Ve stále se měnícím reklamním prostředí potřebují inzerenti i agentury držet krok s posledními spotřebitelskými trendy a zachycovat pozornost spotřebitelů novými inovativními způsoby. Egtabite se v tomto týdnu zaměří na kreativní případ francouzské agentury M6 Publicité. Ta si klade za cíl diváky jak pobavit, tak zaujmout, a proto se vrhla na současný trend – na Honbu za emoji.
Honba začala
Soutěž M6 Honba za emoji vytvořená pro francouzskou poštovní službu La Poste čerpala inspiraci z pokémonové mánie z roku 2018. Tehdy se lidé honili za pokémony pomocí aplikace rozšířené reality na svých smartphonech. Impulsem pro Honbu za emoji bylo i čím dál častější využívání emoji v celé řadě komunikačních kanálů – a to jak ze strany spotřebitelů, tak značek.
360° Honba za emoji cílila na mladé publikum a zahrnovala jak lineární televizi, tak digitální složky, např. televizní a online kampaň, personalizovanou soutěž na VOD platformě 6play a kampaň na sociálních médiích. Tématem kampaně byla nová řada známek, které La Poste uváděla do prodeje.
Na počátku reklamních přestávek v lineární televizi se ukázal šestisekundový úvodní panel, který oznamoval, že v následující reklamní přestávce se objeví známka s emoji vytvořená La Poste. Emoji pro daný den se ukázal až na konci přestávky. To mělo diváky přimět, aby se podívali na všechny reklamy, pak šli na online platformu 6play a zúčastnili se soutěže o zájezd.
Spolupráce mezi odděleními
Formát vytvořil Marketing Innovation Team společnosti M6 Publicité. Oddělení čítající 4 lidi mělo za úkol koordinovat kampaň s odděleními televizního prodeje, televizního plánování, reklamního provozu, kreativního webu, kreativní televize, komunikace a s finančním a právním oddělením. Celkem tak bylo do projektu zapojeno přibližně 30 lidí. Kampaň vznikla v přímém kontaktu s inzerentem a za účasti jeho kreativní agentury Starcom.
Cenový balíček byl rozdělený do tří částí: reklamní prostor v lineární televizi a na VOD platformě 6play, pořádání soutěže na digitálním kanálu a poplatky za kreativu a techniku. Reklamní prostor v lineární televizi zahrnoval 6sekundový úvodní panel (oznámení), 30sekundový spot La Post a 6sekundový panel s emoji („emoji dne“). Cena za tento reklamní prostor zahrnovala prémiový poplatek, který byl vyšší než normálně, včetně právních, kreativních a technických poplatků.
Výsledky a budoucnost
Kampaň běžela pět dní po sobě a diváky silně zaujala. O 18 % zvýšila zapamatování a pozornost věnovanou spotu La Poste a přinesla 12% míru prokliku na webových stránkách. Na 89 % diváků značka udělala pozitivní dojem.
Honba za emoji byla samostatná kampaň. M6 Publicité teď zvažuje vytvoření podobného zážitku, který by spojoval úvodní panel, panel s odhalením na konci reklamní přestávky v televizi a odezvu v digitálním prostoru. V současnosti probíhá vývoj formátů, jako je personalizovaná kvízová přestávka, která divákům umožňuje interakci se značkou v reálném čase.
DALŠÍ PŘÍPADOVÉ STUDIE
JAK VYUŽÍT NEPRODANÝ MEDIÁLNÍ PROSOTOR K PROKÁZÁNÍ ÚČINNOSTI TELEVIZE
28. 11. 2025Belgická společnost Transfer Media, vysílající tématické a dětské kanály, spolupracovala s DSTRSD media na přeměně neprodaných minut lineárního televizního vysílání na měřitelné obchodní testy jednotlivých produktů. Cílem bylo ukázat, jak může nevyužitý vysílací čas podpořit s malým úsilím konverzní projekt, který přináší dodatečné příjmy a poskytuje obchodním týmům konkrétní důkazy o reakci diváků, umístění a… Pokračovat ve čtení EGTABITE 281: HONBA ZA EMOJI OD M6 – INOVATIVNÍ POUŽITÍ KONTEXTOVÝCH REKLAMNÍCH PŘESTÁVEK
JAK MÉNĚ REKLAMY NA STREAMOVACÍCH PLATFORMÁCH ZVYŠUJE EFEKTIVITU VE VŠECH FÁZÍCH TRYCHTÝŘE
28. 11. 2025Společnost Canal Brand Solutions – obchodní zastoupení společnosti Canal ve Francii – zveřejnila výsledky studie o reklamním zážitku nabízeném na Streamu, platformě digitálního videa, která omezuje reklamu na průměrně tři minuty za hodinu a dvě předtočené reklamy na začátku každého programu. Výsledky ukazují, že krátká a pečlivě vyvážená „reklamní choreografie“ – dva pre-rolly místo pěti… Pokračovat ve čtení EGTABITE 281: HONBA ZA EMOJI OD M6 – INOVATIVNÍ POUŽITÍ KONTEXTOVÝCH REKLAMNÍCH PŘESTÁVEK
DPG: NOVINKA V REKLAMNÍ PLATFORMĚ VYUŽÍVÁ AI PRO SPRÁVU PUBLIKA
24. 10. 2025Společnost DPG Media rozšiřuje svou interní platformu o Ad Manager. Aktualizace přidává rozšíření o umělou inteligenci, kreativní nástroje a podporu pracovních postupů ve stejném samoobslužném prostředí, které podporuje aktivaci Full CTV a maloobchodních dat. Pro prodejní domy: maloobchodní a komerční data se stávají adresovatelnými na velkoplošném inventáři v rámci zásobníku prodejních domů, s nástroji pro… Pokračovat ve čtení EGTABITE 281: HONBA ZA EMOJI OD M6 – INOVATIVNÍ POUŽITÍ KONTEXTOVÝCH REKLAMNÍCH PŘESTÁVEK
AI PLÁNOVACÍ VRSTVA ADSPACE-IA SPOLEČNOSTI FRANCETV PUBLICITÉ
14. 10. 2025Společnost FranceTV Publicité přechází při nákupu médií na režim podporovaný umělou inteligencí. ADspace-ia nyní vytváří doporučení v reálném čase s ohledem na zásoby pro televizní cross-video kampaně. Tyto plány realizuje jako řízenou službu v prémiové nabídce france.tv. Pro obchodní domy to znamená hmatatelný krok v komercializaci AI: algoritmické Total Video mixy obohacené o pozornost a… Pokračovat ve čtení EGTABITE 281: HONBA ZA EMOJI OD M6 – INOVATIVNÍ POUŽITÍ KONTEXTOVÝCH REKLAMNÍCH PŘESTÁVEK
PROMĚNA LOTERIE V PŮSOBIVÝ ZÁŽITEK V ROZŠÍŘENÉ REALITĚ
11. 9. 2025V létě 2025 společnost RTL AdAlliance v Rakousku přetvořila tradiční loterie na interaktivní zážitek s rozšířenou realitou. Místo čekání na cenu v fyzickém balíčku zaslaném vítězům mohli účastníci pomocí smartphonu umístit virtuální dárkovou krabičku do svého obývacího pokoje a sami ji rozbalit. To, co bylo dlouho statickým objektem, se najednou stalo hravým a nezapomenutelným zážitkem,… Pokračovat ve čtení EGTABITE 281: HONBA ZA EMOJI OD M6 – INOVATIVNÍ POUŽITÍ KONTEXTOVÝCH REKLAMNÍCH PŘESTÁVEK

SPOTDELI: JEDNOTNÁ PLATFORMA PRO UMÍSTĚNÍ TV REKLAMY V HOLANDSKU
17. 7. 2025V rámci významného kroku směrem k modernizaci a zefektivnění spolupráce Screenforce s televizními vysílateli v Nizozemsku spustila SpotDeli, centralizovanou platformu pro předkládání televizních reklam. SpotDeli, vyvinutý společnostmi Screenforce a MediaLab, se stal exkluzivní bránou pro dodávání reklamních spotů do hlavních nizozemských prodejních domů, včetně Ster, Talpa Network a Ad Alliance. Tento vývoj zjednodušuje a standardizuje… Pokračovat ve čtení EGTABITE 281: HONBA ZA EMOJI OD M6 – INOVATIVNÍ POUŽITÍ KONTEXTOVÝCH REKLAMNÍCH PŘESTÁVEK

MADE IN AUSTRIA – MADE FOR AUSTRIA
16. 7. 2025Jednotná mediální kampaň pro rakouský reklamní ekosystém Poprvé v historii zahájila celá rakouská mediální branže, veřejnoprávní i soukromé vysílací společnosti, tiskoví a digitální vydavatelé společnou kampaň s cílem zdůraznit význam místních médií pro ekonomické a demokratické zdraví země. Rakouská rozhlasová a televizní společnost (ORF), Asociace rakouských soukromých rozhlasových a televizních stanic (VÖP) a Asociace rakouských… Pokračovat ve čtení EGTABITE 281: HONBA ZA EMOJI OD M6 – INOVATIVNÍ POUŽITÍ KONTEXTOVÝCH REKLAMNÍCH PŘESTÁVEK

ITV VYUŽÍVÁ YOUTUBE JAKO STRATEGICKÝ DISTRIBUČNÍ A OBCHODNÍ KANÁL
24. 6. 2025V rámci rozhodujícího odklonu od starších modelů založených pouze na vysílání ITV plně integrovala YouTube do své obsahové a obchodní strategie na přelomu let 2024 a 2025. Namísto využívání YouTube čistě jako propagačního kanálu přešla ITV k tomu, aby tuto platformu považovala za základní pilíř své distribuční architektury, zveřejňovala plnohodnotné epizody, spouštěla tematické kanály a… Pokračovat ve čtení EGTABITE 281: HONBA ZA EMOJI OD M6 – INOVATIVNÍ POUŽITÍ KONTEXTOVÝCH REKLAMNÍCH PŘESTÁVEK

ADS & DATA X SPA REINE ECO-PACK: ROZŠIŘUJÍ DOSAH TV REKLAMY PROSTŘEDNICTVÍM DATOVĚ ŘÍZENÉHO CÍLENÍ
22. 5. 2025Kampaň SPA Reine Eco-Pack s Ads & Data nastavila nový standard v oblasti mediálních inovací tím, že kombinuje lineární televizi s adresovatelnou televizí (Smart AD) za účelem zvýšení dosahu a optimalizace frekvence. V kategorii neperlivých vod, která čelí rostoucímu tlaku ze strany zvyšující se konzumace vody z vodovodu a na cenu orientovaných soukromých značek, spolupracovala… Pokračovat ve čtení EGTABITE 281: HONBA ZA EMOJI OD M6 – INOVATIVNÍ POUŽITÍ KONTEXTOVÝCH REKLAMNÍCH PŘESTÁVEK

OPTIMALIZÁTOR FREKVENCE SPOLEČNOSTI ATRESMEDIA PUBLICIDAD
21. 5. 2025Optimalizace frekvence v reklamě na připojených televizích Společnost Atresmedia Publicidad představila Frequency Optimizer, nové technologické řešení zaměřené na zlepšení účinnosti a efektivity reklamy na připojených televizích (CTV). Systém využívá technologii HbbTV (Hybrid Broadcast Broadband TV) a sofistikovanou platformu pro zobrazování reklam k řízení a kontrole frekvence reklam v reálném čase, což je pokrok, který dosud… Pokračovat ve čtení EGTABITE 281: HONBA ZA EMOJI OD M6 – INOVATIVNÍ POUŽITÍ KONTEXTOVÝCH REKLAMNÍCH PŘESTÁVEK

AD MANAGER BY RTL ADALLIANCE – JEDINEČNÁ BRÁNA K PREMIUM DIGITÁLNÍMU VIDEO INVENTÁŘI V EVROPĚ
17. 4. 2025Jedinečná brána k prémiovému digitálnímu video inventáři v Evropě RTL AdAlliance představila AdManager, samoobslužnou reklamní platformu, která inzerentům umožňuje přímo nakupovat prémiový digitální video inventář na několika evropských trzích. Platforma konsoliduje přístup k Connected TV (CTV), Broadcaster Video-On-Demand (BVOD) a online video inventáři v rámci jediného uživatelsky přívětivého rozhraní. Jedná se o první řešení svého… Pokračovat ve čtení EGTABITE 281: HONBA ZA EMOJI OD M6 – INOVATIVNÍ POUŽITÍ KONTEXTOVÝCH REKLAMNÍCH PŘESTÁVEK

STUDIE VEVO A CHANNEL 4 – OTEVÍRÁ POTENCIÁL PREMIOVÉHO OBSAHU
17. 4. 2025V souvislosti s probíhajícími diskusemi v oboru o definici prémiového obsahu a roli globálních streamovacích platforem v širším ekosystému „televize“ zveřejnila společnost Vevo, přední světová síť hudebních videí, která distribuuje největší síť prémiových hudebních kanálů na YouTube, novou studii. Výzkum provedený společností Amplified Intelligence nabízí cenné poznatky o vlivu zvýšené pozornosti, kterou prémiový obsah vyžaduje,… Pokračovat ve čtení EGTABITE 281: HONBA ZA EMOJI OD M6 – INOVATIVNÍ POUŽITÍ KONTEXTOVÝCH REKLAMNÍCH PŘESTÁVEK


