PROMĚNA LOTERIE V PŮSOBIVÝ ZÁŽITEK V ROZŠÍŘENÉ REALITĚ
spolupráce s

11. 9. 2025

V létě 2025 společnost RTL AdAlliance v Rakousku přetvořila tradiční loterie na interaktivní zážitek s rozšířenou realitou. Místo čekání na cenu v fyzickém balíčku zaslaném vítězům mohli účastníci pomocí smartphonu umístit virtuální dárkovou krabičku do svého obývacího pokoje a sami ji rozbalit. To, co bylo dlouho statickým objektem, se najednou stalo hravým a nezapomenutelným zážitkem, který spojil digitální reklamu s interakcí v reálném světě.

Od pasivního sledování k aktivní účasti

Soutěže o ceny byly vždy oblíbeným reklamním formátem. V mediálním prostředí, kde je pozornost vzácná, však již nestačí pouze zobrazovat obrázky nebo animace, aby se podařilo upoutat zájem. Cílem bylo proměnit pasivní diváky v aktivní účastníky a vytvořit něco, s čím by se lidé skutečně chtěli zapojit.

Kreativní nápad vzešel z přehodnocení samotné dárkové krabičky. Krabička se stala jádrem zážitku, namísto vizuální rekvizity. Otázka zněla: jak lze znovu vytvořit pocit rozbalování, aniž by se něco fyzicky zasílalo? Odpověď poskytla rozšířená realita, která nabízí možnost přenést digitální cenu do prostoru uživatele.

Vytvoření zážitku

Projekt byl vytvořen pomocí „Immersive Ad Experience“ od RTL AdAlliance, která uživatelům umožnila promítnout dárkovou krabičku do svého prostředí a otevřít ji pomocí telefonu. To, co by normálně bylo běžným vstupem do loterie, se proměnilo v moment gamifikace a zapojení.

Tím, že kampaň zakotvila interakci v AR namísto videa, využila přirozené vzrušení z objevování. Uživatelé se nedívali jen na reklamu, byli její součástí a akt rozbalování vytvořil osobní a trvalé spojení se značkou.

Hmatatelný dopad

Výsledky byly jasné a měřitelné. Kampaň přinesla nárůst návštěvnosti webu österreichprogramm.at, přičemž celkový počet aktivních uživatelů vzrostl o téměř 59 procent a počet nových uživatelů o více než 60 procent. Podobný růst zaznamenalo i používání aplikace, kde počet nových uživatelů vzrostl o téměř 62 procent. Více než 2 500 lidí se přímo zúčastnilo rozbalování v rozšířené realitě a strávilo v průměru více než dvě minuty interakcí s virtuální dárkovou krabičkou, což je pro digitální reklamu neobvykle vysoká úroveň zapojení.

Stejně důležité jako čísla byla i emocionální zpětná vazba. Průzkumy mezi uživateli potvrdily silné pozitivní asociace s kampaní a ukázaly, že rozšířená realita nejen upoutala pozornost, ale také vyvolala skutečné potěšení a učinila zážitek se značkou nezapomenutelným.

Proč je to důležité

Tento projekt ukazuje, jak lze známý reklamní formát vylepšit pomocí technologie. To, co mohlo být dodáno jako jednoduchá 2D animace, se stalo něčím mnohem působivějším, kampaní, která zhmotnila radost z rozbalování bez logistického úsilí skutečného balení. Tím se prokázalo, že rozšířená realita může přidat jak emocionální hloubku, tak měřitelné obchodní výsledky, a proměnit tak obyčejnou soutěž v oceněníhodnou inovaci.

Zdroj: egta.com

DALŠÍ PŘÍPADOVÉ STUDIE



JAK VYUŽÍT NEPRODANÝ MEDIÁLNÍ PROSOTOR K PROKÁZÁNÍ ÚČINNOSTI TELEVIZE

28. 11. 2025

Belgická společnost Transfer Media, vysílající tématické a dětské kanály, spolupracovala s DSTRSD media na přeměně neprodaných minut lineárního televizního vysílání na měřitelné obchodní testy jednotlivých produktů. Cílem bylo ukázat, jak může nevyužitý vysílací čas podpořit s malým úsilím konverzní projekt, který přináší dodatečné příjmy a poskytuje obchodním týmům konkrétní důkazy o reakci diváků, umístění a… Pokračovat ve čtení PROMĚNA LOTERIE V PŮSOBIVÝ ZÁŽITEK V ROZŠÍŘENÉ REALITĚ

JAK MÉNĚ REKLAMY NA STREAMOVACÍCH PLATFORMÁCH ZVYŠUJE EFEKTIVITU VE VŠECH FÁZÍCH TRYCHTÝŘE

28. 11. 2025

Společnost Canal Brand Solutions – obchodní zastoupení společnosti Canal ve Francii – zveřejnila výsledky studie o reklamním zážitku nabízeném na Streamu, platformě digitálního videa, která omezuje reklamu na průměrně tři minuty za hodinu a dvě předtočené reklamy na začátku každého programu. Výsledky ukazují, že krátká a pečlivě vyvážená „reklamní choreografie“ – dva pre-rolly místo pěti… Pokračovat ve čtení PROMĚNA LOTERIE V PŮSOBIVÝ ZÁŽITEK V ROZŠÍŘENÉ REALITĚ

DPG: NOVINKA V REKLAMNÍ PLATFORMĚ VYUŽÍVÁ AI PRO SPRÁVU PUBLIKA

24. 10. 2025

Společnost DPG Media rozšiřuje svou interní platformu o Ad Manager. Aktualizace přidává rozšíření o umělou inteligenci, kreativní nástroje a podporu pracovních postupů ve stejném samoobslužném prostředí, které podporuje aktivaci Full CTV a maloobchodních dat. Pro prodejní domy: maloobchodní a komerční data se stávají adresovatelnými na velkoplošném inventáři v rámci zásobníku prodejních domů, s nástroji pro… Pokračovat ve čtení PROMĚNA LOTERIE V PŮSOBIVÝ ZÁŽITEK V ROZŠÍŘENÉ REALITĚ

AI PLÁNOVACÍ VRSTVA ADSPACE-IA SPOLEČNOSTI FRANCETV PUBLICITÉ

14. 10. 2025

Společnost FranceTV Publicité přechází při nákupu médií na režim podporovaný umělou inteligencí. ADspace-ia nyní vytváří doporučení v reálném čase s ohledem na zásoby pro televizní cross-video kampaně. Tyto plány realizuje jako řízenou službu v prémiové nabídce france.tv. Pro obchodní domy to znamená hmatatelný krok v komercializaci AI: algoritmické Total Video mixy obohacené o pozornost a… Pokračovat ve čtení PROMĚNA LOTERIE V PŮSOBIVÝ ZÁŽITEK V ROZŠÍŘENÉ REALITĚ

PROMĚNA LOTERIE V PŮSOBIVÝ ZÁŽITEK V ROZŠÍŘENÉ REALITĚ

11. 9. 2025

V létě 2025 společnost RTL AdAlliance v Rakousku přetvořila tradiční loterie na interaktivní zážitek s rozšířenou realitou. Místo čekání na cenu v fyzickém balíčku zaslaném vítězům mohli účastníci pomocí smartphonu umístit virtuální dárkovou krabičku do svého obývacího pokoje a sami ji rozbalit. To, co bylo dlouho statickým objektem, se najednou stalo hravým a nezapomenutelným zážitkem,… Pokračovat ve čtení PROMĚNA LOTERIE V PŮSOBIVÝ ZÁŽITEK V ROZŠÍŘENÉ REALITĚ

SPOTDELI: JEDNOTNÁ PLATFORMA PRO UMÍSTĚNÍ TV REKLAMY V HOLANDSKU

17. 7. 2025

V rámci významného kroku směrem k modernizaci a zefektivnění spolupráce Screenforce s televizními vysílateli v Nizozemsku spustila SpotDeli, centralizovanou platformu pro předkládání televizních reklam. SpotDeli, vyvinutý společnostmi Screenforce a MediaLab, se stal exkluzivní bránou pro dodávání reklamních spotů do hlavních nizozemských prodejních domů, včetně Ster, Talpa Network a Ad Alliance. Tento vývoj zjednodušuje a standardizuje… Pokračovat ve čtení PROMĚNA LOTERIE V PŮSOBIVÝ ZÁŽITEK V ROZŠÍŘENÉ REALITĚ

MADE IN AUSTRIA – MADE FOR AUSTRIA

16. 7. 2025

Jednotná mediální kampaň pro rakouský reklamní ekosystém Poprvé v historii zahájila celá rakouská mediální branže, veřejnoprávní i soukromé vysílací společnosti, tiskoví a digitální vydavatelé společnou kampaň s cílem zdůraznit význam místních médií pro ekonomické a demokratické zdraví země. Rakouská rozhlasová a televizní společnost (ORF), Asociace rakouských soukromých rozhlasových a televizních stanic (VÖP) a Asociace rakouských… Pokračovat ve čtení PROMĚNA LOTERIE V PŮSOBIVÝ ZÁŽITEK V ROZŠÍŘENÉ REALITĚ

ITV VYUŽÍVÁ YOUTUBE JAKO STRATEGICKÝ DISTRIBUČNÍ A OBCHODNÍ KANÁL

24. 6. 2025

V rámci rozhodujícího odklonu od starších modelů založených pouze na vysílání ITV plně integrovala YouTube do své obsahové a obchodní strategie na přelomu let 2024 a 2025. Namísto využívání YouTube čistě jako propagačního kanálu přešla ITV k tomu, aby tuto platformu považovala za základní pilíř své distribuční architektury, zveřejňovala plnohodnotné epizody, spouštěla tematické kanály a… Pokračovat ve čtení PROMĚNA LOTERIE V PŮSOBIVÝ ZÁŽITEK V ROZŠÍŘENÉ REALITĚ

ADS & DATA X SPA REINE ECO-PACK: ROZŠIŘUJÍ DOSAH TV REKLAMY PROSTŘEDNICTVÍM DATOVĚ ŘÍZENÉHO CÍLENÍ

22. 5. 2025

Kampaň SPA Reine Eco-Pack s Ads & Data nastavila nový standard v oblasti mediálních inovací tím, že kombinuje lineární televizi s adresovatelnou televizí (Smart AD) za účelem zvýšení dosahu a optimalizace frekvence. V kategorii neperlivých vod, která čelí rostoucímu tlaku ze strany zvyšující se konzumace vody z vodovodu a na cenu orientovaných soukromých značek, spolupracovala… Pokračovat ve čtení PROMĚNA LOTERIE V PŮSOBIVÝ ZÁŽITEK V ROZŠÍŘENÉ REALITĚ

OPTIMALIZÁTOR FREKVENCE SPOLEČNOSTI ATRESMEDIA PUBLICIDAD

21. 5. 2025

Optimalizace frekvence v reklamě na připojených televizích Společnost Atresmedia Publicidad představila Frequency Optimizer, nové technologické řešení zaměřené na zlepšení účinnosti a efektivity reklamy na připojených televizích (CTV). Systém využívá technologii HbbTV (Hybrid Broadcast Broadband TV) a sofistikovanou platformu pro zobrazování reklam k řízení a kontrole frekvence reklam v reálném čase, což je pokrok, který dosud… Pokračovat ve čtení PROMĚNA LOTERIE V PŮSOBIVÝ ZÁŽITEK V ROZŠÍŘENÉ REALITĚ

AD MANAGER BY RTL ADALLIANCE – JEDINEČNÁ BRÁNA K PREMIUM DIGITÁLNÍMU VIDEO INVENTÁŘI V EVROPĚ

17. 4. 2025

Jedinečná brána k prémiovému digitálnímu video inventáři v Evropě RTL AdAlliance představila AdManager, samoobslužnou reklamní platformu, která inzerentům umožňuje přímo nakupovat prémiový digitální video inventář na několika evropských trzích. Platforma konsoliduje přístup k Connected TV (CTV), Broadcaster Video-On-Demand (BVOD) a online video inventáři v rámci jediného uživatelsky přívětivého rozhraní. Jedná se o první řešení svého… Pokračovat ve čtení PROMĚNA LOTERIE V PŮSOBIVÝ ZÁŽITEK V ROZŠÍŘENÉ REALITĚ

STUDIE VEVO A CHANNEL 4 – OTEVÍRÁ POTENCIÁL PREMIOVÉHO OBSAHU

17. 4. 2025

V souvislosti s probíhajícími diskusemi v oboru o definici prémiového obsahu a roli globálních streamovacích platforem v širším ekosystému „televize“ zveřejnila společnost Vevo, přední světová síť hudebních videí, která distribuuje největší síť prémiových hudebních kanálů na YouTube, novou studii. Výzkum provedený společností Amplified Intelligence nabízí cenné poznatky o vlivu zvýšené pozornosti, kterou prémiový obsah vyžaduje,… Pokračovat ve čtení PROMĚNA LOTERIE V PŮSOBIVÝ ZÁŽITEK V ROZŠÍŘENÉ REALITĚ

VŠECHNY CASE STUDIES