Zdroj: Freepik.com
AKTUALITY VÝZKUM ZAHRANIČNÍ

ZNAČKY JAKO HNACÍ SÍLA DOBRA

2. 3. 2023
Většina spotřebitelů věří, že podnikání může posilovat dobro, přičemž 80 % respondentů souhlasí s tím, že značky mohou vydělávat peníze a zároveň podporovat dobré věci, podle výzkumu společnosti Ipsos.

Téměř dvě třetiny dotazovaných dále uvedly, že se snaží nakupovat produkty od značek, které jednají zodpovědně, i když to stojí více. Vyplývá to ze zjištění zprávy Global Trends 2023 výzkumné společnosti Ipsos, založené na 48 000 rozhovorech na 50 trzích.

V současném období plném mnoha krizí, kdy svět přešel z pandemie do období ekonomické nejistoty, válek a zrychlujících se změn klimatu, se mnoho lidí drží představy, že podnikání a potažmo značky mohou pomoci změnit věci k lepšímu. Navzdory těmto krizím tak Ipsos Global Trends ukazuje, že lidé po celém světě mají od značek jasná očekávání  a většina věří, že podnikání může být silou dobra.

Výzkum také přinesl shrnutí postojů k současnému stavu světa a náladě mezi spotřebiteli

  • Osm z deseti dotázaných souhlasí s tím, že svět směřuje k ekologické katastrofě, pokud rychle nezměníme své návyky (polovina však také souhlasí s tím, že vědci ve skutečnosti nevědí, o čem v otázkách životního prostředí mluví).

  • Šest z 10 se obává, že technický pokrok ničí naše životy (ačkoli 71 % také tvrdí, že si život bez internetu neumí představit).

  • Navzdory řečem o konci globalizace se šest z 10 lidí na celém světě domnívá, že je to dobré pro ně osobně (62 %) a pro jejich trh (66 %).

  • Zatímco pouze 31 % je optimistických ohledně světa v nadcházejícím roce, většina se považuje za šťastné (57 %) a 59 % je optimistických ohledně toho, jak dopadne rok 2023 pro ně a jejich rodinu.


Report je ke stažení zde.

O studii: Společnost Ipsos provedla mezi zářím a listopadem 2022 rozhovory s 48 541 lidmi ve věku 16+. Na většině trhů byl průzkum proveden online s publikem ve věku 16–75 nebo 18–75 let. Na čtyřech trzích, kde je penetrace internetu nižší, však byly použity různé metody: V Nigérii, Pákistánu a Zambii byl průzkum proveden tváří v tvář, zatímco v Keni byl průzkum proveden pomocí telefonu. Na každém trhu jsou údaje váženy, aby bylo zajištěno, že složení vzorku odráží složení dospělé populace podle nejnovějších údajů ze sčítání o faktorech včetně věku, pohlaví a vzdělání. Celkové globální údaje uvedené v této zprávě a zprávě nejsou váženy velikostí populace, ale jsou průměrem na všech 50 trzích. Všechny průzkumy podléhají široké škále potenciálních zdrojů chyb.

Zdroj: warc.com; ipsos.com


Načítání dalších...