Zkušenosti se sledováním televize se v poledních letech dramaticky mění, zejména s nárůstem streamovacích služeb a všech nových zařízení, která k nim zajišťují přístup. Způsob denní konzumace televize se neustále vyvíjí. Proto stoupá potřeba nejaktuálnějších čísel. Ta přesně ukazují, jak se lidé při sledování televize chovají.
Egtabite v tomto týdnu zaměřuje pozornost na projekt, který provedl ViacomCBS ve spolupráci s The Global TV Group.
Bližší pohled
Cílem projektu bylo osvětlit, jak a proč globální publikum sleduje televizi. Zahrnoval 10 000 respondentů ve věku 13-54 let z 10 různých zemí (Austrálie, Argentina, Německo, Maďarsko, Mexiko, Polsko, Španělsko, Thajsko, Velká Británie a USA) a více než 60 hodin natočeného materiálu. Společnost ViacomCBS za použití GoPro kamer, domácích etnografií a online průzkumů sledovala, jak dnes spotřebitelé sledují televizi.
Globální poznatky o spotřebitelích
Hlavní poznatky tohoto rozsáhlého výzkumu jednoznačně dokládají nepopiratelnou sílu televize.
Za prvé lidé na celém světě mají televizi rádi více než dřív, protože se kolem ní točí jejich život. Televize je dostatečně velká a rozmanitá, aby měla pro každého něco. Lidé ji vnímají jako společníka, sjednotitele a zdroj inspirace. Jeden z respondentů z Německa řekl: „Pro mě je televize skvělý způsob, jak se inspirovat a pobavit.“ Zatímco 69 % respondentů má pocit, že televize je neodmyslitelnou součástí jejich každodenního života, pro 70 % je důležitým zdrojem zábavy.
Televize je také větší a lepší než dřív, a to spíše z hlediska obsahu než zařízení nebo platforem, které se v posledních letech rozšiřují. 62 % všech respondentů definuje televizi jako „televizní pořady a filmy“. Televizi vnímají jako obsah, ne jako nástroje, které používají, aby se ke svým pořadům a filmům dostali.
Za třetí lidé používají televizi ke zmírnění stresu a odreagování po únavném dni. Množství dostupného obsahu ale diváky zahlcuje. Vyhledávání obsahu je ubíjející a bere čas, zejména u služeb videa na vyžádání. Proto lidé vyhledávají divácké zážitky, které jsou jednoduché a bezproblémové a umožňují jim okamžitý přístup k oblíbenému obsahu. Pokud to tak není, diváci se obracejí ke sledování filmů a pořadů, které znají. Respondenti připouštějí, že se příležitostně podívají na lineární televizi, protože se jim tím zjednoduší výběr.
Televize nás uspokojuje, svádí nás dohromady a rozšiřuje nám obzory
Projekt doložil, že některé divácké zvyklosti zůstávají stejné. Přestože se televizní prostředí mění, televize stále uspokojuje obvyklé potřeby. Hýčká nás, nabízí oddech od hektického života a uspokojuje naše potřeby relaxace. Slouží jako vynikající únik a dovoluje divákům mít „čas jen pro sebe“.
Kromě nabídky odpočinkového osobního času televize slouží jako silné společenské pojítko a sbližuje diváky. Lidé dávají přednost trávení kvalitního času společně s blízkými přáteli a rodinami při sledování televize, vaření a povídání. Nejoblíbenějším místem, kde se scházejí, je stále obývací pokoj s velkou televizí.
Televize také skvěle otevírá mysl. Lidé sledují pořady z celého světa, kde jsou k vidění různé kultury a ty jim rozšiřují obzory. Televize jim umožňuje učit se nové věci a získat nový pohled. Jeden z respondentů řekl: „Máte pocit, že sedíte a nic neděláte, ale přitom zkoumáte svět a vydáváte se na cestu.“
„Náš průzkum dokazuje, že žijeme ve zlatém (nebo dokonce platinovém) věku televize. Televize se už neomezuje na jednu obrazovku v domácnosti – televize dneška je koncept pro spotřebitele a televize zítřka bude důležitější než dřív,“ myslí si Christian Kurz, Senior Vice President, Global Consumer Insights, ViacomCBS. „Výzkum ukazuje, že zatímco televize stále uspokojuje mnoho zásadních potřeb, například osobní požitky, pospolitost a rozšiřování názorů, spotřebitelé čím dál víc touží po jednoduchosti a bezproblémovém diváckém zážitku.“
Milujeme televizi
Projekt ViacomCBS a The Global TV Group ukázal, že dnešní televize se těší větší oblibě než kdy dřív, je větší a lepší než dřív a také složitější. Ať se na televizi díváme proto, že je to náš společenský rituál, že chceme na chvíli vypnout nebo si rozšiřujeme obzory, v dnešním složitém světě funguje jako způsob odpočinku a uvolnění.
DALŠÍ PŘÍPADOVÉ STUDIE
PROMĚNA LOTERIE V PŮSOBIVÝ ZÁŽITEK V ROZŠÍŘENÉ REALITĚ
11. 9. 2025V létě 2025 společnost RTL AdAlliance v Rakousku přetvořila tradiční loterie na interaktivní zážitek s rozšířenou realitou. Místo čekání na cenu v fyzickém balíčku zaslaném vítězům mohli účastníci pomocí smartphonu umístit virtuální dárkovou krabičku do svého obývacího pokoje a sami ji rozbalit. To, co bylo dlouho statickým objektem, se najednou stalo hravým a nezapomenutelným zážitkem,… Pokračovat ve čtení EGTABITE 289: GLOBÁLNÍ POZNATKY VIACOMCBS O SPOTŘEBITELÍCH: CO PRO LIDI NA CELÉM SVĚTĚ ZNAMENÁ TELEVIZE?
SPOTDELI: JEDNOTNÁ PLATFORMA PRO UMÍSTĚNÍ TV REKLAMY V HOLANDSKU
17. 7. 2025V rámci významného kroku směrem k modernizaci a zefektivnění spolupráce Screenforce s televizními vysílateli v Nizozemsku spustila SpotDeli, centralizovanou platformu pro předkládání televizních reklam. SpotDeli, vyvinutý společnostmi Screenforce a MediaLab, se stal exkluzivní bránou pro dodávání reklamních spotů do hlavních nizozemských prodejních domů, včetně Ster, Talpa Network a Ad Alliance. Tento vývoj zjednodušuje a standardizuje… Pokračovat ve čtení EGTABITE 289: GLOBÁLNÍ POZNATKY VIACOMCBS O SPOTŘEBITELÍCH: CO PRO LIDI NA CELÉM SVĚTĚ ZNAMENÁ TELEVIZE?
MADE IN AUSTRIA – MADE FOR AUSTRIA
16. 7. 2025Jednotná mediální kampaň pro rakouský reklamní ekosystém Poprvé v historii zahájila celá rakouská mediální branže, veřejnoprávní i soukromé vysílací společnosti, tiskoví a digitální vydavatelé společnou kampaň s cílem zdůraznit význam místních médií pro ekonomické a demokratické zdraví země. Rakouská rozhlasová a televizní společnost (ORF), Asociace rakouských soukromých rozhlasových a televizních stanic (VÖP) a Asociace rakouských… Pokračovat ve čtení EGTABITE 289: GLOBÁLNÍ POZNATKY VIACOMCBS O SPOTŘEBITELÍCH: CO PRO LIDI NA CELÉM SVĚTĚ ZNAMENÁ TELEVIZE?
ITV VYUŽÍVÁ YOUTUBE JAKO STRATEGICKÝ DISTRIBUČNÍ A OBCHODNÍ KANÁL
24. 6. 2025V rámci rozhodujícího odklonu od starších modelů založených pouze na vysílání ITV plně integrovala YouTube do své obsahové a obchodní strategie na přelomu let 2024 a 2025. Namísto využívání YouTube čistě jako propagačního kanálu přešla ITV k tomu, aby tuto platformu považovala za základní pilíř své distribuční architektury, zveřejňovala plnohodnotné epizody, spouštěla tematické kanály a… Pokračovat ve čtení EGTABITE 289: GLOBÁLNÍ POZNATKY VIACOMCBS O SPOTŘEBITELÍCH: CO PRO LIDI NA CELÉM SVĚTĚ ZNAMENÁ TELEVIZE?
ADS & DATA X SPA REINE ECO-PACK: ROZŠIŘUJÍ DOSAH TV REKLAMY PROSTŘEDNICTVÍM DATOVĚ ŘÍZENÉHO CÍLENÍ
22. 5. 2025Kampaň SPA Reine Eco-Pack s Ads & Data nastavila nový standard v oblasti mediálních inovací tím, že kombinuje lineární televizi s adresovatelnou televizí (Smart AD) za účelem zvýšení dosahu a optimalizace frekvence. V kategorii neperlivých vod, která čelí rostoucímu tlaku ze strany zvyšující se konzumace vody z vodovodu a na cenu orientovaných soukromých značek, spolupracovala… Pokračovat ve čtení EGTABITE 289: GLOBÁLNÍ POZNATKY VIACOMCBS O SPOTŘEBITELÍCH: CO PRO LIDI NA CELÉM SVĚTĚ ZNAMENÁ TELEVIZE?
OPTIMALIZÁTOR FREKVENCE SPOLEČNOSTI ATRESMEDIA PUBLICIDAD
21. 5. 2025Optimalizace frekvence v reklamě na připojených televizích Společnost Atresmedia Publicidad představila Frequency Optimizer, nové technologické řešení zaměřené na zlepšení účinnosti a efektivity reklamy na připojených televizích (CTV). Systém využívá technologii HbbTV (Hybrid Broadcast Broadband TV) a sofistikovanou platformu pro zobrazování reklam k řízení a kontrole frekvence reklam v reálném čase, což je pokrok, který dosud… Pokračovat ve čtení EGTABITE 289: GLOBÁLNÍ POZNATKY VIACOMCBS O SPOTŘEBITELÍCH: CO PRO LIDI NA CELÉM SVĚTĚ ZNAMENÁ TELEVIZE?
AD MANAGER BY RTL ADALLIANCE – JEDINEČNÁ BRÁNA K PREMIUM DIGITÁLNÍMU VIDEO INVENTÁŘI V EVROPĚ
17. 4. 2025Jedinečná brána k prémiovému digitálnímu video inventáři v Evropě RTL AdAlliance představila AdManager, samoobslužnou reklamní platformu, která inzerentům umožňuje přímo nakupovat prémiový digitální video inventář na několika evropských trzích. Platforma konsoliduje přístup k Connected TV (CTV), Broadcaster Video-On-Demand (BVOD) a online video inventáři v rámci jediného uživatelsky přívětivého rozhraní. Jedná se o první řešení svého… Pokračovat ve čtení EGTABITE 289: GLOBÁLNÍ POZNATKY VIACOMCBS O SPOTŘEBITELÍCH: CO PRO LIDI NA CELÉM SVĚTĚ ZNAMENÁ TELEVIZE?
STUDIE VEVO A CHANNEL 4 – OTEVÍRÁ POTENCIÁL PREMIOVÉHO OBSAHU
17. 4. 2025V souvislosti s probíhajícími diskusemi v oboru o definici prémiového obsahu a roli globálních streamovacích platforem v širším ekosystému „televize“ zveřejnila společnost Vevo, přední světová síť hudebních videí, která distribuuje největší síť prémiových hudebních kanálů na YouTube, novou studii. Výzkum provedený společností Amplified Intelligence nabízí cenné poznatky o vlivu zvýšené pozornosti, kterou prémiový obsah vyžaduje,… Pokračovat ve čtení EGTABITE 289: GLOBÁLNÍ POZNATKY VIACOMCBS O SPOTŘEBITELÍCH: CO PRO LIDI NA CELÉM SVĚTĚ ZNAMENÁ TELEVIZE?
KOUZLO OPAKOVÁNÍ: MAXIMALIZACE ÚČINKU REKLAMY
26. 3. 2025Ve světě, kde jsou rozptýlení všudypřítomná, je upoutání pozornosti spotřebitelů jako snaha chytit blesk do láhve. Od procházení sociálních médií při sledování televize až po poslech rádia při řízení auta – spotřebitelé jsou často rozptýlení. To představuje pro inzerenty jedinečnou výzvu: jak se spojit s publikem, které se věnuje více činnostem najednou? Odpověď, jak se… Pokračovat ve čtení EGTABITE 289: GLOBÁLNÍ POZNATKY VIACOMCBS O SPOTŘEBITELÍCH: CO PRO LIDI NA CELÉM SVĚTĚ ZNAMENÁ TELEVIZE?
TELETEST 2.0: RAKOUSKÉ MĚŘENÍ TELEVIZE NOVÉ GENERACE
21. 3. 2025Teletest 2.0 je nový rakouský systém měření televizního vysílání vyvinutý společností AGTT, který výrazně zlepšuje způsob měření sledovanosti a dosahu reklamy. Zavádí nový panel diváků se 100 000 syntetickými účastníky peoplemetru, což výrazně zvyšuje přesnost a hloubku měření sledovanosti, umožňuje sběr dat v reálném čase a zlepšuje kvalitu dat v celém rakouském televizním prostředí. Potřeba… Pokračovat ve čtení EGTABITE 289: GLOBÁLNÍ POZNATKY VIACOMCBS O SPOTŘEBITELÍCH: CO PRO LIDI NA CELÉM SVĚTĚ ZNAMENÁ TELEVIZE?
VÝZVA PRO STREAMCASTING A BOJ O REKLAMNÍ POZORNOST
21. 3. 2025Italská asociace mediálních domů (FCP) ve spolupráci s Politecnico Milano a společností Nielsen provedla hloubkovou studii s názvem „Výzva streamcastingu a boj o reklamní napětí„. Tento výzkum zkoumá vyvíjející se dynamiku celkového měření sledovanosti napříč vysílacími a streamovacími platformami se zvláštním zaměřením na ad-tention, kvalitu a kvantitu pozornosti věnované reklamám v různých mediálních kontextech. Cílem… Pokračovat ve čtení EGTABITE 289: GLOBÁLNÍ POZNATKY VIACOMCBS O SPOTŘEBITELÍCH: CO PRO LIDI NA CELÉM SVĚTĚ ZNAMENÁ TELEVIZE?
ADS & DATA: VYUŽITÍ BEHAVIORÁLNÍCH A KONTEXTOVÝCH POZNATKŮ PRO CHYTŘEJŠÍ REKLAMU
14. 2. 2025V dnešním rychlém digitálním prostředí je Ads & Data průkopníkem v oblasti behaviorálního cílení. Jedná se o využití behaviorálních a kontextových dat k zobrazování nejrelevantnějších reklam. Tato case study se zabývá tím, jak cílení společnost Ads & Data využívá k inzerci, čímž zvyšuje výkonnost kampaní. Do konce roku by se tato technologie mohla rozšířit i… Pokračovat ve čtení EGTABITE 289: GLOBÁLNÍ POZNATKY VIACOMCBS O SPOTŘEBITELÍCH: CO PRO LIDI NA CELÉM SVĚTĚ ZNAMENÁ TELEVIZE?