Zdroj: GettyImages.com
AKTUALITY TRENDY ZAHRANIČNÍ

OŽIVENÍ TELEVIZNÍ REKLAMY BUDE POKRAČOVAT I V ROCE 2022, TVRDÍ MARKETINGOVÁ SPOLEČNOST ENDERS ANALYSIS

6. 1. 2022
Podle údajů společnosti Enders Analysis zůstane televizní reklama silná i v letošním roce, přičemž se předpokládá, že oživení výdajů, k němuž došlo v průběhu roku 2021, bude pokračovat v důsledku změny spotřebitelských návyků.

Společnosti Just Eat, Peloton a Vinted využívají nové spotřebitelské návyky, zatímco sportovní události posilují výdaje na televizní reklamu. Výdaje na televizní reklamu, včetně videa na vyžádání, by měly v roce 2022 dosáhnout 5,53 miliardy liber, což představuje 2% nárůst oproti odhadovaným 5,42 miliardy liber v loňském roce.

Údaje předpovídané pro tento rok ukazují zpomalení obrovského 25% nárůstu, který byl zaznamenán v roce 2021 a který přišel poté, co se výdaje na televizní reklamu v roce 2020 propadly na 4,35 miliardy liber, ale celkový nárůst o 12 % od výdajů před pandemií v roce 2019.
„Ačkoli se vždy očekávalo, že se trh s televizní reklamou po bezprecedentním poklesu v roce 2020 odrazí ode dna, úroveň růstu [v roce 2021] je mnohem vyšší, než se předpokládalo,“

uvádí zpráva. „Předpokládáme, že celkový trh vzroste o 25 % oproti roku 2020, což je o 10 % více než v roce 2019. Vzhledem k síle současného trhu je obtížné s jistotou předpovědět rok 2022, i když předpokládáme růst o 2 %.“

Není překvapením, že poselství britské vlády, které znělo “zůstaňte doma” a uzavření zábavních podniků snížilo jejich návštěvnost, což ovlivnilo příjmy z kin a venkovní reklamy, což vedlo k přesunu některých reklamních rozpočtů směrem k televizi.  Společnost Enders Analysis se však domnívá, že
„velká část nárůstu poptávky inzerentů je způsobena jejich zvýšenou důvěrou v účinnost televize při zvyšování návratnosti investic v dlouhodobém i krátkodobém horizontu.“

Zpráva rovněž uvádí, že někteří tradiční zadavatelé televizní reklamy, jako například Unilever, Tesco a BGL Group, která vlastní společnost Comparethemarket, zřejmě zvrátili klesající televizní rozpočty a v letech 2020 i 2021 inzerovali více. Mezitím některé novější značky, jako například firma Vinted, která se zabývá obchodováním s předměty k prodeji, značka pro cvičení Peloton a firma Just Eat, která se zabývá rozvozem jídla, zaznamenaly raketový vzestup, protože uspokojují nové, lokální požadavky spotřebitelů. K oživení přispěly také významné události, včetně očekávaného fotbalového turnaje Euro 2020, který se konal v létě 2021, a televizní společnost ITV zaznamenala v červenci obrovský nárůst příjmů z reklamy, když informovala o postupu Anglie do finále.

V listopadu ITV oznámila, že je na nejlepší cestě vykázat nejvyšší roční příjmy z reklamy v historii, jelikož údaje naznačují 30% nárůst na 1,35 miliardy liber.

Enders předpovídá, že v budoucnu bude sledovanost lineární televize klesat a stále větší podíl na příjmech bude mít služba BVOD, protože diváci přirozeně přechází do online sféry. Zpráva předpovídá, že příjmy z BVOD vzrostly v roce 2021 o 40 % a v roce 2022 by se mohly zvýšit o 25 %, přičemž růst bude tažen inovacemi včetně adresovatelné reklamy.

Údaje jsou součástí nejnovějšího výzkumu společnosti Enders Analysis, který předpovídá robustní růst výdajů na reklamu na elektronických zařízeních.



Zdroj: campaignlive.co.uk

Načítání dalších...