Měření TV sledovanosti v letošním roce slaví už 25. výročí.
Během let 2020 a 2021 podle dat měření televizní sledovanosti ATO-Nielsen Admosphere významně vzrostla sledovanost českých televizí. Dění kolem pandemie i samotná proticovidová opatření přinesla zejména vyšší zájem o zpravodajství a pořady určené dětem. Zároveň diváci začali více využívat možnosti zpětného zhlédnutí pořadů a další nové technologie.
Ve ScreenVoice magazínu se ohlédneme za tím, jak se za poslední dekády praxe měření změnila a co v tomto ohledu přinese blízká budoucnost. A ve výběru inspirativních článků v rubrice „Přečtěte si k tématu“ naleznete právě ty, které se měření na českém trhu i trendů v této oblasti z celého světa, týkají.
SOUVISEJÍCÍ POJMY
PŘEDCHOZÍ TÉMATA MĚSÍCE
Přečtěte si k tématu
JAK VYUŽÍT NEPRODANÝ MEDIÁLNÍ PROSOTOR K PROKÁZÁNÍ ÚČINNOSTI TELEVIZE
28. 11. 2025Belgická společnost Transfer Media, vysílající tématické a dětské kanály, spolupracovala s DSTRSD media na přeměně neprodaných minut lineárního televizního vysílání na měřitelné obchodní testy jednotlivých produktů. Cílem bylo ukázat, jak může nevyužitý vysílací čas podpořit s malým úsilím konverzní projekt, který přináší dodatečné příjmy a poskytuje obchodním týmům konkrétní důkazy o reakci diváků, umístění a… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV

TV MĚŘENÍ MIMO DOMOV JE PŘED STARTEM, MŮŽE ZVÝŠIT RATING I O 10 %
21. 11. 2025Od února 2026 se do měření televizní sledovanosti a videoobsahu integrují data o sledovanosti televize mimo domov. Díky tomu se celková televizní sledovanost může v některých cílových skupinách navýšit až o 10 %. Projekt ReDam, který má v Česku poprvé systematicky měřit sledovanost televize mimo domov, se blíží do finální fáze. Do ostrého provozu má… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV

POPULARITA IPTV V ČESKU PRO SLEDOVÁNÍ VIDEOOBSAHU DÁL ROSTE
6. 11. 2025Internet si stále více upevňuje pozici hlavního zdroje sledování videoobsahu v českých domácnostech, zatímco tradiční televizní vysílání prostřednictvím DVB-T2 antén ztrácí na relevanci. To je aktuální výsledek průzkumu mobilní asociace APMS. Aktuální výzkum společnosti NMS Market Research pro Asociaci provozovatelů mobilních sítí (APMS) ukazuje, že celkem 72 procent všech diváků v současné době využívá internet… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV

REAL TIME I ZAPOJENÍ DIGITÁLU. MĚŘENÍ ATO MÁ SVÁ SPECIFIKA
29. 10. 2025Tuzemské měření televizní sledovanosti odpovídá mezinárodním standardům, potvrdil audit mezinárodní společnosti CESP. Jeho ředitel Olivier Daufresne v rozhovoru mluví o přínosnosti auditu i specifikách českého měření. Mezinárodní auditorská organizace CESP auditovala tuzemské měření televizní sledovanosti a videobsahu realizovaného agenturou Nielsen pro Asociaci televizních organizací (ATO). Ředitel CESP Olivier Daufresne potvrdil, že český systém měření televizní… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV

ATO: DRŽÍME PLÁN. MĚŘENÍ MIMO DOMOV ODSTARTUJE V LEDNU 2026
22. 9. 2025Projekt ReDAM, který má českému trhu přinést měření sledovanosti televize a videa mimo domov, postupuje podle plánu. Podle jednatele ATO Michala Jordana je ostrý start stále naplánován na leden 2026. Asociace televizních organizací (ATO) stojí v závěrečné fázi příprav projektu ReDAM, který má od ledna 2026 přinést první data o sledovanosti televize mimo domov. Podle… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV

NOVÁ TV MĚNA? VÍC DAT, VÍCE GRPŮ, VÍC OTÁZEK OD KLIENTŮ
29. 6. 2025Rozšíření sledovanosti mimo domov v Polsku přineslo přesnější obraz o divácích, ale také debaty se zadavateli a agenturami, popisuje ve třetí části rozhovoru Atmedia expert talks Wojciech Kowalczyk. Ve třetí části rozhovoru Expert talks od zastupitelství Atmedia popisuje Wojciech Kowalczyk, odborník na polský televizní trh, zástupce ředitele oddělení reklamy a marketingu veřejnoprávní televizní skupiny TVP… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV

ODLOŽENÁ TV SLEDOVANOST JE V ČESKU VYŠŠÍ NEŽ V EVROPĚ
4. 6. 2025V Česku je procento odložené televizní sledovanosti vyšší, než je evropský průměr, ukazují data. Podíl odložené sledovanosti na celkové televizní sledovanosti představoval v Česku v loňském roce 12,5 % a překračoval tak průměrnou délku odložené sledovanosti v Evropě. Ta činila 10 %. Uvedla to tuzemská profesní Asociace televizních organizací (ATO) při příležitosti Dne peoplemetrů, který… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV

MĚŘENÍ MIMO DOMOV PŘINESLO V POLSKU NÁRŮST TV SLEDOVANOSTI I GRP
30. 5. 2025Konkrétní dopady zavedení měření TV sledovanosti mimo domov popisuje na základě polské zkušenosti Wojciech Kowalczyk v rozhovoru Atmedia expert talks. Zapojení měření sledovanosti mimo domov ovlivnilo v Polsku celkovou televizní sledovanost. V obecné cílové skupině diváků ve věku 4+ vzrostla sledovanost o 8 %, v komerční cílové skupině diváků ve věku 16–59 let dokonce o… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV

NOVÁ TECHNOLOGIE ZALEPÍ BÍLÁ MÍSTA TELEVIZNÍ SLEDOVANOSTI. ZMĚŘÍ JI TAKÉ MIMO DOMOV
24. 4. 2025Sledovanost televizních stanic se bude v následujících letech měřit i mimo domov. Technologie, která to umožní, je navržená na míru českému televiznímu trhu. V polovině dubna podepsala Asociace televizních organizací (ATO) s firmou ResSolution Group smlouvu na mobilní měření sledovanosti. Základem řešení s názvem ReDAM je aplikace v mobilních telefonech, která vyhodnocuje, jestli v dosahu… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV

TELEVIZNÍ MĚŘENÍ SE ROZŠIŘUJE. CHTĚLI JSME VLASTNÍ PANEL, ŘÍKÁ ATO
22. 4. 2025Měření televizní sledovanosti se rozšíří o sledovanost ve druhých domácnostech a na veřejných místech. Jde o významný krok, kterým se projekt TV měření posouvá na novou úroveň. Měření televizní sledovanosti čeká důležitá změna. Asociace televizních organizací (ATO) rozhodla o spuštění nového projektu, který rozšíří stávající měření sledovanosti televizních pořadů. Po mnoha letech se tak otevírá… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV

PŘEHRAJ TO ZNOVU. JAK SI ČEŠI OBLÍBILI DODATEČNÉ SLEDOVÁNÍ POŘADŮ
7. 4. 2025Důkazem rostoucí popularity IPTV a televizních aplikací jsou data o odložené sledovanosti. U některých pořadů může zpětné spuštění z archivu přidat statisíce diváků. Většina televizních diváků sleduje pořady v reálném čase. Ale data z elektronického měření sledovanosti ukazují, že v posledních letech roste podíl opožděného sledování. Do takzvané odložené sledovanosti se započítávají všichni diváci, kteří… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV

RESSOLUTION MÁ ŘEŠENÍ PRO MĚŘENÍ MÉDIÍ I MIMO DOMOV
25. 3. 2025ResSolution Group si nechala otestovat řešení na mobilní měření médií. Lze ho využít pro měření v domácnosti i mimo ně. Učinila tak v souvislosti s tendrem ATO na měření sledovanosti mimo domov. ResSolution Group rozšiřuje své působení na poli mediálního výzkumu – společně s DCore Software vyvinula řešení ReDAM na mobilní měření médií, které umožňuje získávat… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV
