5 NEJLEPŠÍCH REKLAM V DIGITÁLNÍCH MARKETINGOVÝCH KAMPANÍCH VŠECH DOB

7. 3. 2022
Uvádíme seznam nejlepších digitálních marketingových kampaní, které vám mohou pomoci přijít na další skvělý marketingový nápad.

Jedním z nejlepších způsobů, jak hledat inspiraci pro své marketingové kampaně, je ohlédnout se za nejlepšími digitálními marketingovými nápady uplynulých let. Když se podíváte, co udělaly jiné značky, může to povzbudit vaši kreativitu a umožnit vám přijít s nápaditými řešeními pro vaše vlastní projekty. Najít ten nejlepší podnět samozřejmě není jednoduchý úkol, protože každoročně je spuštěno mnoho online marketingových služeb a digitálních kampaní.

Abychom vám to usnadnili, připravili jsme pro vás přehled několika pozoruhodných digitálních marketingových kampaní, které se na webu (a dokonce i v reálném světě) objevily v posledních několika letech. Upozorníme na příklady z oblasti mobilních zařízení, videa, e-mailu a dalších.

Po zhlédnutí těchto příkladů jistě odejdete s inspirativními nápady, které můžete uplatnit ve svých vlastních kampaních.



Gorila: Britská reklamní kampaň reklamní agentury Fallon London z roku 2007 jako promo mléčné čokolády Cadbury.

Co je to virální marketing?


S digitálním marketingem úzce souvisí pojem “virální marketing”, který se týká marketingových strategií a taktik, které jsou speciálně navrženy tak, aby lidé chtěli kampaň sdílet na svých sítích. Konečným cílem je “viralizace” a dosažení stavu, kdy lidé aktivně sdílejí a diskutují o informacích o značce nebo kampani. V některých případech virální kampaně dokonce inspirují vedlejší kampaně a podporují obsah vytvářený uživateli.

Skvělým příkladem je Ice Bucket Challenge, aktivita, která spočívá v tom, že někomu vylijete na hlavu kbelík s ledovou vodou. Cílem iniciativy Ice Bucket Challenge, kterou spoluzaložili aktivista za boj proti ALS Pat Quinn a Pete Frates, bylo zvýšit povědomí o amyotrofické laterální skleróze (ALS), známé také jako Lou Gehrigova choroba.



Výzva Ice Bucket Challenge, která byla spuštěna v roce 2014, pomohla Asociaci ALS získat 115 milionů dolarů ve formě darů a zlepšila kapacity organizace v oblasti výzkumu a vývoje.

Ne všechny digitální marketingové kampaně jsou nyní vytvořeny tak, aby se staly virálními. Koncepty obsahu vytvářeného uživateli a sdílení na sociálních sítích jsou však důležitými součástmi některých z nejlepších iniciativ. Zjistíte, že mnoho z nejúspěšnějších digitálních marketingových kampaní tyto věci nějakým způsobem, v nějaké podobě či formě, zahrnuje.

Pojďme si níže prozkoumat další marketingové kampaně.

Příklad nejlepšího mobilního digitálního marketingu


Není žádným tajemstvím, že lidé rádi tráví čas na svých mobilních telefonech. Podle údajů společnosti Statista z ledna 2021 je na celém světě 4,66 miliardy aktivních uživatelů internetu. Z tohoto celkového počtu 92,6 % (4,32 miliardy) přistupuje k webu prostřednictvím mobilních zařízení.

Chytré značky to chápou a některé z nich nacházejí skutečně kreativní způsoby, jak využít mobilní zařízení ve svůj prospěch.

Podívejte se na tento příklad mobilního digitálního marketingu pro rok 2019 od společnosti Burger King. Pod názvem “Burn That Ad” (Spalte tu reklamu) vyzvala společnost Burger King spotřebitele, aby “spálili” reklamy jejích konkurentů pomocí funkcí rozšířené reality (AR) v jejich mobilních telefonech.



„Reklamy našich konkurentů jsou všude,“ uvedl Burger King ve videu. „Tak jsme se rozhodli, že je pomocí rozšířené reality spálíme.“

Spotřebitelé si jednoduše museli pořídit aplikaci Burger King, najít reklamy konkurence a pomocí funkcí rozšířené reality v aplikaci je (digitálně) spálit. Výměnou za to by lidé dostali od Burger Kingu Whopper zdarma.

Jedná se o vynikající příklad mobilního digitálního marketingu, protože využíval vlastnosti, které jsou pro mobilní zařízení jedinečné: aplikace a mobilní kamery. Kampaň společnosti Burger King nejen zvýšila povědomí o značce, ale také povzbudila spotřebitele, aby si stáhli aplikaci společnosti a navíc zamířili do prodejny, aby si vyzvedli svůj hamburger zdarma.

Příklad nejlepší video kampaně digitálního marketingu


Video je účinným nástrojem vyprávění příběhů, který dokáže zaujmout diváky, vzbudit emoce a nakonec podnítit akci.

Značky jako Nike si uvědomují schopnosti videa a dobře je využívají.

Příkladem může být např: Film společnosti Nike “You Can't Stop Us” (Nemůžete nás zastavit). Video, které vypráví Meghan Rapinoeová, obsahuje záběry různých sportovců na rozdělené obrazovce a nabízí přesvědčivé poselství o jednotě, odolnosti a vytrvalosti.

„Nikdy nejsme sami. A v tom je naše síla. Protože když o nás někdo pochybuje, budeme hrát jako jeden. Když nás budou brzdit, dojdeme dál,“ říká Rapinoeová v reklamě.



„A bez ohledu na to, jak špatné to bude, vždy se vrátíme silnější. Protože nic nemůže zastavit to, co dokážeme společně.“

Reklama se stala virální a během několika dní od svého uvedení nasbírala 20 milionů zhlédnutí na Twitteru a přes 11 milionů zhlédnutí na YouTube.

Příklad nejlepší e-mailové digitální marketingové kampaně


Co se týče nástrojů digitálního marketingu, mnozí mohou e-mailový marketing považovat za taktiku “staré školy”. A přestože e-mail je tu s námi jistě již delší dobu, stále patří k nejúčinnějším marketingovým nástrojům.

Údaje z odvětví ukazují, že průměrná návratnost investic do e-mailu činí 122 %, což překonává ostatní digitální kanály, jako jsou sociální média a placené vyhledávání.

Spotřebitelé jsou přesto zahlceni e-maily, a proto je třeba investovat čas a prostředky do vytváření přesvědčivých sdělení, která vyniknou.

Vezměte si příklad z příručky e-mailového marketingu YouTube.



YouTube zasílá svým tvůrcům měsíční e-maily obsahující novinky a aktualizace týkající se platformy. Na e-mailu YouTube je pozoruhodné, že do něj začleňuje personalizaci. Zpráva obsahuje také informace, které jsou personalizované pro každého příjemce; rekapituluje počet odběratelů získaných v daném měsíci, celkový počet zhlédnutí a počet minut sledování.

To povzbuzuje tvůrce, aby e-maily YouTube otevírali, protože mohou získat užitečné informace specifické pro jejich účet.

Příklad nejlepší kreativní digitální marketingové kampaně


Kreativní vizuály mohou zanechat trvalý dojem, pokud jsou provedeny stylově.

Příkladem může být např.: Apple. Aby společnost Apple demonstrovala výkon a kvalitu fotoaparátu telefonu iPhone, pravidelně si objednává fotografie a videoobsah, které jsou pořízeny pouze iPhonem.

V akci to můžeme vidět na videu níže, které ukazuje živou krajinu z cukrovinek, jež byla natočena pomocí filmového režimu iPhonu 13.

www.instagram.com

Aby to bylo ještě zajímavější, přidala společnost Apple také obsah ze zákulisí, v němž se kameramani Dong Hoon J. a James T. podělili o metody a taktiky, které uplatnili, aby video společnosti Apple přivedli k životu.

Příklad nejlepší digitální reklamní kampaně mimo domov


Síla digitálních technologií pronikla do OOH reklamy a značky si toho určitě všímají. Na rozdíl od tradičních OOH reklam jsou digitální kampaně mnohem interaktivnější a často mohou reagovat na vnější podněty - například na to, že se spotřebitelé dotknou reklamy, nebo dokonce na počasí.

V roce 2019 například společnost McDonald's spustila digitální OOH kampaň, která reaguje na počasí. Reklama spuštěná po celé Velké Británii představovala různé produkty v závislosti na počasí v dané oblasti a kreativa se měnila podle teploty. Například při teplotách nad 25 stupňů Celsia kampaň aktualizovala své obrázky. Obsahovala také živé aktualizace teploty a název města.


Nejlepší digitální marketingové kampaně za poslední roky


Potřebujete další inspiraci pro digitální marketing? Podívejme se na některé pozoruhodné kampaně z posledních let.

Jaká byla nejlepší digitální marketingová kampaň roku 2021?

Stejně jako u všech kreativních počinů je pojem “nejlepší” subjektivní. Obvykle však můžeme říct, že se kampaň trefila do černého, podle toho, jak na ni reaguje většina lidí.

Vezměme si například reklamu Want společnosti BetterHelp, která zkoumá význam duševního zdraví u mužů. Reklama začíná tím, že ukazuje muže, který se otevírá svým problémům poté, co mu někdo položí otázku: „Co chceš?“. Po dojemném monologu se kamera přesune a odhalí mužova přítele, který chce jednoduše vědět, co chce jíst. (Proto otázka „Co chceš?“).

Reklama končí slovy: „Potřebujete si ještě s někým promluvit?“ a následuje logo BetterHelp.



Video se setkalo s pozitivním ohlasem u diváků po celém světě. Glossy uvádí, že „první online reakce na spot byly veskrze pozitivní, diváci jej různě popisovali jako „jednoduchý, úžasně provedený a smysluplný“ a "dokonalou reklamu".“

Jaká byla nejlepší digitální marketingová kampaň roku 2020?

V roce 2020 se společnost Brit + Co. spojila se společností Office Depot, aby spustila 10týdenní virtuální online kurz, který pomáhá ženám zahájit nebo rozvíjet jejich podnikání.

Kampaň, v níž vystupovaly významné zakladatelky a odbornice, přinesla ženám podnikatelkám posilující poselství.



Iniciativa získala ocenění Digiday za nejlepší reklamu na zakázku, přičemž Digiday ocenil „inspirativní a různorodou skupinu žen, které hostily Selfmade, spolu s předními investorkami, které upozornily na účastnice, které by jinak neměly přístup k takovýmto zdrojům, zejména v době globální pandemie.“

Jaká byla nejlepší digitální marketingová kampaň roku 2019?

V roce 2019 připravila společnost Irish Life, která se zabývá životním pojištěním a penzijním připojištěním, kampaň upozorňující na skutečnost, že ženy v Irsku pravděpodobně pobírají o 22 % nižší penze než muži.

Součástí kampaně bylo video se zmrzlinářským vozem, který ženám podává zmrzlinové kornouty, které jsou o 22 % menší než u mužů. Součástí kampaně byla také kombinace prostředků sociálních sítí, blogů, infozinů a stránek, které slouží jako centrum celé kampaně.



Podle Irish Life získala kampaň během několika týdnů stovky tisíc zobrazení. Byla také oceněna organizací Content Marketing Institute jako Kampaň roku v oblasti obsahu B2C.

Jaká byla nejlepší digitální marketingová kampaň roku 2018?

V roce 2018 si zemědělské družstvo Land O'Lakes přizvalo na pomoc reklamní agenturu Martin, aby povzbudilo mladou generaci k tomu, aby zvážila kariéru zemědělce. Protože se však jedná o převážně mužskou profesi, společnost Land O'Lakes věděla, že toto odvětví potřebuje lépe navázat kontakt se ženami.

Proto značka a její agentura přišly s písní “She-I-O”, která nově zkomponovala klasickou píseň Old MacDonald, která zní: “Í-áj-í-áj-ou”. Píseň se objevila v hudebním videoklipu, v němž se objevily skutečné farmářky.



Kampaň měla obrovský úspěch a získala ocenění od Digiday, The Webby Awards a dalších. A co je nejlepší, posloužila jako inspirace pro ženy po celém světě.

Závěrečné myšlenky


Vymýšlení kreativních marketingových nápadů není snadné, zvláště když musí vyniknout v již tak přeplněném digitálním prostoru, a proto pomáhá podívat se na jiné úspěšné digitální marketingové kampaně a inspirovat se jimi. Doufejme, že výše uvedené příklady vám nabídnou skvělý start pro vaše vlastní kampaně.

Zdroj: techradar.com

Načítání dalších...