První Egtabite nového roku se ohlédne za právě skončenými svátky. Zaměří se na to, jak se belgická média dala na Štědrý večer dohromady v jedinečném živém programu a spojila všechny obyvatele země.
Živý pořad „Vánoce s 11 miliony“ se vysílal 24. prosince mezi 18. a 19. hodinou na pěti největších kanálech v zemi a přinesl hřejivé poselství naděje, světla a propojení.
Belgie: jedinečně fenomenální
Program byl součástí víceleté kampaně federální vlády „Belgie. Jedinečně fenomenální“, která má vtipně a neokázale posílit image země jak doma, tak za hranicemi.
Propagační kampaň začala informativní plakátovou kampaní. Webová stránka ve čtyřech jazycích ukazuje 99 pádných důvodů, proč mít rád Belgii a (znovu) objevit, co může nabídnout z hlediska umění, gastronomie, turistiky, sportu, kultury nebo jednoduše „dobrého života“. Webová stránka i kampaň také zdůrazňují belgické kvality, které můžou přilákat zahraniční investory. Kromě toho existuje „Federální kamion“ – kamion, který cestuje po celé zemi a přiváží federální informační kampaně co nejblíže belgickým občanům.
Organizace samotného živého vysílání a koordinace mezi mediálními skupinami byla v rukou Alice Events, nezávislé agentury, která organizuje institucionální akce a televizní produkce.
Světelný řetěz
Pro tuto příležitost spojily síly RTL-TVI a La Une na francouzsky mluvící straně a VTM, Eén a Vier na holandsky mluvící straně. Pozitivní a srdečné vysílání obsahovalo vystoupení belgických umělců na okouzlujících místech, letecké obrázky krásně nasvícené Belgie, krátká svědectví, národní vzpomínku na všechny oběti koronaviru a příspěvek královské rodiny. Vysílání bylo přímo spojeno s každoročním vánočním projevem Jeho Veličenstva krále Filipa.
Leitmotivem „Vánoc s 11 miliony“ bylo světlo. Mezi všemi věkovými kategoriemi, společenskými třídami, vyznáními a názory je světlo předním symbolem k vyjádření solidarity a naděje v tomto temném období a v tomto roce plném událostí. Mnoho spoluobčanů v zemi už týdny před Vánocemi symbolicky umístilo světla do oken a zahrad.
Hlavní myšlenkou bylo vytvořit na Štědrý večer ze všech těchto osvětlených míst pomyslný světelný řetěz. Program vyzýval k zapálení svíčky za lidi, jimž chtějí diváci poděkovat nebo které si chtějí připomenout, nebo za ty, kteří si podle jejich mínění zaslouží mimořádnou pozornost.
Výsledky
Pořad dosáhl dobré sledovanosti, zejména ve Vlámsku. Na veřejném kanálu Eén ho sledovalo 774 438 lidí, což představuje tržní podíl 45,1 procenta.
Na speciální vysílání se na VTM dívalo 374 745 lidí (údaj zahrnuje odložené sledování do 1. ledna 2021). Vier vykázal 75 000 diváků a společnost RTBF jich jen v samotný večer evidovala 224 537. Televize RTL-TVI k dnešnímu dni prozatím žádná čísla nezveřejnila.
„Úspěch pořadu a skvělá spolupráce mezi různými kanály nás potěšily. Obrovský počet diváků je jasný důkaz, že televize je médium par excellence, které umí z jediného důvodu spojit celou zemi. Srdečné poselství naděje a pocit propojení byly v těchto vyčerpávajících časech velmi vítané. Byla to báječná iniciativa, kterou bychom rádi zopakovali,“ řekla Valérie Van Dyck, vedoucí produkce zpravodajství a projektů News City v DPG Media.
DALŠÍ PŘÍPADOVÉ STUDIE
PROMĚNA LOTERIE V PŮSOBIVÝ ZÁŽITEK V ROZŠÍŘENÉ REALITĚ
11. 9. 2025V létě 2025 společnost RTL AdAlliance v Rakousku přetvořila tradiční loterie na interaktivní zážitek s rozšířenou realitou. Místo čekání na cenu v fyzickém balíčku zaslaném vítězům mohli účastníci pomocí smartphonu umístit virtuální dárkovou krabičku do svého obývacího pokoje a sami ji rozbalit. To, co bylo dlouho statickým objektem, se najednou stalo hravým a nezapomenutelným zážitkem,… Pokračovat ve čtení EGTABITE 325: JAK BELGICKÁ MÉDIA OSLAVOVALA VÁNOCE S 11 MILIONY LIDÍ
SPOTDELI: JEDNOTNÁ PLATFORMA PRO UMÍSTĚNÍ TV REKLAMY V HOLANDSKU
17. 7. 2025V rámci významného kroku směrem k modernizaci a zefektivnění spolupráce Screenforce s televizními vysílateli v Nizozemsku spustila SpotDeli, centralizovanou platformu pro předkládání televizních reklam. SpotDeli, vyvinutý společnostmi Screenforce a MediaLab, se stal exkluzivní bránou pro dodávání reklamních spotů do hlavních nizozemských prodejních domů, včetně Ster, Talpa Network a Ad Alliance. Tento vývoj zjednodušuje a standardizuje… Pokračovat ve čtení EGTABITE 325: JAK BELGICKÁ MÉDIA OSLAVOVALA VÁNOCE S 11 MILIONY LIDÍ
MADE IN AUSTRIA – MADE FOR AUSTRIA
16. 7. 2025Jednotná mediální kampaň pro rakouský reklamní ekosystém Poprvé v historii zahájila celá rakouská mediální branže, veřejnoprávní i soukromé vysílací společnosti, tiskoví a digitální vydavatelé společnou kampaň s cílem zdůraznit význam místních médií pro ekonomické a demokratické zdraví země. Rakouská rozhlasová a televizní společnost (ORF), Asociace rakouských soukromých rozhlasových a televizních stanic (VÖP) a Asociace rakouských… Pokračovat ve čtení EGTABITE 325: JAK BELGICKÁ MÉDIA OSLAVOVALA VÁNOCE S 11 MILIONY LIDÍ
ITV VYUŽÍVÁ YOUTUBE JAKO STRATEGICKÝ DISTRIBUČNÍ A OBCHODNÍ KANÁL
24. 6. 2025V rámci rozhodujícího odklonu od starších modelů založených pouze na vysílání ITV plně integrovala YouTube do své obsahové a obchodní strategie na přelomu let 2024 a 2025. Namísto využívání YouTube čistě jako propagačního kanálu přešla ITV k tomu, aby tuto platformu považovala za základní pilíř své distribuční architektury, zveřejňovala plnohodnotné epizody, spouštěla tematické kanály a… Pokračovat ve čtení EGTABITE 325: JAK BELGICKÁ MÉDIA OSLAVOVALA VÁNOCE S 11 MILIONY LIDÍ
ADS & DATA X SPA REINE ECO-PACK: ROZŠIŘUJÍ DOSAH TV REKLAMY PROSTŘEDNICTVÍM DATOVĚ ŘÍZENÉHO CÍLENÍ
22. 5. 2025Kampaň SPA Reine Eco-Pack s Ads & Data nastavila nový standard v oblasti mediálních inovací tím, že kombinuje lineární televizi s adresovatelnou televizí (Smart AD) za účelem zvýšení dosahu a optimalizace frekvence. V kategorii neperlivých vod, která čelí rostoucímu tlaku ze strany zvyšující se konzumace vody z vodovodu a na cenu orientovaných soukromých značek, spolupracovala… Pokračovat ve čtení EGTABITE 325: JAK BELGICKÁ MÉDIA OSLAVOVALA VÁNOCE S 11 MILIONY LIDÍ
OPTIMALIZÁTOR FREKVENCE SPOLEČNOSTI ATRESMEDIA PUBLICIDAD
21. 5. 2025Optimalizace frekvence v reklamě na připojených televizích Společnost Atresmedia Publicidad představila Frequency Optimizer, nové technologické řešení zaměřené na zlepšení účinnosti a efektivity reklamy na připojených televizích (CTV). Systém využívá technologii HbbTV (Hybrid Broadcast Broadband TV) a sofistikovanou platformu pro zobrazování reklam k řízení a kontrole frekvence reklam v reálném čase, což je pokrok, který dosud… Pokračovat ve čtení EGTABITE 325: JAK BELGICKÁ MÉDIA OSLAVOVALA VÁNOCE S 11 MILIONY LIDÍ
AD MANAGER BY RTL ADALLIANCE – JEDINEČNÁ BRÁNA K PREMIUM DIGITÁLNÍMU VIDEO INVENTÁŘI V EVROPĚ
17. 4. 2025Jedinečná brána k prémiovému digitálnímu video inventáři v Evropě RTL AdAlliance představila AdManager, samoobslužnou reklamní platformu, která inzerentům umožňuje přímo nakupovat prémiový digitální video inventář na několika evropských trzích. Platforma konsoliduje přístup k Connected TV (CTV), Broadcaster Video-On-Demand (BVOD) a online video inventáři v rámci jediného uživatelsky přívětivého rozhraní. Jedná se o první řešení svého… Pokračovat ve čtení EGTABITE 325: JAK BELGICKÁ MÉDIA OSLAVOVALA VÁNOCE S 11 MILIONY LIDÍ
STUDIE VEVO A CHANNEL 4 – OTEVÍRÁ POTENCIÁL PREMIOVÉHO OBSAHU
17. 4. 2025V souvislosti s probíhajícími diskusemi v oboru o definici prémiového obsahu a roli globálních streamovacích platforem v širším ekosystému „televize“ zveřejnila společnost Vevo, přední světová síť hudebních videí, která distribuuje největší síť prémiových hudebních kanálů na YouTube, novou studii. Výzkum provedený společností Amplified Intelligence nabízí cenné poznatky o vlivu zvýšené pozornosti, kterou prémiový obsah vyžaduje,… Pokračovat ve čtení EGTABITE 325: JAK BELGICKÁ MÉDIA OSLAVOVALA VÁNOCE S 11 MILIONY LIDÍ
KOUZLO OPAKOVÁNÍ: MAXIMALIZACE ÚČINKU REKLAMY
26. 3. 2025Ve světě, kde jsou rozptýlení všudypřítomná, je upoutání pozornosti spotřebitelů jako snaha chytit blesk do láhve. Od procházení sociálních médií při sledování televize až po poslech rádia při řízení auta – spotřebitelé jsou často rozptýlení. To představuje pro inzerenty jedinečnou výzvu: jak se spojit s publikem, které se věnuje více činnostem najednou? Odpověď, jak se… Pokračovat ve čtení EGTABITE 325: JAK BELGICKÁ MÉDIA OSLAVOVALA VÁNOCE S 11 MILIONY LIDÍ
TELETEST 2.0: RAKOUSKÉ MĚŘENÍ TELEVIZE NOVÉ GENERACE
21. 3. 2025Teletest 2.0 je nový rakouský systém měření televizního vysílání vyvinutý společností AGTT, který výrazně zlepšuje způsob měření sledovanosti a dosahu reklamy. Zavádí nový panel diváků se 100 000 syntetickými účastníky peoplemetru, což výrazně zvyšuje přesnost a hloubku měření sledovanosti, umožňuje sběr dat v reálném čase a zlepšuje kvalitu dat v celém rakouském televizním prostředí. Potřeba… Pokračovat ve čtení EGTABITE 325: JAK BELGICKÁ MÉDIA OSLAVOVALA VÁNOCE S 11 MILIONY LIDÍ
VÝZVA PRO STREAMCASTING A BOJ O REKLAMNÍ POZORNOST
21. 3. 2025Italská asociace mediálních domů (FCP) ve spolupráci s Politecnico Milano a společností Nielsen provedla hloubkovou studii s názvem „Výzva streamcastingu a boj o reklamní napětí„. Tento výzkum zkoumá vyvíjející se dynamiku celkového měření sledovanosti napříč vysílacími a streamovacími platformami se zvláštním zaměřením na ad-tention, kvalitu a kvantitu pozornosti věnované reklamám v různých mediálních kontextech. Cílem… Pokračovat ve čtení EGTABITE 325: JAK BELGICKÁ MÉDIA OSLAVOVALA VÁNOCE S 11 MILIONY LIDÍ
ADS & DATA: VYUŽITÍ BEHAVIORÁLNÍCH A KONTEXTOVÝCH POZNATKŮ PRO CHYTŘEJŠÍ REKLAMU
14. 2. 2025V dnešním rychlém digitálním prostředí je Ads & Data průkopníkem v oblasti behaviorálního cílení. Jedná se o využití behaviorálních a kontextových dat k zobrazování nejrelevantnějších reklam. Tato case study se zabývá tím, jak cílení společnost Ads & Data využívá k inzerci, čímž zvyšuje výkonnost kampaní. Do konce roku by se tato technologie mohla rozšířit i… Pokračovat ve čtení EGTABITE 325: JAK BELGICKÁ MÉDIA OSLAVOVALA VÁNOCE S 11 MILIONY LIDÍ