16 kolegů představuje své poznatky o budoucnosti televize
Blíží se svátky a rok se chýlí ke konci, a proto se beze studu zaměřujeme sami na sebe. Egtabite v tomto týdnu představí studijní cestu do New Yorku a mezinárodní setkání televizních ředitelů prodeje, které se konalo počátkem listopadu tohoto roku.
Vrcholoví manažeři členů asociace Egta a kolegové z celého světa se sešli v epicentru mediálního světa, aby si při této jedinečné příležitosti vyměnili očekávání a pohledy na budoucnost vašeho i našeho oblíbeného média. Odborníci v oboru se podělili o své poznatky o přepracování obchodních modelů a diskutovali o tom, proč televizi čeká světlá budoucnost. Než začnete sledovat své oblíbené vánoční reklamy nebo balit dárky pod stromeček, podívejte se níže, co ideoví lídři televizi předpovídají pro příští rok. Zde najdete odkazy na 16 krátkých videorozhovorů, které natočila Beet.TV.
Co je televize?
Televize je mnohem více než jen lineární, je to skutečně veškeré videoprostředí. Zbytek odvětví ji ale zatím takhle nevnímá. Christian Kurz, senior viceprezident z oddělení Global Consumer Insights ve společnosti Viacom, potvrdil, že: „Prodejci televizní reklamy po celém světě souhlasí, že televize je mnohem víc než jen ta lineární.“ Kurz dále pokračuje: „Vnímání televize ale může být dost rozdílné – televize je lineární, zatímco všechno ostatní je digitální – což není ten případ. Prémiový videoobsah od vysílatelů, jako jsme my, to je ve vnímání spotřebitelů všechno televize. Otázka je, jak toto vnímání změníme u zbytku odvětví?“ Špatný úsudek a předpojatost vůči televizi jako médiu je mezi klienty stále výzvou.
Společně jsme silnější
Dnes je většina výzev a příležitostí v televizi nejen evropských, ale do značné míry mezinárodních. Proto Katty Roberfroid, generální ředitelka asociace Egta, zdůraznila, že je nutné se spojit, vyměňovat si nové postupy, zkoumat nové cesty a nakonec ukazovat lepší tvář televize.
V tomto duchu Stéphane Coruble, generální ředitel RTL Adconnect, potvrdil, že RTL ve skutečnosti spolupracuje se 400 oborovými partnery v boji proti současným výzvám. „Cílem je být společně silnější a své síly využít,“ prohlásil Coruble.
Vedoucí pro agenturní a klientské prodeje v Channel 4 Matthew Salmon řekl, že britští vysílatelé spolupracují všude, kde je to možné. „Všichni chceme to stejné. Chceme, aby bylo jednoduché televizi plánovat, kupovat a měřit,“ potvrdil.
Ohledně oborových výzev generální ředitel pro výnosy v kanadské CBC Jean Mongeau dodává: „Musíme přemýšlet lokálně a jednat globálně. Myslím si, že v dnešním světě potřebujeme být na globální scéně aktivnější, ne méně aktivní. Nakonec musíme zvednout laťku výš, aby se inzerenti dívali na televizi jednotněji, globálněji a posílili rozhodování v tomto procesu. Tak budou schopní čelit výzvám a myšlenkám, které je v souvislosti s mediálním mixem napadají.“
Snažte se o zlepšení a zjednodušení
Odborníci v oboru souhlasí, že neustálá technologická inovace je pro televizní vysílatele nezbytná, aby drželi krok s rychle se měnícím digitálním ekosystémem, v němž působí. „Pokud chceme do televize přilákat nové klienty, potřebujeme data,“ prohlásil Fabrice Mollier, zástupce generálního ředitele Canal+ pro marketing a strategii. „Když shromáždíme více dat, jsem přesvědčen, že televize je pro inzerenty nejmocnější médium,“ dodává.
Ve většině případů se nedá dohnat technologický pokrok přes noc, což dokládá technologie adresovatelné reklamy SBS. Peter Quaghebeur, generální ředitel SBS v Belgii, potvrdil: „SBS může u určitého procenta diváků v cílové skupině nahradit standardní lineární reklamy cílenými. Máte výhody digitálního média v kombinaci s efektivitou televize, což je v dnešním světě skutečně velké plus.“ Dalším přínosem je daleko relevantnější reklama pro diváky. Efektivitu adresovatelné televizní reklamy potvrzuje i několik případů inzerentů, kteří berou peníze ze sociálních médií (například Facebooku v Belgii) a dávají je zpět do televize.
Frank Volmer, generální manažer Ster Netherlands, vysvětlil odvážný krok ke zjednodušení televizního a rozhlasového inventory vzhledem k jeho přehodnocení a velkým změnám v jeho cílení: „Zavedli jsme fixní cenu, která není závislá na objemu. Menší i větší inzerenti, všichni mají stejnou cenu. Přestali jsme dávat všechny možné slevy.“
Televize funguje ve všech částech trychtýře
Kurz shrnul sdělení, které se během čtyř dní opakovaně objevovalo:
„Z hlediska reklamy televize dobře funguje na obou stranách trychtýře – funguje velmi dobře pro budování značky i pro okamžité taktické rozhodování, a proto reklama s přímou odezvou funguje po staletí.“
Jan Isenbart, ředitel výzkumu ARD-Werbung Sales&Services Germany, řekl: „Ostatní (digitální hráči) zatím nejsou tam, kde jsme dnes my, jen tvrdí, že jsou budoucnost. My jsme ale ve skutečnosti zjistili, že televize je pravděpodobně jediné médium, které má výsledky na obou stranách trychtýře – u krátkodobých prodejů a aktivace na jedné straně a u dlouhodobého budování značky a dlouhodobého vlivu na prodej na straně druhé. To je velmi, velmi silná kombinace.“
Dnes i zítra: televize
Význační odborníci v odvětví rozhodně předpovídají světlou budoucnost televize s mnoha příležitostmi v cílené reklamě, adresovatelné televizi a online videu. Inzerenti by měli mít na paměti masový zásah televize a dopad na obrovské publikum. „Když chcete budovat značku od píky a rychle si získat jméno, pak musíte být v prostředí, které nabízí všechny formy videa,“ uzavírá Katty Roberfroid.
DALŠÍ PŘÍPADOVÉ STUDIE
PROMĚNA LOTERIE V PŮSOBIVÝ ZÁŽITEK V ROZŠÍŘENÉ REALITĚ
11. 9. 2025V létě 2025 společnost RTL AdAlliance v Rakousku přetvořila tradiční loterie na interaktivní zážitek s rozšířenou realitou. Místo čekání na cenu v fyzickém balíčku zaslaném vítězům mohli účastníci pomocí smartphonu umístit virtuální dárkovou krabičku do svého obývacího pokoje a sami ji rozbalit. To, co bylo dlouho statickým objektem, se najednou stalo hravým a nezapomenutelným zážitkem,… Pokračovat ve čtení EGTABITE 241: PROČ JE BUDOUCNOST TELEVIZE RŮŽOVÁ
SPOTDELI: JEDNOTNÁ PLATFORMA PRO UMÍSTĚNÍ TV REKLAMY V HOLANDSKU
17. 7. 2025V rámci významného kroku směrem k modernizaci a zefektivnění spolupráce Screenforce s televizními vysílateli v Nizozemsku spustila SpotDeli, centralizovanou platformu pro předkládání televizních reklam. SpotDeli, vyvinutý společnostmi Screenforce a MediaLab, se stal exkluzivní bránou pro dodávání reklamních spotů do hlavních nizozemských prodejních domů, včetně Ster, Talpa Network a Ad Alliance. Tento vývoj zjednodušuje a standardizuje… Pokračovat ve čtení EGTABITE 241: PROČ JE BUDOUCNOST TELEVIZE RŮŽOVÁ
MADE IN AUSTRIA – MADE FOR AUSTRIA
16. 7. 2025Jednotná mediální kampaň pro rakouský reklamní ekosystém Poprvé v historii zahájila celá rakouská mediální branže, veřejnoprávní i soukromé vysílací společnosti, tiskoví a digitální vydavatelé společnou kampaň s cílem zdůraznit význam místních médií pro ekonomické a demokratické zdraví země. Rakouská rozhlasová a televizní společnost (ORF), Asociace rakouských soukromých rozhlasových a televizních stanic (VÖP) a Asociace rakouských… Pokračovat ve čtení EGTABITE 241: PROČ JE BUDOUCNOST TELEVIZE RŮŽOVÁ
ITV VYUŽÍVÁ YOUTUBE JAKO STRATEGICKÝ DISTRIBUČNÍ A OBCHODNÍ KANÁL
24. 6. 2025V rámci rozhodujícího odklonu od starších modelů založených pouze na vysílání ITV plně integrovala YouTube do své obsahové a obchodní strategie na přelomu let 2024 a 2025. Namísto využívání YouTube čistě jako propagačního kanálu přešla ITV k tomu, aby tuto platformu považovala za základní pilíř své distribuční architektury, zveřejňovala plnohodnotné epizody, spouštěla tematické kanály a… Pokračovat ve čtení EGTABITE 241: PROČ JE BUDOUCNOST TELEVIZE RŮŽOVÁ
ADS & DATA X SPA REINE ECO-PACK: ROZŠIŘUJÍ DOSAH TV REKLAMY PROSTŘEDNICTVÍM DATOVĚ ŘÍZENÉHO CÍLENÍ
22. 5. 2025Kampaň SPA Reine Eco-Pack s Ads & Data nastavila nový standard v oblasti mediálních inovací tím, že kombinuje lineární televizi s adresovatelnou televizí (Smart AD) za účelem zvýšení dosahu a optimalizace frekvence. V kategorii neperlivých vod, která čelí rostoucímu tlaku ze strany zvyšující se konzumace vody z vodovodu a na cenu orientovaných soukromých značek, spolupracovala… Pokračovat ve čtení EGTABITE 241: PROČ JE BUDOUCNOST TELEVIZE RŮŽOVÁ
OPTIMALIZÁTOR FREKVENCE SPOLEČNOSTI ATRESMEDIA PUBLICIDAD
21. 5. 2025Optimalizace frekvence v reklamě na připojených televizích Společnost Atresmedia Publicidad představila Frequency Optimizer, nové technologické řešení zaměřené na zlepšení účinnosti a efektivity reklamy na připojených televizích (CTV). Systém využívá technologii HbbTV (Hybrid Broadcast Broadband TV) a sofistikovanou platformu pro zobrazování reklam k řízení a kontrole frekvence reklam v reálném čase, což je pokrok, který dosud… Pokračovat ve čtení EGTABITE 241: PROČ JE BUDOUCNOST TELEVIZE RŮŽOVÁ
AD MANAGER BY RTL ADALLIANCE – JEDINEČNÁ BRÁNA K PREMIUM DIGITÁLNÍMU VIDEO INVENTÁŘI V EVROPĚ
17. 4. 2025Jedinečná brána k prémiovému digitálnímu video inventáři v Evropě RTL AdAlliance představila AdManager, samoobslužnou reklamní platformu, která inzerentům umožňuje přímo nakupovat prémiový digitální video inventář na několika evropských trzích. Platforma konsoliduje přístup k Connected TV (CTV), Broadcaster Video-On-Demand (BVOD) a online video inventáři v rámci jediného uživatelsky přívětivého rozhraní. Jedná se o první řešení svého… Pokračovat ve čtení EGTABITE 241: PROČ JE BUDOUCNOST TELEVIZE RŮŽOVÁ
STUDIE VEVO A CHANNEL 4 – OTEVÍRÁ POTENCIÁL PREMIOVÉHO OBSAHU
17. 4. 2025V souvislosti s probíhajícími diskusemi v oboru o definici prémiového obsahu a roli globálních streamovacích platforem v širším ekosystému „televize“ zveřejnila společnost Vevo, přední světová síť hudebních videí, která distribuuje největší síť prémiových hudebních kanálů na YouTube, novou studii. Výzkum provedený společností Amplified Intelligence nabízí cenné poznatky o vlivu zvýšené pozornosti, kterou prémiový obsah vyžaduje,… Pokračovat ve čtení EGTABITE 241: PROČ JE BUDOUCNOST TELEVIZE RŮŽOVÁ
KOUZLO OPAKOVÁNÍ: MAXIMALIZACE ÚČINKU REKLAMY
26. 3. 2025Ve světě, kde jsou rozptýlení všudypřítomná, je upoutání pozornosti spotřebitelů jako snaha chytit blesk do láhve. Od procházení sociálních médií při sledování televize až po poslech rádia při řízení auta – spotřebitelé jsou často rozptýlení. To představuje pro inzerenty jedinečnou výzvu: jak se spojit s publikem, které se věnuje více činnostem najednou? Odpověď, jak se… Pokračovat ve čtení EGTABITE 241: PROČ JE BUDOUCNOST TELEVIZE RŮŽOVÁ
TELETEST 2.0: RAKOUSKÉ MĚŘENÍ TELEVIZE NOVÉ GENERACE
21. 3. 2025Teletest 2.0 je nový rakouský systém měření televizního vysílání vyvinutý společností AGTT, který výrazně zlepšuje způsob měření sledovanosti a dosahu reklamy. Zavádí nový panel diváků se 100 000 syntetickými účastníky peoplemetru, což výrazně zvyšuje přesnost a hloubku měření sledovanosti, umožňuje sběr dat v reálném čase a zlepšuje kvalitu dat v celém rakouském televizním prostředí. Potřeba… Pokračovat ve čtení EGTABITE 241: PROČ JE BUDOUCNOST TELEVIZE RŮŽOVÁ
ADS & DATA: VYUŽITÍ BEHAVIORÁLNÍCH A KONTEXTOVÝCH POZNATKŮ PRO CHYTŘEJŠÍ REKLAMU
14. 2. 2025V dnešním rychlém digitálním prostředí je Ads & Data průkopníkem v oblasti behaviorálního cílení. Jedná se o využití behaviorálních a kontextových dat k zobrazování nejrelevantnějších reklam. Tato case study se zabývá tím, jak cílení společnost Ads & Data využívá k inzerci, čímž zvyšuje výkonnost kampaní. Do konce roku by se tato technologie mohla rozšířit i… Pokračovat ve čtení EGTABITE 241: PROČ JE BUDOUCNOST TELEVIZE RŮŽOVÁ
BUDOUCNOST MALOOBCHODNÍCH MÉDIÍ: SPOLEČNÉ TRŽIŠTĚ PRO CÍLENOU TELEVIZNÍ REKLAMU
14. 2. 2025Na podzim loňského roku společnosti FranceTV Publicité, M6 Publicité a RMC BFM Ads ve spolupráci se společností Unlimitail spustily TV Retail Connect, první společné maloobchodní mediální tržiště pro adresovatelnou televizi (ATV) a HVOD v zemi. Adresovatelná televize zaznamenala v posledních letech ve Francii znatelný nárůst, od začátku roku 2024 se počet impresí zvýšil o 41… Pokračovat ve čtení EGTABITE 241: PROČ JE BUDOUCNOST TELEVIZE RŮŽOVÁ