EGTABITE 402: JAK SE ITV STALA „LEPŠÍ SPOLEČNĚ“
spolupráce s

28. 10. 2022

„Tajemství změny spočívá v zaměření veškeré energie nikoli na boj s tím starým, ale na budování toho nového.“ Egtabite v tomto týdnu ukazuje, jak si ITV vzala sokratův citát k srdci a spustila novou strategii, založenou na jednoduché otázce: „co můžeme dělat lépe?“

Ve spolupráci s marketingovou poradenskou skupinou AAR realizovala ITV 40 individuálních rozhovorů s agenturami, aby vyhodnotila jejich postoj vůči ITV. Co cítí? Co nefunguje? Jasná zpětná vazba od agentur vedla k cenným úpravám celkového směřování. Přinesla strategii nazvanou „Spolu lépe“ a tři nové způsoby práce v rámci ITV: vždy být ve verzi beta, oslavovat svou supersílu a tvořit rozhovory.

Vždy beta

Tam, kde si ITV v minulosti svou práci až příliš chránila, si začala zvát partnery z inovačního řetězce, aby spolu experimentovali.

Jasným příkladem je inovační způsob myšlení, který přijali za svůj v ITV AdLabs. Do jejich hackathonu se zapojili partneři, aby rychle vytvářeli budoucnost televizní reklamy. Tato strategie již od listopadu přinesla na trh 27 průlomových beta pilotních projektů, např. interaktivní reklamy s možností nákupu přes QR kód s kreativním překryvem, automatizované kontextové cílení, reklamu v metaversu nebo share-of-voice dashboard, který denně ukazuje SOV televize v porovnání s konkurencí.

Oslava supersíly

Oslavovat naši supersílu znamená pomoct značkám lépe pochopit kulturu středního proudu a využít schopnost ITV stmelit národ.

Jeden komentář v průzkumu AAR byl velmi případný: „ITV své mainstreamové publikum tak dobře zná. Všechny údaje má, ale schovává si je a nedělí se o ně s námi.“ Agentura proto sdílela svůj vůbec nejkomplexnější kulturní průzkum.

What Unites a Kingdom je multidisciplinární a vícefázová studie, která identifikuje společenské a kulturní DNA dnešního britského národa.

Výzkum na základě rozsáhlého a podrobného materiálu přináší poznatky o tom, kdo jsou Britové. Identifikuje pět kodexů britské kultury, které fungují jako pojivo stmelující národ.

Příkladem může být iniciativa Dream Big, kde Britové podporují outsidery s velkými sny, kteří si razí vlastní cestu (např. fotbalista Manchester United Marcus Rashford, který se věnuje své komunitě). Zjištění se sdílela v prezentacích a workshopech a partneři dostali volný přístup k bohatému zdroji příběhů, videí, fotografií, statistik a poznatků.

Dalším příkladem je Feeling Seen, studie o tom, jak rozmanitá reklama spojuje. Vznikla ve spolupráci se skupinou System1 a odborníky na rozmanitost DECA. V rámci výzkumu se analyzovalo více než 10 tisíc rozhovorů s veřejností a také se skupinami zastoupenými ve 30 reklamách. Výsledky ukázaly, jak autentická reklama přináší podíl na zisku z rozmanitosti zastoupeným osobám i společnosti a značkám zvyšuje návratnost investic.

Podněcování rozhovorů

ITV zahájila místo jednosměrných prodejních nabídek jiný druh rozmluvy a na základě inspirativnějších poznatků odvedla lepší práci.

Nové rozhovory pomohl realizovat ITV AdVentures Invest, který výměnou za reklamu získal menšinové podíly v začínajících digitálních firmách a D2C společnostech. ITV investovala například do společnosti Feel, která se zabývá předplatným vitamínů na míru, do lokalizační platformy what3words, služby ismybillfair či značky online obchodu s pánským oblečením spoke.

Mezi další příklady patří rozhovory k týdnu opatření proti změně klimatu, které vedly ke vzniku iniciativy ITV Home Planet. Ta sdružila značky s udržitelnými produkty a službami, např. eBay, Co-op či Sainsbury’s, aby ukázaly změny, které můžou diváci udělat pro udržitelný život.

Rozhovory s Marks & Spencer přinesly vytvoření reklamou financovaného pořadu Cooking With The Stars, vysílaného v hlavním čase. Obsahoval 200 přísad od M&S, sponzorované reklamní předěly, obsah na sociálních sítích a aktivaci licencí v prodejnách.

Společně lépe

Nová kultura vznikla zevnitř. Členové týmu převzali iniciativu, aby se vzájemně podporovali, sdíleli poznatky a bavili se.

Několik příkladů z mnoha iniciativ: ITV se spojila s fondem Black Founders Fund společnosti Google pro financování start-upů, kterým často chyběly dostatečné investice rizikového kapitálu, zahájila činnost fondu Diversity Commissioning Fund a během tří let vyčlenila 80 milionů liber z obsahového rozpočtu na podporu změny vedoucí k rasové rovnosti a rovnosti lidí se zdravotním postižením. Spustila také iniciativu Disability Access Passports, která si kladla za cíl odstranit překážky a pomoct spolupracovníkům projednat s manažery a kolegy požadavky na získání přístupu.

„V roce 2021 vytvořil náš komerční tým největší individuální výnosy v 67leté historii ITV. Celkové výnosy se oproti roku 2020 zvýšily o 24 % a oproti roku 2019 o 11 %. Když jsme na listopadové akci ITV Palooza v Royal Festival Hall před tisícovkou zákazníků představili kampaň „Společně lépe“, zaznělo naše heslo „Hlídejte nás!“. S hrdostí můžeme říci, že díky této strategii jsme čím dál lepší,“

prozradil Chris Goldson, ředitel komerčního marketingu a rozvoje nabídek v ITV.

DALŠÍ PŘÍPADOVÉ STUDIE



JAK VYUŽÍT NEPRODANÝ MEDIÁLNÍ PROSOTOR K PROKÁZÁNÍ ÚČINNOSTI TELEVIZE

28. 11. 2025

Belgická společnost Transfer Media, vysílající tématické a dětské kanály, spolupracovala s DSTRSD media na přeměně neprodaných minut lineárního televizního vysílání na měřitelné obchodní testy jednotlivých produktů. Cílem bylo ukázat, jak může nevyužitý vysílací čas podpořit s malým úsilím konverzní projekt, který přináší dodatečné příjmy a poskytuje obchodním týmům konkrétní důkazy o reakci diváků, umístění a… Pokračovat ve čtení EGTABITE 402: JAK SE ITV STALA „LEPŠÍ SPOLEČNĚ“

JAK MÉNĚ REKLAMY NA STREAMOVACÍCH PLATFORMÁCH ZVYŠUJE EFEKTIVITU VE VŠECH FÁZÍCH TRYCHTÝŘE

28. 11. 2025

Společnost Canal Brand Solutions – obchodní zastoupení společnosti Canal ve Francii – zveřejnila výsledky studie o reklamním zážitku nabízeném na Streamu, platformě digitálního videa, která omezuje reklamu na průměrně tři minuty za hodinu a dvě předtočené reklamy na začátku každého programu. Výsledky ukazují, že krátká a pečlivě vyvážená „reklamní choreografie“ – dva pre-rolly místo pěti… Pokračovat ve čtení EGTABITE 402: JAK SE ITV STALA „LEPŠÍ SPOLEČNĚ“

DPG: NOVINKA V REKLAMNÍ PLATFORMĚ VYUŽÍVÁ AI PRO SPRÁVU PUBLIKA

24. 10. 2025

Společnost DPG Media rozšiřuje svou interní platformu o Ad Manager. Aktualizace přidává rozšíření o umělou inteligenci, kreativní nástroje a podporu pracovních postupů ve stejném samoobslužném prostředí, které podporuje aktivaci Full CTV a maloobchodních dat. Pro prodejní domy: maloobchodní a komerční data se stávají adresovatelnými na velkoplošném inventáři v rámci zásobníku prodejních domů, s nástroji pro… Pokračovat ve čtení EGTABITE 402: JAK SE ITV STALA „LEPŠÍ SPOLEČNĚ“

AI PLÁNOVACÍ VRSTVA ADSPACE-IA SPOLEČNOSTI FRANCETV PUBLICITÉ

14. 10. 2025

Společnost FranceTV Publicité přechází při nákupu médií na režim podporovaný umělou inteligencí. ADspace-ia nyní vytváří doporučení v reálném čase s ohledem na zásoby pro televizní cross-video kampaně. Tyto plány realizuje jako řízenou službu v prémiové nabídce france.tv. Pro obchodní domy to znamená hmatatelný krok v komercializaci AI: algoritmické Total Video mixy obohacené o pozornost a… Pokračovat ve čtení EGTABITE 402: JAK SE ITV STALA „LEPŠÍ SPOLEČNĚ“

PROMĚNA LOTERIE V PŮSOBIVÝ ZÁŽITEK V ROZŠÍŘENÉ REALITĚ

11. 9. 2025

V létě 2025 společnost RTL AdAlliance v Rakousku přetvořila tradiční loterie na interaktivní zážitek s rozšířenou realitou. Místo čekání na cenu v fyzickém balíčku zaslaném vítězům mohli účastníci pomocí smartphonu umístit virtuální dárkovou krabičku do svého obývacího pokoje a sami ji rozbalit. To, co bylo dlouho statickým objektem, se najednou stalo hravým a nezapomenutelným zážitkem,… Pokračovat ve čtení EGTABITE 402: JAK SE ITV STALA „LEPŠÍ SPOLEČNĚ“

SPOTDELI: JEDNOTNÁ PLATFORMA PRO UMÍSTĚNÍ TV REKLAMY V HOLANDSKU

17. 7. 2025

V rámci významného kroku směrem k modernizaci a zefektivnění spolupráce Screenforce s televizními vysílateli v Nizozemsku spustila SpotDeli, centralizovanou platformu pro předkládání televizních reklam. SpotDeli, vyvinutý společnostmi Screenforce a MediaLab, se stal exkluzivní bránou pro dodávání reklamních spotů do hlavních nizozemských prodejních domů, včetně Ster, Talpa Network a Ad Alliance. Tento vývoj zjednodušuje a standardizuje… Pokračovat ve čtení EGTABITE 402: JAK SE ITV STALA „LEPŠÍ SPOLEČNĚ“

MADE IN AUSTRIA – MADE FOR AUSTRIA

16. 7. 2025

Jednotná mediální kampaň pro rakouský reklamní ekosystém Poprvé v historii zahájila celá rakouská mediální branže, veřejnoprávní i soukromé vysílací společnosti, tiskoví a digitální vydavatelé společnou kampaň s cílem zdůraznit význam místních médií pro ekonomické a demokratické zdraví země. Rakouská rozhlasová a televizní společnost (ORF), Asociace rakouských soukromých rozhlasových a televizních stanic (VÖP) a Asociace rakouských… Pokračovat ve čtení EGTABITE 402: JAK SE ITV STALA „LEPŠÍ SPOLEČNĚ“

ITV VYUŽÍVÁ YOUTUBE JAKO STRATEGICKÝ DISTRIBUČNÍ A OBCHODNÍ KANÁL

24. 6. 2025

V rámci rozhodujícího odklonu od starších modelů založených pouze na vysílání ITV plně integrovala YouTube do své obsahové a obchodní strategie na přelomu let 2024 a 2025. Namísto využívání YouTube čistě jako propagačního kanálu přešla ITV k tomu, aby tuto platformu považovala za základní pilíř své distribuční architektury, zveřejňovala plnohodnotné epizody, spouštěla tematické kanály a… Pokračovat ve čtení EGTABITE 402: JAK SE ITV STALA „LEPŠÍ SPOLEČNĚ“

ADS & DATA X SPA REINE ECO-PACK: ROZŠIŘUJÍ DOSAH TV REKLAMY PROSTŘEDNICTVÍM DATOVĚ ŘÍZENÉHO CÍLENÍ

22. 5. 2025

Kampaň SPA Reine Eco-Pack s Ads & Data nastavila nový standard v oblasti mediálních inovací tím, že kombinuje lineární televizi s adresovatelnou televizí (Smart AD) za účelem zvýšení dosahu a optimalizace frekvence. V kategorii neperlivých vod, která čelí rostoucímu tlaku ze strany zvyšující se konzumace vody z vodovodu a na cenu orientovaných soukromých značek, spolupracovala… Pokračovat ve čtení EGTABITE 402: JAK SE ITV STALA „LEPŠÍ SPOLEČNĚ“

OPTIMALIZÁTOR FREKVENCE SPOLEČNOSTI ATRESMEDIA PUBLICIDAD

21. 5. 2025

Optimalizace frekvence v reklamě na připojených televizích Společnost Atresmedia Publicidad představila Frequency Optimizer, nové technologické řešení zaměřené na zlepšení účinnosti a efektivity reklamy na připojených televizích (CTV). Systém využívá technologii HbbTV (Hybrid Broadcast Broadband TV) a sofistikovanou platformu pro zobrazování reklam k řízení a kontrole frekvence reklam v reálném čase, což je pokrok, který dosud… Pokračovat ve čtení EGTABITE 402: JAK SE ITV STALA „LEPŠÍ SPOLEČNĚ“

AD MANAGER BY RTL ADALLIANCE – JEDINEČNÁ BRÁNA K PREMIUM DIGITÁLNÍMU VIDEO INVENTÁŘI V EVROPĚ

17. 4. 2025

Jedinečná brána k prémiovému digitálnímu video inventáři v Evropě RTL AdAlliance představila AdManager, samoobslužnou reklamní platformu, která inzerentům umožňuje přímo nakupovat prémiový digitální video inventář na několika evropských trzích. Platforma konsoliduje přístup k Connected TV (CTV), Broadcaster Video-On-Demand (BVOD) a online video inventáři v rámci jediného uživatelsky přívětivého rozhraní. Jedná se o první řešení svého… Pokračovat ve čtení EGTABITE 402: JAK SE ITV STALA „LEPŠÍ SPOLEČNĚ“

STUDIE VEVO A CHANNEL 4 – OTEVÍRÁ POTENCIÁL PREMIOVÉHO OBSAHU

17. 4. 2025

V souvislosti s probíhajícími diskusemi v oboru o definici prémiového obsahu a roli globálních streamovacích platforem v širším ekosystému „televize“ zveřejnila společnost Vevo, přední světová síť hudebních videí, která distribuuje největší síť prémiových hudebních kanálů na YouTube, novou studii. Výzkum provedený společností Amplified Intelligence nabízí cenné poznatky o vlivu zvýšené pozornosti, kterou prémiový obsah vyžaduje,… Pokračovat ve čtení EGTABITE 402: JAK SE ITV STALA „LEPŠÍ SPOLEČNĚ“

VŠECHNY CASE STUDIES