V dnešním rychlém světě, kdy se všechno děje během okamžiku, inzerenti neustále hledají ty nejefektivnější způsoby, jak pro svou značku získat pozornost. Značky si často vybírají videa na Facebooku a YouTube jako rychlé, levné a jednoduché řešení pro oslovení spotřebitele. Nový výzkum teď ale ukazuje, že z dlouhodobého hlediska tato videa nepřinášejí marketingovým kampaním inzerentů největší návratnost investice (ROI).
Egtabite tento týden představuje průkopnický výzkum TV2, prezentovaný na akci asociace Egta DigitalNext 2019. Ukazuje, že adresovatelná televize dává marketérům podstatně vyšší ROI kampaní (než YouTube a Facebook), pokud zohledníme kritéria, jako je úplné zhlédnutí, viditelnost (dodané pixely) a velikost obrazovky.
Metodologie
Stávající studie ROI zaměřené na digitální video – což znamená vše od VOD, videa na YouTube a Facebooku až po adresovatelnou televizi – přinášejí nesourodé výsledky a mají značný rozptyl v hodnotách ROI. Někdy jsou výsledky velmi dobré, jindy dost znepokojivé.
Christian Godske, vedoucí pro rozvoj komerčních produktů v TV2 v Dánsku, tento nesoulad ve výkonnosti vysvětluje velkou závislostí na kvalitě expozice vůči videu.
Obchodní zastupitelství TV2 – společně s výzkumnou agenturou GroupM Business Science – provedly meta-studii zahrnující ekonometrické modelování a podívaly se na dopad kvality. Zohlednily faktory, jako je míra úplného zhlédnutí reklamy, viditelnost (dodané pixely) a různá použitá zařízení – to vše na základě již dostupných údajů od mediální agentury.
Cílem studie bylo zjistit, zda má kvalita video kampaní vliv na měřené ROI u 10 klientů, kteří používají Facebook, YouTube a adresovatelnou televizi, a zda zohlednění kvality vysvětlí vliv videoreklamy na prodeje. Jinými slovy se měla důsledněji podívat na dopad videoreklamy.
Výsledky
Studie návratnosti investice TV2 provedená na videích na digitálních kanálech přinesla tři základní poznatky:
Kvalita reklam hraje zásadní roli v dopadu, zatímco zhlédnutí reklam do konce (tzv. completion rate) je nejdůležitější parametr, který ovlivňuje schopnost kampaně přinést ROI. Tato studie se zabývala obavami o kvalitu a přišla s použitelnými čísly pro dánský trh videoreklamy.
V nabídce adresovatelné televize TV2 je míra úplného zhlédnutí 99 %, což přináší průběžně vysoké ROI, podstatně vyšší než YouTube (míra úplného zhlédnutí 37 %) a Facebook (5 %). To potvrzuje, že spotřebitelé zhlédnou videoreklamu na Facebooku až do konce jen velmi zřídka.

Ačkoli je z hlediska CPM adresovatelná reklama významně dražší než online kampaně, je jasné, že kromě vyšší kvality reklam navyšuje prodeje natolik, že zastíní nižší náklady digitální reklamy. Jinými slovy i po zohlednění cenového rozdílu je ROI adresovatelné televize významně lepší než ROI online video kampaní. Ve skutečnosti je v Dánsku základní cena adresovatelné televize více než dvojnásobná oproti lineární televizi, 5-6 krát vyšší než na Facebooku a 2-3 krát vyšší než u videa na YouTube. I když Facebook má levnější CPM na úrovni imprese, CPM Facebooku je mnohem dražší na úrovni úplného zhlédnutí reklamy. Nízké CPM u videa na Facebooku není dost nízké na to, aby vyvážilo ještě nižší míru úplného zhlédnutí reklam a z toho vyplývající dopady.
A konečně adresovatelná televize má stejně jako tradiční televize potenciál k rozšíření a přináší vyšší ROI.
Pro většinu klientů je ale adresovatelná televize stále jen doplněk k „normální“ televizní reklamě.
„S adresovatelnou televizí získáváme kombinaci toho nejlepšího ze dvou světů – kvality televizní reklamy s digitálním cílením a doručováním reklam. A to má na trhu velmi dobrou odezvu,“ shrnuje Godske.
DALŠÍ PŘÍPADOVÉ STUDIE
JAK VYUŽÍT NEPRODANÝ MEDIÁLNÍ PROSOTOR K PROKÁZÁNÍ ÚČINNOSTI TELEVIZE
28. 11. 2025Belgická společnost Transfer Media, vysílající tématické a dětské kanály, spolupracovala s DSTRSD media na přeměně neprodaných minut lineárního televizního vysílání na měřitelné obchodní testy jednotlivých produktů. Cílem bylo ukázat, jak může nevyužitý vysílací čas podpořit s malým úsilím konverzní projekt, který přináší dodatečné příjmy a poskytuje obchodním týmům konkrétní důkazy o reakci diváků, umístění a… Pokračovat ve čtení EGTABITE 256: META-STUDIE TV2 – JAK ADRESOVATELNÁ TELEVIZE POSKYTUJE VYŠŠÍ ROI NEŽ YOUTUBE A FACEBOOK
JAK MÉNĚ REKLAMY NA STREAMOVACÍCH PLATFORMÁCH ZVYŠUJE EFEKTIVITU VE VŠECH FÁZÍCH TRYCHTÝŘE
28. 11. 2025Společnost Canal Brand Solutions – obchodní zastoupení společnosti Canal ve Francii – zveřejnila výsledky studie o reklamním zážitku nabízeném na Streamu, platformě digitálního videa, která omezuje reklamu na průměrně tři minuty za hodinu a dvě předtočené reklamy na začátku každého programu. Výsledky ukazují, že krátká a pečlivě vyvážená „reklamní choreografie“ – dva pre-rolly místo pěti… Pokračovat ve čtení EGTABITE 256: META-STUDIE TV2 – JAK ADRESOVATELNÁ TELEVIZE POSKYTUJE VYŠŠÍ ROI NEŽ YOUTUBE A FACEBOOK
DPG: NOVINKA V REKLAMNÍ PLATFORMĚ VYUŽÍVÁ AI PRO SPRÁVU PUBLIKA
24. 10. 2025Společnost DPG Media rozšiřuje svou interní platformu o Ad Manager. Aktualizace přidává rozšíření o umělou inteligenci, kreativní nástroje a podporu pracovních postupů ve stejném samoobslužném prostředí, které podporuje aktivaci Full CTV a maloobchodních dat. Pro prodejní domy: maloobchodní a komerční data se stávají adresovatelnými na velkoplošném inventáři v rámci zásobníku prodejních domů, s nástroji pro… Pokračovat ve čtení EGTABITE 256: META-STUDIE TV2 – JAK ADRESOVATELNÁ TELEVIZE POSKYTUJE VYŠŠÍ ROI NEŽ YOUTUBE A FACEBOOK
AI PLÁNOVACÍ VRSTVA ADSPACE-IA SPOLEČNOSTI FRANCETV PUBLICITÉ
14. 10. 2025Společnost FranceTV Publicité přechází při nákupu médií na režim podporovaný umělou inteligencí. ADspace-ia nyní vytváří doporučení v reálném čase s ohledem na zásoby pro televizní cross-video kampaně. Tyto plány realizuje jako řízenou službu v prémiové nabídce france.tv. Pro obchodní domy to znamená hmatatelný krok v komercializaci AI: algoritmické Total Video mixy obohacené o pozornost a… Pokračovat ve čtení EGTABITE 256: META-STUDIE TV2 – JAK ADRESOVATELNÁ TELEVIZE POSKYTUJE VYŠŠÍ ROI NEŽ YOUTUBE A FACEBOOK
PROMĚNA LOTERIE V PŮSOBIVÝ ZÁŽITEK V ROZŠÍŘENÉ REALITĚ
11. 9. 2025V létě 2025 společnost RTL AdAlliance v Rakousku přetvořila tradiční loterie na interaktivní zážitek s rozšířenou realitou. Místo čekání na cenu v fyzickém balíčku zaslaném vítězům mohli účastníci pomocí smartphonu umístit virtuální dárkovou krabičku do svého obývacího pokoje a sami ji rozbalit. To, co bylo dlouho statickým objektem, se najednou stalo hravým a nezapomenutelným zážitkem,… Pokračovat ve čtení EGTABITE 256: META-STUDIE TV2 – JAK ADRESOVATELNÁ TELEVIZE POSKYTUJE VYŠŠÍ ROI NEŽ YOUTUBE A FACEBOOK

SPOTDELI: JEDNOTNÁ PLATFORMA PRO UMÍSTĚNÍ TV REKLAMY V HOLANDSKU
17. 7. 2025V rámci významného kroku směrem k modernizaci a zefektivnění spolupráce Screenforce s televizními vysílateli v Nizozemsku spustila SpotDeli, centralizovanou platformu pro předkládání televizních reklam. SpotDeli, vyvinutý společnostmi Screenforce a MediaLab, se stal exkluzivní bránou pro dodávání reklamních spotů do hlavních nizozemských prodejních domů, včetně Ster, Talpa Network a Ad Alliance. Tento vývoj zjednodušuje a standardizuje… Pokračovat ve čtení EGTABITE 256: META-STUDIE TV2 – JAK ADRESOVATELNÁ TELEVIZE POSKYTUJE VYŠŠÍ ROI NEŽ YOUTUBE A FACEBOOK

MADE IN AUSTRIA – MADE FOR AUSTRIA
16. 7. 2025Jednotná mediální kampaň pro rakouský reklamní ekosystém Poprvé v historii zahájila celá rakouská mediální branže, veřejnoprávní i soukromé vysílací společnosti, tiskoví a digitální vydavatelé společnou kampaň s cílem zdůraznit význam místních médií pro ekonomické a demokratické zdraví země. Rakouská rozhlasová a televizní společnost (ORF), Asociace rakouských soukromých rozhlasových a televizních stanic (VÖP) a Asociace rakouských… Pokračovat ve čtení EGTABITE 256: META-STUDIE TV2 – JAK ADRESOVATELNÁ TELEVIZE POSKYTUJE VYŠŠÍ ROI NEŽ YOUTUBE A FACEBOOK

ITV VYUŽÍVÁ YOUTUBE JAKO STRATEGICKÝ DISTRIBUČNÍ A OBCHODNÍ KANÁL
24. 6. 2025V rámci rozhodujícího odklonu od starších modelů založených pouze na vysílání ITV plně integrovala YouTube do své obsahové a obchodní strategie na přelomu let 2024 a 2025. Namísto využívání YouTube čistě jako propagačního kanálu přešla ITV k tomu, aby tuto platformu považovala za základní pilíř své distribuční architektury, zveřejňovala plnohodnotné epizody, spouštěla tematické kanály a… Pokračovat ve čtení EGTABITE 256: META-STUDIE TV2 – JAK ADRESOVATELNÁ TELEVIZE POSKYTUJE VYŠŠÍ ROI NEŽ YOUTUBE A FACEBOOK

ADS & DATA X SPA REINE ECO-PACK: ROZŠIŘUJÍ DOSAH TV REKLAMY PROSTŘEDNICTVÍM DATOVĚ ŘÍZENÉHO CÍLENÍ
22. 5. 2025Kampaň SPA Reine Eco-Pack s Ads & Data nastavila nový standard v oblasti mediálních inovací tím, že kombinuje lineární televizi s adresovatelnou televizí (Smart AD) za účelem zvýšení dosahu a optimalizace frekvence. V kategorii neperlivých vod, která čelí rostoucímu tlaku ze strany zvyšující se konzumace vody z vodovodu a na cenu orientovaných soukromých značek, spolupracovala… Pokračovat ve čtení EGTABITE 256: META-STUDIE TV2 – JAK ADRESOVATELNÁ TELEVIZE POSKYTUJE VYŠŠÍ ROI NEŽ YOUTUBE A FACEBOOK

OPTIMALIZÁTOR FREKVENCE SPOLEČNOSTI ATRESMEDIA PUBLICIDAD
21. 5. 2025Optimalizace frekvence v reklamě na připojených televizích Společnost Atresmedia Publicidad představila Frequency Optimizer, nové technologické řešení zaměřené na zlepšení účinnosti a efektivity reklamy na připojených televizích (CTV). Systém využívá technologii HbbTV (Hybrid Broadcast Broadband TV) a sofistikovanou platformu pro zobrazování reklam k řízení a kontrole frekvence reklam v reálném čase, což je pokrok, který dosud… Pokračovat ve čtení EGTABITE 256: META-STUDIE TV2 – JAK ADRESOVATELNÁ TELEVIZE POSKYTUJE VYŠŠÍ ROI NEŽ YOUTUBE A FACEBOOK

AD MANAGER BY RTL ADALLIANCE – JEDINEČNÁ BRÁNA K PREMIUM DIGITÁLNÍMU VIDEO INVENTÁŘI V EVROPĚ
17. 4. 2025Jedinečná brána k prémiovému digitálnímu video inventáři v Evropě RTL AdAlliance představila AdManager, samoobslužnou reklamní platformu, která inzerentům umožňuje přímo nakupovat prémiový digitální video inventář na několika evropských trzích. Platforma konsoliduje přístup k Connected TV (CTV), Broadcaster Video-On-Demand (BVOD) a online video inventáři v rámci jediného uživatelsky přívětivého rozhraní. Jedná se o první řešení svého… Pokračovat ve čtení EGTABITE 256: META-STUDIE TV2 – JAK ADRESOVATELNÁ TELEVIZE POSKYTUJE VYŠŠÍ ROI NEŽ YOUTUBE A FACEBOOK

STUDIE VEVO A CHANNEL 4 – OTEVÍRÁ POTENCIÁL PREMIOVÉHO OBSAHU
17. 4. 2025V souvislosti s probíhajícími diskusemi v oboru o definici prémiového obsahu a roli globálních streamovacích platforem v širším ekosystému „televize“ zveřejnila společnost Vevo, přední světová síť hudebních videí, která distribuuje největší síť prémiových hudebních kanálů na YouTube, novou studii. Výzkum provedený společností Amplified Intelligence nabízí cenné poznatky o vlivu zvýšené pozornosti, kterou prémiový obsah vyžaduje,… Pokračovat ve čtení EGTABITE 256: META-STUDIE TV2 – JAK ADRESOVATELNÁ TELEVIZE POSKYTUJE VYŠŠÍ ROI NEŽ YOUTUBE A FACEBOOK


