PROČ SE VYPLATÍ DO TELEVIZE INVESTOVAT I V DOBĚ KRIZE, VYSVĚTLUJE GRAF MĚSÍCE SPOLEČNOSTI THINKBOX. 

16. 11. 2022
World Habitat Day,close up picture of a pile of coins and a sag of coin
AKTUALITY INSPIRACE NÁZOR ZAHRANIČNÍ
Vzhledem k současné celosvětové ekonomické situaci jsou rozpočty na marketing stále více pod tlakem. Každá investice musí mít svůj důvod. Proč se vyplatí do televize investovat i v době krize, vysvětluje "graf měsíce" společnosti Thinkbox. 

Na letošní konferenci IPA EffWorks Global poskytl Les Binet (vedoucí skupiny pro efektivitu společnosti adam&eveDDB) rámec pro plánování médií v ekonomické nejistotě. V rámci sekce "Marketing v ekonomice po pádu krize" Binet zdůraznil, jak by se měly krátkodobé a dlouhodobé investice zvyšovat a snižovat v závislosti na různých faktorech.

Jedním z faktorů, které Binet radí marketérům využít, je poměr hodnoty za peníze u televize - měřítko relativních nákladů (CPTCena, kterou inzerent platí za realizaci 1 000 reklamních impresí, tj. za oslovení tisíce diváků dané cílové skupiny. CPT se vypočítá tak, že cenu za umístění reklamy vydělíme počtem osob nebo impresí, které přinese (CPT = celková cena / imprese) v tisících. Synonymem je zkratka CPM (odvozena z francouzského Coût Par Mille), která se používá v zahraničí.) na televizi ve srovnání s objemem celkových spotřebitelských výdajů. Z údajů společnosti Binet vyplývá, že tento poměr v průběhu času roste, protože ceny televizního vysílání dlouhodobě nedrží krok se spotřebitelskými výdaji - hodnota za peníze televizního vysílání se v průběhu času zlepšuje, zejména od roku 2000 v důsledku zvýšené konkurence ze strany technologických gigantů.

Zdroj: Thinkbox.tv


Zajímavé je, že pokud se zaměříme konkrétně na období recese (70. léta, 90. léta, rok 2001 a nedávno rok 2020, který byl ovlivněn celosvětovou finanční krizí a Covidem), hodnota televize za peníze prudce vzrostla. Jedinou výjimkou je recese v roce 1981.

To poukazuje na příležitost, kterou mohou inzerenti a plánovači využít. Pokud se vašemu konkrétnímu odvětví daří, je to ideální příležitost k nákupu sharePodíl živé sledovanosti daného kanálu na celkové sledovanosti v daném časovém úseku. Udává se v procentech. Synonymy jsou podíl na sledovanosti či podíl na trhu. of voice, což je metoda, kterou využili inzerenti rychloobrátkového zboží, když během pandemie zvýšili investice do televize.

Stáhněte si graf zde.

Zdroj: thinkbox.tv

Načítání dalších...