Představujeme nejzajímavější případové studie roku 2022. Pojďteme si společně připomenout poznatky, myšlenky a tvůrčí inovace, o něž se s námi naši členové během uplynulých dvanácti měsíců tak ochotně podělili.
Pokud tento přehled vaši žízeň po poznání neuhasí, můžete hledat v archivu na internetových stránkách asociace Egta, kde najdete více než 400 případových studií Egtabite.
egtabite 408: Oslavujeme Světový den televize
21. listopadu jsme již po 26. oslavili Světový den televize. Při této příležitosti vznikla řada iniciativ, k nimž paří výroční televizní spot, místní zpravodajství, kampaně vyzdvihující silné stránky televize pro inzerenty nebo odborný seriál o ekonomice pozornosti.
egtabite 406: TF1 PUB SE SPOJUJE SE SNAPCHATEM
Ve Francii se TF1 PUB spojila s aplikací Snapchat pro distribuci obsahu z televizní reality show Star Academy. Jde o součást strategie TF1 PUB, jejímž cílem je přilákat mladší publikum na všech zařízeních.
egtabite 404: Il Collegio – JAK RAI PUBBLICITÀ přeměnila KLASICKÝ TELEVIZNÍ SPOT NA PŘÍBĚH značky
Italská agentura Rai Pubblicità bezproblémově začlenila značku hygienických produktů Lines do úspěšných sérií. Posílila povědomí o značce a řešila otázku genderových stereotypů a diskriminace.
egtabite 402: JAK SE ITV SPOLEČNĚ ZLEPŠILA
Stanice ITV spustila novou strategii na základě jednoduché otázky: Co můžeme dělat lépe? Provedla 40 individuálních rozhovorů s agenturami, aby posoudila jejich názory na ITV. Výsledkem byly cenné úpravy dalšího postupu.
egtabite 400: JEDINÝ PROPOJENÝ MEDIÁLNÍ EKOSYSTÉM DPG MEDIA
Belgická agentura DPG Media Advertising naplánovala strategii pro budování udržitelné budoucnosti reklamy s využitím trojího přístupu: budování vícekanálového video ekosystému, zaměření na primární údaje a propagace lokálního dopadu.
Více zde
egtabite 398: E-OBCHOD S VÍNEM OD AGENTURY SEVEN.ONE MEDIA, který vyhrál cenu
Agentura Seven.One Media v Německu využila při tvorbě specializované e-commerce značky Vinzery celého svého hodnotového řetězce.
egtabite 396: ATMEDIA INDEX POMÁHÁ ČESKÝM MEIDÁLNÍM HRÁČŮM V ORIENTACI NA TELEVIZNÍM TRHU
Atmedia index – výzkumná studie, kterou vydává české mediazastupitelství Atmedia – čtenářům přináší hlubší analýzu místního prostředí televize a videa na vyžádání
egtabite 394: NA MÍRU ŠITÁ NABÍDKA PRODUCT PLACEMENTU OD PRO PLUS
Mediální společnost Pro Plus ve Slovinsku obohatila své portfolio o novou nabídku, která zahrnuje product placement a sponzorství pro inzerenty. Je upravená na míru prostředí, kde pro tento formát platí přísná pravidla.
egtabite 391: ROZHOVOR S NOVÝM PREZIDENTEM EGTA WALTEREM ZINGGLEM
Nový prezident asociace Egta se v krátkém rozhovoru podělil o své názory na asociaci, svou funkci i budoucnost našeho odvětví v příštích letech.
egtabite 389: DPG MEDIA ADVERTISING A KIA: STRATEGIE 100% ŘÍZENÁ DATY
Jak provést rebranding, zaměřit se na inovaci a udržitelnost a zahájit kampaň, která maximalizuje zásah v úzce specializované cílové skupině? Případová studie se zaměřuje na nedávnou reklamní kampaň značky Kia, která vychází z dat a představily ji agentury DPG Media Advertising a Havas Media v Belgii.
egtabite 387: RTL ADCONNECT A NOVÝ ŽIVOT OBÝVACÍHO POKOJE
Tato studie se zaměřila na nejnovější průzkum RTL AdConnect o tom, jak lépe inzerovat ve světě totálního videa, který se neustále vyvíjí.
egtabite 385: Zpřístupnění televizní reklamy všem
Egtabite se zaměřuje na otázky začlenění a přístupnosti a podrobněji se zabývá tím, jak zpřístupnit televizní reklamu nevidomým a zrakově postiženým s pomocí služeb zvukového popisu. Toto vydání si klade za cíl inspirovat televizní společnosti k tomu, aby se vydaly na vlastní cestu, která skutečně zajistí přístupnost televize všem divákům.
DALŠÍ PŘÍPADOVÉ STUDIE
JAK VYUŽÍT NEPRODANÝ MEDIÁLNÍ PROSOTOR K PROKÁZÁNÍ ÚČINNOSTI TELEVIZE
28. 11. 2025Belgická společnost Transfer Media, vysílající tématické a dětské kanály, spolupracovala s DSTRSD media na přeměně neprodaných minut lineárního televizního vysílání na měřitelné obchodní testy jednotlivých produktů. Cílem bylo ukázat, jak může nevyužitý vysílací čas podpořit s malým úsilím konverzní projekt, který přináší dodatečné příjmy a poskytuje obchodním týmům konkrétní důkazy o reakci diváků, umístění a… Pokračovat ve čtení EGTABITE 410: MYŠLENKY A PŘÍPADOVÉ STUDIE O TELEVIZI, KTERÉ VÁM MOŽNÁ UNIKLY
JAK MÉNĚ REKLAMY NA STREAMOVACÍCH PLATFORMÁCH ZVYŠUJE EFEKTIVITU VE VŠECH FÁZÍCH TRYCHTÝŘE
28. 11. 2025Společnost Canal Brand Solutions – obchodní zastoupení společnosti Canal ve Francii – zveřejnila výsledky studie o reklamním zážitku nabízeném na Streamu, platformě digitálního videa, která omezuje reklamu na průměrně tři minuty za hodinu a dvě předtočené reklamy na začátku každého programu. Výsledky ukazují, že krátká a pečlivě vyvážená „reklamní choreografie“ – dva pre-rolly místo pěti… Pokračovat ve čtení EGTABITE 410: MYŠLENKY A PŘÍPADOVÉ STUDIE O TELEVIZI, KTERÉ VÁM MOŽNÁ UNIKLY
DPG: NOVINKA V REKLAMNÍ PLATFORMĚ VYUŽÍVÁ AI PRO SPRÁVU PUBLIKA
24. 10. 2025Společnost DPG Media rozšiřuje svou interní platformu o Ad Manager. Aktualizace přidává rozšíření o umělou inteligenci, kreativní nástroje a podporu pracovních postupů ve stejném samoobslužném prostředí, které podporuje aktivaci Full CTV a maloobchodních dat. Pro prodejní domy: maloobchodní a komerční data se stávají adresovatelnými na velkoplošném inventáři v rámci zásobníku prodejních domů, s nástroji pro… Pokračovat ve čtení EGTABITE 410: MYŠLENKY A PŘÍPADOVÉ STUDIE O TELEVIZI, KTERÉ VÁM MOŽNÁ UNIKLY
AI PLÁNOVACÍ VRSTVA ADSPACE-IA SPOLEČNOSTI FRANCETV PUBLICITÉ
14. 10. 2025Společnost FranceTV Publicité přechází při nákupu médií na režim podporovaný umělou inteligencí. ADspace-ia nyní vytváří doporučení v reálném čase s ohledem na zásoby pro televizní cross-video kampaně. Tyto plány realizuje jako řízenou službu v prémiové nabídce france.tv. Pro obchodní domy to znamená hmatatelný krok v komercializaci AI: algoritmické Total Video mixy obohacené o pozornost a… Pokračovat ve čtení EGTABITE 410: MYŠLENKY A PŘÍPADOVÉ STUDIE O TELEVIZI, KTERÉ VÁM MOŽNÁ UNIKLY
PROMĚNA LOTERIE V PŮSOBIVÝ ZÁŽITEK V ROZŠÍŘENÉ REALITĚ
11. 9. 2025V létě 2025 společnost RTL AdAlliance v Rakousku přetvořila tradiční loterie na interaktivní zážitek s rozšířenou realitou. Místo čekání na cenu v fyzickém balíčku zaslaném vítězům mohli účastníci pomocí smartphonu umístit virtuální dárkovou krabičku do svého obývacího pokoje a sami ji rozbalit. To, co bylo dlouho statickým objektem, se najednou stalo hravým a nezapomenutelným zážitkem,… Pokračovat ve čtení EGTABITE 410: MYŠLENKY A PŘÍPADOVÉ STUDIE O TELEVIZI, KTERÉ VÁM MOŽNÁ UNIKLY

SPOTDELI: JEDNOTNÁ PLATFORMA PRO UMÍSTĚNÍ TV REKLAMY V HOLANDSKU
17. 7. 2025V rámci významného kroku směrem k modernizaci a zefektivnění spolupráce Screenforce s televizními vysílateli v Nizozemsku spustila SpotDeli, centralizovanou platformu pro předkládání televizních reklam. SpotDeli, vyvinutý společnostmi Screenforce a MediaLab, se stal exkluzivní bránou pro dodávání reklamních spotů do hlavních nizozemských prodejních domů, včetně Ster, Talpa Network a Ad Alliance. Tento vývoj zjednodušuje a standardizuje… Pokračovat ve čtení EGTABITE 410: MYŠLENKY A PŘÍPADOVÉ STUDIE O TELEVIZI, KTERÉ VÁM MOŽNÁ UNIKLY

MADE IN AUSTRIA – MADE FOR AUSTRIA
16. 7. 2025Jednotná mediální kampaň pro rakouský reklamní ekosystém Poprvé v historii zahájila celá rakouská mediální branže, veřejnoprávní i soukromé vysílací společnosti, tiskoví a digitální vydavatelé společnou kampaň s cílem zdůraznit význam místních médií pro ekonomické a demokratické zdraví země. Rakouská rozhlasová a televizní společnost (ORF), Asociace rakouských soukromých rozhlasových a televizních stanic (VÖP) a Asociace rakouských… Pokračovat ve čtení EGTABITE 410: MYŠLENKY A PŘÍPADOVÉ STUDIE O TELEVIZI, KTERÉ VÁM MOŽNÁ UNIKLY

ITV VYUŽÍVÁ YOUTUBE JAKO STRATEGICKÝ DISTRIBUČNÍ A OBCHODNÍ KANÁL
24. 6. 2025V rámci rozhodujícího odklonu od starších modelů založených pouze na vysílání ITV plně integrovala YouTube do své obsahové a obchodní strategie na přelomu let 2024 a 2025. Namísto využívání YouTube čistě jako propagačního kanálu přešla ITV k tomu, aby tuto platformu považovala za základní pilíř své distribuční architektury, zveřejňovala plnohodnotné epizody, spouštěla tematické kanály a… Pokračovat ve čtení EGTABITE 410: MYŠLENKY A PŘÍPADOVÉ STUDIE O TELEVIZI, KTERÉ VÁM MOŽNÁ UNIKLY

ADS & DATA X SPA REINE ECO-PACK: ROZŠIŘUJÍ DOSAH TV REKLAMY PROSTŘEDNICTVÍM DATOVĚ ŘÍZENÉHO CÍLENÍ
22. 5. 2025Kampaň SPA Reine Eco-Pack s Ads & Data nastavila nový standard v oblasti mediálních inovací tím, že kombinuje lineární televizi s adresovatelnou televizí (Smart AD) za účelem zvýšení dosahu a optimalizace frekvence. V kategorii neperlivých vod, která čelí rostoucímu tlaku ze strany zvyšující se konzumace vody z vodovodu a na cenu orientovaných soukromých značek, spolupracovala… Pokračovat ve čtení EGTABITE 410: MYŠLENKY A PŘÍPADOVÉ STUDIE O TELEVIZI, KTERÉ VÁM MOŽNÁ UNIKLY

OPTIMALIZÁTOR FREKVENCE SPOLEČNOSTI ATRESMEDIA PUBLICIDAD
21. 5. 2025Optimalizace frekvence v reklamě na připojených televizích Společnost Atresmedia Publicidad představila Frequency Optimizer, nové technologické řešení zaměřené na zlepšení účinnosti a efektivity reklamy na připojených televizích (CTV). Systém využívá technologii HbbTV (Hybrid Broadcast Broadband TV) a sofistikovanou platformu pro zobrazování reklam k řízení a kontrole frekvence reklam v reálném čase, což je pokrok, který dosud… Pokračovat ve čtení EGTABITE 410: MYŠLENKY A PŘÍPADOVÉ STUDIE O TELEVIZI, KTERÉ VÁM MOŽNÁ UNIKLY

AD MANAGER BY RTL ADALLIANCE – JEDINEČNÁ BRÁNA K PREMIUM DIGITÁLNÍMU VIDEO INVENTÁŘI V EVROPĚ
17. 4. 2025Jedinečná brána k prémiovému digitálnímu video inventáři v Evropě RTL AdAlliance představila AdManager, samoobslužnou reklamní platformu, která inzerentům umožňuje přímo nakupovat prémiový digitální video inventář na několika evropských trzích. Platforma konsoliduje přístup k Connected TV (CTV), Broadcaster Video-On-Demand (BVOD) a online video inventáři v rámci jediného uživatelsky přívětivého rozhraní. Jedná se o první řešení svého… Pokračovat ve čtení EGTABITE 410: MYŠLENKY A PŘÍPADOVÉ STUDIE O TELEVIZI, KTERÉ VÁM MOŽNÁ UNIKLY

STUDIE VEVO A CHANNEL 4 – OTEVÍRÁ POTENCIÁL PREMIOVÉHO OBSAHU
17. 4. 2025V souvislosti s probíhajícími diskusemi v oboru o definici prémiového obsahu a roli globálních streamovacích platforem v širším ekosystému „televize“ zveřejnila společnost Vevo, přední světová síť hudebních videí, která distribuuje největší síť prémiových hudebních kanálů na YouTube, novou studii. Výzkum provedený společností Amplified Intelligence nabízí cenné poznatky o vlivu zvýšené pozornosti, kterou prémiový obsah vyžaduje,… Pokračovat ve čtení EGTABITE 410: MYŠLENKY A PŘÍPADOVÉ STUDIE O TELEVIZI, KTERÉ VÁM MOŽNÁ UNIKLY


