Zdroj: GettyImages.com
AKTUALITY VÝZKUM ZAHRANIČNÍ

STUDIE UK: REKLAMA NA BVOD = VĚTŠÍ DOSAH, MENŠÍ RIZIKO

15. 11. 202215. 11. 2022
Podle studie společnosti Thinkbox* reklama na BVOD zvyšuje dosah lineární televizní kampaně a je nejméně riziková ze všech kanálů videoreklamy, včetně lineární televize, pokud jde o návratnost.

Podle nedávných údajů Advertising Association/WARC reklama na VOD ve Velké Británii rychle roste: v první polovině roku 2022 vzrostly investice o 17,2 % a předpokládá se další růst. BVOD je tedy důležitý kanál v rostoucím světě propojené televize. Překvapivě ale existuje poměrně málo rozsáhlých důkazů o účinnosti tohoto typu videa na vyžádání.

Studie společnosti Thinkbox, která se na BVOD zaměřila v loňském roce zjistila, že:

  • BVOD přidává k lineární kampani v průměru 4% nárůst přírůstkovéhoo dosahu pro dospělé (16+), 6% nárůst pro dospělé ABC1 a 8% nárůst pro 16-34 let.

  • Šance na oslovení nejslabší poloviny všech dospělých diváků na BVOD je jedna ku třem v porovnání s jednou ku 13 u lineárního vysílání.

  • Kampaně, které využívají lineární televizi společně s BVOD, jsou obvykle až o 10 % účinnější při dosahování návratnosti investic než samotná lineární televize.

  • Dopad videoreklamy je výrazně ovlivněn platformou/prostředím a zařízením, které diváci používají: reklamy na televizní obrazovce nejsou zkoumány z hlediska jejich relevance, reklamy na zařízení


Zdroj: Thinkbox, BVOD Study 2022

Jak efektivně plánovat reklamy na BVOD



  1. Light viewers, tedy slabší televizní diváky, s větší pravděpodobností zaujmete, pokud svůj plán rozprostřete do všech kanálů. Použití tří kanálů přináší dvojnásobný přírůstkový dosah než jen jeden.

  2. Plánujte kolem klíčových pořadů a času kolem nich, jako je například Love Island (ITV), Gogglebox (C4) nebo vysoce sledované seriály typu The Midwich Cuckoos (Sky).

  3. Kampaně realizované v šesti až deseti žánrech přinášejí až třikrát větší dosah než kampaně realizované pouze v jednom až pěti žá

  4. Čas hlavního vysílání na BVOD je delší než u lineárního vysílání (20.00-00.30 ve srovnání s 20.00-23.00 u lineárního vysílání).

  5. Kampaně BVOD, které probíhají 30 až 50 dní, přinášejí 3x vyšší přírůstkový dosah než kampaně, které probíhají méně než 30 dní.


„Variabilita doručení se u jednotlivých videokanálů značně liší a vidíme, že BVOD má dobrou předvídatelnost.“

dodává Jane Christianová, vedoucí oddělení Systems Intelligence ve společnosti Mediacom.



*Zadána oborovou organizací Thinkbox, BVOD Almighty: Reach and Return tvrdí, že se jedná o dosud nejkomplexnější průzkum reklamy na BVOD, který spojuje různé výzkumné dovednosti a techniky, včetně práce společností Gain Theory a MediaCom, Wavemaker, Mindshare, PwC UK a Acacia Avenue.

Zdroj: warc.com


Načítání dalších...