Ve speciálním vydání Egtabitu se tento týden chopíme příležitosti oslavit iniciativu OSN – nadcházející Světový den televize. Jelikož se první Světové televizní fórum konalo 21. listopadu 1996, televizní společnosti po celém světě od té doby tento den slaví, aby na toho médium upozornily a připomněly divákům pozitivní vliv televize na společnost.
V posledních letech stojí v čele této každoroční iniciativy asociace Egta a The Global TV Group, neformální uskupení obchodních orgánů vysílatelů a mediazastupitelství v Evropě, USA, Kanadě, Austrálii a Latinské Americe, společně s Regionálním informačním centrem Organizace spojených národů pro Evropu (UNRIC), Evropskou vysílací unií (EBU) a Asociací komerčních televizí v Evropě (ACT). Propagují účast a oslavy v celém mediálním světě.
Televize je důležitá
Asi nejvýraznější je speciální 30sekundový videospot, který televizní společnosti po celém světě vysílají a sdílejí online, upravují a překládají do mnoha různých jazyků. V letošním 24. ročníku Světového dne televize toto video zdůrazňuje, jak je televize ve společnosti důležitá – a bude důležitá i nadále. V bezprecedentním roce 2020 televizní médium dokázalo diváky zaujmout a poskytovalo jim důvěryhodné informace o problematice rasové a sociální nespravedlnosti, projevech nenávisti, palčivém problému klimatické změny a globální pandemii, abychom uvedli alespoň ta nejzásadnější témata.
Televize svým diváků poskytuje také velmi potřebnou zábavu a odreagování. Jak to formulovala Lindsey Clay, prezidentka The Global TV Group a generální ředitelna ThinkBoxu: „Zatímco okolnosti nás letos rozdělovaly, televize nás spojovala. Televize je a vždycky byla stmelujícím prvkem společnosti. Jak sledovanost prudce stoupla, vysílatelé po celém světě na jedinečné okolnosti zareagovali hbitě a s obrovskou kreativitou. Zajistili, že televize tu byla pro nás pro všechny jako zdroj důvěryhodných informací, uklidňující rozptýlení i velmi potřebný únik.“
Laurent Bliaut, prezident asociace Egta a zástupce generálního ředitele pro marketing, výzkum a vývoj v TF1 Publicité, posílá zvláštní poděkování všem, kteří televizní kouzlo realizují, a to jak na obrazovce, tak v zákulisí. „V loňském roce televize pokračovala v dlouhodobé tradici řešení zásadních otázek našeho světového společenství. Naši pozornost směřuje ke společenské nespravedlnosti, neutralizuje nešťastné okamžiky ve společnosti, pomáhá ulevit od napětí bezprecedentního období a dává nám naději do budoucna. Světový den televize je příležitost pro nás pro všechny vzdát hold mnoha profesionálům, kteří toto kouzlo realizují na obrazovce i v zákulisí. Zveme všechny, aby s námi opět naše médium po celém světě oslavili,“ řekl Laurent Bliaut.
#WeLoveTV
Jsme naprosto přesvědčeni, že poselství letošního Světového dne televize – tj. že televize je důležitá – nebylo nikdy přesnější. Výjimečnost roku 2020 posílila významnou roli televize jakožto média pro široké publikum, které umožňuje spojit se s okolním světem i odpoutat se od něj. V předvečer 21. listopadu vám přejeme šťastný Světový den televize 2020!
Na webových stránkách The Global TV Group se o iniciativně Světového dne televize můžete dočíst více, objevit zajímavá fakta a čísla o televizi a podívat se na dřívější vydání 30sekundových spotů ke Světovému dni televize. Na YouTube můžete také vidět mnoho různých verzí klipu ke Světovému dni televize 2020, přizpůsobených trhům, kde se vysílají.
DALŠÍ PŘÍPADOVÉ STUDIE
PROMĚNA LOTERIE V PŮSOBIVÝ ZÁŽITEK V ROZŠÍŘENÉ REALITĚ
11. 9. 2025V létě 2025 společnost RTL AdAlliance v Rakousku přetvořila tradiční loterie na interaktivní zážitek s rozšířenou realitou. Místo čekání na cenu v fyzickém balíčku zaslaném vítězům mohli účastníci pomocí smartphonu umístit virtuální dárkovou krabičku do svého obývacího pokoje a sami ji rozbalit. To, co bylo dlouho statickým objektem, se najednou stalo hravým a nezapomenutelným zážitkem,… Pokračovat ve čtení EGTABITE 320: ŠŤASTNÝ SVĚTOVÝ DEN TELEVIZE – TELEVIZE JE OPRAVDU DŮLEŽITÁ!
SPOTDELI: JEDNOTNÁ PLATFORMA PRO UMÍSTĚNÍ TV REKLAMY V HOLANDSKU
17. 7. 2025V rámci významného kroku směrem k modernizaci a zefektivnění spolupráce Screenforce s televizními vysílateli v Nizozemsku spustila SpotDeli, centralizovanou platformu pro předkládání televizních reklam. SpotDeli, vyvinutý společnostmi Screenforce a MediaLab, se stal exkluzivní bránou pro dodávání reklamních spotů do hlavních nizozemských prodejních domů, včetně Ster, Talpa Network a Ad Alliance. Tento vývoj zjednodušuje a standardizuje… Pokračovat ve čtení EGTABITE 320: ŠŤASTNÝ SVĚTOVÝ DEN TELEVIZE – TELEVIZE JE OPRAVDU DŮLEŽITÁ!
MADE IN AUSTRIA – MADE FOR AUSTRIA
16. 7. 2025Jednotná mediální kampaň pro rakouský reklamní ekosystém Poprvé v historii zahájila celá rakouská mediální branže, veřejnoprávní i soukromé vysílací společnosti, tiskoví a digitální vydavatelé společnou kampaň s cílem zdůraznit význam místních médií pro ekonomické a demokratické zdraví země. Rakouská rozhlasová a televizní společnost (ORF), Asociace rakouských soukromých rozhlasových a televizních stanic (VÖP) a Asociace rakouských… Pokračovat ve čtení EGTABITE 320: ŠŤASTNÝ SVĚTOVÝ DEN TELEVIZE – TELEVIZE JE OPRAVDU DŮLEŽITÁ!
ITV VYUŽÍVÁ YOUTUBE JAKO STRATEGICKÝ DISTRIBUČNÍ A OBCHODNÍ KANÁL
24. 6. 2025V rámci rozhodujícího odklonu od starších modelů založených pouze na vysílání ITV plně integrovala YouTube do své obsahové a obchodní strategie na přelomu let 2024 a 2025. Namísto využívání YouTube čistě jako propagačního kanálu přešla ITV k tomu, aby tuto platformu považovala za základní pilíř své distribuční architektury, zveřejňovala plnohodnotné epizody, spouštěla tematické kanály a… Pokračovat ve čtení EGTABITE 320: ŠŤASTNÝ SVĚTOVÝ DEN TELEVIZE – TELEVIZE JE OPRAVDU DŮLEŽITÁ!
ADS & DATA X SPA REINE ECO-PACK: ROZŠIŘUJÍ DOSAH TV REKLAMY PROSTŘEDNICTVÍM DATOVĚ ŘÍZENÉHO CÍLENÍ
22. 5. 2025Kampaň SPA Reine Eco-Pack s Ads & Data nastavila nový standard v oblasti mediálních inovací tím, že kombinuje lineární televizi s adresovatelnou televizí (Smart AD) za účelem zvýšení dosahu a optimalizace frekvence. V kategorii neperlivých vod, která čelí rostoucímu tlaku ze strany zvyšující se konzumace vody z vodovodu a na cenu orientovaných soukromých značek, spolupracovala… Pokračovat ve čtení EGTABITE 320: ŠŤASTNÝ SVĚTOVÝ DEN TELEVIZE – TELEVIZE JE OPRAVDU DŮLEŽITÁ!
OPTIMALIZÁTOR FREKVENCE SPOLEČNOSTI ATRESMEDIA PUBLICIDAD
21. 5. 2025Optimalizace frekvence v reklamě na připojených televizích Společnost Atresmedia Publicidad představila Frequency Optimizer, nové technologické řešení zaměřené na zlepšení účinnosti a efektivity reklamy na připojených televizích (CTV). Systém využívá technologii HbbTV (Hybrid Broadcast Broadband TV) a sofistikovanou platformu pro zobrazování reklam k řízení a kontrole frekvence reklam v reálném čase, což je pokrok, který dosud… Pokračovat ve čtení EGTABITE 320: ŠŤASTNÝ SVĚTOVÝ DEN TELEVIZE – TELEVIZE JE OPRAVDU DŮLEŽITÁ!
AD MANAGER BY RTL ADALLIANCE – JEDINEČNÁ BRÁNA K PREMIUM DIGITÁLNÍMU VIDEO INVENTÁŘI V EVROPĚ
17. 4. 2025Jedinečná brána k prémiovému digitálnímu video inventáři v Evropě RTL AdAlliance představila AdManager, samoobslužnou reklamní platformu, která inzerentům umožňuje přímo nakupovat prémiový digitální video inventář na několika evropských trzích. Platforma konsoliduje přístup k Connected TV (CTV), Broadcaster Video-On-Demand (BVOD) a online video inventáři v rámci jediného uživatelsky přívětivého rozhraní. Jedná se o první řešení svého… Pokračovat ve čtení EGTABITE 320: ŠŤASTNÝ SVĚTOVÝ DEN TELEVIZE – TELEVIZE JE OPRAVDU DŮLEŽITÁ!
STUDIE VEVO A CHANNEL 4 – OTEVÍRÁ POTENCIÁL PREMIOVÉHO OBSAHU
17. 4. 2025V souvislosti s probíhajícími diskusemi v oboru o definici prémiového obsahu a roli globálních streamovacích platforem v širším ekosystému „televize“ zveřejnila společnost Vevo, přední světová síť hudebních videí, která distribuuje největší síť prémiových hudebních kanálů na YouTube, novou studii. Výzkum provedený společností Amplified Intelligence nabízí cenné poznatky o vlivu zvýšené pozornosti, kterou prémiový obsah vyžaduje,… Pokračovat ve čtení EGTABITE 320: ŠŤASTNÝ SVĚTOVÝ DEN TELEVIZE – TELEVIZE JE OPRAVDU DŮLEŽITÁ!
KOUZLO OPAKOVÁNÍ: MAXIMALIZACE ÚČINKU REKLAMY
26. 3. 2025Ve světě, kde jsou rozptýlení všudypřítomná, je upoutání pozornosti spotřebitelů jako snaha chytit blesk do láhve. Od procházení sociálních médií při sledování televize až po poslech rádia při řízení auta – spotřebitelé jsou často rozptýlení. To představuje pro inzerenty jedinečnou výzvu: jak se spojit s publikem, které se věnuje více činnostem najednou? Odpověď, jak se… Pokračovat ve čtení EGTABITE 320: ŠŤASTNÝ SVĚTOVÝ DEN TELEVIZE – TELEVIZE JE OPRAVDU DŮLEŽITÁ!
ADS & DATA: VYUŽITÍ BEHAVIORÁLNÍCH A KONTEXTOVÝCH POZNATKŮ PRO CHYTŘEJŠÍ REKLAMU
14. 2. 2025V dnešním rychlém digitálním prostředí je Ads & Data průkopníkem v oblasti behaviorálního cílení. Jedná se o využití behaviorálních a kontextových dat k zobrazování nejrelevantnějších reklam. Tato case study se zabývá tím, jak cílení společnost Ads & Data využívá k inzerci, čímž zvyšuje výkonnost kampaní. Do konce roku by se tato technologie mohla rozšířit i… Pokračovat ve čtení EGTABITE 320: ŠŤASTNÝ SVĚTOVÝ DEN TELEVIZE – TELEVIZE JE OPRAVDU DŮLEŽITÁ!
BUDOUCNOST MALOOBCHODNÍCH MÉDIÍ: SPOLEČNÉ TRŽIŠTĚ PRO CÍLENOU TELEVIZNÍ REKLAMU
14. 2. 2025Na podzim loňského roku společnosti FranceTV Publicité, M6 Publicité a RMC BFM Ads ve spolupráci se společností Unlimitail spustily TV Retail Connect, první společné maloobchodní mediální tržiště pro adresovatelnou televizi (ATV) a HVOD v zemi. Adresovatelná televize zaznamenala v posledních letech ve Francii znatelný nárůst, od začátku roku 2024 se počet impresí zvýšil o 41… Pokračovat ve čtení EGTABITE 320: ŠŤASTNÝ SVĚTOVÝ DEN TELEVIZE – TELEVIZE JE OPRAVDU DŮLEŽITÁ!
EFEKT OPOTŘEBENÍ REKLAMY? S OMEZENÍM TELEVIZNÍCH FREKVENCÍ SE TO REWE NETÝKÁ
9. 12. 2024Výzva: Překonání „efektu opotřebení“ Reklama často ztrácí svůj účinek po několikanásobném vystavení, což je jev známý jako „efekt opotřebení“, který snižuje účinnost. Pro řešení tohoto problému vyvinula společnost Ad Alliance řešení pro kontrolu frekvence kontaktů televizní kampaně na domácnost pomocí chytrých televizorů. Cílem bylo zachovat působivost obrazové reklamy REWE a zároveň propagovat aplikaci REWE. Řešení:… Pokračovat ve čtení EGTABITE 320: ŠŤASTNÝ SVĚTOVÝ DEN TELEVIZE – TELEVIZE JE OPRAVDU DŮLEŽITÁ!