává, mnoho z nich reklamám nevěnuje pozornost. Účastníci průzkumu sice uvedli, že je reklama obtěžuje, ale vyjádřili touhu dostávat personalizovanější, cílenou reklamu, která se obrací k jejich zájmům a přináší doporučení relevantních produktů.
Inzerenti a vydavatelé proto potřebují zkoumat technologická řešení, která rozmrzelost minimalizují maximalizací relevance. Posun televize k online prostředí dává značkám příležitosti pokročit dál od přístupu tradiční televizní reklamy, kdy existuje jedna reklama pro mnoho diváků, a využít síly cíleného přístupu jedné reklamy na jednoho diváka. Přesné cílení pro doručování reklamy (např. reklama v adresovatelné televizi a kontextové cílení), nerušivé reklamní formáty (např. L-banner, masthead nebo pre-roll in-stream reklamy) a řešení pro omezení frekvence napříč zařízeními a sekvencování reklam mohou zabránit únavě z reklamy. Mohou umožnit vyprávění příběhů způsobem, který zaujme pozornost a zažehne zájem.
ULTRAPERSONALIZOVANÉ SVĚTY: Vlivem několikanásobného zvýšení počtu obrazovek je konzumace videoobsahu čím dál roztříštěnější. A protože každý člen domácnosti vlastní nejméně jedno osobní zařízení, konzumace videoobsahu může být potenciálně velmi individualizovaná. Ve spojení s novými technologickými řešeními pro reklamu, jako je reklama v adresovatelné televizi, se tak inzerentům otevírá příležitost budovat pro své cílové zákazníky ultrapersonalizované světy.
Je jedno, jestli značky inzerují v tisku, online nebo v rámci videoosahu, doručování účinných mediálních kampaní není jednoduchý proces. Spojenectví v rámci odvětví však tento proces zjednodušují a odborný výzkum poskytuje vodítko, které je třeba pro úpravy a rozvoj taktiky, abychom se mohli těmto změnám přizpůsobit. Společnost RTL AdConnect si je jistá, že i se vstupem obývacího pokoje do nového života se budou mediální strategie řady značek stále zaměřovat na videoreklamu, která umí v domácnostech v celé Evropě velmi dobře zaujmout.
„Nyní je jasné, že diváci nejsou jen statické cílové skupiny. Jsou to jedinci s potřebami, touhami a názory, které se mohou posouvat a měnit podle toho, co se odehrává kolem – v osobním životě, v místě, v zemi i ve světě. Důkladné pochopení těchto jedinců a jejich zvyklostí při konzumaci médií je pro úspěch videoreklamy zásadní. A přesně o to nám šlo, když jsme se rozhodli na tomto zcela novém výzkumném úkolu spolupracovat,” tvrdí Stephane Coruble, generální ředitel RTL AdConnect, a Oliver Vesper, generální spoluředitel společnosti Smartclip.
Report je k dispozici zde.
DALŠÍ PŘÍPADOVÉ STUDIE
PROMĚNA LOTERIE V PŮSOBIVÝ ZÁŽITEK V ROZŠÍŘENÉ REALITĚ
11. 9. 2025V létě 2025 společnost RTL AdAlliance v Rakousku přetvořila tradiční loterie na interaktivní zážitek s rozšířenou realitou. Místo čekání na cenu v fyzickém balíčku zaslaném vítězům mohli účastníci pomocí smartphonu umístit virtuální dárkovou krabičku do svého obývacího pokoje a sami ji rozbalit. To, co bylo dlouho statickým objektem, se najednou stalo hravým a nezapomenutelným zážitkem,… Pokračovat ve čtení EGTABITE 387: RTL ADCONNECT A NOVÝ ŽIVOT OBÝVACÍHO POKOJE
SPOTDELI: JEDNOTNÁ PLATFORMA PRO UMÍSTĚNÍ TV REKLAMY V HOLANDSKU
17. 7. 2025V rámci významného kroku směrem k modernizaci a zefektivnění spolupráce Screenforce s televizními vysílateli v Nizozemsku spustila SpotDeli, centralizovanou platformu pro předkládání televizních reklam. SpotDeli, vyvinutý společnostmi Screenforce a MediaLab, se stal exkluzivní bránou pro dodávání reklamních spotů do hlavních nizozemských prodejních domů, včetně Ster, Talpa Network a Ad Alliance. Tento vývoj zjednodušuje a standardizuje… Pokračovat ve čtení EGTABITE 387: RTL ADCONNECT A NOVÝ ŽIVOT OBÝVACÍHO POKOJE
MADE IN AUSTRIA – MADE FOR AUSTRIA
16. 7. 2025Jednotná mediální kampaň pro rakouský reklamní ekosystém Poprvé v historii zahájila celá rakouská mediální branže, veřejnoprávní i soukromé vysílací společnosti, tiskoví a digitální vydavatelé společnou kampaň s cílem zdůraznit význam místních médií pro ekonomické a demokratické zdraví země. Rakouská rozhlasová a televizní společnost (ORF), Asociace rakouských soukromých rozhlasových a televizních stanic (VÖP) a Asociace rakouských… Pokračovat ve čtení EGTABITE 387: RTL ADCONNECT A NOVÝ ŽIVOT OBÝVACÍHO POKOJE
ITV VYUŽÍVÁ YOUTUBE JAKO STRATEGICKÝ DISTRIBUČNÍ A OBCHODNÍ KANÁL
24. 6. 2025V rámci rozhodujícího odklonu od starších modelů založených pouze na vysílání ITV plně integrovala YouTube do své obsahové a obchodní strategie na přelomu let 2024 a 2025. Namísto využívání YouTube čistě jako propagačního kanálu přešla ITV k tomu, aby tuto platformu považovala za základní pilíř své distribuční architektury, zveřejňovala plnohodnotné epizody, spouštěla tematické kanály a… Pokračovat ve čtení EGTABITE 387: RTL ADCONNECT A NOVÝ ŽIVOT OBÝVACÍHO POKOJE
ADS & DATA X SPA REINE ECO-PACK: ROZŠIŘUJÍ DOSAH TV REKLAMY PROSTŘEDNICTVÍM DATOVĚ ŘÍZENÉHO CÍLENÍ
22. 5. 2025Kampaň SPA Reine Eco-Pack s Ads & Data nastavila nový standard v oblasti mediálních inovací tím, že kombinuje lineární televizi s adresovatelnou televizí (Smart AD) za účelem zvýšení dosahu a optimalizace frekvence. V kategorii neperlivých vod, která čelí rostoucímu tlaku ze strany zvyšující se konzumace vody z vodovodu a na cenu orientovaných soukromých značek, spolupracovala… Pokračovat ve čtení EGTABITE 387: RTL ADCONNECT A NOVÝ ŽIVOT OBÝVACÍHO POKOJE
OPTIMALIZÁTOR FREKVENCE SPOLEČNOSTI ATRESMEDIA PUBLICIDAD
21. 5. 2025Optimalizace frekvence v reklamě na připojených televizích Společnost Atresmedia Publicidad představila Frequency Optimizer, nové technologické řešení zaměřené na zlepšení účinnosti a efektivity reklamy na připojených televizích (CTV). Systém využívá technologii HbbTV (Hybrid Broadcast Broadband TV) a sofistikovanou platformu pro zobrazování reklam k řízení a kontrole frekvence reklam v reálném čase, což je pokrok, který dosud… Pokračovat ve čtení EGTABITE 387: RTL ADCONNECT A NOVÝ ŽIVOT OBÝVACÍHO POKOJE
AD MANAGER BY RTL ADALLIANCE – JEDINEČNÁ BRÁNA K PREMIUM DIGITÁLNÍMU VIDEO INVENTÁŘI V EVROPĚ
17. 4. 2025Jedinečná brána k prémiovému digitálnímu video inventáři v Evropě RTL AdAlliance představila AdManager, samoobslužnou reklamní platformu, která inzerentům umožňuje přímo nakupovat prémiový digitální video inventář na několika evropských trzích. Platforma konsoliduje přístup k Connected TV (CTV), Broadcaster Video-On-Demand (BVOD) a online video inventáři v rámci jediného uživatelsky přívětivého rozhraní. Jedná se o první řešení svého… Pokračovat ve čtení EGTABITE 387: RTL ADCONNECT A NOVÝ ŽIVOT OBÝVACÍHO POKOJE
STUDIE VEVO A CHANNEL 4 – OTEVÍRÁ POTENCIÁL PREMIOVÉHO OBSAHU
17. 4. 2025V souvislosti s probíhajícími diskusemi v oboru o definici prémiového obsahu a roli globálních streamovacích platforem v širším ekosystému „televize“ zveřejnila společnost Vevo, přední světová síť hudebních videí, která distribuuje největší síť prémiových hudebních kanálů na YouTube, novou studii. Výzkum provedený společností Amplified Intelligence nabízí cenné poznatky o vlivu zvýšené pozornosti, kterou prémiový obsah vyžaduje,… Pokračovat ve čtení EGTABITE 387: RTL ADCONNECT A NOVÝ ŽIVOT OBÝVACÍHO POKOJE
KOUZLO OPAKOVÁNÍ: MAXIMALIZACE ÚČINKU REKLAMY
26. 3. 2025Ve světě, kde jsou rozptýlení všudypřítomná, je upoutání pozornosti spotřebitelů jako snaha chytit blesk do láhve. Od procházení sociálních médií při sledování televize až po poslech rádia při řízení auta – spotřebitelé jsou často rozptýlení. To představuje pro inzerenty jedinečnou výzvu: jak se spojit s publikem, které se věnuje více činnostem najednou? Odpověď, jak se… Pokračovat ve čtení EGTABITE 387: RTL ADCONNECT A NOVÝ ŽIVOT OBÝVACÍHO POKOJE
TELETEST 2.0: RAKOUSKÉ MĚŘENÍ TELEVIZE NOVÉ GENERACE
21. 3. 2025Teletest 2.0 je nový rakouský systém měření televizního vysílání vyvinutý společností AGTT, který výrazně zlepšuje způsob měření sledovanosti a dosahu reklamy. Zavádí nový panel diváků se 100 000 syntetickými účastníky peoplemetru, což výrazně zvyšuje přesnost a hloubku měření sledovanosti, umožňuje sběr dat v reálném čase a zlepšuje kvalitu dat v celém rakouském televizním prostředí. Potřeba… Pokračovat ve čtení EGTABITE 387: RTL ADCONNECT A NOVÝ ŽIVOT OBÝVACÍHO POKOJE
VÝZVA PRO STREAMCASTING A BOJ O REKLAMNÍ POZORNOST
21. 3. 2025Italská asociace mediálních domů (FCP) ve spolupráci s Politecnico Milano a společností Nielsen provedla hloubkovou studii s názvem „Výzva streamcastingu a boj o reklamní napětí„. Tento výzkum zkoumá vyvíjející se dynamiku celkového měření sledovanosti napříč vysílacími a streamovacími platformami se zvláštním zaměřením na ad-tention, kvalitu a kvantitu pozornosti věnované reklamám v různých mediálních kontextech. Cílem… Pokračovat ve čtení EGTABITE 387: RTL ADCONNECT A NOVÝ ŽIVOT OBÝVACÍHO POKOJE
ADS & DATA: VYUŽITÍ BEHAVIORÁLNÍCH A KONTEXTOVÝCH POZNATKŮ PRO CHYTŘEJŠÍ REKLAMU
14. 2. 2025V dnešním rychlém digitálním prostředí je Ads & Data průkopníkem v oblasti behaviorálního cílení. Jedná se o využití behaviorálních a kontextových dat k zobrazování nejrelevantnějších reklam. Tato case study se zabývá tím, jak cílení společnost Ads & Data využívá k inzerci, čímž zvyšuje výkonnost kampaní. Do konce roku by se tato technologie mohla rozšířit i… Pokračovat ve čtení EGTABITE 387: RTL ADCONNECT A NOVÝ ŽIVOT OBÝVACÍHO POKOJE