MARK RITSON

9. 1. 2022

Mark je bývalým profesorem marketingu na Melbourne Business School. Získal titul PhD v marketingu a je profesorem na London Business School, MIT Sloan (hostující) a University of Minnesota. Obdržel také pedagogická ocenění v programu MBA na LBS, MIT, Singapore Management University a MBS. Kromě toho dvakrát ročně vyučuje online Mini MBA v oboru marketing.

Mark pracuje po celém světě jako soukromý marketingový konzultant pro společnosti, jako jsou Baxter, Loewe, McKinsey, PepsiCo, Subaru, Eli Lilly, Donna Karan, Westpac, Shiseido, Flight Centre, Johnson & Johnson, De Beers, Sephora, Benefit, Amgen, Ericsson, Jurlique, Cloudy Bay, Unilever, KPMG, WD40 a mnoho dalších.

Třináct let působil jako interní expert pro LVMH – největší světovou luxusní skupinu – a v Evropě spolupracuje s vrcholovými manažery značek, jako jsou Louis Vuitton, Dom Perignon a Hennessy.

Mark více než deset let píše týdenní sloupek pro Marketing Week. Zároveň je redaktorem pravidelné rubriky v novinách The Australian. Třikrát získal ocenění jako redaktor roku v oblasti byznysu (Business Columnist of the Year) v rámci PPA Press Award, nejvyšší ceny za časopiseckou žurnalistiku ve Velké Británii, a v roce 2018 obdržel titul Business Columnist of the Year Britské společnosti redaktorů časopisů (BSME). K jeho odbornějším publikacím patří články v časopisu Sloan Management Review, Harvard Business Review, Journal of Advertising a Journal of Consumer Research. Za svou disertační práci získal Ferberovu cenu.

V roce 2018 se zařadil do žebříčku Power 50 nejvýznamnějších lidí v médiích společnosti AdNews a stal se jedním z deseti nejlepších myslitelů v byznysu v Austrálii podle společnosti Smart Company. Společnost AMI mu udělila Cenu sira Charlese McGrathe, nejvyšší ocenění za marketing v Austrálii.

Marketing v době koronaviru

Jak mohou marketéři v post-koronavirovém světě, kde omezení volného pohybu zafungovalo jako akcelerátor stávajících trendů a změn, zajistit růst svých značek a zvýšit prodeje, a zároveň nabídnout lepší uživatelský zážitek? Případně i přispět k vytvoření lepší společnosti? Mají televizní společnosti jako poskytovatelé komplexních komunikačních řešení ideální pozici, aby je na této cestě doprovázely?

Slidedeck-Online-Talk-Mark-Ritson.pdf

Události, kterých se účastní:

BRANDING TRUTHS, LIES AND EVERYTHING IN BETWEEN

Série webinářových rozhovorů Joe Rogerse, spoluzakladatele agentury The Contenders, s marketingovým guru Markem Ritsonem. Mark přiřazuje true or false deklarovaným sdělením z oblasti marketingu a reklamy a přidává svůj pohled na věc.


POŘADATEL: The Contenders

ONLINE TALK ON STRATEGIES FOR MARKETERS TO GROW THEIR BRANDS AND INCREASE THEIR SALES THROUGH THE POWER OF TV

Marka Ritsona není třeba představovat. V tomto webináři sdílí tipy na to, jak dosáhnout prodejní excelence a jak uspět v budování značky.


POŘADATEL: Egta

PŘÍSPĚVKY, KTERÉ CITUJÍ AUTORA #mark-ritson

29. 12. 2023

TOP DESET MARKETINGOVÝCH MOMENTŮ 2023 DLE MARKA RITSONA

Marketingový guru Mark Ritson, sloupkař týdeníku Marketing Week odhaluje svůj výběr největších marketingových momentyů tohoto roku – nechybí Barbie a kontroverze s Bud Light až po pokles ceny Tesly a vzestup umělé inteligence. Celé video je k dispozici zde. Byl to trochu náročný rok. Aby ho pomohl pochopit, zamyslel se Mark Ritson svým nenapodobitelným způsobem… Pokračovat ve čtení TOP DESET MARKETINGOVÝCH MOMENTŮ 2023 DLE MARKA RITSONA

8. 12. 2023

SPOTŘEBITELÉ NEJSOU REKLAMAMI UNAVENÍ, TO PLATÍ JEN PRO MARKETÉRY

Data ukazují, že nic takového jako „opotřebení“ či „okoukání“ reklamy neexistuje. Zkuste tedy investovat finance namísto do nové kampaně do prodloužení účinnosti stávajících reklam. Žijeme v naprosto fantastické marketingové éře. Podstatně více marketérů je informováno o účinnosti reklamy, navíc mají k dispozici nepoměrně více dat a také větší jistotu než kdykoli předtím. Ještě nikdy jsme… Pokračovat ve čtení SPOTŘEBITELÉ NEJSOU REKLAMAMI UNAVENÍ, TO PLATÍ JEN PRO MARKETÉRY

1. 2. 2023

REKLAMY BUDUJÍCÍ ZNAČKU ZVYŠUJÍ KRÁTKODOBÝ PRODEJ

Nové důkazy ukazují, že zatímco reklamy zaměřené na prodej přinášejí jen málo dlouhodobých účinků, reklama na budování značky dosahuje obojího. O knize The Long and the Short of It (TLATSOI) a jejích autorech Peteru Fieldovi a Lesu Binetovi slyšel každý, kdo se zabývá marketingem. S blížícím se desátým výročím jejich velkolepé teorie se však důsledky… Pokračovat ve čtení REKLAMY BUDUJÍCÍ ZNAČKU ZVYŠUJÍ KRÁTKODOBÝ PRODEJ

1. 2. 2023

REKLAMY BUDUJÍCÍ ZNAČKU ZVYŠUJÍ KRÁTKODOBÝ PRODEJ – TEĎ TO MŮŽETE DOKÁZAT

Deset let od vydání knihy The Long and the Short of It nové důkazy ukazují, že zatímco reklamy zaměřené na prodej přinášejí jen málo dlouhodobých účinků, reklama na budování značky dosahuje obojího. O knize The Long and the Short of It (TLATSOI) a jejích autorech Peteru Fieldovi a Lesu Binetovi slyšel každý, kdo se zabývá… Pokračovat ve čtení REKLAMY BUDUJÍCÍ ZNAČKU ZVYŠUJÍ KRÁTKODOBÝ PRODEJ – TEĎ TO MŮŽETE DOKÁZAT

5. 1. 2023

EKONOMICKÁ KRIZE JAKO MARKETINGOVÁ PŘÍLEŽITOST? ROK 2023 NEMUSÍ FIRMY OCHROMIT, KLÍČEM K ÚSPĚCHU JE VĚRNOST ZNAČCE A ŠPETKA EMPATIE

Analytici po celém světě věští byznysu náročný rok, krize nákladů se naplno projeví až v nadcházejících měsících. Marketingoví experti však tvrdí, že krize je pro značky také příležitost, jak brand posílit. Které značky ukazují vhodnou cestu, kterou se v době krize vydat?

5. 1. 2023

THE GLOBAL TV GROUP GUIDELINE: JAK NA REKLAMU V DOBĚ RECESE ?

Na celém světě se hovoří o blížící se recesi a snižování nákladů na reklamu. Výzkumy však ukazují, že snižování výdajů na reklamu je spojeno s vysokými náklady na zdraví značky a poškozuje dlouhodobé obchodní výsledky. Vsadit byste proto měli na udržení stávající kampaně nebo třeba na emocionální reklamu. Jaká jsou další doporučení marketingových expertů?

4. 1. 2023

MARK RITSON: JAK MOHOU ZNAČKY PŘEŽÍT RECESI A VYJÍT Z NÍ SILNĚJŠÍ

Jedna z nejobsáhlejších studií o recesi ukazuje, že pouze 9 procent společností vychází z recese v lepší kondici, než do ní vstupovaly. Co to znamená pro marketéry a jak by se během recese měli chovat, aby z ní firmu vyvedli v co nejlepší kondici?

29. 11. 2022

MARKETINGOVÉ STRATEGIE PRO DOBU KRIZE

Rostoucí náklady na energii, inflace, krize dodavatelského řetězce, válka v Evropě a kocovina z pandemie Covid bičují ekonomiky. V důsledku toho jsou marketingové rozpočty pod ještě větším tlakem. Každý cent investice do reklamy musí mít svůj důvod a být obhájen. Nejlepší způsob, jak ospravedlnit marketingové výdaje, jsou robustní, empirické důkazy. A to je to, co… Pokračovat ve čtení MARKETINGOVÉ STRATEGIE PRO DOBU KRIZE

21. 6. 2022

RITSONOVA PŘÍRUČKA V OBDOBÍ RECESE: 9 KROKŮ, KTERE BY MĚLI MARKETÉŘI PODNIKNOUT V TEMNÝCH ČASECH

Mark Ritson popisuje, jak mohou značky zvládnout recesi – od zachování soustředění na dlouhodobé cíle a důležitosti nadměrného SOV až po strategické změny v positioningu a odmítnutí neúspěchu. Marketéři se v Cannes letos shodli na tom, že se nad nimi stahují velká šedá mračna recese. Zatímco se naše ekonomika stahuje a inflace se zvyšuje, ti nejlepší… Pokračovat ve čtení RITSONOVA PŘÍRUČKA V OBDOBÍ RECESE: 9 KROKŮ, KTERE BY MĚLI MARKETÉŘI PODNIKNOUT V TEMNÝCH ČASECH

6. 11. 2021

„ZACHOVEJTE KLID A INZERUJTE“ RADÍ ZNAČKÁM V KRIZI SEAN CUNNINGHAM

Ředitel americké poradenské firmy Video Advertising Bureau (VAB) Sean Cunningham ve webináři pro AKTV radí, jak úspěšně navigovat svou značku během hospodářského poklesu. Data a zkušenosti, které jeho instituce shromáždila během covidového období i před ním, mohou sloužit marketérům jako vodítko pro úspěšné zdolání všech dalších krizí. Poradenská organizace Video Advertising Bureau (VAB) z USA pomáhá… Pokračovat ve čtení „ZACHOVEJTE KLID A INZERUJTE“ RADÍ ZNAČKÁM V KRIZI SEAN CUNNINGHAM

AKTV konference 2018
23. 9. 2020

RITSON: KAMPANĚ V RECESI NEZASTAVUJTE, ZVÝŠÍTE PODÍL NA TRHU

Především v recesi je žádoucí udržovat komunikační aktivitu, je to důležité pro podíl značky na trhu, vzkázal marketérům Mark Ritson. Nikdo není v tuto chvíli schopen říci, kdy stávající recese kolem pandemie covid-19 skončí. Uklidnění situace přijde až s příchodem vakcíny, což bude pravděpodobně „později, než si myslíme“. Recese tak nemusí skončit ani příští rok. Na webináři pořádaném… Pokračovat ve čtení RITSON: KAMPANĚ V RECESI NEZASTAVUJTE, ZVÝŠÍTE PODÍL NA TRHU

22. 7. 2020

REPORT: POKUD JDE O OVLIVŇOVÁNÍ KUPUJÍCÍCH, STÁLE KRALUJE TELEVIZNÍ REKLAMA

Efektivita televizní reklamy – to je oborová debata, která jednoduše nezmizí. Digitální tábor protestuje, že televize má nejlepší roky za sebou, zatímco ostatní (pravděpodobně v čele s profesorem Markem Ritsonem) namítají, že ještě nepatří do starého železa. A jak se zdá, nová zpráva by vaše marketingové investice do televize posvětila. Studii provedla britská digitální marketingová platforma Adzooma,… Pokračovat ve čtení REPORT: POKUD JDE O OVLIVŇOVÁNÍ KUPUJÍCÍCH, STÁLE KRALUJE TELEVIZNÍ REKLAMA

6. 4. 2020

POKUD JSTE V MARKETINGU, JE ČAS INVESTOVAT, NE SKLONIT HLAVU

Právě teď máme všichni jen málo důvodů k radosti. Rekordní počet společností, velkých i malých, počítá týdny do insolvence. Zaměstnanci jsou propouštěni v rekordním počtu. A média kolabují, protože reklama vysychá a vyhlídky zastiňuje dlouhá, těžká a bolestná recese. Autor: Mark Ritson Je to boj najít alespoň záblesk sluníčka v šedivých mračnech, která nám visí nad hlavou. Ale jeden tu přece je.… Pokračovat ve čtení POKUD JSTE V MARKETINGU, JE ČAS INVESTOVAT, NE SKLONIT HLAVU

4. 9. 2018

MARKETINGOVÁ SUPERSTAR MARK RITSON ODSTARTUJE V PRAZE SVOU EVROPSKOU TOUR

Asociace komerčních televizí pokračuje ve svých osvětových aktivitách a na podzim uspořádá svou již třetí konferenci určenou marketingovým profesionálům. Tentokrát poprvé spojí své síly se slovenskou Asociáciou nezávislých rozhlasových a televíznych staníc Slovenska (ANRTS), aby společně umožnily českým a slovenským marketérům si naživo poslechnout jednu z nejvýraznějších marketingových osobností dneška, australského profesora Marka Ritsona. Kromě něj na konferenci s názvem… Pokračovat ve čtení MARKETINGOVÁ SUPERSTAR MARK RITSON ODSTARTUJE V PRAZE SVOU EVROPSKOU TOUR