STUDIE UK: NEJVĚTŠÍ PODÍL ČASU STRÁVENÉHO V MÉDIÍCH PŘIPADÁ NA „SLEDOVÁNÍ“

23. 9. 2022
Zdroj: GettyImages.com
AKTUALITY VÝZKUM ZAHRANIČNÍ
IPA TouchPoints nabízí skvělý přehled o dnešní spotřebě médií. Údaje jsou čerpány z reprezentativního vzorku více než 6 000 dospělých ve věku 15+ žijících ve Velké Británii. Každá osoba si prostřednictvím svého mobilního telefonu vede deník, v němž si po dobu jednoho týdne každou půlhodinu podrobně zaznamenává své aktivity.

V přiloženém grafu TouchPoints rozdělují využívání médií ve Velké Británii na různé formy, a to sledování, poslech, čtení, hraní her a komunikaci. Graf tedy odhaluje, že se díváme více než čteme, hrajeme hry, posloucháme nebo komunikujeme - a téměř tři čtvrtiny veškerého sledování připadají na televizi.

Zdroj: Thinkbox.tv; IPA TouchPoints


Z údajů vyplývá, že průměrný denní čas strávený s médii činí 12 hodin a 16 minut, ačkoli část tohoto času se v různých médiích zdvojuje, protože jednotlivci mohou v dané půlhodině konzumovat více než jedno médium. Z těchto mediálních minut je přes třetinu (37 %) věnováno "sledování", přičemž "komunikace" - tj. zasílání zpráv, používání sociálních médií a e-mailů - je druhým nejčastějším využitím médií, které představuje 30 %.

Podle IPA TouchPoints strávíme "sledováním" médií 4 hodiny a 31 minut. Dvě třetiny z toho připadají na lineární televizi, 18 % na href="/slovnik-detail/?keyword=Svod&post=6586"
target="_blank" class="search-highlight">SVODviz Předplacené video na vyžádání (SVOD), 8 % na online video a 7 % na href="/slovnik-detail/?keyword=Bvod&post=6305"
target="_blank" class="search-highlight">BVODviz Televize na vyžádání (BVOD). Zbývající podíl připadá na kino a DVD.

Stáhněte si graf a zjistěte více.

Zdroj: thinkbox.tv

Načítání dalších...