V dnešním rychlém reklamním světě je pro malé značky čím dál složitější vyniknout. Online značky čelí silné konkurenci, chabé image a obecné představě nespolehlivosti. Společnost VAB ve Spojených státech vypozorovala jasný trend: D2C značky (prodávající přímo spotřebitelům, v Evropě někdy označované jako „čistí hráči“) přesouvají reklamní investice do televizní reklamy. V roce 2017 za reklamu v televizi souhrnně utratily více než 2,5 miliardy dolarů. Tento trend teď přichází do Evropy, kde online hráči významně investují do televize, protože jim přináší vysokou návratnost. Jen ve Francii tito hráči v roce 2018 investovali do televize 781,4 milionu eur. Egtabite tento týden představí jednu z úspěšných televizních kampaní – kampaň na online obchod Greenweez, který chtěl posílit povědomí o značce.
Čistý hráč a biospecialista
Greenweez je malý start-up, který se specializuje na prodej bioproduktů, výživu a sektor kosmetických a hygienických výrobků. Už deset let je jedničkou na francouzském trhu. I přesto a bez ohledu na akvizici společností Carrefour v roce 2016 byla pověst firmy Greenweez dramaticky nízká.
Tento D2C hráč prodal od roku 2008 více než 3 miliony produktů a zaznamenal dvouciferný roční růst. Ocitl se ale v problematické situaci, přestože biovýživa je rostoucí trend (+14 % objemového růstu podle Kantar Worldpanel) a odpovědná konzumace potravin se stala mezi Francouzi nejvyšší prioritou. Ačkoli Greenweez vykazoval mezi spotřebiteli silnou hodnotu značky, v běžné populaci se mu nedostávalo uznání a usiloval o zvýšení povědomí o značce.
Camille Cordonier, marketingová ředitelka v Greenweez, to potvrzuje: „Když jsem v létě 2018 přijala místo v Greenweez, jednou z prvních akcí bylo změřit pomocí barometru nastaveného v říjnu společností YouGov, nakolik jsme notoricky známí. S 8 % jsme měli nejvyšší známost v oblasti online prodeje, ale daleko jsme zaostávali za specializovanými fyzickými maloobchodníky.“
Cíle
Cílem společnosti Greenweez bylo odlišit se od tradičních hráčů a získat určitou důvěryhodnost ve světě konkurenční biovýživy a loajalitu mezi spotřebiteli.
Kromě získání povědomí, oživení identity značky a zachování dvouciferného ročního růstu bylo hlavním cílem společnosti Greenweez oslovit širokou veřejnost, poučit ji o biovýživě a účinně ji pobídnout ke konzumaci.
„Naše první bitva je existovat v myslích našich spotřebitelů a druhá je naučit je poznat dobré bioprodukty,“ pokračovala Cordonier. Kromě toho měla společnost Greenweez ambici přimět francouzské spotřebitele, aby navštívili webové stránky ohledně odpovědné konzumace potravin.
Strategie
Pro urychlení růstu a vybudování silné a jedinečné identity se tento čistý hráč obrátil na televizi. Chtěl zasáhnout širší publikum a oslovit nové cílové skupiny, ne jen obvyklé spotřebitele, kteří patří do kategorie „ženy ve věku 25-49 let a mladé matky“. Cordonier se rozhodla propagovat novou image značky oživeným logem a novým sloganem „Šťastný zdravý život!“. Televizní kampaň byla spuštěna v březnu 2019.
Na straně brandingu proběhla generální revize vizuální identity, kterou provedla kreativní agentura Curius. Novou identitu značky ztělesňuje nové logo, specifický slovníček spojený se slovem „weez“ a nový design webových stránek. Ochranná známka Greenweez, včela, prošla kompletní revizí, dostala novou tvář a osobnost, která ji oživuje. I název značky (ee ve slově „weez“) zanechává stopu symbolické včely („bee“), která všechny produkty okamžitě spojuje s biovýživou.
Pro komunikaci o nové image značky a splnění výše vysvětlených cílů musela společnost Greenweez použít nejsilnější masmédia, aby posílila povědomí a prodej. Dva týdny vysílal francouzský televizní trh dva 30sekundové spoty. Zobrazovaly nový typ spotřebitele, které chtěla společnost Greenweez přilákat: muže ve středním věku a mladou ženu. Tón je svěží, veselý a lehký, sdělení je jednoduché: důvod, proč kolem tak šťastně poskakují, je ten, že si mohou koupit kvalitní bioprodukty online a nechat si je doručit až domů. Spot ukazuje produkty na webové stránce i velmi jednoduchý vizuál, který proslavilo Zalando v roce 2011. Jeho cílem bylo vysvětlit koncepci online nakupování: zazvoní doručovatel a přinese balíček až ke dveřím. Jednoduché a účinné.
Výsledky
Výsledky kampaně opět dokládají, že televize je jedním z nejúčinnějších médií, které funguje na obou stranách nákupního trychtýře: funguje při budování značky i při ovlivňování prodeje. Od března do poloviny dubna 2019 se třikrát zvýšila návštěvnost stánek společnosti Greenweez a nábor nových spotřebitelů se zdvojnásobil.
„Cílíme na ženy ve věku 25 až 49 let, zejména mladé matky, protože mají odpovědnost za předání zdravých návyků a nakupování biovýživy svým dětem, což vytváří haló efekt,“ říká Cordonier.
Na základě televizní kampaně vznikla řada tiskových zpráv a sdílených příspěvků na sociálních sítích. Podařilo se oslovit více než dva miliony lidí.
Stojí za to připomenout, že během druhého týdne vysílání televizní kampaň doplnila online video složka. I když výsledky byly tento druhý týden lepší, Camille Cordonier vysvětluje, že podle ní tu nejtěžší práci udělala televize. „Vidím to tak, že televize může být ve skutečnosti levnější než online kampaň. Jde to trochu proti veškerému očekávání [e-commerce podniku, jako jsme my], ale ukazuje se, že je to naprostá pravda, pokud chcete oslovit větší publikum. A pak můžete sledovat výsledky v reálném čase díky televizi s přímou odezvou. Při stejném zásahu nabízí televize lepší míru prokliku a konverze, pokud srovnáte GRP s CPM na YouTube. Myslím si, že online video by pravděpodobně mohlo nabídnout lepší výsledky u cíleného publika nebo možná jako doplněk k televizní kampani, kdy by oslovovalo mladší diváky, kteří se tolik na lineární televizi nedívají. Teď je televize určitě regulovanější než online video, a proto umožňuje méně výzev k akci“.
DALŠÍ PŘÍPADOVÉ STUDIE
PROMĚNA LOTERIE V PŮSOBIVÝ ZÁŽITEK V ROZŠÍŘENÉ REALITĚ
11. 9. 2025V létě 2025 společnost RTL AdAlliance v Rakousku přetvořila tradiční loterie na interaktivní zážitek s rozšířenou realitou. Místo čekání na cenu v fyzickém balíčku zaslaném vítězům mohli účastníci pomocí smartphonu umístit virtuální dárkovou krabičku do svého obývacího pokoje a sami ji rozbalit. To, co bylo dlouho statickým objektem, se najednou stalo hravým a nezapomenutelným zážitkem,… Pokračovat ve čtení EGTABITE 262: D2C ZNAČKY MAJÍ RÁDY TELEVIZI: GREENWEEZ, FRANCOUZSKÝ PRŮKOPNÍK ONLINE PRODEJE BIOPRODUKTŮ, ZÍSKÁVÁ UZNÁNÍ DÍKY TELEVIZNÍ KAMPANI
SPOTDELI: JEDNOTNÁ PLATFORMA PRO UMÍSTĚNÍ TV REKLAMY V HOLANDSKU
17. 7. 2025V rámci významného kroku směrem k modernizaci a zefektivnění spolupráce Screenforce s televizními vysílateli v Nizozemsku spustila SpotDeli, centralizovanou platformu pro předkládání televizních reklam. SpotDeli, vyvinutý společnostmi Screenforce a MediaLab, se stal exkluzivní bránou pro dodávání reklamních spotů do hlavních nizozemských prodejních domů, včetně Ster, Talpa Network a Ad Alliance. Tento vývoj zjednodušuje a standardizuje… Pokračovat ve čtení EGTABITE 262: D2C ZNAČKY MAJÍ RÁDY TELEVIZI: GREENWEEZ, FRANCOUZSKÝ PRŮKOPNÍK ONLINE PRODEJE BIOPRODUKTŮ, ZÍSKÁVÁ UZNÁNÍ DÍKY TELEVIZNÍ KAMPANI
MADE IN AUSTRIA – MADE FOR AUSTRIA
16. 7. 2025Jednotná mediální kampaň pro rakouský reklamní ekosystém Poprvé v historii zahájila celá rakouská mediální branže, veřejnoprávní i soukromé vysílací společnosti, tiskoví a digitální vydavatelé společnou kampaň s cílem zdůraznit význam místních médií pro ekonomické a demokratické zdraví země. Rakouská rozhlasová a televizní společnost (ORF), Asociace rakouských soukromých rozhlasových a televizních stanic (VÖP) a Asociace rakouských… Pokračovat ve čtení EGTABITE 262: D2C ZNAČKY MAJÍ RÁDY TELEVIZI: GREENWEEZ, FRANCOUZSKÝ PRŮKOPNÍK ONLINE PRODEJE BIOPRODUKTŮ, ZÍSKÁVÁ UZNÁNÍ DÍKY TELEVIZNÍ KAMPANI
ITV VYUŽÍVÁ YOUTUBE JAKO STRATEGICKÝ DISTRIBUČNÍ A OBCHODNÍ KANÁL
24. 6. 2025V rámci rozhodujícího odklonu od starších modelů založených pouze na vysílání ITV plně integrovala YouTube do své obsahové a obchodní strategie na přelomu let 2024 a 2025. Namísto využívání YouTube čistě jako propagačního kanálu přešla ITV k tomu, aby tuto platformu považovala za základní pilíř své distribuční architektury, zveřejňovala plnohodnotné epizody, spouštěla tematické kanály a… Pokračovat ve čtení EGTABITE 262: D2C ZNAČKY MAJÍ RÁDY TELEVIZI: GREENWEEZ, FRANCOUZSKÝ PRŮKOPNÍK ONLINE PRODEJE BIOPRODUKTŮ, ZÍSKÁVÁ UZNÁNÍ DÍKY TELEVIZNÍ KAMPANI
ADS & DATA X SPA REINE ECO-PACK: ROZŠIŘUJÍ DOSAH TV REKLAMY PROSTŘEDNICTVÍM DATOVĚ ŘÍZENÉHO CÍLENÍ
22. 5. 2025Kampaň SPA Reine Eco-Pack s Ads & Data nastavila nový standard v oblasti mediálních inovací tím, že kombinuje lineární televizi s adresovatelnou televizí (Smart AD) za účelem zvýšení dosahu a optimalizace frekvence. V kategorii neperlivých vod, která čelí rostoucímu tlaku ze strany zvyšující se konzumace vody z vodovodu a na cenu orientovaných soukromých značek, spolupracovala… Pokračovat ve čtení EGTABITE 262: D2C ZNAČKY MAJÍ RÁDY TELEVIZI: GREENWEEZ, FRANCOUZSKÝ PRŮKOPNÍK ONLINE PRODEJE BIOPRODUKTŮ, ZÍSKÁVÁ UZNÁNÍ DÍKY TELEVIZNÍ KAMPANI
OPTIMALIZÁTOR FREKVENCE SPOLEČNOSTI ATRESMEDIA PUBLICIDAD
21. 5. 2025Optimalizace frekvence v reklamě na připojených televizích Společnost Atresmedia Publicidad představila Frequency Optimizer, nové technologické řešení zaměřené na zlepšení účinnosti a efektivity reklamy na připojených televizích (CTV). Systém využívá technologii HbbTV (Hybrid Broadcast Broadband TV) a sofistikovanou platformu pro zobrazování reklam k řízení a kontrole frekvence reklam v reálném čase, což je pokrok, který dosud… Pokračovat ve čtení EGTABITE 262: D2C ZNAČKY MAJÍ RÁDY TELEVIZI: GREENWEEZ, FRANCOUZSKÝ PRŮKOPNÍK ONLINE PRODEJE BIOPRODUKTŮ, ZÍSKÁVÁ UZNÁNÍ DÍKY TELEVIZNÍ KAMPANI
AD MANAGER BY RTL ADALLIANCE – JEDINEČNÁ BRÁNA K PREMIUM DIGITÁLNÍMU VIDEO INVENTÁŘI V EVROPĚ
17. 4. 2025Jedinečná brána k prémiovému digitálnímu video inventáři v Evropě RTL AdAlliance představila AdManager, samoobslužnou reklamní platformu, která inzerentům umožňuje přímo nakupovat prémiový digitální video inventář na několika evropských trzích. Platforma konsoliduje přístup k Connected TV (CTV), Broadcaster Video-On-Demand (BVOD) a online video inventáři v rámci jediného uživatelsky přívětivého rozhraní. Jedná se o první řešení svého… Pokračovat ve čtení EGTABITE 262: D2C ZNAČKY MAJÍ RÁDY TELEVIZI: GREENWEEZ, FRANCOUZSKÝ PRŮKOPNÍK ONLINE PRODEJE BIOPRODUKTŮ, ZÍSKÁVÁ UZNÁNÍ DÍKY TELEVIZNÍ KAMPANI
STUDIE VEVO A CHANNEL 4 – OTEVÍRÁ POTENCIÁL PREMIOVÉHO OBSAHU
17. 4. 2025V souvislosti s probíhajícími diskusemi v oboru o definici prémiového obsahu a roli globálních streamovacích platforem v širším ekosystému „televize“ zveřejnila společnost Vevo, přední světová síť hudebních videí, která distribuuje největší síť prémiových hudebních kanálů na YouTube, novou studii. Výzkum provedený společností Amplified Intelligence nabízí cenné poznatky o vlivu zvýšené pozornosti, kterou prémiový obsah vyžaduje,… Pokračovat ve čtení EGTABITE 262: D2C ZNAČKY MAJÍ RÁDY TELEVIZI: GREENWEEZ, FRANCOUZSKÝ PRŮKOPNÍK ONLINE PRODEJE BIOPRODUKTŮ, ZÍSKÁVÁ UZNÁNÍ DÍKY TELEVIZNÍ KAMPANI
KOUZLO OPAKOVÁNÍ: MAXIMALIZACE ÚČINKU REKLAMY
26. 3. 2025Ve světě, kde jsou rozptýlení všudypřítomná, je upoutání pozornosti spotřebitelů jako snaha chytit blesk do láhve. Od procházení sociálních médií při sledování televize až po poslech rádia při řízení auta – spotřebitelé jsou často rozptýlení. To představuje pro inzerenty jedinečnou výzvu: jak se spojit s publikem, které se věnuje více činnostem najednou? Odpověď, jak se… Pokračovat ve čtení EGTABITE 262: D2C ZNAČKY MAJÍ RÁDY TELEVIZI: GREENWEEZ, FRANCOUZSKÝ PRŮKOPNÍK ONLINE PRODEJE BIOPRODUKTŮ, ZÍSKÁVÁ UZNÁNÍ DÍKY TELEVIZNÍ KAMPANI
TELETEST 2.0: RAKOUSKÉ MĚŘENÍ TELEVIZE NOVÉ GENERACE
21. 3. 2025Teletest 2.0 je nový rakouský systém měření televizního vysílání vyvinutý společností AGTT, který výrazně zlepšuje způsob měření sledovanosti a dosahu reklamy. Zavádí nový panel diváků se 100 000 syntetickými účastníky peoplemetru, což výrazně zvyšuje přesnost a hloubku měření sledovanosti, umožňuje sběr dat v reálném čase a zlepšuje kvalitu dat v celém rakouském televizním prostředí. Potřeba… Pokračovat ve čtení EGTABITE 262: D2C ZNAČKY MAJÍ RÁDY TELEVIZI: GREENWEEZ, FRANCOUZSKÝ PRŮKOPNÍK ONLINE PRODEJE BIOPRODUKTŮ, ZÍSKÁVÁ UZNÁNÍ DÍKY TELEVIZNÍ KAMPANI
ADS & DATA: VYUŽITÍ BEHAVIORÁLNÍCH A KONTEXTOVÝCH POZNATKŮ PRO CHYTŘEJŠÍ REKLAMU
14. 2. 2025V dnešním rychlém digitálním prostředí je Ads & Data průkopníkem v oblasti behaviorálního cílení. Jedná se o využití behaviorálních a kontextových dat k zobrazování nejrelevantnějších reklam. Tato case study se zabývá tím, jak cílení společnost Ads & Data využívá k inzerci, čímž zvyšuje výkonnost kampaní. Do konce roku by se tato technologie mohla rozšířit i… Pokračovat ve čtení EGTABITE 262: D2C ZNAČKY MAJÍ RÁDY TELEVIZI: GREENWEEZ, FRANCOUZSKÝ PRŮKOPNÍK ONLINE PRODEJE BIOPRODUKTŮ, ZÍSKÁVÁ UZNÁNÍ DÍKY TELEVIZNÍ KAMPANI
BUDOUCNOST MALOOBCHODNÍCH MÉDIÍ: SPOLEČNÉ TRŽIŠTĚ PRO CÍLENOU TELEVIZNÍ REKLAMU
14. 2. 2025Na podzim loňského roku společnosti FranceTV Publicité, M6 Publicité a RMC BFM Ads ve spolupráci se společností Unlimitail spustily TV Retail Connect, první společné maloobchodní mediální tržiště pro adresovatelnou televizi (ATV) a HVOD v zemi. Adresovatelná televize zaznamenala v posledních letech ve Francii znatelný nárůst, od začátku roku 2024 se počet impresí zvýšil o 41… Pokračovat ve čtení EGTABITE 262: D2C ZNAČKY MAJÍ RÁDY TELEVIZI: GREENWEEZ, FRANCOUZSKÝ PRŮKOPNÍK ONLINE PRODEJE BIOPRODUKTŮ, ZÍSKÁVÁ UZNÁNÍ DÍKY TELEVIZNÍ KAMPANI