TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV

Měření TV sledovanosti v letošním roce slaví už 25. výročí.

 

Během let 2020 a 2021 podle dat měření televizní sledovanosti ATO-Nielsen Admosphere významně vzrostla sledovanost českých televizí. Dění kolem pandemie i samotná proticovidová opatření přinesla zejména vyšší zájem o zpravodajství a pořady určené dětem. Zároveň diváci začali více využívat možnosti zpětného zhlédnutí pořadů a další nové technologie.

 

Ve ScreenVoice magazínu se ohlédneme za tím, jak se za poslední dekády praxe měření změnila a co v tomto ohledu přinese blízká budoucnost. A ve výběru inspirativních článků v rubrice „Přečtěte si k tématu“ naleznete právě ty, které se měření na českém trhu i trendů v této oblasti z celého světa, týkají.

Přečtěte si k tématu



ATO: DRŽÍME PLÁN. MĚŘENÍ MIMO DOMOV ODSTARTUJE V LEDNU 2026

22. 9. 2025

Projekt ReDAM, který má českému trhu přinést měření sledovanosti televize a videa mimo domov, postupuje podle plánu. Podle jednatele ATO Michala Jordana je ostrý start stále naplánován na leden 2026. Asociace televizních organizací (ATO) stojí v závěrečné fázi příprav projektu ReDAM, který má od ledna 2026 přinést první data o sledovanosti televize mimo domov. Podle… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV

NOVÁ TV MĚNA? VÍC DAT, VÍCE GRPŮ, VÍC OTÁZEK OD KLIENTŮ

29. 6. 2025

Rozšíření sledovanosti mimo domov v Polsku přineslo přesnější obraz o divácích, ale také debaty se zadavateli a agenturami, popisuje ve třetí části rozhovoru Atmedia expert talks Wojciech Kowalczyk. Ve třetí části rozhovoru Expert talks od zastupitelství Atmedia popisuje Wojciech Kowalczyk, odborník na polský televizní trh, zástupce ředitele oddělení reklamy a marketingu veřejnoprávní televizní skupiny TVP… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV

ODLOŽENÁ TV SLEDOVANOST JE V ČESKU VYŠŠÍ NEŽ V EVROPĚ

4. 6. 2025

V Česku je procento odložené televizní sledovanosti vyšší, než je evropský průměr, ukazují data. Podíl odložené sledovanosti na celkové televizní sledovanosti představoval v Česku v loňském roce 12,5 % a překračoval tak průměrnou délku odložené sledovanosti v Evropě. Ta činila 10 %. Uvedla to tuzemská profesní Asociace televizních organizací (ATO) při příležitosti Dne peoplemetrů, který… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV

MĚŘENÍ MIMO DOMOV PŘINESLO V POLSKU NÁRŮST TV SLEDOVANOSTI I GRP

30. 5. 2025

Konkrétní dopady zavedení měření TV sledovanosti mimo domov popisuje na základě polské zkušenosti Wojciech Kowalczyk v rozhovoru Atmedia expert talks. Zapojení měření sledovanosti mimo domov ovlivnilo v Polsku celkovou televizní sledovanost. V obecné cílové skupině diváků ve věku 4+ vzrostla sledovanost o 8 %, v komerční cílové skupině diváků ve věku 16–59 let dokonce o… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV

NOVÁ TECHNOLOGIE ZALEPÍ BÍLÁ MÍSTA TELEVIZNÍ SLEDOVANOSTI. ZMĚŘÍ JI TAKÉ MIMO DOMOV

24. 4. 2025

Sledovanost televizních stanic se bude v následujících letech měřit i mimo domov. Technologie, která to umožní, je navržená na míru českému televiznímu trhu. V polovině dubna podepsala Asociace televizních organizací (ATO) s firmou ResSolution Group smlouvu na mobilní měření sledovanosti. Základem řešení s názvem ReDAM je aplikace v mobilních telefonech, která vyhodnocuje, jestli v dosahu… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV

TELEVIZNÍ MĚŘENÍ SE ROZŠIŘUJE. CHTĚLI JSME VLASTNÍ PANEL, ŘÍKÁ ATO

22. 4. 2025

Měření televizní sledovanosti se rozšíří o sledovanost ve druhých domácnostech a na veřejných místech. Jde o významný krok, kterým se projekt TV měření posouvá na novou úroveň. Měření televizní sledovanosti čeká důležitá změna. Asociace televizních organizací (ATO) rozhodla o spuštění nového projektu, který rozšíří stávající měření sledovanosti televizních pořadů. Po mnoha letech se tak otevírá… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV

PŘEHRAJ TO ZNOVU. JAK SI ČEŠI OBLÍBILI DODATEČNÉ SLEDOVÁNÍ POŘADŮ

7. 4. 2025

Důkazem rostoucí popularity IPTV a televizních aplikací jsou data o odložené sledovanosti. U některých pořadů může zpětné spuštění z archivu přidat statisíce diváků. Většina televizních diváků sleduje pořady v reálném čase. Ale data z elektronického měření sledovanosti ukazují, že v posledních letech roste podíl opožděného sledování. Do takzvané odložené sledovanosti se započítávají všichni diváci, kteří… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV

RESSOLUTION MÁ ŘEŠENÍ PRO MĚŘENÍ MÉDIÍ I MIMO DOMOV

25. 3. 2025

ResSolution Group si nechala otestovat řešení na mobilní měření médií. Lze ho využít pro měření v domácnosti i mimo ně. Učinila tak v souvislosti s tendrem ATO na měření sledovanosti mimo domov. ResSolution Group rozšiřuje své působení na poli mediálního výzkumu – společně s DCore Software vyvinula řešení ReDAM na mobilní měření médií, které umožňuje získávat… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV

TELETEST 2.0: RAKOUSKÉ MĚŘENÍ TELEVIZE NOVÉ GENERACE

21. 3. 2025

Teletest 2.0 je nový rakouský systém měření televizního vysílání vyvinutý společností AGTT, který výrazně zlepšuje způsob měření sledovanosti a dosahu reklamy. Zavádí nový panel diváků se 100 000 syntetickými účastníky peoplemetru, což výrazně zvyšuje přesnost a hloubku měření sledovanosti, umožňuje sběr dat v reálném čase a zlepšuje kvalitu dat v celém rakouském televizním prostředí. Potřeba… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV

VÝZVA PRO STREAMCASTING A BOJ O REKLAMNÍ POZORNOST

21. 3. 2025

Italská asociace mediálních domů (FCP) ve spolupráci s Politecnico Milano a společností Nielsen provedla hloubkovou studii s názvem „Výzva streamcastingu a boj o reklamní napětí„. Tento výzkum zkoumá vyvíjející se dynamiku celkového měření sledovanosti napříč vysílacími a streamovacími platformami se zvláštním zaměřením na ad-tention, kvalitu a kvantitu pozornosti věnované reklamám v různých mediálních kontextech. Cílem… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV

MULTIPLATFORMNÍ TELEVIZE JE KLÍČOVÝM FAKTOREM KOMUNIKACE ZNAČEK, VYPLÝVÁ Z PRŮZKUMU EGTA

24. 11. 2024

Loňský průzkum egta 2024 CEOs’ & Top Execs’ Survey přinesl odpovědi na otázky týkající se nových příležitostí, aktuálních výzev i odhadovaných příjmů v oblasti prodeje televizní reklamy. egta, evropská organizace sdružující marketéry z oblasti televize, médií a reklamních řešení, realizovala vloni, u příležitosti summitu 2024 CEOs’ & Top Execs’ Summit – TV & Radio Session,… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV

ČEŠI SLEDUJÍ TELEVIZI V PRŮMĚRU 3,5 HODINY DENNĚ

21. 11. 2024

Hodnota průměrné doby strávené u televize (ATS) se v České republice stabilně drží na 3,5 hodinách denně. Ukazují to data z elektronického měření sledovanosti za leden až říjen letošního roku pro cílovou skupinu diváků starších 15 let. Nejvyšší průměrná doba sledování televize na osobu byla letos zatím o prvním povodňovém víkendu 14. a 15. září… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV