Zdroj: GettyImages.com
AKTUALITY INSPIRACE VÝZKUM ZAHRANIČNÍ

USA STUDIE: REKLAMA VE ZPRAVODAJSTVÍ JE ÚČINNĚJŠÍ

9. 2. 2022
Spotřebitelé uvedli, že reklamy ve zpravodajském obsahu byly relevantnější a hodnotnější. To platí zejména v případě, kdy byly reklamy umístěné v důvěryhodných zpravodajských zdrojích. K takovému závěru došla nová studie společností Disney a Magna.

NEW YORK — Inzerenti se tradičně obávají spojení svých značek se zpravodajským obsahem, který může na některé diváky působit znepokojivě, depresivně nebo kontroverzně. Společnosti Disney Ad Sales a Magna spolupracovaly na nové studii. Zjistily, že diváci vnímají reklamy, které se objeví ve zpravodajství, jako relevantnější (+8 % oproti kontrolní skupině), hodnotnější (+6 %) a důvěryhodnější (+4 %).

Studie také objevila, že důvěryhodnost zpravodajského zdroje má větší význam než obsah zpráv. Reklamy v kvalitním, důvěryhodném a respektovaném zpravodajském zdroji vedou ke zvýšení zájmu o vyhledávání (+25 %), upřednostnění značky (+21 %) a posílení nákupního záměru (+21 %).

Reklamy ve zpravodajství byly účinnější u všech žánrů, ukázala studie. Nákupní záměr se zvýšil o 4 % u závažných zpráv, o 7 % u zpráv o rasových a kulturních otázkách, u zábavných zpráv (+6 %), sportu (+2 %) a zpráv o lidských zájmech (+3 %).

Nákupní záměr se mírně snížil u politických zpráv (o 1 % oproti kontrolní skupině). Ale měřítko upřednostnění značky v politických zprávách se zvýšilo o 5 % a  zájem o vyhledávání vzrostl o 2 %.

Studie také došla k závěru, že v reklamě u různých druhů zpráv byl důležitý typ reklamního sdělení. Například reklama bezprostředněji zaměřená na produkt fungovala velmi dobře u závažných zpráv a posílila upřednostnění značky o 10 %. Naopak vyprávěcí přístup k reklamě fungoval lépe u zpráv o rasových a kulturních tématech, kde upřednostnění značky vzrostlo o 11 % a nákupní záměr se zvýšil o 10 %.

„Inzerenti, kteří se vyhýbají zpravodajskému obsahu, se ochuzují o zvídavé publikum, které se aktivně snaží poznat svět kolem sebe,“ uzavírá studie. Zdůrazňuje, že inzerenti musí „hledat důvěryhodné zpravodajské zdroje“ a „přizpůsobit reklamní sdělení druhu zpráv, kde se objeví... S takovou strategií je reklama ve zpravodajském obsahu klíčová pro dosažení klíčových ukazatelů výkonnosti kampaně. Jednoduše řečeno, žádné zprávy - špatné zprávy.”

Zdroj: tvtechnology.com

Načítání dalších...