Zdroj: Pixabay.com
AKTUALITY VÝZKUM ZAHRANIČNÍ

REPORT: POKUD JDE O OVLIVŇOVÁNÍ KUPUJÍCÍCH, STÁLE KRALUJE TELEVIZNÍ REKLAMA

22. 7. 2020
Efektivita televizní reklamy – to je oborová debata, která jednoduše nezmizí. Digitální tábor protestuje, že televize má nejlepší roky za sebou, zatímco ostatní (pravděpodobně v čele s profesorem Markem Ritsonem) namítají, že ještě nepatří do starého železa.

A jak se zdá, nová zpráva by vaše marketingové investice do televize posvětila.
Studii provedla britská digitální marketingová platforma Adzooma, která se dotazovala 2 000 účastníků na hodnotu televizní reklamy.
Asi 56 procent respondentů souhlasilo, že si raději něco koupí po zhlédnutí televizní reklamy spíše než jiného typu marketingu, a 23 procent láká k nákupu webová stránka značky.
Podle studie Adzooma televizní reklama v efektivitě předčila podporu celebrit i online video reklamu.

Ale značky také potřebují vykřičet do světa své zelené kvality. 30 procent respondentů uvádí, že si všímají dopadu produktu na životní prostředí.
Pokud šlo o online reklamu, 26 procent si koupilo produkt poté, co se objevil na sponzorovaném postu na sociálních médiích, zatímco 18 procent se rozhodlo pro nákup po zhlédnutí venkovní billboardové kampaně.

K lepším zprávám patří, že 65 procent respondentů souhlasilo, že jim reklama pomohla uskutečnit nákup, a 20 procent z nich přiznalo, že si produkt spíše koupí, když na něj reklamu vidělo vícekrát.
Cílená reklama je také efektivní nástroj. Průzkum ukázal, že 61 procent lidí kvitovalo s povděkem, že se jim objevuje reklama na základě jejich běžného online vyhledávání.

Pokud se jednalo o rychloobrátkové spotřební zboží, asi 43 procent respondentů uvedlo, že jim trvá jen několik sekund, než se pro zboží z regálu v potravinách rozhodnou.

Jak je vidět, o online nákupních rozhodnutích se také moc nepřemýšlí. Asi 63 % respondentů přiznalo, že impulsivně nakoupilo při surfování po internetu.
A 62 procent souhlasilo, že často nakupuje online jednoduše proto, že se nudí.

Třetina respondentů souhlasila, že teď spíše nakupuje online než v obchodě, zatímco 25 procent uvedlo, že dává přednost zkušenostem z kamenného obchodu.

Omezení volného pohybu bylo pro online nakupování dobré. Studie zjistila, že průměrný Brit nyní stráví další tři hodiny za týden brouzdáním nebo nakupováním online.

Polovina respondentů připustila, že je nakupování online uspokojuje, dvě pětiny uvedly, že jsou z něj nadšení, a 16 procent připustilo, že se kvůli nakupování věcí online cítí provinile.
Dalších 45 procent uvedlo, že se při nakupování cítí dobře, 38 procent sdělilo, že si rádi zkoušejí nové věci, a 60 procent si s oblibou dělá radost. Další třetina uvedla, že si kupuje věci, kterými rozmazluje někoho dalšího, a téměř polovina souhlasila, že když si něco koupí, zlepší se jim nálada.

Rob Wass, spoluzakladatel a výkonný ředitel platformy Adzooma, k těmto zjištěním poznamenal: „Je tolik věcí, které ovlivňují, co si kupujeme, a je zajímavé vidět, jak tradiční reklama stále hraje tak velkou roli i jak narůstá online aktivita.”

„Pořád se rozhodujeme o nákupu podle věcí, jako jsou reklamy na sociálních médiích a inzerce na webových stránkách, a právě to ukazuje, že jde o marketingový nástroj, který je třeba zdokonalit a optimalizovat.“
„Samozřejmě, že v tom, co kupujeme, budou vždy hrát klíčovou roli cena a kvalita, ale když se nemůžeme rozhodnout mezi dvěma stejně skvělými produkty, může to být tak prosté, že máme větší chuť koupit si něco, co jsme už na více místech viděli,“

řekl Wass.

Zdroj: bandt.com.au

Načítání dalších...