S případovou studií Egtabite tento týden vstoupíme do čím dál rychlejšího světa esportu. Podíváme se blíž na to, jak se mediální společnosti mohou tohoto segmentu chopit. V české republice postavila skupina Prima jedno z největších a nejmodernějších esportových studií ve střední Evropě, kde se konalo Vodafone mistrovství ČR v počítačových hrách a Samsung mistrovství ČR v mobilních hrách. Televizní studio vytvořené pro tuto příležitost má plochu 400 m2 a obsahuje největší souvislou LED stěnu, jaká se kdy ve vysílání v České republice a na Slovensku objevila. Její délka je 23 metrů.
Turnaje těchto dvou mistrovství proběhly od 13. do 29. listopadu. Za normálních podmínek by účastníci soutěže hráli před živým publikem ve velké aréně. Protože to nebylo možné, organizátoři z PLAYzone, agentury skupiny Prima odpovědné za akci, turnaj přesunuli do impozantního studia. Přenosy vysílali v hybridním vysílání Prima TV, na platformě Twitch a facebookovém profilu stanice Prima COOL, která cílí primárně na mladé mužské publikum.
„Fanoušci esportu nás motivují, abychom každý rok organizovali větší a lepší mistrovství. Loni se mistrovství konalo v Brně během festivalu Life!. Zúčastnilo se ho 52 000 návštěvníků. Letos bohužel nebudeme moct hrát před živým publikem, proto jsme se zaměřili na produkci. Chceme připravit takové vysílání, kterým se mohou pochlubit největší světové soutěže. Letošní nejprestižnější turnaj roku čeká a my jsme připravili několik novinek a technických vychytávek, se kterými se nelze setkat u jiné české esportové soutěže,“ řekl v listopadu před zahájením turnaje Lukáš Pleskot, výkonný ředitel agentury PLAYzone.
Obří LED stěna divákům umožnila vychutnat si turnaje ze všech úhlů. Organizátoři použili celkem 10 různých kamerových vstupů, včetně kamery na rameni. V přestávkách zápasů nabídli analytici videoher také rozbor pomocí elektronické tužky, tak jako to znají fanoušci tradičních sportů. Soutěžilo se v mobilní hře Brawl Stars a počítačových hrách Counter Strike: GO a Hearthstone, v nichž patří čeští hráči mezi světovou špičku. Po asi 80 hodinách esportových přenosů mistrovský maraton vyvrcholil vyhlášením vítěze ve hře PUGB, populární online hře pro větší počet hráčů, kde hráči bojují do posledního přeživšího.
Rostoucí obliba e-sportu v televizi
Popularita esportu v posledních letech významně vzrostla. Zápasy všech druhů videoher lákají masové publikum jak online, tak na stadiony, kde se shromažďují desítky tisíc fanoušků ke sledování živé soutěže nejlepších hráčů. V roce 2019 společnost pro průzkum herního trhu Newzoo informovala, že výnosy esportu celosvětově převýšily 1 miliardu dolarů a přilákaly více než 443 milionů diváků z celého světa. Vrchol popularity nastal v roce 2020 vlivem covidové krize.
Mediální společnosti věnovaly nově vznikajícímu segmentu pozornost, což dokládá i iniciativa skupiny Prima zorganizovat mistrovství ČR. Celkově oba turnaje přinesly více než 1,7 milionu zhlédnutí. Vrcholné okamžiky nejsledovanějšího zápasu, finále turnaje CS:GO, přilákalo 12 806 diváků, o 187 % více než v předchozím roce.
A vítězové Mistrovství ČR 2020 v počítačových a mobilních hrách? Nejúspěšnějším týmem byl Entropig, který si domů odvezl dvě zlaté a jednu stříbrnou medaili. Turnaji CS:GO dominoval tým s názvem SINNERS a v turnaji Brawl Stars zvítězil Sampi.Tipsport.
DALŠÍ PŘÍPADOVÉ STUDIE
PROMĚNA LOTERIE V PŮSOBIVÝ ZÁŽITEK V ROZŠÍŘENÉ REALITĚ
11. 9. 2025V létě 2025 společnost RTL AdAlliance v Rakousku přetvořila tradiční loterie na interaktivní zážitek s rozšířenou realitou. Místo čekání na cenu v fyzickém balíčku zaslaném vítězům mohli účastníci pomocí smartphonu umístit virtuální dárkovou krabičku do svého obývacího pokoje a sami ji rozbalit. To, co bylo dlouho statickým objektem, se najednou stalo hravým a nezapomenutelným zážitkem,… Pokračovat ve čtení EGTABITE 327: VELKÉ ESPORTOVÉ STUDIO SKUPINY PRIMA
SPOTDELI: JEDNOTNÁ PLATFORMA PRO UMÍSTĚNÍ TV REKLAMY V HOLANDSKU
17. 7. 2025V rámci významného kroku směrem k modernizaci a zefektivnění spolupráce Screenforce s televizními vysílateli v Nizozemsku spustila SpotDeli, centralizovanou platformu pro předkládání televizních reklam. SpotDeli, vyvinutý společnostmi Screenforce a MediaLab, se stal exkluzivní bránou pro dodávání reklamních spotů do hlavních nizozemských prodejních domů, včetně Ster, Talpa Network a Ad Alliance. Tento vývoj zjednodušuje a standardizuje… Pokračovat ve čtení EGTABITE 327: VELKÉ ESPORTOVÉ STUDIO SKUPINY PRIMA
MADE IN AUSTRIA – MADE FOR AUSTRIA
16. 7. 2025Jednotná mediální kampaň pro rakouský reklamní ekosystém Poprvé v historii zahájila celá rakouská mediální branže, veřejnoprávní i soukromé vysílací společnosti, tiskoví a digitální vydavatelé společnou kampaň s cílem zdůraznit význam místních médií pro ekonomické a demokratické zdraví země. Rakouská rozhlasová a televizní společnost (ORF), Asociace rakouských soukromých rozhlasových a televizních stanic (VÖP) a Asociace rakouských… Pokračovat ve čtení EGTABITE 327: VELKÉ ESPORTOVÉ STUDIO SKUPINY PRIMA
ITV VYUŽÍVÁ YOUTUBE JAKO STRATEGICKÝ DISTRIBUČNÍ A OBCHODNÍ KANÁL
24. 6. 2025V rámci rozhodujícího odklonu od starších modelů založených pouze na vysílání ITV plně integrovala YouTube do své obsahové a obchodní strategie na přelomu let 2024 a 2025. Namísto využívání YouTube čistě jako propagačního kanálu přešla ITV k tomu, aby tuto platformu považovala za základní pilíř své distribuční architektury, zveřejňovala plnohodnotné epizody, spouštěla tematické kanály a… Pokračovat ve čtení EGTABITE 327: VELKÉ ESPORTOVÉ STUDIO SKUPINY PRIMA
ADS & DATA X SPA REINE ECO-PACK: ROZŠIŘUJÍ DOSAH TV REKLAMY PROSTŘEDNICTVÍM DATOVĚ ŘÍZENÉHO CÍLENÍ
22. 5. 2025Kampaň SPA Reine Eco-Pack s Ads & Data nastavila nový standard v oblasti mediálních inovací tím, že kombinuje lineární televizi s adresovatelnou televizí (Smart AD) za účelem zvýšení dosahu a optimalizace frekvence. V kategorii neperlivých vod, která čelí rostoucímu tlaku ze strany zvyšující se konzumace vody z vodovodu a na cenu orientovaných soukromých značek, spolupracovala… Pokračovat ve čtení EGTABITE 327: VELKÉ ESPORTOVÉ STUDIO SKUPINY PRIMA
OPTIMALIZÁTOR FREKVENCE SPOLEČNOSTI ATRESMEDIA PUBLICIDAD
21. 5. 2025Optimalizace frekvence v reklamě na připojených televizích Společnost Atresmedia Publicidad představila Frequency Optimizer, nové technologické řešení zaměřené na zlepšení účinnosti a efektivity reklamy na připojených televizích (CTV). Systém využívá technologii HbbTV (Hybrid Broadcast Broadband TV) a sofistikovanou platformu pro zobrazování reklam k řízení a kontrole frekvence reklam v reálném čase, což je pokrok, který dosud… Pokračovat ve čtení EGTABITE 327: VELKÉ ESPORTOVÉ STUDIO SKUPINY PRIMA
AD MANAGER BY RTL ADALLIANCE – JEDINEČNÁ BRÁNA K PREMIUM DIGITÁLNÍMU VIDEO INVENTÁŘI V EVROPĚ
17. 4. 2025Jedinečná brána k prémiovému digitálnímu video inventáři v Evropě RTL AdAlliance představila AdManager, samoobslužnou reklamní platformu, která inzerentům umožňuje přímo nakupovat prémiový digitální video inventář na několika evropských trzích. Platforma konsoliduje přístup k Connected TV (CTV), Broadcaster Video-On-Demand (BVOD) a online video inventáři v rámci jediného uživatelsky přívětivého rozhraní. Jedná se o první řešení svého… Pokračovat ve čtení EGTABITE 327: VELKÉ ESPORTOVÉ STUDIO SKUPINY PRIMA
STUDIE VEVO A CHANNEL 4 – OTEVÍRÁ POTENCIÁL PREMIOVÉHO OBSAHU
17. 4. 2025V souvislosti s probíhajícími diskusemi v oboru o definici prémiového obsahu a roli globálních streamovacích platforem v širším ekosystému „televize“ zveřejnila společnost Vevo, přední světová síť hudebních videí, která distribuuje největší síť prémiových hudebních kanálů na YouTube, novou studii. Výzkum provedený společností Amplified Intelligence nabízí cenné poznatky o vlivu zvýšené pozornosti, kterou prémiový obsah vyžaduje,… Pokračovat ve čtení EGTABITE 327: VELKÉ ESPORTOVÉ STUDIO SKUPINY PRIMA
KOUZLO OPAKOVÁNÍ: MAXIMALIZACE ÚČINKU REKLAMY
26. 3. 2025Ve světě, kde jsou rozptýlení všudypřítomná, je upoutání pozornosti spotřebitelů jako snaha chytit blesk do láhve. Od procházení sociálních médií při sledování televize až po poslech rádia při řízení auta – spotřebitelé jsou často rozptýlení. To představuje pro inzerenty jedinečnou výzvu: jak se spojit s publikem, které se věnuje více činnostem najednou? Odpověď, jak se… Pokračovat ve čtení EGTABITE 327: VELKÉ ESPORTOVÉ STUDIO SKUPINY PRIMA
TELETEST 2.0: RAKOUSKÉ MĚŘENÍ TELEVIZE NOVÉ GENERACE
21. 3. 2025Teletest 2.0 je nový rakouský systém měření televizního vysílání vyvinutý společností AGTT, který výrazně zlepšuje způsob měření sledovanosti a dosahu reklamy. Zavádí nový panel diváků se 100 000 syntetickými účastníky peoplemetru, což výrazně zvyšuje přesnost a hloubku měření sledovanosti, umožňuje sběr dat v reálném čase a zlepšuje kvalitu dat v celém rakouském televizním prostředí. Potřeba… Pokračovat ve čtení EGTABITE 327: VELKÉ ESPORTOVÉ STUDIO SKUPINY PRIMA
ADS & DATA: VYUŽITÍ BEHAVIORÁLNÍCH A KONTEXTOVÝCH POZNATKŮ PRO CHYTŘEJŠÍ REKLAMU
14. 2. 2025V dnešním rychlém digitálním prostředí je Ads & Data průkopníkem v oblasti behaviorálního cílení. Jedná se o využití behaviorálních a kontextových dat k zobrazování nejrelevantnějších reklam. Tato case study se zabývá tím, jak cílení společnost Ads & Data využívá k inzerci, čímž zvyšuje výkonnost kampaní. Do konce roku by se tato technologie mohla rozšířit i… Pokračovat ve čtení EGTABITE 327: VELKÉ ESPORTOVÉ STUDIO SKUPINY PRIMA
BUDOUCNOST MALOOBCHODNÍCH MÉDIÍ: SPOLEČNÉ TRŽIŠTĚ PRO CÍLENOU TELEVIZNÍ REKLAMU
14. 2. 2025Na podzim loňského roku společnosti FranceTV Publicité, M6 Publicité a RMC BFM Ads ve spolupráci se společností Unlimitail spustily TV Retail Connect, první společné maloobchodní mediální tržiště pro adresovatelnou televizi (ATV) a HVOD v zemi. Adresovatelná televize zaznamenala v posledních letech ve Francii znatelný nárůst, od začátku roku 2024 se počet impresí zvýšil o 41… Pokračovat ve čtení EGTABITE 327: VELKÉ ESPORTOVÉ STUDIO SKUPINY PRIMA