Společnost Canal Brand Solutions – obchodní zastoupení společnosti Canal ve Francii – zveřejnila výsledky studie o reklamním zážitku nabízeném na Streamu, platformě digitálního videa, která omezuje reklamu na průměrně tři minuty za hodinu a dvě předtočené reklamy na začátku každého programu. Výsledky ukazují, že krátká a pečlivě vyvážená „reklamní choreografie“ – dva pre-rolly místo pěti – zvyšuje účinnost ve všech fázích marketingového trychtýře.
Krátké reklamní přestávky: dva pre-rolly na začátku pořadu Stream
Stream je jediným vstupním bodem pro nákup prémiové videoreklamy od společnosti CANAL a vybraných partnerů (HBO Max a Free). Nabídka je postavena na prémiovém dlouhém obsahu a propojeném sledování televize. Zásadou je, aby reklamní přestávky byly krátké: diváci vidí dva pre-roll spoty na začátku pořadu a celková intenzita reklamy je přibližně tři minuty za hodinu (celkový čas reklamy, nikoli počet spotů).
Na třech streamovacích platformách, CANAL , HBO MAX a Free Ciné, se tyto reklamy spouštějí před začátkem programu. Test se zaměřuje spíše na změnu délky a pořadí reklamních podů než na nový kreativní formát, což naznačuje, že toto nastavení lze provozovat se standardními instreamovými video prostředky. Z praktického hlediska je reklamní pod krátkou skupinou po sobě jdoucích reklam a změna se týká spíše způsobu uspořádání tohoto pod, než zakázkové produkce nebo velmi úzkého cílení.
Kontrolovaná studie CSA porovnává dvě a pět reklam na
Společnost Canal Brand Solutions požádala CSA Research, aby izolovala vliv délky podů v kontrolovaném prostředí televizní obrazovky. V protokolu byl zafixován obsah (Bílý lotos, známé prémiové drama) a na vzorku 450 osob byly porovnány dva pre-rolly s delší sekvencí pěti.
V rámci tohoto testu zlepšila sekvence se dvěma reklamami ukazatele salience i consideration:
Spontánní zapamatování značky se zvýšilo o 10 bodů a top-of-mind (TOM), definované jako první jmenovaná značka bez podnětů, o 26 bodů oproti sekvenci s pěti reklamami.
Image značky se zvýšila o 11 bodů a pozitivní emoce o 12 bodů.
Úmysl navštívit obchod se jako ukazatel včasné konverze zvýšil o 3 body.
Nepořádek v podokně hrál jasnou roli: 54 % osob vystavených dvěma pre-rollům si zapamatovalo všechny značky v podokně ve srovnání se 7 % v podokně s pěti reklamami. V tomto prostředí výsledky naznačují, že krátké, zdůvodněné reklamní sekvence přinesly silnější výsledky než delší pod, a to mimo vliv samotného obsahu.
Balíček s „krátkým podem“ s publikovanou reklamní zátěží a volitelným měřením
Z obchodního hlediska lze tento formát zabalit jako zážitek „Short Pod“ na platformě Stream : dva pre-rolly na začátku obsahu, přičemž průměrná intenzita reklamy na platformě je přibližně tři minuty za hodinu. Kampaně na Streamu lze analyzovat pomocí průzkumů brand liftu přes Happydemics (průzkumy sloužící k měření efektivity) a měření pozornosti přes xpln.ai (analýza chování při sledování) jako způsoby analýzy dopadu kampaně; inzerenti je mohou využít jako doplňky, pokud chtějí další reporting na základě vlastní kreativy.
Pro obchodní domy je důležité ukázat, že krátký reklamní pod na Streamu je standardním nastavením, nikoli zvláštním formátem, a propojit jej s kanálovými postupy omezování reklamního zatížení. Obchodní týmy mohou studii využít k vysvětlení, proč je tato stávající norma „dvou reklam“, prezentovaná oproti průměru zhruba pěti pre-rollů na konkurenčních službách ve Francii, pro inzerenty relevantní.
Krátké pody na Streamu jako odlišné reklamní prostředí ČTÚ
Tento formát je založen spíše na pravidlech platformy než na výklenkovém inventáři nebo cílení. Intenzita reklamy tři minuty za hodinu byla zveřejněna pro Stream , a Canal Brand Solutions tuto úroveň prezentuje jako velmi nízkou ve srovnání s mnoha službami streamovaného videa, které nesou větší reklamní zátěž. Ve studii CSA se díky fixaci umístění na začátku streamu na CTV snížila variabilita kontextu a umístění a usnadnilo se čtení brand liftu. Pro obchodní domy tato studie naznačuje, že kvalita vystavení zůstává rozhodujícím faktorem výsledků.
A další informace k tomuto tématu, všechna hlavní zjištění kvantitativního výzkumu společnosti Canal Brand Solutions jsou k dispozici v níže uvedené prezentaci.
Zdroj: egta.com
DALŠÍ PŘÍPADOVÉ STUDIE
JAK VYUŽÍT NEPRODANÝ MEDIÁLNÍ PROSOTOR K PROKÁZÁNÍ ÚČINNOSTI TELEVIZE
28. 11. 2025Belgická společnost Transfer Media, vysílající tématické a dětské kanály, spolupracovala s DSTRSD media na přeměně neprodaných minut lineárního televizního vysílání na měřitelné obchodní testy jednotlivých produktů. Cílem bylo ukázat, jak může nevyužitý vysílací čas podpořit s malým úsilím konverzní projekt, který přináší dodatečné příjmy a poskytuje obchodním týmům konkrétní důkazy o reakci diváků, umístění a… Pokračovat ve čtení JAK MÉNĚ REKLAMY NA STREAMOVACÍCH PLATFORMÁCH ZVYŠUJE EFEKTIVITU VE VŠECH FÁZÍCH TRYCHTÝŘE
JAK MÉNĚ REKLAMY NA STREAMOVACÍCH PLATFORMÁCH ZVYŠUJE EFEKTIVITU VE VŠECH FÁZÍCH TRYCHTÝŘE
28. 11. 2025Společnost Canal Brand Solutions – obchodní zastoupení společnosti Canal ve Francii – zveřejnila výsledky studie o reklamním zážitku nabízeném na Streamu, platformě digitálního videa, která omezuje reklamu na průměrně tři minuty za hodinu a dvě předtočené reklamy na začátku každého programu. Výsledky ukazují, že krátká a pečlivě vyvážená „reklamní choreografie“ – dva pre-rolly místo pěti… Pokračovat ve čtení JAK MÉNĚ REKLAMY NA STREAMOVACÍCH PLATFORMÁCH ZVYŠUJE EFEKTIVITU VE VŠECH FÁZÍCH TRYCHTÝŘE
SPUŠTĚNÍ SPRÁVCE REKLAMY SPOLEČNOSTI DPG PRO BEZPROBLÉMOVÉ ZOBRAZENÍ S PUBLIKEM ZALOŽENÝM NA TECHNOLOGII AI
24. 10. 2025Společnost DPG Media rozšiřuje svou interní platformu o Ad Manager . Aktualizace přidává rozšíření publika o umělou inteligenci, kreativní nástroje a podporu pracovních postupů ve stejném samoobslužném prostředí, které podporuje aktivaci Full CTV a maloobchodních dat. Pro prodejní domy: maloobchodní a komerční data se stávají adresovatelnými na velkoplošném inventáři v rámci zásobníku prodejních domů, s… Pokračovat ve čtení JAK MÉNĚ REKLAMY NA STREAMOVACÍCH PLATFORMÁCH ZVYŠUJE EFEKTIVITU VE VŠECH FÁZÍCH TRYCHTÝŘE
PROMĚNA LOTERIE V PŮSOBIVÝ ZÁŽITEK V ROZŠÍŘENÉ REALITĚ
11. 9. 2025V létě 2025 společnost RTL AdAlliance v Rakousku přetvořila tradiční loterie na interaktivní zážitek s rozšířenou realitou. Místo čekání na cenu v fyzickém balíčku zaslaném vítězům mohli účastníci pomocí smartphonu umístit virtuální dárkovou krabičku do svého obývacího pokoje a sami ji rozbalit. To, co bylo dlouho statickým objektem, se najednou stalo hravým a nezapomenutelným zážitkem,… Pokračovat ve čtení JAK MÉNĚ REKLAMY NA STREAMOVACÍCH PLATFORMÁCH ZVYŠUJE EFEKTIVITU VE VŠECH FÁZÍCH TRYCHTÝŘE

SPOTDELI: JEDNOTNÁ PLATFORMA PRO UMÍSTĚNÍ TV REKLAMY V HOLANDSKU
17. 7. 2025V rámci významného kroku směrem k modernizaci a zefektivnění spolupráce Screenforce s televizními vysílateli v Nizozemsku spustila SpotDeli, centralizovanou platformu pro předkládání televizních reklam. SpotDeli, vyvinutý společnostmi Screenforce a MediaLab, se stal exkluzivní bránou pro dodávání reklamních spotů do hlavních nizozemských prodejních domů, včetně Ster, Talpa Network a Ad Alliance. Tento vývoj zjednodušuje a standardizuje… Pokračovat ve čtení JAK MÉNĚ REKLAMY NA STREAMOVACÍCH PLATFORMÁCH ZVYŠUJE EFEKTIVITU VE VŠECH FÁZÍCH TRYCHTÝŘE

MADE IN AUSTRIA – MADE FOR AUSTRIA
16. 7. 2025Jednotná mediální kampaň pro rakouský reklamní ekosystém Poprvé v historii zahájila celá rakouská mediální branže, veřejnoprávní i soukromé vysílací společnosti, tiskoví a digitální vydavatelé společnou kampaň s cílem zdůraznit význam místních médií pro ekonomické a demokratické zdraví země. Rakouská rozhlasová a televizní společnost (ORF), Asociace rakouských soukromých rozhlasových a televizních stanic (VÖP) a Asociace rakouských… Pokračovat ve čtení JAK MÉNĚ REKLAMY NA STREAMOVACÍCH PLATFORMÁCH ZVYŠUJE EFEKTIVITU VE VŠECH FÁZÍCH TRYCHTÝŘE

ITV VYUŽÍVÁ YOUTUBE JAKO STRATEGICKÝ DISTRIBUČNÍ A OBCHODNÍ KANÁL
24. 6. 2025V rámci rozhodujícího odklonu od starších modelů založených pouze na vysílání ITV plně integrovala YouTube do své obsahové a obchodní strategie na přelomu let 2024 a 2025. Namísto využívání YouTube čistě jako propagačního kanálu přešla ITV k tomu, aby tuto platformu považovala za základní pilíř své distribuční architektury, zveřejňovala plnohodnotné epizody, spouštěla tematické kanály a… Pokračovat ve čtení JAK MÉNĚ REKLAMY NA STREAMOVACÍCH PLATFORMÁCH ZVYŠUJE EFEKTIVITU VE VŠECH FÁZÍCH TRYCHTÝŘE

ADS & DATA X SPA REINE ECO-PACK: ROZŠIŘUJÍ DOSAH TV REKLAMY PROSTŘEDNICTVÍM DATOVĚ ŘÍZENÉHO CÍLENÍ
22. 5. 2025Kampaň SPA Reine Eco-Pack s Ads & Data nastavila nový standard v oblasti mediálních inovací tím, že kombinuje lineární televizi s adresovatelnou televizí (Smart AD) za účelem zvýšení dosahu a optimalizace frekvence. V kategorii neperlivých vod, která čelí rostoucímu tlaku ze strany zvyšující se konzumace vody z vodovodu a na cenu orientovaných soukromých značek, spolupracovala… Pokračovat ve čtení JAK MÉNĚ REKLAMY NA STREAMOVACÍCH PLATFORMÁCH ZVYŠUJE EFEKTIVITU VE VŠECH FÁZÍCH TRYCHTÝŘE

OPTIMALIZÁTOR FREKVENCE SPOLEČNOSTI ATRESMEDIA PUBLICIDAD
21. 5. 2025Optimalizace frekvence v reklamě na připojených televizích Společnost Atresmedia Publicidad představila Frequency Optimizer, nové technologické řešení zaměřené na zlepšení účinnosti a efektivity reklamy na připojených televizích (CTV). Systém využívá technologii HbbTV (Hybrid Broadcast Broadband TV) a sofistikovanou platformu pro zobrazování reklam k řízení a kontrole frekvence reklam v reálném čase, což je pokrok, který dosud… Pokračovat ve čtení JAK MÉNĚ REKLAMY NA STREAMOVACÍCH PLATFORMÁCH ZVYŠUJE EFEKTIVITU VE VŠECH FÁZÍCH TRYCHTÝŘE

AD MANAGER BY RTL ADALLIANCE – JEDINEČNÁ BRÁNA K PREMIUM DIGITÁLNÍMU VIDEO INVENTÁŘI V EVROPĚ
17. 4. 2025Jedinečná brána k prémiovému digitálnímu video inventáři v Evropě RTL AdAlliance představila AdManager, samoobslužnou reklamní platformu, která inzerentům umožňuje přímo nakupovat prémiový digitální video inventář na několika evropských trzích. Platforma konsoliduje přístup k Connected TV (CTV), Broadcaster Video-On-Demand (BVOD) a online video inventáři v rámci jediného uživatelsky přívětivého rozhraní. Jedná se o první řešení svého… Pokračovat ve čtení JAK MÉNĚ REKLAMY NA STREAMOVACÍCH PLATFORMÁCH ZVYŠUJE EFEKTIVITU VE VŠECH FÁZÍCH TRYCHTÝŘE

STUDIE VEVO A CHANNEL 4 – OTEVÍRÁ POTENCIÁL PREMIOVÉHO OBSAHU
17. 4. 2025V souvislosti s probíhajícími diskusemi v oboru o definici prémiového obsahu a roli globálních streamovacích platforem v širším ekosystému „televize“ zveřejnila společnost Vevo, přední světová síť hudebních videí, která distribuuje největší síť prémiových hudebních kanálů na YouTube, novou studii. Výzkum provedený společností Amplified Intelligence nabízí cenné poznatky o vlivu zvýšené pozornosti, kterou prémiový obsah vyžaduje,… Pokračovat ve čtení JAK MÉNĚ REKLAMY NA STREAMOVACÍCH PLATFORMÁCH ZVYŠUJE EFEKTIVITU VE VŠECH FÁZÍCH TRYCHTÝŘE

KOUZLO OPAKOVÁNÍ: MAXIMALIZACE ÚČINKU REKLAMY
26. 3. 2025Ve světě, kde jsou rozptýlení všudypřítomná, je upoutání pozornosti spotřebitelů jako snaha chytit blesk do láhve. Od procházení sociálních médií při sledování televize až po poslech rádia při řízení auta – spotřebitelé jsou často rozptýlení. To představuje pro inzerenty jedinečnou výzvu: jak se spojit s publikem, které se věnuje více činnostem najednou? Odpověď, jak se… Pokračovat ve čtení JAK MÉNĚ REKLAMY NA STREAMOVACÍCH PLATFORMÁCH ZVYŠUJE EFEKTIVITU VE VŠECH FÁZÍCH TRYCHTÝŘE



