EGTABITE 402: JAK SE ITV STALA „LEPŠÍ SPOLEČNĚ“
spolupráce s

28. 10. 2022

„Tajemství změny spočívá v zaměření veškeré energie nikoli na boj s tím starým, ale na budování toho nového.“ Egtabite v tomto týdnu ukazuje, jak si ITV vzala sokratův citát k srdci a spustila novou strategii, založenou na jednoduché otázce: „co můžeme dělat lépe?“

Ve spolupráci s marketingovou poradenskou skupinou AAR realizovala ITV 40 individuálních rozhovorů s agenturami, aby vyhodnotila jejich postoj vůči ITV. Co cítí? Co nefunguje? Jasná zpětná vazba od agentur vedla k cenným úpravám celkového směřování. Přinesla strategii nazvanou „Spolu lépe“ a tři nové způsoby práce v rámci ITV: vždy být ve verzi beta, oslavovat svou supersílu a tvořit rozhovory.

Vždy beta

Tam, kde si ITV v minulosti svou práci až příliš chránila, si začala zvát partnery z inovačního řetězce, aby spolu experimentovali.

Jasným příkladem je inovační způsob myšlení, který přijali za svůj v ITV AdLabs. Do jejich hackathonu se zapojili partneři, aby rychle vytvářeli budoucnost televizní reklamy. Tato strategie již od listopadu přinesla na trh 27 průlomových beta pilotních projektů, např. interaktivní reklamy s možností nákupu přes QR kód s kreativním překryvem, automatizované kontextové cílení, reklamu v metaversu nebo share-of-voice dashboard, který denně ukazuje SOV televize v porovnání s konkurencí.

Oslava supersíly

Oslavovat naši supersílu znamená pomoct značkám lépe pochopit kulturu středního proudu a využít schopnost ITV stmelit národ.

Jeden komentář v průzkumu AAR byl velmi případný: „ITV své mainstreamové publikum tak dobře zná. Všechny údaje má, ale schovává si je a nedělí se o ně s námi.“ Agentura proto sdílela svůj vůbec nejkomplexnější kulturní průzkum.

What Unites a Kingdom je multidisciplinární a vícefázová studie, která identifikuje společenské a kulturní DNA dnešního britského národa.

Výzkum na základě rozsáhlého a podrobného materiálu přináší poznatky o tom, kdo jsou Britové. Identifikuje pět kodexů britské kultury, které fungují jako pojivo stmelující národ.

Příkladem může být iniciativa Dream Big, kde Britové podporují outsidery s velkými sny, kteří si razí vlastní cestu (např. fotbalista Manchester United Marcus Rashford, který se věnuje své komunitě). Zjištění se sdílela v prezentacích a workshopech a partneři dostali volný přístup k bohatému zdroji příběhů, videí, fotografií, statistik a poznatků.

Dalším příkladem je Feeling Seen, studie o tom, jak rozmanitá reklama spojuje. Vznikla ve spolupráci se skupinou System1 a odborníky na rozmanitost DECA. V rámci výzkumu se analyzovalo více než 10 tisíc rozhovorů s veřejností a také se skupinami zastoupenými ve 30 reklamách. Výsledky ukázaly, jak autentická reklama přináší podíl na zisku z rozmanitosti zastoupeným osobám i společnosti a značkám zvyšuje návratnost investic.

Podněcování rozhovorů

ITV zahájila místo jednosměrných prodejních nabídek jiný druh rozmluvy a na základě inspirativnějších poznatků odvedla lepší práci.

Nové rozhovory pomohl realizovat ITV AdVentures Invest, který výměnou za reklamu získal menšinové podíly v začínajících digitálních firmách a D2C společnostech. ITV investovala například do společnosti Feel, která se zabývá předplatným vitamínů na míru, do lokalizační platformy what3words, služby ismybillfair či značky online obchodu s pánským oblečením spoke.

Mezi další příklady patří rozhovory k týdnu opatření proti změně klimatu, které vedly ke vzniku iniciativy ITV Home Planet. Ta sdružila značky s udržitelnými produkty a službami, např. eBay, Co-op či Sainsbury’s, aby ukázaly změny, které můžou diváci udělat pro udržitelný život.

Rozhovory s Marks & Spencer přinesly vytvoření reklamou financovaného pořadu Cooking With The Stars, vysílaného v hlavním čase. Obsahoval 200 přísad od M&S, sponzorované reklamní předěly, obsah na sociálních sítích a aktivaci licencí v prodejnách.

Společně lépe

Nová kultura vznikla zevnitř. Členové týmu převzali iniciativu, aby se vzájemně podporovali, sdíleli poznatky a bavili se.

Několik příkladů z mnoha iniciativ: ITV se spojila s fondem Black Founders Fund společnosti Google pro financování start-upů, kterým často chyběly dostatečné investice rizikového kapitálu, zahájila činnost fondu Diversity Commissioning Fund a během tří let vyčlenila 80 milionů liber z obsahového rozpočtu na podporu změny vedoucí k rasové rovnosti a rovnosti lidí se zdravotním postižením. Spustila také iniciativu Disability Access Passports, která si kladla za cíl odstranit překážky a pomoct spolupracovníkům projednat s manažery a kolegy požadavky na získání přístupu.

„V roce 2021 vytvořil náš komerční tým největší individuální výnosy v 67leté historii ITV. Celkové výnosy se oproti roku 2020 zvýšily o 24 % a oproti roku 2019 o 11 %. Když jsme na listopadové akci ITV Palooza v Royal Festival Hall před tisícovkou zákazníků představili kampaň „Společně lépe“, zaznělo naše heslo „Hlídejte nás!“. S hrdostí můžeme říci, že díky této strategii jsme čím dál lepší,“

prozradil Chris Goldson, ředitel komerčního marketingu a rozvoje nabídek v ITV.

DALŠÍ PŘÍPADOVÉ STUDIE



PROMĚNA LOTERIE V PŮSOBIVÝ ZÁŽITEK V ROZŠÍŘENÉ REALITĚ

11. 9. 2025

V létě 2025 společnost RTL AdAlliance v Rakousku přetvořila tradiční loterie na interaktivní zážitek s rozšířenou realitou. Místo čekání na cenu v fyzickém balíčku zaslaném vítězům mohli účastníci pomocí smartphonu umístit virtuální dárkovou krabičku do svého obývacího pokoje a sami ji rozbalit. To, co bylo dlouho statickým objektem, se najednou stalo hravým a nezapomenutelným zážitkem,… Pokračovat ve čtení EGTABITE 402: JAK SE ITV STALA „LEPŠÍ SPOLEČNĚ“

SPOTDELI: JEDNOTNÁ PLATFORMA PRO UMÍSTĚNÍ TV REKLAMY V HOLANDSKU

17. 7. 2025

V rámci významného kroku směrem k modernizaci a zefektivnění spolupráce Screenforce s televizními vysílateli v Nizozemsku spustila SpotDeli, centralizovanou platformu pro předkládání televizních reklam. SpotDeli, vyvinutý společnostmi Screenforce a MediaLab, se stal exkluzivní bránou pro dodávání reklamních spotů do hlavních nizozemských prodejních domů, včetně Ster, Talpa Network a Ad Alliance. Tento vývoj zjednodušuje a standardizuje… Pokračovat ve čtení EGTABITE 402: JAK SE ITV STALA „LEPŠÍ SPOLEČNĚ“

MADE IN AUSTRIA – MADE FOR AUSTRIA

16. 7. 2025

Jednotná mediální kampaň pro rakouský reklamní ekosystém Poprvé v historii zahájila celá rakouská mediální branže, veřejnoprávní i soukromé vysílací společnosti, tiskoví a digitální vydavatelé společnou kampaň s cílem zdůraznit význam místních médií pro ekonomické a demokratické zdraví země. Rakouská rozhlasová a televizní společnost (ORF), Asociace rakouských soukromých rozhlasových a televizních stanic (VÖP) a Asociace rakouských… Pokračovat ve čtení EGTABITE 402: JAK SE ITV STALA „LEPŠÍ SPOLEČNĚ“

ITV VYUŽÍVÁ YOUTUBE JAKO STRATEGICKÝ DISTRIBUČNÍ A OBCHODNÍ KANÁL

24. 6. 2025

V rámci rozhodujícího odklonu od starších modelů založených pouze na vysílání ITV plně integrovala YouTube do své obsahové a obchodní strategie na přelomu let 2024 a 2025. Namísto využívání YouTube čistě jako propagačního kanálu přešla ITV k tomu, aby tuto platformu považovala za základní pilíř své distribuční architektury, zveřejňovala plnohodnotné epizody, spouštěla tematické kanály a… Pokračovat ve čtení EGTABITE 402: JAK SE ITV STALA „LEPŠÍ SPOLEČNĚ“

ADS & DATA X SPA REINE ECO-PACK: ROZŠIŘUJÍ DOSAH TV REKLAMY PROSTŘEDNICTVÍM DATOVĚ ŘÍZENÉHO CÍLENÍ

22. 5. 2025

Kampaň SPA Reine Eco-Pack s Ads & Data nastavila nový standard v oblasti mediálních inovací tím, že kombinuje lineární televizi s adresovatelnou televizí (Smart AD) za účelem zvýšení dosahu a optimalizace frekvence. V kategorii neperlivých vod, která čelí rostoucímu tlaku ze strany zvyšující se konzumace vody z vodovodu a na cenu orientovaných soukromých značek, spolupracovala… Pokračovat ve čtení EGTABITE 402: JAK SE ITV STALA „LEPŠÍ SPOLEČNĚ“

OPTIMALIZÁTOR FREKVENCE SPOLEČNOSTI ATRESMEDIA PUBLICIDAD

21. 5. 2025

Optimalizace frekvence v reklamě na připojených televizích Společnost Atresmedia Publicidad představila Frequency Optimizer, nové technologické řešení zaměřené na zlepšení účinnosti a efektivity reklamy na připojených televizích (CTV). Systém využívá technologii HbbTV (Hybrid Broadcast Broadband TV) a sofistikovanou platformu pro zobrazování reklam k řízení a kontrole frekvence reklam v reálném čase, což je pokrok, který dosud… Pokračovat ve čtení EGTABITE 402: JAK SE ITV STALA „LEPŠÍ SPOLEČNĚ“

AD MANAGER BY RTL ADALLIANCE – JEDINEČNÁ BRÁNA K PREMIUM DIGITÁLNÍMU VIDEO INVENTÁŘI V EVROPĚ

17. 4. 2025

Jedinečná brána k prémiovému digitálnímu video inventáři v Evropě RTL AdAlliance představila AdManager, samoobslužnou reklamní platformu, která inzerentům umožňuje přímo nakupovat prémiový digitální video inventář na několika evropských trzích. Platforma konsoliduje přístup k Connected TV (CTV), Broadcaster Video-On-Demand (BVOD) a online video inventáři v rámci jediného uživatelsky přívětivého rozhraní. Jedná se o první řešení svého… Pokračovat ve čtení EGTABITE 402: JAK SE ITV STALA „LEPŠÍ SPOLEČNĚ“

STUDIE VEVO A CHANNEL 4 – OTEVÍRÁ POTENCIÁL PREMIOVÉHO OBSAHU

17. 4. 2025

V souvislosti s probíhajícími diskusemi v oboru o definici prémiového obsahu a roli globálních streamovacích platforem v širším ekosystému „televize“ zveřejnila společnost Vevo, přední světová síť hudebních videí, která distribuuje největší síť prémiových hudebních kanálů na YouTube, novou studii. Výzkum provedený společností Amplified Intelligence nabízí cenné poznatky o vlivu zvýšené pozornosti, kterou prémiový obsah vyžaduje,… Pokračovat ve čtení EGTABITE 402: JAK SE ITV STALA „LEPŠÍ SPOLEČNĚ“

KOUZLO OPAKOVÁNÍ: MAXIMALIZACE ÚČINKU REKLAMY

26. 3. 2025

Ve světě, kde jsou rozptýlení všudypřítomná, je upoutání pozornosti spotřebitelů jako snaha chytit blesk do láhve. Od procházení sociálních médií při sledování televize až po poslech rádia při řízení auta – spotřebitelé jsou často rozptýlení. To představuje pro inzerenty jedinečnou výzvu: jak se spojit s publikem, které se věnuje více činnostem najednou? Odpověď, jak se… Pokračovat ve čtení EGTABITE 402: JAK SE ITV STALA „LEPŠÍ SPOLEČNĚ“

TELETEST 2.0: RAKOUSKÉ MĚŘENÍ TELEVIZE NOVÉ GENERACE

21. 3. 2025

Teletest 2.0 je nový rakouský systém měření televizního vysílání vyvinutý společností AGTT, který výrazně zlepšuje způsob měření sledovanosti a dosahu reklamy. Zavádí nový panel diváků se 100 000 syntetickými účastníky peoplemetru, což výrazně zvyšuje přesnost a hloubku měření sledovanosti, umožňuje sběr dat v reálném čase a zlepšuje kvalitu dat v celém rakouském televizním prostředí. Potřeba… Pokračovat ve čtení EGTABITE 402: JAK SE ITV STALA „LEPŠÍ SPOLEČNĚ“

ADS & DATA: VYUŽITÍ BEHAVIORÁLNÍCH A KONTEXTOVÝCH POZNATKŮ PRO CHYTŘEJŠÍ REKLAMU

14. 2. 2025

V dnešním rychlém digitálním prostředí je Ads & Data průkopníkem v oblasti behaviorálního cílení. Jedná se o využití behaviorálních a kontextových dat k zobrazování nejrelevantnějších reklam. Tato case study se zabývá tím, jak cílení společnost Ads & Data využívá k inzerci, čímž zvyšuje výkonnost kampaní. Do konce roku by se tato technologie mohla rozšířit i… Pokračovat ve čtení EGTABITE 402: JAK SE ITV STALA „LEPŠÍ SPOLEČNĚ“

BUDOUCNOST MALOOBCHODNÍCH MÉDIÍ: SPOLEČNÉ TRŽIŠTĚ PRO CÍLENOU TELEVIZNÍ REKLAMU

14. 2. 2025

Na podzim loňského roku společnosti FranceTV Publicité, M6 Publicité a RMC BFM Ads ve spolupráci se společností Unlimitail spustily TV Retail Connect, první společné maloobchodní mediální tržiště pro adresovatelnou televizi (ATV) a HVOD v zemi. Adresovatelná televize zaznamenala v posledních letech ve Francii znatelný nárůst, od začátku roku 2024 se počet impresí zvýšil o 41… Pokračovat ve čtení EGTABITE 402: JAK SE ITV STALA „LEPŠÍ SPOLEČNĚ“

VŠECHNY CASE STUDIES